0

آموزش عکاسی

 
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

تشخيص چهره در دوربين هاي ديجيتال

امروزه بيشتر دوربين هاي ديجيتال داراي قابليتي هستند به نام تشخيص چهره يا Face recognition. اين ويژگي به دوربين كمك مي كند تا چهره افراد را در تصوير شناسايي كند و به طور اتومات بر روي چهره فرد زوم كند، قدرت فلاش را تنظيم كند و حتي ميزان نور ورودي به دوربين را تنظيم كند تا از تار شدن، درخشندگي زيادي و تيره شدن چهره افراد در تصوير جلوگيري كند. به عبارت ديگر با اين تكنولوژي كليه پارامتر هاي دوربين به گونه اي تنظيم مي شود تا تصوير افراد واضح و شفاف در عكس ظاهر شود.

اين تكنولوژي زمانيكه در صحنه عكاسي تعداد زيادي اشياء مختلف يا افراد زيادي وجود دارد يا زمانيكه فرد دور از دوربين قرار دارد يا زمانيكه شخص در حال حركت به سمت دوربين است بسيار مفيد است. حتي اگر فرد در حال حركت باشد دوربين بر روي او زوم مي كند و ميزان نور ورودي را به صورت خودكار تنظيم مي كند.

بعضي از دوربين هاي ديجيتال يك قابليت رديابي هم دارند به طوريكه عكاس مي تواند اولويت را به يك چهره خاص بدهد. اين ويژگي براي عكاسي در اماكن پر ازدحام و شلوغ مانند مدارس و ... بسيار كارآمد است.

 

روبروي دوربين بايستيد.

صورت فرد بايد روبروي دوربين قرار گيرد تا سيستم تشخيص چهره بتواند بهتر كار خود را انجام دهد. اين سيستم در نور مناسب بهترين كارايي را دارد.

اين تكنولوژي پايه سخت افزاري دارد. هر چند از نظر نرم افزاري هم بر روي آن بسيار كار شده است بنابراين معمولاً از زوم دستي و انجام تنظيمات بوسيله عكاس بسيار سريعتر است.

http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:27 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

حداكثر استفاده از باتري دوربين ديجيتال

به خاطر داشته باشيد كه چه باتري هاي قابل شارژ و چه باتريهاي معمولي، عمر محدود دارند. هيچ چيز بدتر از اين نيست كه يك عكس يا يك صحنه خوب را به خاطر تمام شدن باتري از دست بدهيد.

خصوصيات باتريهاي مختلف با يكديگر متفاوت است و همينطور خصوصيات دوربين هاي ديجيتال با يكديگر متفاوت است و مصرف باتري آنها هم يكسان نيست. و همينطور قسمتهاي مختلف دوربين ديجيتال مصرف گوناگون دارند و بعضي از اين قسمتها انرژي بيشتري مصرف مي كنند.

قسمتهايي از دوربين كه انرژي بيشتري مصرف مي كنند عبارتند از: صفحه LCD، فلاش و موتوري كه اجزاي مكانيكي دوربين مانند مكانيزم زوم را به حركت در مي آورد. دوربين هاي ديجيتال به شما اجازه مي دهند تا عكس گرفته شده را روي صفحه LCD ببينيد يا مي توانيد به جاي اينكه صفحه را از طريق چشمي ببينيد آنرا از صفحه LCD ببينيد و از آن صفحه عكس بگيريد. يك صفحه LCD نسبتاً انرژي زيادي مصرف مي كند. به اين دليل است كه اگر مدتي دورين ديجيتال را بدون استفاده نگه داريد به صورت خودكار LCD آن خاموش مي شود، تا در مصرف باتري صرفه جويي كند. زمانيكه مشغول انجام تنظيمات دوربين ديجيتال خود هستيد زمان خاموش شدن صفحه LCD را روي كمترين زمان قرار دهيد.

در اين جا چند نكته براي افزايش كارايي باتري ذكر مي شود، بلكه كمكي باشد تا حداكثر استفاده را از قدرت باتري دوربين خود ببريد.

ــ LCD را خاموش كنيد و از چشمي استفاده كنيد، فقط زماني از LCD استفاده كنيد كه نمي توانيد از چشمي استفاده كنيد. بنابراين هنگام خريد دوربين بايد توجه كنيد كه دوربين مرد نظر شما داراي چشمي هست يا خير؟

ــ سعي كنيد تا جاييكه امكان دارد از نگاه كردن به عكسها از صفحه LCD خودداري كنيد.

ــ از زوم كردن مداوم وقتي لزومي ندارد خودداري كنيد هر بار كه عمل زوم را انجام مي دهيد در ححال مصرف انرژي هستيد. دوربين هايي كه داراي ززوم اپتيكال هستند انرژي زيادي در حين زوم كردن مصرف مي كنند. البته نيمي توان اصلاً  از زوم استفاده نكرد ولي مي توان از زوم بي مورد جلوگيري كرد. در اكثر دوربين هاي ديجيتال دكمه اي كه براي گرفتن عكس وجود دارد دو مرحله اي است با فشار اول و نگه داشتن آن (مرحله اول) دوربين بر روي صحنه عكاسي زوم مي كند و در اين وضعيت باقي مي ماند تا فشار بيشتري بر روي دكمه وارد شود و عكس گرفته شود. با نگه داشتن زياد دكمه در مرحله اول انرژي زيادي تلف مي شود.

ــ هر از چند گاهي  باتري را شارژ كنيد. باتريها به مرور انرژي خود را از دست مي دهند. حتي زمانيكه استفاده نمي شوند حال اگر حرفه شما عكاسي است پس بهتر است كه باتري  باتريهاي شما هميشه شارژ باشند پيشنهاد بنده روزي يكبار اگر هر روز عكاسي مي كنيد است.

ــ مصرف باتري را حدس بزنيد. اگر قرار است از يك صحنه فقط چند عكس در نور روز بگيري احتياج به باتري زيادي نداريد ولي اگر قرار است در طول روز عكاسي كنيد و به فلاش هم احتياج داريد بهتر است از قبل فكري براي باتريهاي خود كرده باشيد.

ــ زمانيكه از فلاش دوربين ديجيتال را خاموش مي كنيد كمي ISO دوربين را بالاتر ببريد يا حساسيت آن را به نور بيشتر كنيد. توجه داشته باشيد كه هر چه ISO بيشتري داشته باشيد فايل ديجيتال مناسبتري خواهيد داشت.

مواظب باتري هاي قليايي (معمولي) يا باتريهاي NICAD يا NIMH باشيد. اين باتريها كاملاً سمي هستند بنابراين يك برنامه صحيح براي دور ريخت آنها داشته باشيد.

http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:30 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

 

ثابت نگه داشتن دوربين براي عكاسي در نور كم

همانطور كه مي دانيد وقتيكه نور كافي نيست و فلاش جوابگو نيست، نويز تصوير ديجيتالي كه با يك دوربين ديجيتال گرفته مي شود،  زياد شود. در اين حالت چون لنز دوربين مدت بيشتري باز مي ماند لرزشهاي دست شما مي تواند باعث تار شدن و كاهش كيفيت عكس شما شود. در اين شرايط با رعايت نكات ساده اي مي توانيد عكسهاي بهتري بگيريد.

ــ ياد بگيريد دوربين را ثابت تر از گذشته در دست بگيريد و سعي كنيد از لنز براي زوم اپتيكال استفاده نكنيد.

ــ براي اينكه دوربين را بدون حركت نگه داريد. ته دوربين را بر روي كف دست چپ خود نگه داريد و انگشتان خود را در جلوي دوربين و دور لنز قرار دهيد. كف دست شما به عنوان سكو و پايه دوربين است و هيچ فاصله اي نبايد بين ته دوربين و كف دست شما قرار داشته باشد.

ممكن است مشكل به نظر بيايد ولي با كمي تمرين متوجه مي شويد كه بهترين روش است.

ــ يك نفس عميق بكشيد و اجازه دهيد نصف هواي دم خارج شود.

ــ پاهاي شما بايد به اندازه عرض شانه باز شوند.

ــ اگر به اندازه كافي وقت داريد دوربين را بر روي سه پايه قرار داده و از حالت تأخيري آن استفاده كنيد.

اطااعات بيشتر براي اينكه در نور كم عكس بگيريد.

دست راست شما كه سمت راست دوربين را مي گيرد، جهت دوربين را مشخص مي كند و كنترل حركت بدنه دوربين را در دست دارد.

دوربين را در برابر چشمانتان قرار دهيد. آرنجتان را بوسيله پهلوي خود ثابت نگه داريد. دوربين را به سمت عقب بكشيد به گونه اي كه پيشاني شما  دوربين را لمس كند.

زمانيكه آماده ايد عكس بگيريد يك نفس بكشيد نصف هوا را بيرون دهيد و بقيه را در سينه حبس كنيد. در اين لحظه بدن بيشترين تكاني كه مي خورد به سمت جلو و عقب است سعي كنيد آنرا كنترل كنيد.

اكنون شما آماده هستيد. از همه انگشتان دست را استفاده كنيد و به دوربين و دكمه آن فشار وارد كنيد البته به آرامي. با چند بار تمرين مهارت شما زياد مي شود. پس در روشنايي روز سعي كنيد اين تمرينات را انجام دهيد تا در نور كم بدرد شما بخورد.

http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:31 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

ساخت يك استوديوي عكاسي در خانه

آيا استوديو رويايي شما براي عكاسي يك ساختمان لوكس با نورهاي طبيعي  كه از پنجره داخل مي شود و پرده هاي پشت زمينه اي با رنگ ها و طرح هاي مختلف و تعداد زيادي تجهيزات نوري است؟ اگر سرمايه زيادي داشته باشيد مي توانيد اين كار را انجام دهيد اما احتياجي به اين كارها براي ساخت يك استوديوي عكاسي نيست. شما مي توانيد به راحتي يك استوديوي خانگي براي خانواده و دوستان و حتي براي مشتريان خود بسازيد. براي شروع اين مقاله را بخوانيد.

 

پشت زمينه

پشت زمينه مي تواند يك ديوار سفيد يا يك صفحه نقاشي شده براي پشت زمينه باشد پارچه هاي بزرگ كه بتوان روي آنها با spray نقاشي كرد (بهتر است رنگ را از خود عبور ندهند) براي اين كار مناسب هستند به اين روش مي تولانيد پشت زمينه هايي با رنگهاي مختلف بوجود بياورديد و پول كمي خرج كنيد.

پايه براي پشت زمينه

براي اين منظور مي توانيد از پايه ثابت يا متحرك استفاده كنيد. شما مي توانيد با استفاده از ميخ پشت زمينه را به ديوار ثابت نگه داريد يا از كاغذهايي كه قابليت پيچيدن دارند استفاده كنيدتا به راحتي يك پشت زمينه را جمع و ديگري را سوار كنيد.

پايه هاي عمودي با نگه دارنده هاي افقي مي توانند به شما كمك كنند تا دامنه حركت خود را به خوبي اضافه كنيد. شما مي توانيد روي آنها چراغهاي اضافي نصب كنيد حتي مي توانيد اين پايه ها را با لوله هاي PVC با قطر 1 تا 1/2 اينچ بسازيد فقط چند زانو و چند سه راهي لازم داريد.

 

نور

نور هيجان انگيزترين قسمت و مؤثرترين قسمت از ساخت يك استوديو خانگي است. هدف از نورپردازي كنترل نور است. نه توليد نور هاي زياد و درخشنده. يك راه كنترل نورهاي ناخواسته است. هر پنجره اي نزديكي ناحيه عكاسي شما مي تواند سبب ايجاد درخشندگي هاي ناخواسته شود و يا ممكن است نور شما را تكميل نمايد. در صورتيكه نور پنجره ها مزاحم باشد مي توانيد با استفاده از پرده هاي تيره رنگ پنجره ها را مسدود نماييد. به طوريكه هيچ نوري از پنجره ها داخل اتاق نشود.

سعي كنيد تمام چراغهاي پرنور كه روي سقف اتاق وجود دارند خاموش كنيد. و از يك صفحه پخش نور استفاده كنيد اين صفحات به شما كمك مي كنند كه از شدت نور در يك ناحيه خاص كم كنيد و نور رادر ناحيه بزرگتر بگسترانيد و همينطور به اصطلاح از حرارت نور بكاهيد.

 

تنظيمات استوديو

وقتي استوديو شما حاضر شد به فضايي در حدود 2 متر بين موضوع عكاسي و پشت زمينه احتياج داريد تا از سايه هاي ناخواسته جلوگيري كنيد. اگر چنين فضايي در اختيار نداريد سعي كنيد نور خود را در ارتفاع بيشتري قرار دهيد.

اكنون تقريباً همه چيز حاضر است شروع به عكاسي كنيد اما از خلاقيت خود استفاده كنيد و تجارب جديد را به امتحان كنيد و نتايج آنها را بررسي كنيد. هر روز به تجربه شما افزوده خواهد شد و عكس هاي زيبا تري خلق خواهيد كرد.

http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:32 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

 فيلتر هاي عكاسي

 مدتهاست كه عكاسان حرفه اي از فيلتر هاي عكاسي استفاده مي كنند. آنها براي ايجاد چلوه هاي ويژه و يا افزودن كنتراست بعضي از رنگها اين فيلتر ها را به كار مي برند. از فيلتر ها براي تنظيم كردن white balance هم استفاده مي شود.

براي مثال فرض كنيد يك فيلم براي دماي رنگ متناسب با نور يك روز آفتابي ساخته شده است. وقتي در داخل اتاق با اين فيلم ها عكس مي گيريد، رنگ تصوير تمايل به زردي دارد. كه اين اثر نور لامپ است. و براي جبران آن بايد از يك فيلتر مناسب استفاده كنيد. تا نور مناسب داشته باشيد.

برتري بزرگ دوربين هاي ديجيتال اين است كه شما مي توانيد white balance را بدون استفاده از فيلتر تنظيم كنيد.

حتي پس از انتقال عكس به كامپيوتر شخصي خود مي توانيد با استفاده از نرم افزار هاي مختلف ويرايش تصوير جلوه هاي مختلفي به عكس خود بيفزاييد. در گذشته اين كار با فيلتر هاي عكاسي انجام مي گرفت. با استفاده از كمي خلاقيت و نرم افزار هاي موجود مي توانيد جلوه هايي كه مي خواهيد خلق كنيد.

تنها فيلتري كه يك دوربين ديجيتال لازم دارد فيلتر پلارايز است.

فيلتر هاي پلارايز دو نوع هستند:

  • فيلتر پلارايز خطي
  • فيلتر پلارايز حلقوي ( دايره اي )

هر دو نوع فيلتر يك اثر را دارند ولي فيلترهاي حلقوي گرانتر هستند. براي دوربين هاي ديجيتال مي توان از هر دو نوع آن استفاده كرد.

فيلتر پلارايز رنگ آسمان را آبي ژرف نشان ميدهد، انعكاس نور را از شيشه ها و آب به حداقل مي رساند و درخشندگي زياد اجسام غير فلزي را كاهش مي دهد. و مي تواند براي صحنه هاي عكاسي با درخشندگي زياد براي كاهش نور ورودي به داخل لنز موثر باشد.

 http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:33 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

 

Aperture چيست؟

وقتي كه به مشخصات فني يك دوربين ديجيتال نگاه مي كنيد يكي از اولين ويژگيهايي مي بينيد عبارت است از aperture range يا maximum aperture.

 در اين مقاله ما aperture را گشادي يا گشادي لنز مي ناميم و اما وظيفه اصلي لنز يك دوربين جمع آوري نور است و گشادي لنز عبارت است از شعاعي از لنز كه باز مي شود و معمولاً اين گشادي بوسيله يك عنبيه كنترل مي شود. هر چه شعاع باز شدن لنز يا گشادي لنز بيشتر باشد نور بيشتري به فيلم يا سنسور (اگر دوربين ديجيتال باشد) مي رسد.

گشادي (aperture) با F و يك عدد همراه آن مشخص مي شود مثلاً F2.8 يا F/2.8 .

هر چه اين عدد كوچكتر باشد شعاع باز شدن لنز يا گشادي آن بيشتر است.

امروزه در دفترچه راهنماي بعضي از دوربين ها به جاي مثلاً F2.8 آن را به صورت aperture2.8 بيان مي كنند. به هر حال در اصل مطلب فرقي نمي كند.

در عمل بسياري از دوربين هاي معمولي داراي گشادي لنز ثابت هستند ولي در دوربين هاي حرفه اي تر گشادي لنز داراي يك محدوده است بنابراين زمانيكه مشخصات دوربين را مشاهده مي كنيد ممكن است به يكي از چند روش زير با آن روبرو شود.

Maximum Aperture*

F2.8

Maximum Aperture    

يعني به سادگي بيان مي كند كه بيشترين گشادي لنز F2.8 است.

aperture Range*

F2.8 - F8.0

Aperture Range

يعني بيشتر و كمترين مقدار گشادي لنز را به شما داده است و مقدار گشادي آن بين اين دو عدد با مقادير استاندارد وجود دارد.

Maximum Wide - Angle،Telephoto Aperture*

 

F2.8 - 3.5 or F2.8(w)- F3.5(T

Aperture

يك لنز سريع داراي بالاترين ميزان گشادي لنز است براي دوربين هاي ديجيتال امروزي F2.4 و F2.0 و براي دوربين هاي داراي فيلم 35 ميليمتري F1.2 و F1.4  سرعت لنز بالايي خواهد بود.

يك محدوده Aperture خوب

تجربه شخصي بنده براي يك محدوده Apertureمناسب عبارتست از F1.8 - F16 كه شامل مقادير زير خواهد بود.

 

F16

F11

F8   

F5.6

F4

F2.8

F1.8

 

بين مقادير ماكزيمم و مينيمم 5 مقدار وجود دارد.

گشادي لنز و عمق تصوير

ما در اين باره صحبت كرديم اما احساس بوجود آمده در تصوير حاصل آن چيزي است كه اهميت دارد.

عمق تصوير فاصله اي است كه روي آن زوم (تمركز) مي شود.

زماني هست كه مي خواهيد از يك منظره عكس بگيريد در اين حالت مي خواهيد همه چيز چه دور و چه نزديك در تصوير شما باشد ولي زماني هست كه مي خواهيد يك موضوع را از پشت زمينه جدا كنيد يا روي قسمتي از تصوير زوم شود و قسمت ديگر (كه مثلاً در پشت آن است) خارج از دامنه زوم باشد و  يك قسمت خاص از تصوير داراي وضوح و بقيه آن تار به نظر برسد.

يكي از راههاي تأثير بر عمق تصوير انتخاب Aperture مناسب است.

يك قانون تخميني اين است:

*يك Aperture بزرگ (يا F با مقدار كوچك) مثلاً F/2.8 براي بدست آوردن عمق كم تصوير (وضوح تصوير در فاصله كم) استفاده كنيد.

*يك Aperture كوچك (يا F با مقدار بزرگ) مثلاً F/8.0 براي بدست آوردن عمق تصوير بالا (وضوح تصوير تا فاصله دور) استفاده كنيد.

 

بزرگترين Aperture چيز بدرد بخوري است چون به شما اجازه مي دهد نور بيشتري از لنز عبور كرده و به سنسورها برسد و بنابراين كمك مي كند تا شاتر سريعتر عمل كند و سرعت بالاي شاتر با عمق كم تصوير را مي دهد. تا تصاويري بگيريد با يك موضوع واضح و پشت زمينه تار.

كمترين Aperture هم چيز خوبي است. چون به شما اين امكان را مي دهد تا در يك روز آفتابي از شاتر با سرعت پايين استفاده كنيد و بدين وسيله حركتها را به نمايش بگذاريد. مانند حركت آب در يك رودخانه يا حركت چرخهاي اتومبيل در حال حركت. يك مزيت ديگر Aperture كوچك افزايش عمق تصوير است و مي توانيد با آن عكسهاي زيبايي از مناظر بگيريد، به گونه اي كه قسمتهاي دور تصوير واضح و شفاف همانند قسمتهاي نزديك آن به نظر مي رسند.

http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:35 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

 

عكاسي با دوربين ديجيتال (قسمت سوم)

 

سه پايه مناسب

اگر فردي كه براي عكاسي از سه پايه استفاده مي كند، در حاليكه  مي تواند اين عكس را بدون سه پايه بگيرد، بدانيد كه او يك عكاس حرفه اي است. براي موضوع هاي عكاسي ثابت و مشخص سه پايه بسيار مفيد است.

مشكلي كه در استفاده از سه پايه وجود دارد، بزرگ و حجيم بودن آن است و حمل آن باعث دردسر مي شود.

براي عكاسان ديجيتال يك خبر خوب وجود دارد و آن اينست كه سه پايه هاي جديدي كه به بازار آمده است، كوچك و كم حجم و سبك است و مي توانيد آن را در جيب خود بگذاريد.

 

سرگرمي با عكسهاي تأخيري

با داشتن سه پايه مي توانيد از يك خاصيت ديگر دوربين خود استفاده كنيد و آن گرفتن عكس بعد يك تأخير زماني است كه آنرا در دوربين هاي ديجيتال با «Self timer» نشان مي دهند. اين تأخير زماني 10 ثانيه فرصت مي دهد تا يك مشكل قديمي حل شود و آن حضور عكاس در كادر است.

يك خاصيت ديگر اين روش عدم لرزش دوربين در زمان عكس گرفتن است، چون زمانيكه شما دكمه دوربين را فشار مي هيد دوربين تكان مي خورد.

 

عكاسي از حركت آب

اين عكسها با يك تركيب مناسب از حركت آب و تنظيم دوربين به طوريكه شاتر آن براي يك يا دو ثانيه باز بماند، خلق مي شود و يك جريان نرم از حركت آب بوجود مي آيد كه همانند يك تابلوي نقاشي به نظر مي رسد. در حاليكه ساير اجزاي موجود در عكس عادي و با جزئيات كامل ديده مي شوند.

شما به يك سه پايه احتياج خواهيد داشت تا دوربين را در طول مدتي كه شاتر باز مي ماند ثابت نگه داشته و عكس مات نشود و به همين دليل بهتر است از خاصيت Self timer استفاده كنيد.

راه ديگر، استفاده از يك عينك آفتابي در برابر لنز دوربين است كه به دوربين اين فرصت را مي دهد تا شاتر، مدت بيشتري باز بماند.

 

نتيجه نهايي

بيشتر دوربين هاي ديجيتال حتي دوربين هايي كه براي استفاده افراد مبتدي و به قيمت ارزان در بازار يافت مي شوند تعداد زيادي توابع قابل استفاده دارند. با خرج كمي ابتكار مي توانيد عكسهايي بگيريد كه براي بيننده ها اين سؤال را مطرح مي كند كه:« اين عكس با چه دوربيني گرفته شده است؟ »

مي توان هر پاسخي به اين سؤال داد ولي اكنون شما مي دانيد كه دوربين مسئول عكسهايي كه گرفته شده، نيست.

 http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:37 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

براي مراقبت از دوربين ديجيتال چه بكنيم و چه نكنيم؟

  1. به طور منظم دوربين را تميز كنيد.

  2. دوربين خود را در برابر ضربه، لرزش، ميدان مغناطيسي، دود، آب، بخار، شن يا مواد شيميايي محافظت كنيد.

  3. كليه قطعات متحرك دوربين ديجيتال را بادقت حركت دهيد.

  4. هميشه قبل از اينكه كابل برق يا رابط را قطع كنيد يا وصل كنيد يا حافظه يا باتري را جا بزنيد يا در بياوريد دوربين را خاموش كنيد.

  5. دوربين را در جاهاي مرطوب، پرگرد و غبار و كثيف استفاده نكنيد.

  6. دوربين را در دماي خيلي بالا يا خيلي پايين قرار ندهيد.

  7. دوربين را در برابر نور مستقيم آفتاب براي مدت طولاني قرار ندهيد بخصوص در داخل ماشين وقتي پشت شيشه قرار دارد.

  8. دوربين خود را در محيط خشك نگهداري كنيد.

 

 http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:38 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

 

عكاسي با دوربين ديجيتال (قسمت دوم)

 

 

3ــ درخشش در تصاوير گرفته شده در فضاي آزاد

يكي ديگر از قابليتهاي باارزش دوربين ديجيتال كه مورد توجه قرار نگرفته است، قابليت انتخاب فلاش دوربين است. يعني شما به عنوان عكاس حتي در هواي آفتابي و در نور زياد مي توانيد با فلاش عكس بگيريد. اين ويژگي در دوربين هاي ديجيتال معمولاً با flash on يا fill flash فعال مي شود. و شما اين قدرت را خواهيد داشت كه عكسهاي زيبايي در فضاي آزاد بگيريد.

در مورد flash on دوربين ابتدا از پشت زمينه تصويري تهيه مي كند و فلاش دوم نور كافي براي موضوع عكاسي شما فراهم مي كند. و نتيجه يك عكس حرفه اي است كه در ساختار عكس شما هر چيزي به اندازه كافي خوب به نظر مي رسد.

با قرار دادن موضوع در سايه يك درخت و قرار دادن دوربين در وضعيت fill flash پسر ها و پشت زمينه جلوه لازم را دارند.

حال سعي كنيد در فضاي آزاد با و بدون فلاش عكس بگيريد بخصوص زمانيكه آفتاب از پشت يا از بغل به موهاي مشخصي كه عكس مي گيريد بتابد حال به درخشش لبه ها توجه كنيد.

يك تكنيك جالب ديگر اين است كه شخصي را كه از او عكس مي گيريد در زير سايه مثلاً يك درخت قرار دهيد و با فلاش عكس بگيريد تا مدل شما مجبور به اخم كردن و جمع كردن چشمها در برابر نور آفتاب نباشد.

اين را بخاطر داشته باشيد كه اكثر دوربين هايي كه فلاش از ابتدا در آنها تعبيه شده است داراي دامنه 3 متري (يا حتي كمتر) هستند. بنابراين مطمئن شويد كه زمانيكه از فلاش استفاده مي كنيد خيلي دور نمي ايستيد.

 

4ــ macro mode يا close up

زماني را به خاطر آوريد كه كودكي كوچك بوديد و بر روي چمنها بازي مي كرديد؟! وقتي كه بقدر كافي به زمين نزديك شويد تعداد زيادي از مخلوقات را مي بينيد كه قبل از آن حتي فكر نمي كرديد آنها وجود خارجي داشته اند. امروز شايد نخواهيد در حياط منزلتان بروي شكم دراز بكشيد و لباسهايتان را كثيف كنيد. اما اگر close up دوربين خود را فعال كنيد و سعي در كشف دنياي خود با جزئيات بيشتر (ابعاد كوچكتر) داشته باشيد، عكسهاي تر و تازه اي جايزه شما خواهد شد كه قبلاً هيچگاه آنها را تجربه نكرده بوديد.

فقط در دوربين خود به دنبال آيكون close up يا macro mode بگرديد كه معمولاً اين آيكون با سمبل يك گل نشان داده مي شود، آن را فعال كنيد و به اندازه اي كه دوربين شما اجازه مي دهد به سوژه خود نزديك شويد. بعد از اينكه سوژه را پيدا كرديد، دكمه شاتر را تا نصفه پايين نگه داريد تا اين فرصت را به دوربين بدهيد كه روي تصوير زوم كند سپس دكمه را تا انتها فشار دهيد تا عكس گرفته شود.

زمانيكه از مود close up استفاده مي كنيد دامنه تصوير شما بسيار كم عمق خواهد بود، بنابراين روي قسمتي از تصوير زوم كنيد كه براي شما مهمتر است و اجازه دهيد بقيه قسمتهاي تصوير تار بيفتد.

 

5ــ‌ كارت حافظه حجيم

زمانيكه در حال جمع آوري پول براي خريد يك دوربين ديجيتال هستيد حتماً براي كارت حافظه اضافي پول كنار بگذاريد چرا؟! چون حافظه اي كه دوربين هاي ديجيتال دارند معمولاً خيلي پايين است و مانند اين است كه شما براي يك مسافرت طولاني به جاي غذا كمي تنقلات به عنوان آذوقه برداريد.

اگر يك دوربين 3 مگا پيكسلي داريد حداقل 256 مگا بايت حافظه نياز داريد، 512 مگا بايت براي 4 مگا پيكسل و 1 گيگا بايت براي دوربين هاي با روزلوشن 6 مگا پيكسل و بالاتر مناسب   است.

 

6_ رزولوشن بالا

يكي از دلايل مهمي كه بايد يك كارت حافظه با ظرفيت بالا بخريد اين است كه بتوانيد از حداكثر رزولوشن دوربين خود استفاده كنيد. در غير اينصورت پول خود را هدر داده ايد. چون دوربيني خريده ايد كه از قابليتهاي آن استفاده نكرده ايد.

چرا نبايد عكسهاي با كيفيت پايين بگيريد؟ چون نمي دانيد كه عكس بعدي كه مي گيريد ممكن است بهترين عكس قرن 21 باشد. و اگر يك عكس زيبا با كيفيت 640x480 بگيريد به اين معناست كه از اين عكس مي توانيد يك پرينت با اندازه يك كارت اعتباري بگيريد.

به عبارت ديگر اگر عكس به رزولوشن 4 مگاپيكسل يا  2272x1704   يا بزرگتر بگيريد مي توانيد آن را با ابعاد 20x25 سانتي متر چاپ كنيد و با اين كيفيت عكس شما حتي براي چاپ در يك مجله كافي است. در ضمن سعي كنيد تا جاييكه امكان دارد به سوژه نزديك شويد. اين كار به شما اين آزادي را مي دهد تا در  صورت نياز قسمتي از عكس را با استفاده از نرم افزار هاي گرافيكي جدا كنيد. و هنوز  عكس شما كيفيت قابل توجهي داشته باشد، تا بتوانيد از آن يك پريتت خوب بگيريد.

نكته اينجاست كه شما  بايد مقدار كافي حافظه در  اختيار داشته باشيد.

 

                                                                                          ادامه دارد.

 http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:39 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

 

نكاتي در عكاسي ( قسمت دوم )

  •  

  • سوژه را در مركز قرار ندهيد

 

  سعي كنيد موضوع اصلي را در مركز تصوير قرار ندهيد عكاسان حرفه اي از قانون يك سوم استفاده مي كنند يعني سوژه يا موضوع اصلي را حدوداً به فاصله يك سوم از گوشه فريم قرار مي دهند اگر به اين روش عمل كنيد در نتيجه كار شما تاثيري مي گذارد كه حتي فكر آن را هم نمي كنيد.

 

 

آموزش عكاسي

  •  

  • زاويه را تغيير دهيد.

 

  اين عمل مي تواند عكس را خيال انگيز و دراماتيك كند. تقريباً همه آماتور ها از روبرو عكس مي گيرند ولي زواياي فراوان ديگري وجود دارند كه مي توانند نتايج شگفت انگيزي بوجود آورند.

آموزش عكاسي

 

  •  

  • پيش نما ( منظره جلوي عكس ) را در چشم انداز قرار دهيد.

 

  پيش نما جزئيات را به عكس اضافه مي كند و مي توان از آن به عنوان يك قاب طبيعي براي عكس استفاده كرد.

 

آموزش عكاسي

 

  •  

  • به نور پردازي و و روشنايي توجه كنيد.

 

  نور مستفيم خورشيد باعث سايه روشن شدن بيش از اندازه عكس مي شود، اما نور ناكافي منجر به يك عكس تار مي شود. هميشه به اين شعار توجه داشته باشيد كه نور عكس را مي سازد.

 

آموزش عكاسي

 

  •  

  • از فلاش استفاده كنيد.

 

  فلاش مي تواند وضعيت روشنايي را بهتر كند. ( حتي در يك روز آفتابي )

 

  •  

  • روش نگه داشتن دوربين

  تكان هاي دوربين مي تواند يك عكس عالي را ضايع كند. دوربين بايد نسبت به موضوع ثابت نگه داشته شود رعايت اين نكته مخصوصاً در هنگام Zoom كردن بسيار مهم است.          

 


 http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:40 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

 

عكاسي با دوربين ديجيتال (قسمت اول)

احتمالاً در مورد دوربين هاي ديجيتالي كه همه كار مي كنند، بسيار شنيده ايد. فقط كافيست دكمه اي را فشار دهيد و به طور اعجاب آوري عكس هاي زيبايي خلق كنيد. آياهر چه دوربين بهتري داشته باشيد عكسهاي بهتري نيز خواهيد داشت.؟ شايد اين گونه نباشد!

حقيقت اين است كه شما مي توانيد با يك دوربين ساده و ارزان قيمت، عكسهاي زيبايي بگيريد و يا با يك دوربين گران قيمت، عكسهاي ضعيفي بگيريد. اين دوربين نيست كه عكسهاي زيبايي مي گيرد بلكه عكاس است. با كمي آگاهي و تمايل به انجام تنظيم هاي لازم در موقعيتهاي مختلف مي توانيد از ساده ترين دوربين ها عكسهاي با ارزشي بيرون بكشيد.

اين مقاله به شما كمك خواهد تا عكسهاي زيبايي بگيريد و در عكاسي ديجيتال مانند يك فرد حرفه اي عمل كنيد.

 

1ــ رنگ ها را گرمتر كنيد

آيا تا بحال توجه كرده ايد كه رنگ عكس هايتان سرد و بي روح است؟ مشكل اينجاست كه در قسمت تنظيمات دوربين گزينه (default) براي White Balance يا ( W B ) در حالت Auto مي باشد كه براي اكثر تصويرها مناسب است اما در حالت Auto تصاوير تمايل به رنگ هاي سرد دارند.

زماني كه از يك منظر در هواي آفتابي عكس مي گيريد White Balance را از Auto به Cloudy  تغيير دهيد. بله در هواي آفتابي دوربين را روي هواي ابري تنظيم كنيد. اين تنظيم مانند اين است كه يك فيلتر گرم مناسب استفاده كنيد. اين عمل باعث مي شود كه رنگ هاي زرد و قرمز غليظتر به نظر برسند و به اصطلاح عكس شما گرمتر شود. در زير دو عكس را ملاحظه مي كنيد شكل 1a در حالت auto و شكل 1b در حالت Cloudy گرفته شده است. دو تصوير را مقايسه كنيد انتخاب با شماست.

نكات عكاسي ديجيتال

عكس 1a

نكات عكاسي ديجيتال

عكس 1b

 

 

حتماً اين عمل را امتحان كنيد و چند عكس در فضاي آزاد بگيريد ابتدا در حالت Auto سپس Cloudy و عكسها را در كامپيوتر مقايسه كنيد. من حدس مي زنم عكسهاي گرمتر را ترجيح خواهيد داد.

 

2ــ فيلتر پلارايزر (Polarizer)

اگر مي خواهيد عكس هايتان واقعاً قوي باشند،از يك فيلتر پلارايزر استفاده كنيد. يك پلارايزر فيلتري است كه هر عكاسي براي عكاسي در فضاي آزاد بايد در اختيار داشته باشد. با كاهش تشعشع ها و انعكاسهاي ناخواسته، عكسهايي كه از فيلتر پلارايزر استفاده مي كنند باارزش و داراي رنگهاي سيرتري هستند به خصوص تصاوير آسمان.

اگر دوربين شما قابليت نصب فيلتر را ندارد نااميد نشويد چون حقه اي هست كه بنده سالهاست از آن با دوربين معمولي خودم استفاده مي كنم، اگر يك عينك دودي با كيفيت خوب داريد شيشه هاي آنها را بيرون بياوريد و آنها را تا حد امكان نزديك لنز دوربين قرار دهيد سپس در LCD دوربين خود دقت كنيد كه لبه هاي شيشه اي عينك در عكس نيفتد. عكس 2a بدون فيلتر گرفته شده است و عكس 2b با فيلتر پلارايزر خود مقايسه كنيد و قضاوت كنيد.

نكات عكاسي ديجيتال
عكس 2a
نكات عكاسي ديجيتال
عكس 2b

 

براي اينكه بهترين نتيجه را بگيريد طوري پشت دوربين قرار بگيريد كه آفتاب از شانه سمت راست يا چپ شما بتابد. فيلتر پلارايزر زماني بهترين نتيجه را خواهد داشت كه منبع نور با زاويه 90 درجه بتابد .

                                 ادامه دارد

http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:41 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

 

 

نكاتي در عكاسي (قسمت اول)

 

عكاسان خوب هم بخاطر رعايت تكنيكهاي عكاسي و هم براي رعايت نكات ظريف است كه عكاسان خوبي هستند. عكس هاي با ارزش زيادي به خاطر تكنيك ضعيف ضايع مي شوند در اينجا چند نكته ياد آوري مي شود كه در زمان گرفتن عكس بهتر است مورد توجه قرار گيرند.

 

1ـ نزديكتر شويد:

 

بيشتر آماتورها در زمان عكاسي از موضوع خود خيلي دور مي شوند از داخل لنز نگاه كنيد! اين واقعآ مهم است مخصوصاً زماني كه از مردم عكس مي گيريد. عكاسان حرفه اي از لنزهاي 85 تا 105 ميليمتري براي عكاسي چهره استفاده مي كنند. بيشتر دوربينهاي غير حرفه اي لنزهاي 35mm دارند.

2ـ گنجاندن افراد در عكسها:

افزودن افراد به عكسها مفهوم و فضا مي دهد. اين كار رابطه بر قرار كردن با عكس را آسان مي كند و بعضي مواقع به ما يك مفهوم از بزرگي و كوچكي يا مقياس مي دهد.

3ـ حركتها را شكار كنيد:

بگذاريد افراد در حال حركت باشند و از لحظه ها عكس بگيريد.

4ــ ساختار را ساده نگه داريد:

تركيب ساده فهم و درك را ساده تر مي كند. يك زمينه ( back ground ) ساده كمتر بيننده را گيج مي كند و به آنها اجازه تمركز روي موضوع را مي دهد.

 

   لينكدوني عكس

 

http://www.yadbegir.com

 

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:43 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

آشنايي با زوم دوربينها

زوم يا بزرگنمايي يك ويژگي براي دوربين هاست كه با فاصله كانوني مشخص مي شود. فاصله كانوني به فاصله بين لنز و سنسور يا فيلم دوربين گفته مي شود. هر چه فاصله كانوني بيشتر باشد توانايي آن در گرفتن يك عكس واضح و بزرگ از فاصله دور بيشتر است.دوربين هاي قديمي كه از فيلم عكاسي استفاده مي كردند فقط زوم اپتيكال داشتند ولي امروزه دوربينهاي ديجيتال ممكن است هم زوم اپتيكال و هم زوم ديجيتال داشته باشند.

زوم اپتيكال بسيار برتر از زوم ديجيتال است. با استفاده از زوم اپتيكال همانند دوربين هاي سنتي دوربين داراي يك لنز است كه مانند تلسكوپ مي تواند قسمتي از تصوير را كه مورد نظر شماست براي شما بزرگنمايي كند و سوژه عكاسي را براي شما بزرگتر مي كند. دوربين هاي ديجيتال با توانايي زوم متفاوتي در بازار يافت مي شوند. اگر شما مشتاق عكاسي  هستيد تمايل به گرفتن عكسهاي با كيفيت بالا از دور داريد. قبل از انتخاب دوربين به قدرت زوم اپتيكال آن به اندازه كافي دقت كنيد تا مطمئن شويد نياز شما را برآورده مي كند.

زوم ديجيتال خيلي مؤثر نيست. بعلاوه استفاده از اين نوع زوم بدون دانستن چگونگي عملكرد آن مي تواند منجر به عكسهاي مأيوس كننده اي شود. زوم ديجيتال مانند اين است كه قسمتي از عكس را در يك برنامه ويرايش عكس مانند فتوشاپ از آن جدا كنيد(يا از دستور corp استفاده كنيد.) كه اين عمل سبب كاهش كيفيت و رزولوشن تصوير مي شود و عكس شما دانه دانه يا مات مي شود.

شايد فكر كنيد پس چرا كمپاني هاي ساخت دوربين هاي ديجيتال اين قدر بر روي زوم ديجيتال و قدرت آن تبليغ مي كنند و اين قابليت را به دوربين اضافه مي كنند؟ پاسخ ساده است براي اينكه در بازار رقابت محصول خود را بهتر از محصول رقيب نشان دهند و تجربه نشان داده كه موفق هم شده اند.

 http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:44 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

چگونه عكاس خوبي باشيم؟

 

  • يك عكاس خوب در هواي بد شناخته مي شود.
  • بهترين دوربين آن است كه در پشت آن بهترين عكاس قرار دارد.
  • يك عكاس خوب مانند يك مهندس اندازه گيري مي كند، مانند يك فيلسوف فكر مي كند و دنيا را مانند يك شاعر مي بيند.
  • بهترين عكس آن است كه هنوز آنرا نگرفته ايد.
  • عكاسي و صداقت دست در دست يكديگر كار مي كنند.
  • عكاسي از آنجايي كه هنر و تكنولوژي با هم تقاطع دارند آغاز مي شوند.
  • با عكاسي كسي چيزي نمي گويد بلكه شخصي  آنچه را بايد گفته شود به نمايش مي دهد.
  • اگر شما عكاس ماهري باشيد حتي از گرد و غباري كه روي لنز نشسته است براي گرفتن عكس بهتر كمك مي گيريد.
  • از اساتيد عكاسي پيروي كنيد تا زمانيكه خودتان يكي از آن اساتيد شويد.
  • ابتدا يك گل را بشناسيد سپس از آن عكس بگيريد.
  • دوربين را براي مدت طولاني كنار نگذاريد اين براي هر دوي شما (عكاس و دوربين) مضر است.
  • يك دوربين پيشرفته لزوماً عكسهاي عالي نمي گيرد.
  • بسياري از عكاسان بيشتر نگران وضوح ظاهري عكس هستند تا مفهوم آن.
  • درباره عكاس با دوربينش قضاوت نكنيد بلكه با عكسهايش در مورد او قضاوت كنيد.
  • شما عكاس خوبي مي شويد اگر بدانيد كه چه چيزي سبب مي شود شما عكاس بدي باشيد.
  • خوب است كه نسبت به فيلمي كه استفاده مي كنيد حساس باشيد.
  • يك عكاس خوب سوژه عكاسي را حتي از پشت يك مه غليظ توصيف مي كند.
  • دوربين هاي اتوماتيك لزوماً عكسهاي زيبايي نمي گيرند آنها فقط متخصص فني خوبي هستند نه يك هنرمند خوب.

http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:45 AM
تشکرات از این پست
fetrat
fetrat
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 580
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:آموزش عکاسی

آشنايي با زوم دوربينها

زوم يا بزرگنمايي يك ويژگي براي دوربين هاست كه با فاصله كانوني مشخص مي شود. فاصله كانوني به فاصله بين لنز و سنسور يا فيلم دوربين گفته مي شود. هر چه فاصله كانوني بيشتر باشد توانايي آن در گرفتن يك عكس واضح و بزرگ از فاصله دور بيشتر است.دوربين هاي قديمي كه از فيلم عكاسي استفاده مي كردند فقط زوم اپتيكال داشتند ولي امروزه دوربينهاي ديجيتال ممكن است هم زوم اپتيكال و هم زوم ديجيتال داشته باشند.

زوم اپتيكال بسيار برتر از زوم ديجيتال است. با استفاده از زوم اپتيكال همانند دوربين هاي سنتي دوربين داراي يك لنز است كه مانند تلسكوپ مي تواند قسمتي از تصوير را كه مورد نظر شماست براي شما بزرگنمايي كند و سوژه عكاسي را براي شما بزرگتر مي كند. دوربين هاي ديجيتال با توانايي زوم متفاوتي در بازار يافت مي شوند. اگر شما مشتاق عكاسي  هستيد تمايل به گرفتن عكسهاي با كيفيت بالا از دور داريد. قبل از انتخاب دوربين به قدرت زوم اپتيكال آن به اندازه كافي دقت كنيد تا مطمئن شويد نياز شما را برآورده مي كند.

زوم ديجيتال خيلي مؤثر نيست. بعلاوه استفاده از اين نوع زوم بدون دانستن چگونگي عملكرد آن مي تواند منجر به عكسهاي مأيوس كننده اي شود. زوم ديجيتال مانند اين است كه قسمتي از عكس را در يك برنامه ويرايش عكس مانند فتوشاپ از آن جدا كنيد(يا از دستور corp استفاده كنيد.) كه اين عمل سبب كاهش كيفيت و رزولوشن تصوير مي شود و عكس شما دانه دانه يا مات مي شود.

شايد فكر كنيد پس چرا كمپاني هاي ساخت دوربين هاي ديجيتال اين قدر بر روي زوم ديجيتال و قدرت آن تبليغ مي كنند و اين قابليت را به دوربين اضافه مي كنند؟ پاسخ ساده است براي اينكه در بازار رقابت محصول خود را بهتر از محصول رقيب نشان دهند و تجربه نشان داده كه موفق هم شده اند.

 http://www.yadbegir.com

 

بریز ای کوفه بر فرقم هر آن قدری بلا داری

مبادا از برای دخترم،زینب نگه داری

یا حسین (ع)

سه شنبه 2 آذر 1389  4:47 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها