بسم الله الرحمن الرحیم
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
پان تركيسم و يهود قسمت هشتم:جايگاه صهيونيسم و فراماسونري در تركيه نوين
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
در حال حاضر جامعه «تركيه» چنان غرق اميال شوم و ضدّ ارزشي فراماسونهاي وابسته به «اسرائيل» شده است كه عدّهاي نجات از آن را بسيار بعيد ميدانند،زيرا اين آفت، سابقهاي طولاني در آن سرزمين يافته است.تاريخ دقيق حضور فراماسونها«به سال 1783 ميرسد،سالي كه «جان ارباتش» اوّلين محفل فراماسونري را در منطقه «غلطه» در شهر «استانبول» تأسيس نمود.
اعضاي اين محفل به زبان فرانسوي گفتگو ميكردند.در سال 1773 جمعيّت ديگري از فراماسونها در شهر «ازمير» تأسيس شد.امّا اوّلين جمعيّت فراماسونري كه در سراسر تركيه دامن گسترد وبسيار نيز دوام آورد،محفلي بود كه توسّط «حليم پاشا» ي مصري تأسيس شد.اين محفل در سال 1816 بنا نهاده شد و تا سال 1909 تداوم يافت.اين محفل توانست شعبههاي خود را در سراسر امپراتوري بگستراند و 65 محفل در كشور ايجاد كند.»(1)
در باب رابطه محافل فراماسونري با خارج از امپراتوري،اين اعتراف از «رفيق بيگ» يكي از شخصيّتهاي «اتّحاد و ترقّي» شنيدني است كه ميگويد:«به راستي،ما از فراماسونري ايتاليا پشتيباني زيادي دريافت ميكرديم.دو محفل ماسونري ايتاليايي به نامهاي «لابرت» و «مكدونيا ريزورتا» خدمات زيادي به ما ارائه نمودند و پناهنگاهي در اختيارمان گذاردند تا بتوانيم در آنجا به عنوان ماسونر جلساتي داشته باشيم.»(2)
در مورد خدمات دستگاه فراماسونري ايتاليايي،اين مطلب شايان ذكر است كه «حركت محافل فراماسونري [در امپراتوري عثماني] تحت عنوان محفل «شرق اعظم»(3)
ايتاليا صورت ميگرفت كه فعّالانه در «جنبش تورانيّه» نيز فعّاليّت ميكرد.ادامه همين فعّاليّتها به پيروزي و موفّقيت «مصطفي كمال» منجر گرديد.»(4)
اين محفل ايتاليايي شناسنامههايي براي فراماسونهاي ترك فراهم كرده بود. «وابستگي آنها به شناسنامههاي ايتاليايي سبب ميشد كه قانونا تحت حمايت معاهده هاي بين المللي قرار گيرند و بتوانند از تسهيلاتي در برگزاري جلسات و انجام ساير فعّاليّتها بهرهمند شوند».(5)
اين مصنونيّت، فراماسونها را از خطر دستگيري يا محاكمه بر كنار ميداشت.
«در حال حاضر نيز بیش از100 محفل در اين كشور وجود دارد و تخمين زده ميشود كه هم اكنون ماسونرهاي ترك به 8 هزار نفر بالغ شوند.»(6)
البته نبايد از ارتباط ديرين اين محافل با كشورهاي خارجي از جمله اسرائيل،غافل ماند.
«يوجي قاطرچي اوغلو» كه پيشتر در وزارت بهداشت و صدا و سيماي تركيه مشغول به كار بوده،ميگويد: «ماسونرهاي تركيه از نظر فرمانبري با اسرائيل ارتباط دارند.» وي- كه 20 سال در دستگاه فراماسونري تركيه بوده و به درجه 14 رسيده است-ميافزايد: «بعضي از فراماسونرهاي ترك،همزمان،عضو محافل ماسونري «اسرائيل» نيز هستند.» او معتقد است كه «ژاك قمحي»، رهبريهوديان تركيه- كه به «روچيلد استانبول» معروف است و در سال 1993 از يك ترور به سلامترهيد- رئيس محفل فراماسونري «نور» در «تل آويو» است.»(7)
بر اساس آخرين اطلاعات،وي درانتخابات اخير به عنوان اوّلين يهودي در تاريخ تركيه البته یهودی آشکار و از «حزب راه راست» به مجلس راه يافته است!!!
وي درباره پيوستگي سرنوشت «تركيه» و «اسرائيل» ميگويد: «يهود ميهن ملّي خود را بدوناعلان قبلي و 25 سال پيش از تشكيل «اسرائيل» به سال 1947 در تركيه بر پا كرده بود.»(8)
اين پيوند ديرينه ميان يهوديان «تركيه» و «اسرائيل» را ميتوان به گونهاي مخصوص مشاهده كرد.
«يهودياني كه از «تركيه» به «اسرائيل» مهاجرت كردند نشان يادبودي در يكي از جنگلهاي «تل آويو» و «حيفا» نصب نمودند كه به زبانهاي تركي و عبري بر روي آن نوشته شده بود:«جنگل آتا ترك»»!(9)
براي تثبيت اين مناسبات تاريخي،دولت تركيه با همكاري يهوديان اين كشور- كه در حال حاضر بالغ بر 26000 نفر هستند-در سال 1992،پانصدمين سالگرد حضور يهوديان در تركيه را جشن گرفت. «اين رخداد،همزمان با فراهم آمدن زمينه مناسب پس از جنگ خليج فارس بود وحتّي باعث ايجاد رابطه رسميتر با «اسرائيل» در سطح تبادل سفير گشت.»(10)
در اين جشن، «حييم هرتزوگ» رئيس جمهور و «ديويد لوي» وزير خارجه وقت رژيم اشغالگر،نيز شركت كردند.ميزبانان آنان در اين مراسم، «تورگوت اوزال» رئيس جمهور تركيه و «سليمان دميرل» از فراماسونرهاي ديرينه تركيه- با رتبه 33 يعني آخرين رتبه در محافل فراماسونري-بودند.
در همين سال،براي تثبيت و ارتقاء موقعيّت يهوديان «تركيه» تدبير خاصّي انديشيده شد: «ازآنجا كه سال 1992 مقارن با پانصدمين سالگرد كوچ يهوديان به تركيه است،سازماني به نام «وقف پانصد ساله» از طرف يهوديان «تركيه» تشكيل گرديده و برخي از سرشناسترين چهرههاي سياسي و هنري و اقتصادي جهان عضو آن ميباشند.هدف اين وقف،برگزاري برنامههاي مختلف در سطح جهان براي شناساندن تركيه و قدرداني از مهمان نوازي و یهود دوستی مردم و دولت اين سرزمين است تا الگویی برای دیگر کشورها باشد»(11)
در حال حاضر روابط «تركيه» و «اسرائيل» به حدّي رسيده است كه «اتباع اسرائيل هنگام ورود به تركيه»از ارائه ويزا معاف هستند.»(12)
به هر حال «تركيه» به عنوان يكي از كشورهاي مهم در «دكترين حاشيهاي اسرائيل» از اهمّيّت بسيار زيادي برخوردار است و اگر اين مناسبات عميقتر و گستردهتر نيز شود جاي تعجّب نيست،چرا كه اكثر سران تركيه جديد به «اسرائيل» وابستهاند و در بسياري از تصميم گيريهاي خود ميكوشند كه رفتار و سياستهاي خود را با آن رژيم هماهنگ سازند.آنان مصمّماند كه هر مانعي برسر اين هماهنگي را از سر راه بردارند.راهي كه اكنون بعضي از احزاب و تشكّلهاي اسلامي «تركيه» پيش گرفته اند،آن گاه به مقصد ميانجامد كه به پيوند حياتي «تركيه» و «اسرائيل» عنايت ورزند و در صدد قطع ريشه آن برآيند.تنها در اين صورت است كه ميتوان به آينده پر اميد اسلام در «تركيه» دل بست.
شایان ذکر است تحرکات پان ترکیستی اخیر در میان هموطنان شریف آذربایجانی مان همزمان با تحرکات پان ایرانیستها را باید در این راستا تفسیر کرد ، فتنه ای که برای تجزیه میهن عزیزمان ایران طراحی شده است و در این میان احساسات نا درست ناسیونالیستی و نژادپرستانه اقوام ، این آتش را شعله ور می سازد.
اینان را باید نوکران بی جیره و مواجب اسرائیل دانست که نا دانسته برنامه های صهیونیستها را به پیش می برند.
شک نکنید همان هایی که برای هم وطنان غیور ساکن در شمال لطیفه سازی می کنند همانهایی هستند که هموطنان دلیر و هوشیار آذربایجانی را با تعبیراتی که خودشان لایق آن هستند خطاب می کنند.
اگر چنین توهین هایی برای برادران آذری سنگین است ، چگونه است که برای نمونه در استان آذربایجان غربی همین توهین ها از سوی عده ای نا آگاه به هموطنان شریف کرد نسبت داده می شود ، مگر نه این است که هرچه را برای خود می پسندیم باید برای دیگران هم بپسندیم ؟
آیا هنگامی که خوزستان مورد تهاجم بعثی ها قرار گرفت شیرمردان آذری لشگر 31 عاشورا و فرماندهانی همچون مهدی و حمید باکری نشستند و گفتند هنوز تا ورود عراقی ها تا آذربایجان وقت زیاد است؟
یا اینکه سر از پا نشناخته و دلاورانه خون پاکشان را فدای این میهن عزیز کردند.
بی شک چه آننکه دم از برتری نژاد آریایی می زنند و دیگرانی که داعیه پانترکیسم و پان عربیسم دارند ، هرسه را باید گمراهانی دانست که سنگ بنای حکومت جهانی یهود را بر بسترحماقت خویش بنا می نهند.
آیا زیستن در کشوری که اقوام و زبانها و لهجه های گوناگون در آن همچون بوستان و گلستانی است که گلهای زیبا و متنوع در آن روییده اند را نباید غنیمت شمرد؟
آیا سزاوار است با کمال بی ذوقی و ذهنی مملو از نفرت و حماقت این زیبایی ها را به جدایی و تفرقه بدل نمود؟
آنچه معیار برتری است فقط و فقط تقواست:
يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (13)
ترجمه : "هان اى مردم ما شما را از يك مرد و يك زن آفريديم و شما را در نژادهای بزرگ و كوچك قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد نه اينكه به يكديگر فخر كنيد و فخر و كرامت نزد خدا تنها به تقوى است و گرامىترين شما با تقوىترين شما است كه خدا داناى با خبر است"
و آنچه معیار اتحاد است حبل الله المتین است:
وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ كُنْتُمْ عَلى شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْها كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آياتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ(14)
ترجمه: و همگى به وسيله حبل خدا خويشتن را حفظ كنيد و متفرق نشويد و نعمت خدا بر خويشتن را بياد آريد، بياد آريد كه با يكديگر دشمن بوديد و او بين دلهايتان الفت برقرار كرد و در نتيجه نعمت او برادر شديد. و در حالى كه بر لبه پرتگاه آتش بوديد، او شما را از آن پرتگاه نجات داد. خداى تعالى اين چنين آيات خود را برايتان بيان مىكند تا شايد راه پيدا كني.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
پایان
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
مقاله فوق از کتاب پژوهه صهیونیت اثر استاد علیرضا سلطانشاهی است که با اندکی تغییر و تکمیل توسط استاد رائفی پور خدمتتان تقدیم گشت.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
کاری از گروه تحقیقات جنبش مصاف
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
www.masafportal.com
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
پینوشت:
(1)-زهر الدّين:«يهود في تركيا»(پيشين)،ص 44.
(2)-همان،ص 46.
(Orient-(3))
(4)-همان،ص 45.
(5)-همان.
(6)-همان،صص 47 و 48.
(7)-همان،ص 48
(8)-همان،ص 48.
(9)-همان.
(10)- Mango,Andrew"Turkey,the challenge of new Role"Thewashington Papers/p.117/1994
(11)-پروند-سبحاني(پيشين)،صص 92 و 93.
(12)-روزنامه جمهوري اسلامي،آذر ماه 71.
(13) حجرات آیه 13(14) آل عمران آیه 103