سئو چیست؟
تعاریف متعددی برای سئو وجود دارند اما شاید اولین و سادهترین تعریف برای آن، این است که SEO نسخه کوتاه شدهی عبارت Search Engine Optimization است. بدین معنا که سئو در واقع بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است. اما هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیست بلکه هدف آن رضایت کاربر میباشد. سیستم گوگل در واقع توجه بالایی به رضایت کاربران از نتایج جستجو دارد و تلاش میکند تا سایتهایی را در رتبههای بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است.
برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هرچیزی به رضایت کاربر توجه کنید. رضایت کاربر از محتوای شما، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخگویی به سوالات کاربران و بسیاری از موارد دیگر بر رضایت کاربر از سایت شما تاثیرگذار است.
سئو درواقع بهمنظور بهبود عملکرد سایت براساس استانداردهای موتورهای جستجو و جذب کاربران بیشتر، انجام میپذیرد. فاکتورهای بسیاری وجود دارند که بر سئو سایت تاثیر میگذارند. همانند مثالهایی که گفته شد از کلمات بهکار رفته در متن و محتوا تا لینکهای ورودی به سایت شما از سایتهای دیگر، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به کار گیری درست آنها و … را سئو نیز مینامیم.
الگوریتمهای گوگل
الگوریتمهای جدید گوگل، تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با استفاده از همان نتایج را بهینه و رتبهبندی کنند. هر زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه اول را در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. به عنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند، گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد بخشید.
علاوهبر این زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت خاصی خواهد داشت. از وقتی که کاربر وارد سایت شما میشود تا زمانی که مجدد همان عبارت یا عبارت مشابهای را در گوگل جستجو میکند،Dwell Time نامیده میشود. یادگیری سئو شاید بهترین گزینه برای قدم بر پلههای شکوفایی و رونق کسب و کار باشد به همین دلیل است که آموزش سئو در مشهد توسط سایت یاراپلاس با مجربترین اساتید انجام میپذیرد.
تاثیر سئو بر موفقیت کسب و کار
در چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و رونق استفاده از موبایل نیز باعث شده است تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار آسانتر و سریعتر انجام گیرد. درحال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق موتور جستجوگر گوگل انجام میگیرد که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات گوناگون است.
اگر سایت شما جایگاه و رتبهی مناسب و خوبی را در نتایج جستجوری گوگل داشته باشد این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی محصول یا خدمات ارائه شده شما را دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود تا ارتباط گستردهتر و بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.
یک مثال کاربردی
برای مثال تصور کنید که فردی بهدنبال خرید گوشی سامسونگ نوت8 باشد، اولین اقدام او به احتمال زیاد جستجوی همین عبارت در گوگل است. پس از جستجو لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده میشود. سایتهایی که در رتبهبندی بالاتری قرار دارند قطع به یقین، شانس بیشتری برای ورود این فرد در سایت خود خواهند داشت.
پس از ورود کاربر به سایت فرآیند تبدیل کاربر به مشتری آغاز میگردد. حال تصور کنید که کاربر با تلفنهمراه خود وارد سایت شما شده اما صفحات سایت نمایش مناسبی در تلفنهمراه او ندارند. احتمالا از سایت خارج شده و سایت دیگری را در گوگل انتخاب میکنند. رفتار کاربران در زمان جستجو یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود.
درکل میتوان گفت هرچقدر که سایت شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشد، کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هر چقدر که سرعت مناسبتری برای آنها فراهم کرده باشید، نرخ تبدیل کاربر به مشتری نیز افزایش مییابد. در این بخش نیز پیشنهاد ما به عزیزان علاقهمند به آموزش سئو در مشهد این است که به سایت یاراپلاس سری بزنید.
چرا آموزش سئو در مشهد برای همه کسب و کارها مفید است؟
برای موفقیت در سئو، باید تکنیکها و استانداردهای مرتبط با این حوزه را بهخوبی بشناسیم. درحال حاضر، شرکتهای بسیاری هستند که به شما کمک میکنند تا جایگاه سایت خود را در نتایج جسجوی گوگل ارتقا دهید. پیش از آنکه به سراغ آموزش سئو در مشهد بروید بهتر است تا چند نکته را در نظر داشته باشید:
سئو ارزان نیست
باتوجه به رقابت بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند، کاری بسیار دشوار است. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر و بیشتر میشود. این درحالی است که در برخی از پروژهها نمیتوان تخمین درستی از میزان موفقیت سایت داشت. در نتیجه شما این هزینه را همراه با ریسک بالایی میپردازید. زیرا ممکن است فعالیتهای آن شخص یا شرکت نتایج مطلوب موردنظر شما را برآورده نکند.
انتخاب متخصص سئو ساده نیست
افراد و شرکتهای زیادی در این حوزه فعالیت میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما کار سختی است. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی بهکار گرفته شوند که برای شما آشنا نیست. در این موقعیت اگر دانش کافی در این حوزه را نداشته باشید، نمیتوانید فرد مناسبی را انتخاب کنید و در نتیجه زمان و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد که ممکن است هرگز به موفقیت ختم نشود.
موفقیت زمانبر است
برای افرادی که در این حوزه تسلط کافی دارند درک سئو دشوار است. بسیاری تصور میکنند که تکنیکهایی وجود دارند که با استفاده از آنها، میتوان در مدتی کوتاه نتایجی فوقالعاده کسب کرد. درحالی که این تفکر از اساس اشتباه است زیرا برای موفقیت در سئو باید صبر و تلاش بسیار کرد.
اگر دانش و تجربه کافی در این حوزه نداشته باشید به سختی میتوانید عملکرد سئو را در بازه زمانی کوتاه برآورد کنید. برای نظارت بر روند اجرای پروژه بهتر است تا دانش خود را در زمیه سئو افزایش دهید که در زمینه علاقهمندان به آموزش سئو در مشهد میتوانند به سایت یاراپلاس مراجعه کنند.
پس بررسی این سه مورد به ما نشان میدهد که اگر سئو سایت را به فرد دیگری واگذار میکنید، باید خودتان نیز دانش کافی را در این حوزه کسب کنید. زیرا عدم آشنایی با سئو، موجب میشود تا ریسک سرمایهگذاری شما بالا رفته و امکان نظارت بر عملکرد متخصص را نداشته باشید.
بهترین مرجع آموزش سئو در مشهد
از آنجایی که سئو مفهوم گسترده و پیچیدهای است. برای سئو سایت باید تکنیکها و مفاهیم بسیاری را یاد بگیرید. سایتهای آموزشی و مراجع معتبر کمک میکنند تا دانش خود را در این حوزه افزایش داده و تکنیکهای گوناگونی را فرا بگیرید. اما اگر عبارت “آموزش سئو” را در گوگل جستجو کنید، با انبوهی از منابع مختلف روبهرو خواهید شد که در برخی موارد در نتاقض با یکدیگر هستند.
تفاوت منابع آموزشی و گوناگونی گفتهها سبب سردرگمی شما خواهد شد. نتایجه این سردرگمی نیز چیزی جز اتلاف وقت و هزینه برای شما نخواهد بود. برای آنکه بتوانید مسیر درستی را در آموزش سئو در مشهد انتخاب کنید، به مراحل زیر توجه کنید:
آموزش سئو مبتدی
معمولا در هر حوزه تخصصی که وارد شوید با انبوهی از عبارات و اصطلاحات جدید مواجه میشوید. سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آنکه هنگام مطالعه یک مقاله یا کتاب آموزش سئو دچار سردرگمی نشوید باید با برخی اصلاحات آشنا شوید.
برای مثال برخی از این اصطلاحات، سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و الگوریتمهای گوگل هستند. سایت یاراپلاس برای آموزش سئو در مشهد مهمترین و کاربردیترین عبارات را نیز به شما معرفی میکند. پیشنهاد میکنم که پیش از شروع دوره آموزش سئو به بخش معرفی اصطلاحات مراجعه کرده و عبارات و اصطلاحات این حوزه را مرور کنید. هر کجا که عبارت جدیدی به گوش شما خورد که معنی آن را نمیدانستید، مجدد به آن بخش مراجعه کرده و جستجو کنید. با این کار سئو مبتدی را بهطور کامل یاد گرفته و آماده هستید تا وارد مرحله بعد و مهمتر آموزش سئو شوید.
آموزش سئو پیشرفته
مطالعه مقالات اینترنتی میتواند تکنیکهای جذابی را در حوزه سئو به شما آموزش دهد. اما در این مقالات مسیر یادگیری برای شما مشخص نشده است. بیشتر مقالات آموزش سئو، تمرکز خود را بر یک حوزه یا تکنیک خاص قرار میدهند و برای افرادی که دقیقا در همان مرحله هستند مناسب خواهند بود.
برای شروع یادگیری سئو، بهترین روش مطالعه کتابهای تخصصی در این حوزه است. زیرا کتاب، علاوه بر ارائه محتوای آموزشی، مسیر یادگیری را نیز پیشبینی میکند.
پیوستگی در مطالب و یادگیری منظم موجب میشود تا دچار سردرگمی یا تناقض نشوید. البته دسترسی به کتابهای آموزش سئو و تشخیص میزان اعتبار و کارایی آنها، کار سادهای نیست. به همین دلیل در این مقاله به معرفی برخی از این کتابها میپردازیم تا علاقهمندان با آگاهی کاملتر به آموزش سئو در مشهد بپردازند.
مشاهده مجموعه فیلمهای آموزش سئو
با مطالعه مقالات و کتابهای الکترونیکی درک عمیقی از مفاهیم و اصطلاحات سئو برای شما ایجاد میشود ولی ممکن است سبب شود تا در مسیر یادگیری خود، بخشهایی از محتوا را فراموش کرده یا از دید شما پنهان بماند.
شرکت در دورههای آموزش سئو به صورت حضوری
پس از آنکه دانش اولیه را در حوزه سئو کسب کردید، با انبوهی از سوالات مواجه میشوید. شما به خوبی میدانید که چه کارهایی برای موفقیت در سئو لازم است ولی احتمالا نمیدانید که آنها را چطور و در چه زمانی انجام دهید. شرکت در دورههای آموزشی به شما این کمک را خواهند کرد که مسیر آزمون و خطا را کوتاه کرده و آنچه قرار است در یک سال تجربه کنید را در یک ماه فرا بگیرید.
سایت یاراپلاس در حوزه آموزش سئو در مشهد به شما کمک میکند تا با انجام تمام مراحل عملی آموزش سئو هرچه سریعتر در مسیر پیشرفت خود قرار بگیرید.
معرفی کتاب در رابطه با آموزش سئو در مشهد
کتاب راهنمای کاربردی بازاریابی محتوا:
این کتاب، بازاریابی محتوا را برای شما آسان کرده و توضیحات کوتاه و کاربردی در آن به همراه تمرینهای تخصصی، به شما کمک میکند تا در کمترین زمان ممکن کلیدیترین نکات بازاریابی محتوا را فرا بگیرید.
میکرو لحظهها، راهنمای موفقیت در بازاریابی موبایل:
برای آغاز بازاریابی لحظه، باید بیاموزید تا چطور حضور داشته باشید و مفید و سریع واقع شوید، تا در لحظات حساس ارتباط موثری با کاربران ایجاد کنید.
سئو کلاه سیاه، چیزهایی که بهتر است ندانیم!:
در یک تعریف عامیانه و ساده میتوان گفت، سئو کلاه سیاه مجموعهای از تکنیکها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتمهای پیشنهادی گوگل در تضاد است.
سئو برای همیشه:
سئو برای همیشه به معنای تمام تکنیکها و اطلاعاتی است که هرگز کهنه نمیشوند. برای افرادی که بهتازگی با مفهوم سئو آشنا میشوند، این کتاب یک میانبر سریع و قابل اعتماد برای تسلط خوب بر مفاهیم سئو میباشد.
کتاب آموزش بازاریابی محتوا محور:
برای موفقیت در سئو نیازمند تولید محتوای باکیفیت هستید. ولی آیا فقط استاندارهای گوگل مدنظر است؟ اگر فقط به گوگل توجه کنیم حتی با کسب بهترین جایگاه نیز موفقیتی کسب نکردهایم. بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوای با کیفیت برای کاربر که گوگل نیز قادر به درک آن شود.
کتاب راهنمای جامع سئو برای فروشگاه اینترنتی: کتاب راهنمای جامع سئو برای فروشگاه اینترنتی توسط برین دین مدیر سایت بک لینکو تهیه شده است. این کتاب به شما کمک خواهد کرد که مسیر سئو فروشگاه اینترنتی را از انتخاب کلمه کلیدی تا رعایت استاندارهای سئو بهصورت تکنیکال فرا گیرید.
بک لینک (Backlink) چیست؟.
اگر بخواهیم بک لینک را به زبان ساده توضیح دهیم اینگونه تعریف میشود که بک لینک پیونده هایی هستند که از سایت های دیگر به سایت شما داده میشود. وهنگامی که از سایتی که در اختیار داریم به سایتی بک لینک بدهیم، آن سایت از شما بک لینک دریافت کرده است. بهتر است در هنگام بک لینک دادن به سایت های دیگر سایت هایی معتبری را انتخاب کنیم تا ارزش سایت خودمان پایین نیاید.
تاثیر بک لینک بد وخوب چیست؟
سئو سایت اهمیت بسزایی در بازید سایت شما دارد وباید به آن توجه زیادی کرد و شما باید تحلیل زیادی راجب بک لینک هایی که ساخته اید داشته باشید، و در پی آن نقاط قوت و ضعف سایت خود را پی ببرید. اگر بک لینک خوبی بسازید باعث میشود شما در سرچ گوگل یا موتور های جستوجوی دیگر رتبه های خوب و راضی ککنده ای کسب کنید. و حمچین بک لینک های بد باعث میشود رتبه شما در گوگل کاهش یابد و در بدترین حالتش وب سایت شما پنالتی میشود یعنی اینکه از سرچ های گوگل خارج شود. و برای جل.گیری از این اتفاق شما باید یک تناسب بین بک لینک های بد و خوب قرار دهید.
چه واژه های پرکاربردی در ساخت بک استفاده میشود؟
Link juice: این اصطلاح برای نشان دادن اعتبار لینک های یک سایت استفاده میشود؛ مثلا زمانی که یک سایت اعتبار بالایی دارد و لینک شما را link juice معرفی میکند؛ این گونه لینک ها باعث معتبر شدن سایت شما میشوند.
بک لینک های nofollow و follow:
اگر بخواهیم ساده و مملموس به تعریف این دوواژه بپردازیم لینک های nofollow به لینک هایی گفته میشود که وقتی شما در آن سایت ها بک لینک میسازید هیچ اعتباری از آن سایت به سایت شما انتقال نمیابد. ولی لینک های follow از ارزش بیشتری برخوردارند یعنی اینکه لینک های فالو از اهمیت بیشتری برخورد دارند و باعث میشوند اعتبار سایتی که در آن ها بک لینک ساخته اید به سایت شما انتقال یابد.
ارزش لینک های nofollow
بک لینک های نوفالو را نباید بی ارزش در نظر بگیریم بلکه بک لینک های نو فالو مکمل بک لینک های فالو میباشند و همچنین باید از این کوضوع آگاه باشید شما اگر برای سایت خود فقط بک لینک فالو بسازید نه تنها به سایت خود سود نرسانده اید بلکه باعث بی ارزش شدن آن در گوگل شده اید. پس برای سئو خوب سایت حتما ساخت بک لینک نوفالو را جدی بگیرید.
آشنایی با ابزار های گوگل
گوگل برای بهبود و افزایش ترافیک روی سایت شما، ابزارهایی را طراحی نموده که در این آموزش به معرفی این ابزارهای کاربردی و روش کار با آنها میپردازیم. پس در ادامه با یارا پلاس همراه باشید.
گوگل وب مستر تولز” “google web master tools
بهطورقطع باید بگوییم یکی از مهمترین و شناختهشدهترین ابزارهای گوگل، وب مستر تولز میباشد و یک وب مستر حرفهای باید حتماً با این ابزار آشنایی کامل داشته باشد. گوگل وب مستر تولز، ابزاری ست برای بهبود سئو سایت که به شما این امکان را میدهد تا همانند ربات گوگل به وبسایت خود نگاه نموده و تحلیل سایت خود را بهتنهایی انجام دهید.
شما با این ابزار میتوانید ساختار، ترافیک، سلامت و بهینهسازی سایت خود را بررسی نموده و پس از آن به بهبود سایت خود بپردازید.
گوگل ترندز “google trend”
یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در پیدا کردن کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را دارند، گوگل ترندز میباشد. این ابزار میتواند به شما نشان دهد که در چه ماهها و چه روزهایی بیشترین سرچ در مورد آن کلمه کلیدی انجام میشود. همچنین میتواند میزان محبوبیت این کلمه کلیدی در مکانهای مختلف را به شما نشان دهد.
برای مثال اگر شما یک سایت گردشگری دارید و میخواهید در فصل زمستان برای تور روسیه مطلبی را تهیه و انتشار دهید، با رسم یک نمودار فرضی به شما نشان میدهد که در این فصل به چه میزانی، تور روسیه سرچ میشود. ناگفته نماند گوگل ترندز میتواند کلمات مشابه کلمهی کلیدی انتخابی شما را نشان دهد.
گوگل ادوردز” “Google AdWords
گوگل ادوردز که توسط شرکت گوگل ساختهشده، تبلیغات سایت شما را بر عهده میگیرد. این ابزار میتواند از طریق کلمه کلیدیهای باارزشی که در ساییتان دارید برای شما ورودی بگیرد و ترافیک سایت شما را بالا ببرد. گوگل ادوردز تبلیغ شما را بهصورت لینک در بالای سرچ ها به کاربران نشان میدهد. البته باید بدانید به ازای این تبلیغات شما باید مبلغی را به گوگل پرداخت نمایید. نحوهی محاسبهی این مبلغ هم، بستگی به تعداد کلیک کاربران بر روی آن کلمه کلیدی مشخصشده از سمت شما میباشد.
گوگل آلرتز” “Google Alerts
این ابزار فوقالعاده میتواند در جستوجوی کلمات یا عبارات دلخواه به شما کمک کند. برای مثال شما میتوانید نام برند خود را در گوگل آلرتز سرچ کنید و لیست تمام وبسایتهایی که نام شما را در مطالب خود آوردهاند ببینید. همچنین این ابزار جادویی میتواند کلمات موردنظر شما را در خود ثبت کند و بهمحض استفاده از این کلمات در محتوای منتشرشده در هر وبسایتی، از طریق ایمیل یاRSS به شما اطلاع دهد. در اینجا RSS مخفف Really Simple Syndication به معنی تشکیل ارتباطهای بسیار ساده میباشد که شامل آخرين عناوين سایتهای خبری، وبلاگها و سايتهايی ازایندست میباشد.
جالب است بدانید با وارد کردن برند یا نام وبسایت رقیبتان در گوگل آلرتز میتوانید آخرین اخبار و تغییرات در سایت آنها را ببینید. همچنین اگر سایت رقیب، پست مهمان گذاشته یا تبلیغاتی انجام داده باشد، شما میتوانید آن را ببینید. در کل این ابزار باعث میشود شما از بروزترین خبرها در مورد رقبا و تغییرات آنها در سایتشان مطلع گردید و برای بهبود سایت خود و کلمههای کلیدی بهتر تلاش کنید.
ابزار دیجیتال مارکتینگ
● برای یک دیجیتال مارکتینگ موفق به چه ابزارهایی نیاز داریم؟
اگر میخواهید استراتژی مناسبی برای مدیریت داده ها، محتوا سازی در طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت و جذب مخاطب هدف داشته باشید، وجود ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ضروری ست!
هدف معینی را در استراتژی خود تعریف کرده اید؟ این ابزارهای دیجیتالمارکتینگ هستند که برای رسیدن به این هدف به شما کمک می کنند. اگربه عنوان یک دیجیتال مارکتر فعالیت می کنید می بینید که اغلب اوقاتمجبور می شوید شوید چند کار را به صورت همزمان انجام دهید. هم تولیداستراتژی کنید و هم کمپین های خود را مدیریت کنید، جای نگرانی نیست! ابزارهای دیجیتال مارکتینگ سودمندی وجود دارند که به کمک شما آمدهاند تا مدیریت بیشتری روی برنامه هایتان داشته باشید.
آموزش سئو خصوصی در مشهد
افراد و شرکتهای گوناگون اقدام به برگزاری کلاسهای سئو در مشهد و دیگر شهرها میکنند. شاید دلیل این موضوع را بتوان ترند شدن یادگیری سئو و همچنین میزان درآمد بالای این شغل در نظر گرفت. اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که به فعالیت در زمینه سئو علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم قبل از شرکت در کلاس سئو حتما موارد ذکر شده در ادامه مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید تا علاوه بر یادگیری مناسب به هدف نهایی خود یعنی کسب درآمد و سود برسید. در ادامه به ویژگیهای یک مدرس خوب که قرار است آموزش سئو خصوصی در مشهد برگزار نماید اشاره خواهیم کرد.
ویژگیهای یک مدرس خوب برای برگزاری کلاس سئو
همان طور که گفته شد امروزه به دلیل نیاز کسب و کارها و همچنین میزان درآمد بالای سئوکاران افراد زیادی علاقه دارند در این حرفه شروع به فعالیت نمایند. یکی از مناسبترین راهها برای یادگیری این حرفه را میتوان شرکت در کلاسهای حضوری و خصوصی در نظر گرفت. افراد بسیاری ادعای سئوکار بودن دارند به همین دلیل باید کمی با نگاه تردید به شرکت در هر کلاس آموزش نگاه کرد. در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت یاراپلاس به مهمترین ویژگیهای یک سئوکار اشاره خواهیم کرد و خواهیم گفت یک استاد باید چه مواردی را داشته باشد که بتواند سئو را به نحوی اصولی به ما منتقل کند.
دانش فنی بالا
یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام انتخاب استاد آموزش سئو خصوصی در مشهد به آن توجه داشته باشید، میزان دانش فنی فرد ارائه دهنده آموزش است. هر چه این دانش فنی بالاتر باشد فرد با موضوعات و مباحثی درگیر میشود که توانایی وی را در تحلیل و بررسی روندهای سئو بالا خواهد برد. از مهمترین این دانشها میتوان دانش در زمینه برنامه نویسی، طراحی سایت، آشنایی با سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا و … اشاره کرد.
فن ارائه مطلب به افراد
از دیگر مواردی که باید در هنگام ثبت نام در یک کلاس آموزش سئو خصوصی در مشهد به آن توجه کافی داشته باشید، فن ارائه استاد خواهد بود اگر فرد بهترین و با تجربهترین فرد در زمینه سئو باشد اما نتواند مباحث را به صورت درست و اصولی به ثبت نام کنندگان در کلاس انتقال دهد به هیچ عنوان فرد و کلاس مناسبی برای یادگیری سئو نخواهد بود. پس حتما قبل از شرکت در هر کلاس سئو از توانایی ارائه دهنده آن آگاه شوید.
تجربه کافی
از دیگر مواردی که باید در هنگام شرکت در هر کلاس سئو به آن توجه داشته باشید را میتوان تجربه کافی ارائه دهنده مطلب عنوان کرد. فردی که صرفا با خواندن چند مقاله خود را سئو کار میداند و هیچ رزومهای ندارد و حتی با یک کلمه کلیدی رتبهای در گوگل کسب نکرده است، به احتمال قوی فرد مناسبی برای یاد دادن سئو به شما نخواهد بود؛ آموزش دادن ساده است ولی انتقال تجربه و دانش فنی است که زمان بر و مشکل است. به قول معروف کسی که کاری رو بلده انجام میده کسی که اون کار رو بلد نیست آموزشش میده.