0

آشنايي با سايز بندي

 
smile66h
smile66h
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1389 
تعداد پست ها : 111
محل سکونت : آذربایجان شرقی

آشنايي با سايز بندي

 
ارائه سايز بندي و آموزش كامل اندازه گيري و الگوي بالاتنه پشت

 


  هدف
در آغاز برش بالاتنه ها آشنايي هنرجويان با طريقه اندازه گيري زماني مناسب خواهد بود.  


  سايزبندي روش پارسي

سايزبندي روش پارسي

 
34
36
38
40
42
44
46
48
50
52
54
بالاتنه پشت
38
5/38
39
5/39
40
5/40
5/40
5/40
5/40
5/40
5/40
قد بالاتنه جلو
42
43
44
45
46
47
5/47
48
5/48
49
5/49
مقدار ساسون هر سايز
4
5/4
5
5/5
6
5/6
7
5/7
8
5/8
9
كارور پشت
35
36
37
39
41
43
44
45
46
5/46
47
دور گردن
32
33
34
35
36
37
39
40
41
42
43
درو سينه
83
86
90
96
100
104
108
112
116
120
124
دور كمر
63
66
70
74
78
82
86
90
94
98
102
دور باسن
88
92
96
100
104
108
114
118
112
128
132
فاصله سينه
17
18
19
20
21
22
22
23
23
24
24
بلندي سينه
24
25
26
27
28
29
29
30
30
30
30
قد آستين
57
58
5/58
59
60
60
60
60
60
60
60

مستطيلي به طول قد بالاتنه به اضافه 3 و عرض 4/1 دور سينه رسم مي كنيم، دست راست خط گردن، خط جلوي خود وسط پشت، مقابل پهلو، و دست چپ كمر مي باشد. از خط گردن دو تا خط به فاصله 3 سانت براي همه سايزها (36 به بالا) كه خط يقه و خط شانه مي باشند رسم مي كنيم. از خط شانه نصف كارور پايين رفته خطي موازي با آن مي كشيم كه مي شود خط كف حلقه آستين. خط ما بين اين دو خط هم خط كارور مي باشد. خط حلقه آستين از خط شانه عمود بر خط كف آستين و به فاصله نصف كارور از وسط پشت مي باشد.
در برخورد خط حلقه آستين با خط شانه 5/1 سانت به طرف پهلو رفته و سه سانت از برخورد خط كف حلقه و خط حلقه مثلثي، بيرون مي رويم و مطابق درس حلقه پشت آستين را مي كشيم براي طريق يقه پشت روي خط گردن 5/1 اندازه دور گردن علامت زده و به صورت منحني به طرف پايين و خط وسط آمده و آن را نصف 5/1 منهاي نيم با خط يقه مماس مي كنيم، خط سرشانه را رسم نموده ، از بيخ گردن 4 سانت علامت زده يك ساسون 2 سانتي داريم كه طول آن 8 سانت مي باشد، براي اينكه احتياج به بستن ساسون نباشد لبه اول را نيم سانت و لبه دوم را يك سانت بالا مي بريم و آن دو محل را به بيخ گردن و لبه بالاي حلقه رسم مي كنيم. از وسط پشت در كمر 2 سانت مي گيريم و مستقيم به كارور وصل مي كنيم ( در اين ميان يك سانت از اندازه سينه براي پشت كم مي شود) درز بغل هم به مقدار اندازه كمر منهاي يك بدست مي آيد. معمولاً طريق يقه و سرشانه را در سايز به دليل برآمدگي 8 ميل بالا مي بريم.
 


  جلسه بيست و سه


  الگوي بالاتنه پيش
مستطيلي به طول قد بالاتنه جلو به عرض 4/1 دور سينه به اضافه 1 رسم مي كنيم. از خط گردن، خط يقه و خط شانه و كارور و خط كف حلقه آستين را مي كشيم. خط حلقه آستين كارور منهاي 3 بخش بر 2 مي باشد.


 

براي كشيدن حلقه آستين از تقاطع خط حلقه و خط شانه يك سانت بيرون رفته و از روي خط كف حلقه آستين در پهلو 3 سانت بالا و در وسط كادر حلقه 2 سانت بالا و روي خط حلقه 4 سانت بالا و يك سانت به طرف پهلو رفته علامت مي زنيم سپس اين نقاط را به وسيله منحني هاي مناسب بهم وصل مي نماييم. براي طوق يقه روي خط گردن 5/1 دور گردن و از همان نقطه روي خط يقه 2 ميل كمتر و به طرف پايين هم همان 5/1 دور گردن را علامت زده و منحني طوق يقه را مي كشيم. از بيخ گردن تا بالاي حلقه آستين خط سرشانه را رسم مي كنيم.
بلندي سينه از بيخ گردن و از وسط جلو نصف فاصله سينه، نوك سينه را مشخص مي كند. از دو سانت بعد از محل سينه به طرف پهلو و پايين دو تا ساسون شروع مي شود. ساسون پهلو سايز 385 سانت و ساسون زير سينه 3 الي 5 سانت مي باشد. به لبه بالا ساسون پهلو يك سانت اضافه كرده بعد از بستن آنف پهلوي كمر را كه 4/1 آن به اضافه يك و مقدار ساسون مي باشد و لبه پايين حلقه آستين را به لبه بيرون آمده ساسون وصل مي كنيم. درز پهلو را در حالت ساسون بسته قيچي مي كنيم، تا اضافه متناسب داخل ساسون را به ما بدهد هميشه ساسون پهلوي سينه به طرف بالا مي خوابد و در صورت دوختن بهتر است كمي كج به طرف پايين باشد. به قد بالاتنه با بالا رفتن سايز نيم سانت اضافه مي شود.


تقسيم بندي دور گردن 5/2 مجموع پشت 5/2 مجموع پيش 5/1 در پيش پايين مي رويم. مجموع مي شود 5/5 . درز بغل هم 3 و 2 اضافه مي شود كه داخل ساسون مي رود جلو هم 2 سانت اضافه خواهد داشت. يك سانت از شيب سر شانه بالاتنه آستين دار كم مي شود.

 

پنج شنبه 27 آبان 1389  2:54 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها