مایکروسافت در آخرین کمپین تبلیغاتی خود برای ویندوز فون 8، مشتریان را دعوت کرده تا گوشی کنونی خود را وارد رقابتی با گوشیهای دارای ویندوز 8 کنند.
مایکروسافت کمپینهای تبلیغاتی بسیار پر آب و تابی برای ویندوز فون 8 به راه انداخته است. کمپینی که با «ویندوز فون از گوشی شما سریعتر است» آغاز شد، اکنون به «رقیب خود را بشناسید» تبدیل شده است. مایکروسافت در این کمپین، مزیتهای ویندوز فون 8 را به مشتریان خود نشان میدهد.
مایکروسافت تا امروز 75 هزار رقابت و کمپین «رقیب خود را بشناسید» را در آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان برگزار کرده است. این رقم به خودی خود بسیار شگفتانگیز است؛ «بن رودالف» عضو مایکروسافت همچنین اعلام کرد: «88 درصد از افرادی که پس از رقابت فرم نظرسنجی ما را پر کردند، ویندوز فون مایکروسافت را به گوشی درون جیبشان ترجیح میدادند.»
مایکروسافت در زمینه تبلیغات موفقیتهای بزرگی کسب کرده است؛ اما این موفقیتها لزوماً منجر به پیشرفتهای بزرگ در بازار گوشیهای هوشمند نشده است.
اگرچه آمار بالا کاملاً مثبت است؛ اما نمیتوان این ارقام را با آمار فروش یکی دانست. البته هدف از تبلیغات این است که آگاهی مردم را از محصول خود افزایش دهید و امیدوار باشید تا دفعه بعد که میخواهند تصمیم بگیرند، محصول شما را خریداری کنند. بنابراین «رودالف» و مایکروسافت توانستهاند 88 درصد از شرکتکنندگان در کمپین تبلیغاتی خود را متقاعد کنند که ویندوز فون 8 از آنچه در حال حاضر دارند بهتر است؛ و این خود موفقیت بزرگی است.
با توجه به تلاش مایکروسافت برای تبلیغ سیستمعامل ویندوز فون 8 و مزیتهای آن نسبت به سایر سیستمعاملها، باید منتظر باشیم تا این کمپانی تبلیغات خلاقانهتری را هم انجام دهد تا بتواند بخشی از سهم بازار را از کمپانیهای دیگر نظیر اپل برباید.