این گزارش که ظرف مدت شصت سال گذشته انجام می گیرد شاید جزء قدیمی ترین مطالعات صورت گرفته نباشد ولی توانسته طیف گسترده ای از بازارهای جهان را تحت پوشش خود را قرار دهد و به شهرت خوبی دست پیدا کند.
امسال پر فروش ترین رنگ سپید بوده و دومین جایگاه به خودروهای مشکی تعلق دارد که توانسته پس از مدت ها از رنگ نقره ای پیشی بگیرد . از مهم ترین دلایل این روند می توان به شهرت روز افزون خودروهای سپید و مشکی در بازار آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد . نتایج این مطالعه نشان می دهد که بسیازی از مشتریان بازارهای آسیا و اروپا دیگر مثل گذشته تمایل به خرید خودروهای نقره ای رنگ ندارد .
در سال جاری رنگ سپید در کشورهای روسیه ، ژاپن ، کره جنوبی،آمریکای جنوبی، اروپا، آمریکا و مکزیک نیز نخستین رنگ بوده است و 23% از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص داده است . گفته می شود که پیش از این رنگ سپید رنگ مورد علاقه برای کامیون ها بوده است و سپس به تدریج به حوزه خودروهای سواری و لوکس نیز راه یافته است.
رنگ مشکی _ که رنگ شماره یک مشتریان چینی است _ نیز 21% از بازارهای جهانی خودرو را به خود اختصاص داده است . بعد از این ای نقره ای با 18% در رتبه سوم قرار دارد . البته این رنگ پر فروش ترین رنگ خودرو در کشورهای هند ،برزیل و آمریکای جنوبی می باشد.
سهم رنگ های دیگر از بازار جهانی خودرو به شکل زیر می باشد : 1سپید 28% ، 2. سیاه 21% ، 3.نقره ای 18% ،4. خاکستری 14% ،5. قرمز 8% ، 6. آبی 6% ، 7. قهوه ای / بژ 6% ، 8. سبز 1% ، 9. زرد طلایی 1% ، 10.دیگر رنگ ها 2%