اگر از لحاظ میزان ترافیک شبکه، مقایسهای بین اپل و گوگل انجام دهیم خواهیمدید که این دو کمپانی تقریبا در همان جایگاه ششماه قبلشان هستند.
کمپانی Chitika که در زمینه تحلیل دادهها و تبلیغات، فعال است گزارشی از مطالعه ششماهه از ترافیک شبکه اینترنت کاربران در کانادا و ایالات متحده آمریکا منتشرکرد. یافته اصلی این تحقیق این است که هر دو سیستم عامل موبایل علیرغم تولید محصولات مختلف تقریبا در همان نقطه شروع کار خود قرار دارند.
اپل تا پایان ۲۷ نوامبر ۶۷ درصد کل ترافیک شبکه را به خود اختصاص داد و این آمار ۲ درصد بیشتر از آماری است که این شرکت در پایان ماه می به خود اختصاص داده بود. در حالیکه آندروید شرکت گوگل ۳۳ درصد را به خود اختصاص داد که این ۲ درصد کمتر از آمار قبلی این شرکت است. این شرکت در گزارش خود اورده است که حدس میزند دلیل اصلی این افزایش سهم شرکت اپل عرضه دو تبلت (تبلت نسل سوم و نسل چهارم) از طرف اپل است.
یک برداشت دیگر از این گزارش این است که کاربران موقع به روز رسانی دستگاهشان معمولا سیستمعامل دیگری را انتخاب نمیکنند و از همان سیستمعامل قبلی استفاده میکنند. Chitika در پستی به نتایج تحقیقاتش پرداخته و میگوید: شاید این درست باشد که سازندگان دستگاههای اندرویدی رقابت بیشتری برای پیداکردن مشتری دارند در همینحال اپل هم در زمینه کم شدن تعداد کاربرانش کمی احساس خطر کرده است.
این گزارش در ادامه اخبار منتشر شده در زمینه تغییر آینده سهم بازار بین دو غول تکنولوژی انتشار یافته است. گزارشاتی که آخرین موارد آنها از ComScore منتشر شد که در آن آمده بود: اپل به برتریهایی در سهم بازار تلفنهای همراه در آمریکا نسبت به رقبایش دست یافته است و برای اولین بار بالاتر از الجی قرار گرفته است.
البته گزارشی از مرکز تحقیقاتی ABI هم منتشر شد که بیان میکند اپل در زمینه بازار تبلتها با مشکل مواجه است. این شرکت میگوید سهم شرکت اپل از بازار تبلت در ۴ ماه گذشته ۱۴ درصد کاهش یافتهاست، که این میزان کمترین مقدار از زمان عرضه iPad در سال ۲۰۱۰ است.