0

گفتگو با رتبه سه کنکور تجربي 91

 
mahdi522
mahdi522
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 3148
محل سکونت : زادگاه خمینی کبیر

گفتگو با رتبه سه کنکور تجربي 91

گفت و گو با مهدي سليمان زاده– رتبه 3 کشوري – رشته تجربي از تبريز

 

شما براي کسب رتبه سوم چه کاري انجام داديد؟

يک سال بي وقفه و با برنامه تلاش کردم تا توانستم به اين موفقيت دست پيدا کنم .

اين برنامه که مي گوييد کدام برنامه است؟

برنامه هاي راهبردي کانون

شما از چه سالي با کانون شروع کردي؟

از سال دوم دبيرستان با کانون شروع کردم.

از نظر شرايط کيفي ، آزمون هاي کانون را چگونه مي بيني؟

بيشتر برنامه راهبرديخوب است که اين مسير طولاني کنکور را راحت مي کند.

تا به حال در آزمون هاي کانون غيبت هم داشته اي يا خير؟

در پيش دانشگاهي حتي در يک آزمون نيز غيبت نداشتم .

آيا آزمون هاي موسسات ديگر هم شرکت کرده ايد؟

فقط در دو آزمون جامع سنجش فروردين و ارديبهشت ماه را شرکت کردم .

چرا آزمون خرداد ماه را شرکت نکرديد؟

چون با آزمون هاي کانون تداخل داشت.

دفتر برنامه ريزي کانون چه ويژگي و شاخصه هايي دارد که به شما کمک کرد؟

 دفتر برنامه ريزي کانون يکي از مشخصه هاي خوب کانون به حساب مي آيد که با يادداشت کردن ساعتهاي مطالعه باعث مي شود که دانش آموز به يک تعادل مطالعاتي برسد و با خود رقابت کند و ساعت مطالعه رفته رفته زياد مي شود و روي درس هاي مختلف برنامه ريزي متعادلي انجام دهد.

شما تابستان گذشته چقدر به صورت هفتگي مطالعه داشتيد؟

تابستان گذشته نقطه عطف مطالعه من براي کنکور بود.من خيلي زياد مطالعه مي کردم.حتي به 84 ساعت در هفته هم رسيده بود.

آيا برنامه هاي کانون با برنامه هاي خودتان تطبيق داشت و با استراتژيي که خودتان در برنامه ريزي داشتيد تداخل نداشت؟

استراتژي اصلي من روي برنامه راهبردي کانون بود و هميشه سعي مي کردم از برنامه جلوتر باشم .

چه کار مي کرديد از برنامه کانون هم جلوتر بوديد؟

من حجم ساعات مطالعاتي زيادي داشتم ،به همين خاطر اول درسهاي مدرسه را خوب مي خواندم و ياد مي گرفتم و بعد در وهله دوم برنامه مطالعاتي کانون را شروع مي کردم و هر وقت هم که کم مي آوردم ساعت مطالعه ام را بيشتر مي کردم .

آيا تداخلي بين برنامه هاي مدرسه و برنامه هاي کانون هم براي شما پيش مي آمد؟

خير

چند نمونه از شاخصه هاي کانون را به صورت موردي مي توانيد براي ما اشاره کنيد؟

 شاخصه ها که زياد هستند. من سال هاي پايه را زياد جدي نمي گرفتم و اشتباه کردم اما از سال چهارم آن ها را جدي گرفتم. برنامه راهبردي شگرف از مهمترين ويژگي هاي کانون است و کارنامه کشوري که همان روز ارائه مي شود باعث مي شود دانش آموز قبل از اين که از فاز امتحان بيرون بيايد ، عملکرد خودش را بررسي کند . همچنين فاصله دو هفته اي که بين آزمون ها هست هم خيلي خوب است.

فاصله دو هفته اي بين آزمون ها فکر نمي کنيد خيلي زياد است؟

خير،چون حجم مطالب امتحاني براي کنکور زياد است و چون به بخش هاي کوتاهي تقسيم مي شود و در طول اين دو هفته مي توانيم برنامه ريزي کنيم و به خوبي درس ها را جمع بندي کنيم .

از معلم ها و دوستاني که در اين زمينه به شما کمک کردند ياد کنيد.

اولا از همه معلم ها کمال تشکر را دارم که براي من مخصوصا در اين يک سال زحمت زيادي کشيدند.معلم هاي شاخصي که داشتم آقاي فتحي که دبير زيست شناسي بودند و آقاي اسماعيل زاده دبير شيمي و آقاي پرنيان هم دبير رياضي بودند.

از دوستانم هم آقاي واحدي بودند که رتبه 7 را در رشته تجربي آوردند و همچنين آقاي سهند طاهريان بودند که رتبه 139 کشوري را آوردند و بيشتر تعاملات ما جنبه رقابتي و سازنده داشت و در حد رفع اشکال بود.

آيا در مدرسه با اين رتبه هاي برتر هم کلاس بوديد ؟ نام مدرسه خود را بگوييد.

بله همکلاس بوديم در مدرسه تيزهوشان شهيد مدني تبريز درس مي خواندم.

شما در چه رشته اي مي خواهيد ادامه تحصيل بدهيد؟

در رشته پزشکي

شما در آزمون هاي کانون هم جزو رتبه هاي برتر بوديد و آيا مي شد پيش بيني کرد که در کنکور هم جزو رتبه هاي برتر باشيد ؟

من در اولين آزمون هاي کانون رتبه هاي خوبي نمي آوردم.از اولين رتبه هاي من 74 بود و ترازم 7700 بود که به مراتب رتبه هايم در حدودچهل ،سي، بيست و ده شد که از دي ماه رتبه هايم زير ده بود.اوايل کنکور ديگه مطمئن بودم که رتبه سه يا چهار مي شوم و خدا رو شکر رتبه سه شدم.

آيا پشتيبان ها در اين شرايط به شما خدمات و سرويس هاي خاصي مي دادند؟

من پشتيباني داشتم که خيلي کمکم کردند و پيگير امور درسي من بودند. همچنين يک پشتيبان ويژه داشتم که ايشان رتبه 6 رشته تجربي کنکور سال گذشته آقاي کلاهدوزان از تبريز بودند.ايشان نيز واقعا خيلي کمک کردند مخصوصا در آخرين روزهاي نزديک به کنکور و لحظات حساس که دانش آموز از نظر رواني کم مي آورد. اين خيلي مفيد است که يک رتبه برتر، پشتيبان دانش آموزان باشد . اين موضوع باعث آرامش مي شود.

دانش آموزان درسال آينده براي کنکور چه کنند؟

مسلما هيچ دو نفري نمي توانند ساعت مطالعه يکسان داشته باشند هر کس نسبت به خصوصيات فيزيولوژي خود مي تواند ساعتهاي مطالعه متفاوتي داشته باشد. شايد يک دانش آموز با ساعت مطالعه کمتر از من بازدهي بيشتر داشته باشد. اصل اول اين است که بايد به يک خود شناسي رسيد تا بداند چه حجم مطالعه اي براي او مناسب است و حداکثر توانايي او چقدر است.

 آيا دانش آموزان مثل شما بايد در هفته حدود 80 ساعت درس بخوانند تا در کنکور موفق شوند؟

خير ،من اشتباه کردم که از پيش دانشگاهي شروع کردم ،اگر در همان سال دوم که انتخاب رشته مي کنند شروع به مطالعه کنند براي کنکور نيازي نيست که در سال آخر تا اين حد به خود فشار بياورند.

اگر براي دانش آموزان پيشنهادي و نقطه نظري ديگري داريد بيان کنيد؟

دانش آموزان اول بايد به خود شناسي برسند و هدف خود را تعيين کنند و بعد از تعيين هدف بايد براي رسيدن به آن هدف تلاش کنند.

تلاش بدون هدف هيچ فايده اي ندارد و بايد برنامه خاصي باشد که به نظر من برنامه راهبردي کانون بهترين برنامه اي است که حجم زيادي از کارها را براي ما کم مي کند.اين برنامه راهبردي کانون را پيش بگيرند و در نهايت توان خود، تلاش کنند.

منبع: سایت کنکور

سه شنبه 23 آبان 1391  6:08 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها