0

تحلیل سوالات زیست شناسی کنکور 91 توسط دکتر کوچک زاده

 
mahdi522
mahdi522
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 3148
محل سکونت : زادگاه خمینی کبیر

تحلیل سوالات زیست شناسی کنکور 91 توسط دکتر کوچک زاده

ادامه می تونید معرفی نامه ای از ایشون و اولین پست ایشون در مورد تحلیل سوالات زیست شناسی کنکور ۹۱ رو بخونید

 

 


تحلیل سوالات زیست شناسی سال 91 به قلم پیمان کوچک زاده

 

 

افتخار دارم که این تحلیل سوالات زیست شناسی را برای اولین بار در سایت کنکور انتشار داده ام فقط و فقط به عشق دوستانی که به پوشیدن روپوش سفید فکر میکنند.

 

 

سوالات زیست شناسی امسال همانند سال گذشته به مانند تمام درس ها ثابت کرد کنکور به سوی مفهومی شدن سوق دارند و طراحان محترم به ترکیب مطالب مختلف کتاب و ریز بینی نسبت به اشکال کتاب درسی توجه دارند و چند سالی هم که مد شده به قید های کتاب درسی توجه خاصی دارند مخصوصا فصل آغازیان ،قارچ ها و باکتری ها و در کنکور امسال گزینه های مربوط به سوالات را طولانی و خیلی ریز و مفهومی طرح کرده بودند و دانش آموز را به چالش و شک وا داشتند.

تغییر و شوک اساسی امسال این بود که هیچ سوال محاسباتی از ژنتیک مطرح نشده بود و تمام سوالات به درک و فهم دانش آموز نسبت به مباحث ژنتیک توجه داشت.

کنکور امسال نسبت به سال گذشته سخت تر شده بود و گزینه ها نیاز به تحلیل و بررسی کامل و جامعی داشت.

سوالات به سمتی رفته است که باید دسته بندی خاصی از جانداران کتاب درسی و تمام ویژگی ها و خصوصیات های انها را از سه کتاب درسی در یک جا جمع کنید تا قادر به پاسخگویی یک تست باشید.

مثلا :برگ متحرک ( گیاه است؟ شرمنده اشتباه کردی هر گردی که گردو نیست برگ متحرک حشره است پس مانند تمام حشرات تنفس نایی دارد-اسکلت خارجی از جنس کیتین دارد-ماده دفعی نیتروژن دار در آن اوریک اسید است دارای شش پا است-چشم مرکب دارد-مغز از چند گره به هم جوش خورده تشکیل شده -دارای طناب عصبی شکمی-مویرگ ندارد -ناقل هاگداران از یک میزبان به سمت میزبان دیگر است-دارای بدن سه قسمتی و..... خسته شدم بسته دیگه بقیه اش را خودت برو پیدا کن ! شوخی کردم چرا ناراحت میشی ! باید همه این ها را یک جا تو ذهن داشته باشید و یک جا جمع کنید تا در مواجهه شدن با یک تست ترکیبی شما تست را بزنید نه تست سر جلسه کنکور شما را ! پس بگو میگم چرا بعد از جلسه کنکور سر و صورت بچه ها کبود میشه !!!!

8 تا 9 سوال میشه گفت از اشکال کتاب درسی مطرح شده بود.

سهم سوالات به ترتیب سال چهارم از سوم و دوم بیشتر بود.

10تا 11 سوال باز گیر داده بود به قید های کتاب درسی (خدا لعنت نکنه به قید های کتاب درسی درود بفرسته)

گزینه ها خیلی طولانی و با دقت و تمرکز بالایی طرح شده بود اگه کسی یه خمیازه میکشید یه لغت از زیر چشمش میپرید کارش تموم بود یعنی یه سوال را شاید غلط میزد.

نتیجه اینکه سوالات نشان میدهد که باید در درجه اول به خط به خط کتاب درسی ، تشریح اشکال کتاب، ارتباط بین فصول و کتب سه سال و ارتباط بین تصاویر و متن کتاب درسی و قید ها توجه خاصی کنید.

اگر عمری باشد و کمک خداوند ، کتابی در حال تالیف دارم که کار شما را راحت میکنم و این نکات ترکیبی و دسته بندی شده را اماده از سه کتاب جمع کرده و حاضر و اماده برای صرف شدن است /لقمه اماده بپر تو گلو

و کتابی دیگر برای کسانی که به بالای 90 زدن فکر میکنند و قابل استفاده برای کسانی که میخوان خودشون رو برای المپیاد زیست شناسی اماده کنند (منظور دبیرستانی هاست) چون برای تالیف این کتاب دارم از کتاب های مرجع زیست شناسی مثل بیولوژی کمپل و سولومون و ژنتیک سایمون و ... استفاده میکنم تا جایی که به درد کنکور و پاسخگویی تست ها باشه نه 10 پله بالاتر از کتاب درسی که فقط بخوام بگم آره منم خیلی اطلاعات دارم !!!!! که سعی میکنم به محض اماده شدن اطلاع رسانی کنم.

و نکته اخر اینکه همانند پاراگراف بالا سعی کرده ام تا حد ممکن در گفتار و نوشتار کتب از لحن عامیانه و خودمونی استفاده کنم تا احساس سردرگمی و مواجهه شدن با یک سری اصطلاحات سنگین و نا مفهوم نشوید نظر شما در این مورد چیست ؟ خوب است یا بد؟

 

سه شنبه 23 آبان 1391  6:02 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها