0

معرفی موتور سیکلت

 
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

DERBI GPR 160

 

DERBI GPR 160



 

دربی، موتورسیکلت  GPR 160 را به صورت اختصاصی برای بازار ایران و از روی مدل 120 cc طراحی کرده و تغییرات فنی مورد نظر را برای افزایش قدرت و حجم انجین به سفارش یکتاز سیکلت کویر بر روی آن اعمال کرده است.


DERBI GPR 160 (دِربی جی. پی. آر. 160) از آغاز طراحی خود به عنوان محصولی متفاوت در خانوادۀ بزرگ دربی اسپانیا با بهره گیری از تجربیات ارزندۀ این برند در مسابقات قهرمانی جهانی روند تولید خود را طی نمود و با داشتن چنین پیش زمینه ای اکنون برای استفاده های روزمره به کار گرفته می شود. طراحی خاص بدنۀ GPR 160 حالت تهاجمی فوق العاده ای به این موتورسیکلت داده است.



روح GPR 160، انجین تک سیلندر چهارزمانه و چهار سوپاپ است که از سیستم خنک کنندگی مایع استفاده می کند. این سیستم خنک کنندگی، در زمان های کار شدید انجین و یا در هنگام سواری با سرعت های بالا، با جلوگیری از افزایش نامطلوب دما و بدون تأثیر نامطلوب بر انجین، حرارت را در حالت یکنواخت حفظ می کند. این فرایند، مصرف بهینه سوخت و ماندگاری بیشتر آن را تضمین و از اتلاف آن جلوگیری می نماید. اگزوز GPR 160 به قدری کوچک و جمع و جور طراحی شده که در نگاه اول به سختی قابل تشخیص است..

 

 

.

 

 

در سیستم تعلیق جلو، کمک دوشاخ تلسکوپی از نوع وارونه با ظاهری چشمگیر و با قطر 40 میلیمتر و برای اولین بار به صورتی کاملاً ویژه برای این قسمت استفاده شده است. در سیستم تعلیق عقب، دوشاخ به صورت نامتقارن و با مقطع متغیر به چشم می خورد. این قطعه به معنای واقعی شاهکار مهندسی است که ویژگی های منحصر به فرد آن را نمی توان با هیچ قطعه مشابهی اشتباه گرفت. کمک فنر عقب که به صورت تکی و در مرکز فریم قرار گرفته، مستقیماً و بدون هیچ گونه واسطه فیزیکی متصل شده که این ویژگی موجب استواری بیشتر در هنگام راندن و افزایش حالت اسپورت موتورسیکلت گردیده است.



قسمت عقب با ارتفاعی بالاتر از مدل های مشابه و با طراحی گیرا به چشم می خورد و زین به صورت دوتکه و دورنگ برای این محصول در نظر گرفته شده است. چراغ عقب نیز با چراغک های LED تزئین شده است. نشانگرهای قسمت پلاک شناسایی، به صورت قابل برداشت طراحی شده تا این موتورسیکلت در میدان های مسابقه نیز کارایی داشته باشد.

.

.

شاسی از یک جفت باریکۀ آلومینیومی که به شیوه ریختگری تحت فشار به عمل آمده، و به صورت توخالی تشکیل شده است. انجین در زیر شاسی قرار گرفته و قطعه ای منسجم و انعطاف ناپذیر به وجود آورده است که بر پایداری کل قطعات اضافه می کند..

.



در صفحۀ سنجشگرهای GPR 160 از یک صفحه LCD کوچک با الهام از MotoGP استفاده شده که دور سنج، سرعت سنج، نشانگر سوخت، و مسافت سنج کل و مقطعی، و نیز ساعت را به صورت کاملاً دیجیتالی نشان می دهد. در اطراف صفحۀ LCD نیز هفت چراغک نشانگر قرار گرفته است که با رنگ های مختلف علایم هشدار گوناگون را به راکب اعلام می کند. چراغ جلو با طراحی زیبا به صورت دوتایی ساخته شده که در بین آنها دو چراغ کوچک متصل به هم قرار گرفته است..

.




 DERBI GPR 160، در دو رنگ سفید و مشکی از سوی شرکت یکتاز سیکلت کویر عرضه می شود.

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:26 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

MEGELLI 247R TYPE 1

 

MEGELLI 247R TYPE 1



 

طراحی در اروپا، سواری در سراسر جهان
.

.
موتورسیکلت MEGELLI 247 R (مِگِلی 247 آر.) با نام اروپایی  MEGELLI 250 R ، با مهندسی خاص انگلیسی طراحی شده است. در نگاه اول، چراغ های جلو که به صورت دوتایی و با طراحی بسیار زیبا و مجزا از یکدیگر و با قدرت 55 وات و از نوع هالوژن H1 هستند و ظاهری همچون چراغ های نوع پروژکتور از خود نشان می دهند توجه بیننده را به خود جلب می کند.  



بدنۀ 247R از فریم شبکه ای که قطعات آن با ظرافت به یکدیگر جوش خورده اند ساخته شده است. در سیستم تعلیق عقب، دوشاخ نیز به صورت شبکه ای و از آلیاژ T6 آلومینیوم که در نوع خود منحصر به فرد می باشد ساخته شده است.

.

.

در سیستم تعلیق، از دو کمک غیرقابل تنظیم تلسکوپی در جلو و یک کمک فنر تکی (monoshock) با قابلیت تنظیم پیش بار در عقب استفاده شده است. ترمزها از نوع دیسکی هیدرولیکی و به صورت تکی برای هر چرخ و از خطوط فولادی در هم تنیده در نظر گرفته شده است. در مجموع می توان گفت نسبت توان به وزن در این موتورسیکلت بسیار قابل قبول ارزیابی می شود.

انجین 247R  از نوع تک سیلندر چهار زمانه و چهارسوپاپ SOHC است. در این انجین از سیستم خنک کنندگی مایع به صورت کربنه استفاده می شود. صدای تولیدشده در انجین 247R نسبتاً بالا است. در گیربکس 247R سیستم انتقال قدرت 6 سرعته از طریق کلاچ نوع غوطه و ر در روغن اعمال می شود.



گازهای حاصل از عملکرد انجین از طریق اگزوز دو حفره ای به بیرون منتقل می شود. بر خلاف موتورسیکلت های معمول، اگزوز در کنار چرخ عقب قرار ندارد بلکه با یک طراحی خلاقانه دقیقا از وسط فریم عبور و به موازات و زیر زین راه خود را به بیرون باز می کند. زین 247R طراحی جالبی دارد و به صورت دو تکه ساخته شده است. رنگ مشکی زین نیز هماهنگی زیبا و کاملی با بدنه از خود نشان می دهد.

.

.

در صفحۀ سنجشگرها، از دورسنج آنالوگ و سرعت سنج و مسافت سنج دیجیتال با طراحی بسیار چشمگیر استفاده شده است. در طرفین دورسنج نیز چراغ های هشداردهنده و سوئیچ های کنترلی دیگر قرار گرفته اند.

.

.

ویژگی های طراحی اروپایی و استایل انگلیسی را می توان در  247Rمشاهده نمود. در حال حاضر، این موتورسیکلت در شش رنگ قرمز، مشکی، زرد، آبی، سفید و سبز از سوی یکتاز سیکلت کویر عرضه می شود.

.

.

 

 

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:26 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

DAELIM VJF 247 2011

 

DAELIM VJF 247 2011



 

DAELIM VJF 247  (دایلیم وی. جِی. اِف. 247) محصول نوظهور DAELIM در سال 2011 است که در کشور کره جنوبی با نام VJF 250 عرضه شد و با ظاهر اسپورت، دارای قیمتی منطقی و کیفیت بالای ساخت است. با وجود فلاپ هایی با طراحی جذاب برای کاستن مقاومت هوا، VJF 247 ظاهری تهاجمی و جوان پسند از خود نشان می دهد. VJF 247 می کوشد نام خود را به عنوان یکی از برترین موتورسیکلت های کلاس 250 سی سی به ویژه برای دوست داران جوان موتورسیکلت های اسپرت مطرح نماید.

.

.


انجین VJF 247 که هماهنگی کاملی با گیربکس 5 سرعته موتورسیکلت از خود نشان می دهد، دارای 4 سوپاپ با ساختار DOHC و سیستم سوخت رسانی انژکتوری الکترونیک (EFI) است و از سیستم خنک کنندگی مایع استفاده می کند. این نوع سیستم تزریق سوخت دارای قدرت بالاتر و مصرف سوخت بهینه می باشد.

 

.

.

به علاوه، با به کارگیری این سیستم از میزان حرکات لرزشی اضافی و صداهای ناهنجار کاسته می شود. حداکثر سرعت (top speed) این محصول نیز در عمل از بسیاری از محصولات مشابه در این کلاس بالاتر است.


به دلیل وجود چراغ های دوتایی جدید و قدرتمند جلو، و وجود بوق با پوشش مشبک در بین چراغ ها، و نیز چراغ کوچک بالای بوق، بر ظاهر پویا و اسپورت این موتورسیکلت تاکید شده است.



اهرم ترمز قابل تنظیم با 4 حالت مختلف قرارگیری و اهرم کلاچ با کاربری راحت، خاطر همه راکبان را از کنترل مطلوب و مناسب آسوده می کند. وجود دو عدد دیسک ترمز در سیستم ترمز جلو، قدرت عالی در هنگام ترمز به موتورسیکلت می دهد و این محصول را جزو معدود موتورسیکلت هایی قرار می دهد که از دو دیسک در سیستم ترمز جلو استفاده می کنند.  



اندازه داخلی کمک های جلو نسبت به محصولات قبل این برند افزایش پیدا کرده و به 37 میلیمتر رسیده است که در آن لرزش های اضافی کاهش می یابد و در شرایط ناهموار و سخت، فرایند نرم تر ترمز را نتیجه می دهد. زین با ارتفاع نه چندان بالا، و توزیع نرم قدرت در سراسر سیستم تعلیق و سایر قطعات، زمینه سواری را به گونه ای فراهم می کند تا راکبانی که به تازگی با راندن موتورسیکلت های کلاس 250 آشنا شده اند بتوانند به سادگی تجربه های خود در این کلاس را کسب کنند.  



زین در این مدل به صورت دوتکه طراحی شده و بر روی زین عقب، دو جای گیره برای بستن بارهای سبک قرار دارد که در دو طرف زین جای گرفته اند. علاوه بر این، دو دستگیره در طرفین زین عقب برای شخص ترک نشین در نظر گرفته شده است. چراغ های راهنما نیز با پوشش شفاف، قدرت نورافشانی بالاتر و میدان دید بیشتری را به وجود می آورند.



VJF 247 که نام کره جنوبی را یدک می کشد با در نظر گرفتن استانداردهای بالای بین المللی تولید شده و توسط شرکت یکتاز سیکلت کویر عرضه می شود.

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:27 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

RIEJU Marathon 200

 

RIEJU Marathon 200



 

موتورسیکلت RIEJU Marathon 200 (ریِجو ماراتن 200) محصول شرکت اسپانیایی RIEJU، با استفاده از انجین MINARELLI YAMAHA محصول ایتالیا از نوع 4 زمانه با 4 سوپاپ و با حجم دقیق 197 سی سی از سیستم خنک کنندگی مایع استفاده می کند و با بهره گیری از راه انداز الکتریک، خود را برای حرکت آماده می کند..

.





این انجین با داشتن کیفیتی بالا، کارایی عالی و عملکردی قابل اطمینان از قدرت 15 اسب بخار (11 کیلووات) در 8750 دور در دقیقه سود می برد و با داشتن مصرف سوخت بهینه، به حداکثر سرعتی در حدود 125 کیلومتر در ساعت می رسد..

.




درکنار این ویژگی ها، Marathon 200 Pro برای دادن قدرت سواری بیشتر و پاسخگویی بهتر ساسات، تحولی در سیستم تزریق سوخت محصول خود ایجاد نموده و از کاربراتور 30 میلیمتری KEIHIN CVEK30 استفاده کرده است.

Marathon 200 ویژگی های زیست محیطی و رشد روزافزون قوانین سختگیرانه ضد آلودگی محیط زیست را نیز از نظر دور نداشته و تطابق با استاندارد  Euro3  را مدنظر قرار داده است.


Marathon 200 به عنوان یکی از استانداردهای محصولات خود، از دیسک ترمزهای موجی Huge Galfer در سیستم ترمز جلو و عقب استفاده کرده است که قدرت ترمز بسیار بالایی به موتورسیکلت می دهد..

.



Marathon 200 از کمک دوشاخ جلو با ویژگی چشمگیر و دارای محافظ و قابل تنظیم از نوع وارونه با قطر 40 میلیمتر که محصول Marzocchi  ایتالیا است بهره می برد و مجهز به یک کمک فنر عقب گازی با لوله جداگانه است. این ویژگی معمولاً در موتورسیکلت های دارای حجم انجین بالاتر به چشم می خورد اما محصول ریجو با داشتن این ویژگی، جایگاه خود را در راهبری امن و کاملاً پر قدرت به رخ محصولات همردیف خود می کشد.


شاسی Marathon 200 از میله هایی با جنس متراکم و ساختار موازی و قطعات تماماً جدید تشکیل شده که محیط پیرامونی آن با فولاد مقاوم، وزن را به طور کامل و در تمامی شرایط سواری توزیع می کند..

.

.

.

در سواری در محیط شهری، شاسی کم عرض به راکب اجازه می دهد پاهای خود را به راحتی به زمین برساند و در هنگام حرکت با آسودگی در بین ماشین ها مانور دهد. بخش زیر شاسی می تواند برای تطابق با حالت های گوناگون از بدنه جدا شود. در سیستم تعلیق عقب، دوشاخ از جنس آلومینیوم است بر قدرت تعلیق موتورسیکلت اضافه می کند.

دسته های آلمینیومی و عریض Marathon 200 به خوبی در دستان راکب جای می گیرد. رکاب ها نیز در ارتفاع مناسبی قرار گرفته اند و راکب و ترک سوار را در موقعیتی قرار می دهند که به سادگی و در حالت های مختلف بتوانند خود را کنترل نمایند. محافظ هایی نیز با طراحی زیبا برای دسته ها در نظر گرفته شده است.

صفحۀ سنجشگرهای Marathon 200 از یک صفحۀ دیجیتال نسبتاً کوچک تشکیل شده که دورسنج، سرعت سنج، و مسافت سنج را به راکب نشان می دهد. طوقه ها با اندازه های 21 اینچ در جلو و 18 اینچ در عقب، تایرهای دو منظوره قابل استفاده در رالی و کراس را بر روی خود جای می دهند. چراغک های LED در قسمت عقب نیز زیبایی خاص خود را به موتورسیکلت می دهند.

Marathon 200 با وزنی معادل 115 کیلوگرم با ویژگی هایی همچون عرض بدنه کم و وزن پائین، از قدرت مانور و پایداری بالایی برخوردار است. سواری با این موتورسیکلت با داشتن وزنی کم، تجربه ای خوشایند و لذت بخش برای شما به ارمغان خواهد آورد و به عنوان موتورسیکلتی که از چهره های شاخص مسابقات جهانی Enduro به شمار می رود رقیبان خود را در جاده و خارج از جاده به چالش می طلبد.  

RIEJU Marathon 200  از سوی شرکت یکتاز سیکلت کویر عرضه می شود. 

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:27 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

VESPA LX 150i

 

VESPA LX 150i



 

 

طراحی خالص ایتالیایی در بدنه ای از جنس فولاد در سایز کوچک و افزوده شدن خطوط و طراحی ظریف، Vespa LX (وسپا اِل. ایکس.) را توصیف می کند. میراثی برجسته از تاریخ Vespa و پدیده ای قابل توجه در دنیای موتورسیکلت. Vespa LX، همراه تفریحات و سفرهای نسل ها و سنین گوناگون و به عنوان نامی که در تاریخ حمل و نقل و سفرهای روزمره ماندگار خواهد شد و ارتباط خود را با هزاران وسپای مجهز که خیابان های جهان را زیر پا گذاشته اند برقرار می کند..

. Vespa LX خود را به عنوان یک Scooter مدرن به گونه ای مطرح می کند که از یک سو مسافت های طولانی را طی می کند و از سوی دیگر ظرافت خود را در خیابان های شهر به نمایش می گذارد.




ویژگی های Vespa LX   آن را به وسیله ای تبدیل کرده که برای سفرهای شهری گزینه ای عالی محسوب می شود. مدل جدید وسپا از یک جک استاندارد با کاربرد آسان و طراحی ظریف استفاده می کند که یکی از راحت ترین شیوه های پارک کردن موتورسیکلت به حساب می آید.

آنچه طراحی کلاسیک این محصول افسانه ای و ماندگار را بیشتر نمایان می کند و بیشتر از همه استحکام LX Vespa را نشان می دهد، رنگ قطعات پلاستیکی در کناره ها است که قسمت پائینی این وسیله نقلیه را می پوشاند و با بدنه کاملاً همخوانی دارد.


 Vespa LX موتورسیکلت کلاسیک همیشگی:

موتورسیکلت وسپا که برای اولین بار در سال 1946 از آن رونمایی شد، شیوه های طراحی که تا آن زمان معمول بود را پشت سر گذاشت. Vespa آغازگر مفهومی جدید با نام Scooter یا همان موتورسیکلت های جمع و جور برای سفرهای شهری با طراحی خاص بدنه و چرخ های کوچک بود که پس از عرضه اولیه خود به میزان فروش 17 میلیون موتورسیکلت در پنج قاره دست یافت.

طراحی و ویژگی های فنی این محصول دوست داشتنی، در طی چندین سال به تدریج سیر تکاملی خود را طی نمود و در طول این مدت همواره به روح اصیل Vespa به عنوان وسیله نقلیه ای که ویژگی سادگی استفاده را به همراه دارد و در دسترس همگان قرار دارد وفادار بوده و در کلاسی بی نظیر و غیرقابل تقلید ارایه می شود.

Vespa LX در مدل های مختلف و با حجم موتورهای گوناگون عرضه می شود. مدل 50 سی سی دوزمانه دارای قدرت و پویایی بالایی است که از گذشته در میان مدل های گوناگون Vespa استفاده می شده است. مدل 50 سی سی 4 زمانه با 4 سوپاپ که از فناوری پیشرفته تری استفاده می کند، با وجود مصرف سوخت کمتر و سازگاری بهتر با محیط زیست، از پویایی بیشتری برخوردار است. مدل هایی که از انجین با حجم بیش از 50 سی سی استفاده می کنند، به سیستم تزریق سوخت الکتریکی مجهز هستند.

طراحی موتورهای 125 ie و 150 ie با توجه ویژه ای به سازگاری با محیط زیست انجام شده است به این معنا که از مصرف سوخت کمتر، و حرکت روانتر دنده ها و انتقال بهتر قدرت استفاده و لذت رانندگی بیشتری را برای راکب فراهم می کنند.



طراحی:

خطوط کشیده و بی نقص Vespa، بریدگی ظریف لبه ها و نشانه هایی از تازگی در طراحی، بر مدرن بودن مفهومی که از ویژگی های به روز استفاده می کند تاکید می نماید و بیانگر فرمی گهنگی ناپذیر است که با استحکام بدنه فولادی، ایمنی بالاتری را به این وسیله نقلیه می دهد..

 

.

Vespa LX در طراحی خطوط ظریف و ساده خود نقاط قوتی که نام Vespa را به یکی از مشهورترین نام ها در موتورسیکت تبدیل کرده است به یاد می آورد: طراحی شیک، راحتی فوق العاده، استحکام، کارایی بسیار بالا در استفاده های شهری، و راه اندازی بسیار آسان.

Vespa LX  به عنوان تنها موتورسیکلت کلاس Scooter است که از بدنه تمام فولاد ساخته شده است. به کارگیری بدنه فولاد فشرده موجب پایداری بهتر موتورسیکلت و دقت بیشتر در رانندگی می شود. قطعات پلاستیکی در کناره ها، که اکنون از همان رنگ بدنه برای همه انجین ها با حجم های گوناگون استفاده می کند بر استحکام ساخت و جنس فشرده بدنه Vespa LX تاکید می کند و در عین حال، طراحی زیبا و بی نقصی را به نمایش می گذارد.




چراغ جلو با طراحی گرد، طرح های گذشته وسپا را به خاطر می آورد. آینه های روی دسته از فولاد با پوشش کروم ساخته شده اند. صفحۀ سنجشگرها با ابعاد بزرگ و با پس زمینه رنگ روشن ساخته شده که از بقیه رنگ های موتورسیکلت کاملاً متمایز است. در این صفحه، مسافت سنج، سرعت سنج، نشانگر سوخت، ساعت دیجیتال، و تعداد زیادی چراغک های نشانگر برای: نشانگر دور زدن، نشانگرهای نور پائین و نور بالای چراغ های جلو و عقب، نشانگر ذخیره سوخت، نشانگر سطح روغن (برای مدل های بالای 50 سی سی)، نشانگر سطح مخزن روغن گیربکس (برای مدل های 500 سی سی 2 زمانه با میکسر خودکار) را می توان مشاهده کرد. چراغک LED ضد سرقت به صورت استاندارد نیز بر روی مدل های 125 ie و 150 ie نصب شده اند.



انجین:

انجین ها در سری Vespa LX با قوانین زیست محیطی مربوط به تشعشعات گازی سازگاری کامل دارند. این امر تنها به خاطر نوع طراحی انجین این سری از موتورسیکلت های وسپا نیست، بلکه وجود مبدل های کاتالیست مجهز به فیلتر شیمیایی متصل به اگزوز برای پالایش دود، و همچنین استفاده از سیستم کمکی پیشرفته جریان هوای SAS به این امر کمک شایانی می کند.





در انجین Vespa LX از قطعات بهینه شده استفاده شده است که به همین دلیل این انجین به کار تعمیراتی کمتری نیاز پیدا خواهد کرد. در انجین مدل های 125 و 150 سی سی از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکتریک (EFI) مطابق با فناوری روز استفاده می شود. در این نوع سیستم سوخت رسانی، ترکیب سوخت و هوا در محفظه احتراق در تمام اوقات در حالت بهینه قرار می گیرد. نتیجه این عوامل را می توان در روانی و انعطاف بیشتر در هنگام رانندگی از یک سو و مصرف کمتر سوخت و آلودگی کمتر محیط زیست از سوی دیگر مشاهده نمود.



ساختار بدنه و شاسی:

Vespa LX با دارا بودن بدنه تمام فولاد و مقامت بسیار بالا، قدرت راهبری و مقاومت بالایی در جاده ها از خود نشان می دهد. در سیستم تعلیق جلو نیز از کمک فنرهای دوحرکته هیدرولیک استفاده می کند. سیستم تعلیق عقب نیز از کمک فنر تکی هیدرولیک و به صورت دوحرکته بهره می برد که در مدل های 125 و 150 سی سی، از کشش اولیه قابل تنظیم با 4 نوع حالت قرارگیری مختلف برای رسیدن به حداکثر راحتی برای راکب و ترک نشین استفاده می شود.





چرخ ها از طوقه های 5 پره و تایرهای تیوبلس تشکیل شده است و قطر آن ها در جلو به 11 اینچ و در عقب به 10 اینچ می رسد تا پایداری بالاتری برای موتورسیکلت و حس امنیت بیشتری برای راکب به ارمغان بیاورد. ترمزها مانند قبل از ترکیب دیسکی-کاسه ای ساخته شده اند. دیسک جلو از نوع هیدرولیک و از جنس فولاد  ضدزنگ به قطر 200 میلیمتر تشکیل شده و ترمز عقب به صورت کاسه ای و با قطر 110 میلیمتر است.

در قسمت جلوی زین، یک قلاب تاشو با طراحی بسیار زیبا می تواند کیسۀ وسایل یا کلاه ایمنی را در خود نگه دارد.

جعبه وسایل که در قسمت داخلی سپر جلو قرار گرفته، برای حمل و نگهداری اشیاء گوناگون مانند عینک، دستکش و تلفن همراه مناسب می باشد. فضای ذخیره سازی تعبیه شده در زیر زین برای حمل وسایل گوناگون، نهایت محافظت و ایمنی را به همراه دارد و می تواند کلاه ایمنی را نیز در خود جای دهد.


دستگیره ها نیز از طراحی جدیدی بهره مند شده اند. فلز دستگیره ها با پوشش کروم درخشش خاصی به خود گرفته و لوگوی Vespa بر روی سطح لاستیکی هر یک از دستگیره ها به صورت زیبایی نقش بسته است.




VESPA LX 150i از سوی شرکت یکتاز سیکلت کویر، نمایندگی رسمی محصولات پیاجیو (PIAGGIO) و وسپا (VESPA) ایتالیا عرضه می شود.

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:28 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

TGB Bullet 125

 

TGB Bullet 125



بازار موتورسیکلت های 125 سی سی که محصولات اقتصادی و نه چندان گران را در بر می گیرد در طی یکی دو سال گذشته پذیرای انواع بسیار مختلفی از موتورهای نوع اسکوتر بوده است. با رشد روزافزون این نوع وسیله نقلیه در بازارهای اروپا و آسیا، اسکوترهای 125 سی سی به سادگی جای خود را در میان مشتریان باز کرده و تولیدکنندگان را به تلاش سخت برای پاسخگویی به بازار پرتقاضای آن وادار نموده است. اگر شما نیز برای سفرهای روزانه یا تعطیلات آخر هفته به موتورسیکلتی سبک و اقتصادی نیاز دارید، اسکوتر TGB Bullet 125 (تی. جی. بی. بولت 125) همراه خوب شما خواهد بود.

 Bullet 125 از نظر استحکام بدنه، استانداردهای جدیدی را وارد این کلاس نموده است که می توان آن را در راهبری امن، مطمئن و پویای این موتورسیکلت مشاهده نمود به طوریکه پس از انتخاب و ارزیابی آن، اطمینان خواهید یافت که استحکام، عملکرد و ایمنی در این محصول خود را نشان می دهد.  


 

TGB در این محصول نیز از انجین های معمول خود استفاده کرده که  نیرومند، بادوام، قابل اعتماد، و با ظرفیت 125 سی سی است و کارایی انجین های نوع GY6 را از خود نشان می دهد. این انجین، تک سیلندر 4 زمانه است که از هوا در سیستم خنک کنندگی خود استفاده می کند. محصول جذاب TGB از جرقه زنی CDI و گیربکس نوع CVT استفاده می کند. مصرف سوخت نیز قابل قبول و در حدود 2.4  لیتر در هر 100 کیلومتر است.

Bullet 125  قابلیت هایی همچون سادگی در هنگام راندن را از خود به نمایش می گذارد و با داشتن توان و گشتاور نسبتاً بالا، توزیع قدرت را به صورت نرم و با پاسخگویی سریع انجام می دهد.

وجود چرخ هایی بزرگتر نسبت به سایر محصولات نوع اسکوتر و وجود دیسک های هیدرولیک جلو و عقب در سیستم ترمز و نیز وجود استارتر الکتریکی، از نقاط قوت125  Bullet در مقایسه با بسیاری از محصولات اسکوتر به شمار می رود. از ویژگی های دیگر می توان به رکاب های بزرگ از جنس آلومینیوم، چراغ عقب یکپارچه، و صفحۀ سنجشگرها با صفحه نمایش LCD برای سرعت سنج اشاره کرد.

 

 

راکب می تواند با استفاده از صفحه LCD علایم و اطلاعاتی را در خصوص زمان، میزان مسافت پیموده شده، سرعت، و مصرف سوخت مشاهده کند. چراغک های نشانگر چراغ عقب، نور بالا، و راهنما نیز به طور جداگانه در صفحۀ سنجگرها قرار گرفته اند.  

رکاب ها فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و به همراه زین نرم و تودوزی شده جایگاه مناسب و راحتی را برای سواری فراهم می کنند. کمک های جلو که به رنگ طلایی درآمده اند در هماهنگی ظاهری با سیلندر ترمز دیسک جلو به خوبی بر این امر تأکید می کنند که TGB قصد دارد Bullet 125 را به عنوان محصولی متفاوت مطرح نماید.

 

 

به علاوه، قلاب کیسه خرید، به همراه فضای جاسازی در زیر زین با قفل مخصوص که امکان جاسازی کلاه ایمنی را به شما می دهد، به همراه خروجی 12 ولتی برای اتصال به تلفن همراه می تواند آسودگی بیشتری را برای شما در هنگام سفر فراهم کند.

با ترکیب طراحی تهاجمی و خاص آسیای شرقی، Bullet 125 گزینه ای کاملاً مناسب برای کسانی است که به موتورهای کلاس اسکوتر علاقه دارند.

یکی از بزرگترین اصلاحات غافلگیرکننده در طراحی این سری از محصولات TGB، کمک فنر عقب است. یکی از نارضایتی های شایع در رابطه با اسکوترهایی که از کمک عقب تکی (Monoshock) استفاده می کنند این است که این نوع طراحی برای راکب یا ترک نشین تا حدودی احساس ناراحتی به وجود می آورد. اما این احساس ناراحتی برای سرنشینان Bullet 125 وجود ندارد.

 

قسمت کنترل عقب برای حالت سواری کاملاً ایده آل است و این مزیت اضافی را نیز دارد که می توان کشش اولیه (pre-load) را به طور دلخواه تنظیم نمود تا حالت تطابق خود را برای وزن بیشتر در مواقع اضافه شدن ترک نشین یا وجود بار سنگین در صندوقچه حمل بار برقرار نماید.




Bullet 125 از طراحی چشمگیر با خطوط شکسته بهره می برد. این طراحی شیک و دوست داشتنی خود را در چراغ های زیبای جلو و راهنماها نیز نشان می دهد و نمایی پیچیده اما زیبا را ایجاد می کند.

TGB نام خود را به عنوان یکی از پیشتازان اسکوترهای مدرن به ویژه در اروپا، آسیا و استرالیا و نیز به عنوان برنده مسابقات Le Minz 24 Hour Scooter Race مطرح نموده است. این سری مسابقات مخصوص رقابت موتورهای کلاس اسکوتر برگزار می شود.

 

 
راکب در هنگام سواری با محصولی از TGB، می تواند اطمینان داشته باشد که مهندسی و طراحی همه اسکوترهای این برند به گونه ای صورت پذیرفته که عملکرد، کارایی، و اعتمادپذیری مطلوبی از خود نشان دهند و با استانداردهای سخت گیرانۀ کیفی در هنگام ساخت تطابق داشته باشند. اگر ویژگی هایی همچون قیمت متعادل، طراحی مد روز، و رفت و آمد مقرون به صرفه برای شما در اولویت قرار دارد Bullet 125 شما را راضی نگاه خواهد داشت.

TGB Bullet 125 در سه رنگ سفید، قرمز، و مشکی از سوی شرکت یکتاز سیکلت کویر عرضه می شود.

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:28 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

VESPA LX 150i Touring

 

VESPA LX 150i Touring



 

 وسپا برای سری محصولات LX خود در حجم پیشرانه 150 سی سی، مدل Touring (وسپا اِل. ایکس. تورینگ) را نیز معرفی نموده که با دارا بودن امکاناتی همچون باربند در قسمت جلو و عقب، برای سفرهای آخر هفته و حتی خارج از شهر مناسب می باشد و در سایر ویژگی های فنی، مدل Touring همانند مدل استاندارد LX 150i است..

.

.

..

.

.Vespa LX Touring (وسپا ال. ایکس. تورینگ) به عنوان تنها موتور کلاس Scooter (اسکوتر) همانند مدل استاندارد 150i، از بدنۀ تمام استیل (فولاد فشرده) ساخته شده است. Touring به عنوان یک Scooter مدرن و مناسب برای سفرهای اطراف شهر محسوب می شود.

 این مدل با داشتن باربند در قسمت عقب و جلو با پوشش کروم، زیبایی خاصی به بدنۀ مقاوم و فشردۀ این محصول بخشیده و ظرفیت حمل این وسیله را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. باربند مشبک در جلو در مقابل بوق نصب شده است. طلق محافظ جلو با ماده ای شفاف و حاشیه های مدوّر مجموعه زیبایی های وسپا را کامل می کند و سطح ایمنی شخص راکب را ارتقا می دهد.

.

..

..

.

Vespa LX Touring همچون مدل استاندارد 150i، از یک جک استاندارد با کاربرد آسان و طراحی ظریف استفاده می کند که یکی از راحت ترین شیوه های پارک کردن موتور به حساب می آید.

.



زین موتور از به روزترین نسل مواد اولیه ساخته شده و ظرافت موتور را دو چندان نموده است. عنوان "Touring" که بر روی یک پلاک مخصوص نقش بسته و در پلاک محافظ پشتی پایه موتورسیکلت و در قسمت کناری محفظه حمل بار قرار گرفته است، مدل جدید Vespa LX را به بیننده معرفی می کند و بر مهارت و ظرافت ساخت موتورسیکلت تأکید می نماید. این عبارت به صورت ظریف و زیبایی بر روی طلق بادگیر نیز حک شده است.

.



 Vespa LX Touring از سوی شرکت یکتاز سیکلت کویر، نمایندگی رسمی محصولات پیاجیو (PIAGGIO) و وسپا (VESPA) ایتالیا عرضه می شود.

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:30 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

MEGELLI 247R TYPE 2

 

MEGELLI 247R TYPE 2



 

MEGELLI 247 TYPE 2

.



در مگلی 247 R مدل Type 2 ، تغییرات جزئی نسبت به مدل Type 1 انجام شده است. از جمله:

.

.

-    وجود کمک دوشاخ جلو از نوع وارونه (Upside Down)؛
-    صفحه سنجشگرها با ابعاد بزرگتر و امکانات بیشتر؛
-    تغییر در کرپی ها؛
-    تایرهای VEE RUBBER  نوع  Gekko Star Street Plus
  (استفاده از این نوع تایر، خاصیت چسبندگی بیشتری به تایر نسبت به سطح جاده می دهد.)

.

.

  ویژگی های مشترک Type 1 و Type 2:
.

 

.
موتورسیکلت MEGELLI 247 R (مِگِلی 247 آر.) با نام اروپایی  MEGELLI 250 R ، با مهندسی خاص انگلیسی طراحی شده است. در نگاه اول، چراغ های جلو که به صورت دوتایی و با طراحی بسیار زیبا و مجزا از یکدیگر و با قدرت 55 وات و از نوع هالوژن H1 هستند و ظاهری همچون چراغ های نوع پروژکتور از خود نشان می دهند توجه بیننده را به خود جلب می کند.  



بدنۀ 247R از فریم شبکه ای که قطعات آن با ظرافت به یکدیگر جوش خورده اند ساخته شده است. در سیستم تعلیق عقب، دوشاخ نیز به صورت شبکه ای و از آلیاژ T6 آلومینیوم که در نوع خود منحصر به فرد می باشد ساخته شده است.

 

.

.

در سیستم تعلیق، از دو کمک غیرقابل تنظیم تلسکوپی در جلو و یک کمک فنر تکی (monoshock) با قابلیت تنظیم پیش بار در عقب استفاده شده است. ترمزها از نوع دیسکی هیدرولیکی و به صورت تکی برای هر چرخ و از خطوط فولادی در هم تنیده در نظر گرفته شده است. در مجموع می توان گفت نسبت توان به وزن در این موتورسیکلت بسیار قابل قبول ارزیابی می شود.

انجین 247R  از نوع تک سیلندر چهار زمانه و چهارسوپاپ SOHC است. در این انجین از سیستم خنک کنندگی مایع به صورت کربنه استفاده می شود. صدای تولیدشده در انجین 247R نسبتاً بالا است. در گیربکس 247R سیستم انتقال قدرت 6 سرعته از طریق کلاچ نوع غوطه و ر در روغن اعمال می شود.



گازهای حاصل از عملکرد انجین از طریق اگزوز دو حفره ای به بیرون منتقل می شود. بر خلاف موتورسیکلت های معمول، اگزوز در کنار چرخ عقب قرار ندارد بلکه با یک طراحی خلاقانه دقیقا از وسط فریم عبور و به موازات و زیر زین راه خود را به بیرون باز می کند. زین 247R طراحی جالبی دارد و به صورت دو تکه ساخته شده است. رنگ مشکی زین نیز هماهنگی زیبا و کاملی با بدنه از خود نشان می دهد..

.

.

.

.

در صفحۀ سنجشگرها، از دورسنج آنالوگ و سرعت سنج و مسافت سنج دیجیتال با طراحی بسیار چشمگیر استفاده شده است. در طرفین دورسنج نیز چراغ های هشداردهنده و سوئیچ های کنترلی دیگر قرار گرفته اند..

.

.

.

.

ویژگی های طراحی اروپایی و استایل انگلیسی را می توان در  247Rمشاهده نمود. در حال حاضر، این موتورسیکلت در شش رنگ قرمز، مشکی، زرد، آبی، سفید و سبز از سوی یکتاز سیکلت کویر عرضه می شود..

.

.

 

 

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:30 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

DAELIM VJF 247 2012

 

DAELIM VJF 247 2012



 

.

.
DAELIM VJF 247  (دایلیم وی. جِی. اِف. 247) محصول جذاب DAELIM ، در سری 2012 از تغییرات جزئی در ظاهر برخوردار شده است..

.


 

ویژگی های خاص سری 2012

-    تغییر در زین ترک نشین
-    تغیر در استیکر فلاپ
-    رنگ بندی قرمز و سفید
-    تغییر لوگوی DAELIM

.

.

ویژگی های مشترک در سری 2011 و  2012

DAELIM VJF 247 با ظاهر اسپورت، دارای قیمتی منطقی و کیفیت بالای ساخت است. با وجود فلاپ هایی با طراحی جذاب برای کاستن مقاومت هوا، VJF 247 ظاهری تهاجمی و جوان پسند از خود نشان می دهد. VJF 247 می کوشد نام خود را به عنوان یکی از برترین موتورسیکلت های کلاس 250 سی سی به ویژه برای دوست داران جوان موتورسیکلت های اسپرت مطرح نماید.





انجین VJF 247 که هماهنگی کاملی با گیربکس 5 سرعته موتورسیکلت از خود نشان می دهد، دارای 4 سوپاپ با ساختار DOHC و سیستم سوخت رسانی انژکتوری الکترونیک (EFI) است و از سیستم خنک کنندگی مایع استفاده می کند. این نوع سیستم تزریق سوخت دارای قدرت بالاتر و مصرف سوخت بهینه می باشد. به علاوه، با به کارگیری این سیستم از میزان حرکات لرزشی اضافی و صداهای ناهنجار کاسته می شود. حداکثر سرعت (top speed) این محصول نیز در عمل از بسیاری از محصولات مشابه در این کلاس بالاتر است.   



به دلیل وجود چراغ های دوتایی جدید و قدرتمند جلو، و وجود بوق با پوشش مشبک در بین چراغ ها، و نیز چراغ کوچک بالای بوق، بر ظاهر پویا و اسپورت این موتورسیکلت تاکید شده است.



اهرم ترمز قابل تنظیم با 4 حالت مختلف قرارگیری و اهرم کلاچ با کاربری راحت، خاطر همه راکبان را از کنترل مطلوب و مناسب آسوده می کند. وجود دو عدد دیسک ترمز در سیستم ترمز جلو، قدرت عالی در هنگام ترمز به موتورسیکلت می دهد و این محصول را جزو معدود موتورسیکلت هایی قرار می دهد که از دو دیسک در سیستم ترمز جلو استفاده می کنند.  



اندازه داخلی کمک های جلو نسبت به محصولات قبل این برند افزایش پیدا کرده و به 37 میلیمتر رسیده است که در آن لرزش های اضافی کاهش می یابد و در شرایط ناهموار و سخت، فرایند نرم تر ترمز را نتیجه می دهد. زین با ارتفاع نه چندان بالا، و توزیع نرم قدرت در سراسر سیستم تعلیق و سایر قطعات، زمینه سواری را به گونه ای فراهم می کند تا راکبانی که به تازگی با راندن موتورسیکلت های کلاس 250 آشنا شده اند بتوانند به سادگی تجربه های خود در این کلاس را کسب کنند.  

زین در این مدل به صورت دوتکه طراحی شده و بر روی زین عقب، دو جای گیره برای بستن بارهای سبک قرار دارد که در دو طرف زین جای گرفته اند. علاوه بر این، دو دستگیره در طرفین زین عقب برای شخص ترک نشین در نظر گرفته شده است. چراغ های راهنما نیز با پوشش شفاف، قدرت نورافشانی بالاتر و میدان دید بیشتری را به وجود می آورند.




VJF 247 که در کشور کره جنوبی با نام VJF 250 عرضه می شود، با در نظر گرفتن استانداردهای بالای بین المللی تولید شده و توسط شرکت یکتاز سیکلت کویر به عنوان نماینده رسمی دایلیم در ایران عرضه می شود.

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:31 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

Flame 125 SR

Flame 125 SR      
 
 

 

 

 

 

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:37 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

Wego 110

Wego 110      
 
 

 

 

 

 

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:39 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

Galaxy 130 GT

 
 
Galaxy 130 GT      
 
 
 

 

 

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:40 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

CTric IE

CTric IE      
 
 

 

 

 

 

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:41 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

180 GTR

 
180 GTR      
 
 

 

 

 

 

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:41 PM
تشکرات از این پست
h10101010
h10101010
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 2709
محل سکونت : تهران

250 SX

 
250 SX      
 
 

 

 

 

 

یا صاحب الزمان

جمعه 12 آبان 1391  6:42 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها