همزمان با عرضه مدل تازه تبلت آمازون موسوم به کیندل فایر، تحلیل گران در مورد میزان استقبال از آن دچار اختلاف نظر شده اند.
وی تری، آمازون با عرضه این تبلت امیدوار است بتواند سهم قابل توجهی از بازار تبلت های ارزان قیمت را به خود اختصاص دهد، اما کارشناسان معتقدند ضعف سخت افزاری این محصول آمازون را در تحقق اهدافش ناکام خواهد گذاشت.
آمازون تخمین زده که در 9 ماه اول عرضه تبلت خود خواهد توانست 22 درصد از بازار ایالات متحده را از آن خود کند. تبلت این شرکت باید با تبلت نکسوس 7 اینچی گوگل و محصولات مشابه دیگر شرکت ها رقابت کند.
آمازون وعده داده که تبلت خود را به قیمت 159 دلار عرضه کند و این در حالی است که تبلت گوگل 200 دلار قیمت دارد. با این حال مشخص نیست کاربران ترجیح می دهند با پرداخت 40 دلار کمتر تبلت ارزان تری بخرند که از نظر سخت افزاری از محصولات مشابه ضعیف تر است یا خیر. با توجه به اینکه تبلت ها به طور کلی از نظر توان پردازش محدودیت های زیادی دارند، هر گونه ضعف در مقایسه با رقبا از توان رقابت آنها باز هم می کاهد.