0

اصول بازاریابی پارتیزانی

 
rezamzd
rezamzd
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 1848
محل سکونت : تهران

اصول بازاریابی پارتیزانی



بازاریاب پارتیزانی باید خلاق باشد و روشهای نامنظم و غیرمعمول ارتقا و پیشبرد را طراحی و تدبیر کند. او باید کلیه ارتباطات و تماسهای خود را، چه حرفه ای و چه شخصی به کارگیرد و نیز شرکت و محصول آن را آزمون کند و به دنبال منابع تبلیغاتی باشد. بسیاری از اشکال تبلیغ، می توانند بسیار ارزان و آزاد باشند. 

لوینسون، اصول زیر را به عنوان زیربنای بازاریابی پارتیزانی شناسایی می کند:

-بازاریابی پارتیزانی به طور ویژه در کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد. 

-بازاریابی پارتیزانی باید بر مبنای روانشناسی انسانی باشد تا تجربه، قضاوت و حدس یا گمان. 

-سرمایه گذاری های اولیه در بازاریابی به جای پول باید زمان، انرژی و قوه تخیل و تصویر سازی ذهنی باشد. 

-آمار و ارقام اولیه برای اندازه گیری کسب وکار، میزان سود است نه فروش. 

-به جای سعی در راستای تنوع بخشی از طریق ارائه محصولات و خدمات مربوط، استانداردی را برای تعالی با تمرکزی دقیق ایجاد کند. 

-به جای سعی در راستای تنوع بخشی از طریق ارائه محصولات و خدمات مربوط، استانداردی را برای تعالی با تمرکزی دقیق ایجاد کند. 

-به جای تمرکز بر کسب مشتریان جدید، مشتریان فعلی و داشتن معاملات بیشتر و بزرگتر با آنها را هدف قرار می دهد. 

-فراموش کردن رقابت و تمرکز بیشتر با همکاری با کسب و کارهای دیگر. 

-بازاریابان پارتیزانی باید همواره ترکیبی از متدها و روشهای بازاریابی را دریک رشته اقدامات و عملیات به کارگیرند.

-به کارگیری تکنولوژی روز به عنوان ابزاری برای توانمند سازی بازاریابی. 

با وجود آنکه امروزه این موارد امکان پذیر هستند، لیکن بازایابی پارتیزانی یک روند کلی شده است. دیگر هیچ حربه ساده ای در کسب و کار کوچک وجود ندارد و در حقیقت، 500 شرکت موفق امروز، در حال جهش به سمت منازعه و رقابت در راستای افزایش تعداد خود هستند. 

جنرال الکتریک، یاهو، سیتی گروپ، سونی اریکسون و نایکی همگی اصول و اقدامات بازاریابی پارتیزانی را به مرحله اجرا گذاشته اند. 

بازاریابی پارتیزانی یک واژه و مفهوم تعریف شده به شکلی مبهم است که اخیرا به عنوان توصیف گر بسیاری از انواع روشهای سنتی به کار گرفته شده است. این روشها عبارتند از: 

بازاریابی ویروسی Viral از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی محیطی Ambient

بازاریابی حضوری Preence  

بازاریابی ریشه ای Grassroots

بازاریابی گزینشی Alternative  

بازاریابی کلامی Buzz  

بازاریابی پنهان یا سری Undercover

بازاریابی تجربی Experiental

 

 

.... ..

                      

جمعه 16 مرداد 1388  3:16 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها