0

آرشـیو اخــبار کـنکور-دانـشگاه-دانـشجو

 
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

دانشگاه شریف دارای بیشترین درصد قبولی در آزمون کارشناسی ارشد

دانشگاه صنعتی شریف بیشترین درصد سرانه قبولی در آزمون تحصیلات تکمیلی سال90 را دارا است.

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که سازمان سنجش آموزش کشور تعداد حاضرین در جلسه و پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1390 را اعلام کرده و متوسط درصد قبولی در کل دانشگاه‌های کشور 10/51 درصد بوده است.

در بین دانشگاه معتبر کشور در مقطع کارشناسی‌ارشد، دانشگاه صنعتی شریف با 39/82 درصد رتبه اول را کسب کرد.

دانشگاه‌های صنعت نفت و صنعتی امیرکبیر نیز دوم و سوم شدند.

پنج شنبه 16 آذر 1391  11:31 AM
تشکرات از این پست
javid1000
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

دخالت دانشگاه علمی کاربردی در مجوزهای دفاتر آموزش عالی آزاد دانشگاهها

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد غیردولتی با ابراز گله از دانشگاه علمی کاربردی به علت دخالت در مجوزهای دفاتر آموزشهای عالی آزاد دانشگاههای دولتی اعلام کرد که صدور مجوزهای دفاتر آموزش عالی آزاد این دانشگاهها تنها توسط وزارت علوم صادر می شود.

پیش از این علی معصومیان - مسئول آموزشهای عالی آزاد دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرد که هرگونه فعالیتهای آموزش عالی توسط برخی از سازمانهای صنایع و معادن استانها و ارائه دوره های آموزش عالی آزاد از طریق نمایندگی بخشهای دولتی و غیردولتی در شهرهای استان خوزستان و مازندران و غیره با تبلیغات کاذب صدور مدرک آموزش عالی در تمام سطوح مقاطع تحصیلی از سوی دانشگاه صنایع معادن یا آموزش مدیریت صنعتی کشور، فاقد مجوز رسمی بوده که این فعالیتها غیرمجاز و غیرقانونی است.

یادآور می شود که دانشگاه علمی کاربردی چندی پیش از سوی وزارت علوم برای نظارت بر موسسات آموزش عالی آزاد مجوز تفویض اختیار دریافت کرد.

غلامعلی نادری - مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم در واکنش به اطلاعیه دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص غیرقانونی بودن فعالیتهای آموزش عالی تحت عنوان دانشگاه صنایع و معادن، اظهار داشت: دوره های آموزش عالی آزادی که مربوط به دانشگاه علمی کاربردی است اولاً انتقال داده نشده بلکه تفویض اختیار شده و نکته بعد اینکه هر دانشگاه دولتی از جمله دانشگاه صنایع و معادن یک دفتر آموزش آزاد دارد که مجوز فعالیتش را مثل گذشته از این وزارتخانه دریافت می کند نه دانشگاه علمی کاربردی.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دفتر گسترش و معاونت آموزشی وزارت علوم، مجوز و اختیارات موسسات آموزش عالی آزاد توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر می شود اما این دانشگاه کماکان اجازه دخالت در امور دفاتر آموزشهای آزاد دانشگاههای دولتی را ندارد.

به گفته مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد غیردولتی، هر دانشگاه یا دستگاهی که قصد برگزاری دوره های آموزش آزاد دارد تنها باید از سوی وزارت علوم مجوز دریافت کند و این موضوع ارتباطی به دانشگاه علمی کاربردی ندارد.

نادری همچنین درباره یک تخلف دانشگاه صنایع و معادن در خصوص برگزاری دوره های آموزش آزاد گفت: این دانشگاه اعلام کرده بود که برگزاری دوره های آموزش آزادش در دوره های DBA و MBA منجر به صدور مدرک می شود در حالیکه برگزاری این دوره ها تنها منجر به صدور یک گواهی پایان دوره می شود و با مجوز وزیر علوم این دانشگاه در شهر اهواز، تهران و استان خراسان رضوی می تواند این دوره ها را برگزار کند.

شنبه 18 آذر 1391  1:19 PM
تشکرات از این پست
javid1000
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

تجمع در مقابل دادگستری در اعتراض به حکم تخلیه دانشگاه امیرکبیر واحد گرمسار

جمعی از مردم گرمسار در اعتراض به حکم تخلیه دانشگاه امیرکبیر واحد گرمسار و تعطیلی این واحد، امروز در مقابل دادگستری این شهرستان تجمع کردند.

  با توجه به مصوبه هیات وزیران و دستور صریح رییس جمهور در سفر استانی مبنی بر انتقال ساختمان مازاد وزارت جهاد کشاورزی واقع درگرمسار به دانشگاه امیرکبیر برای تاسیس واحد دانشگاهی درآن شهرستان و تعمیروتجهیز این ساختمان توسط دانشگاه، مسئولین وزارت جهادکشاورزی اقدام به فروش و انتقال سند این ملک به شرکت جهاد نصر اقدام نموده اند.

به دنبال این موضوع، بدون درنظرگرفتن دستور رییس جمهور، حکم تخلیه و تعطیلی این واحد دانشگاهی در هفته گذشته به اجرا درآمده که با اعتراض جمعی از معتمدین شهر مواجه شد و جلوی این کار گرفته شد اما دادگستری گرمسار اقدام به بازداشت یکی از معتمدین شهر که مخالف تخلیه دانشگاه بوده است نمود که این اقدام باعث تجمع اعتراض آمیز جمعی از مردم گرمسار مقابل دادگستری این شهر گردید. تجمع کنندگان خواستار رسیدگی به وضعیت این دانشگاه شدند

 

یک شنبه 19 آذر 1391  7:05 PM
تشکرات از این پست
javid1000
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

ثبت نام جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد آغاز شد/ مهلت یک ماهه ثبت نام

فراخوان جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

مهلت شرکت در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز دوشنبه 20 آذرماه در سامانه http://jazb.iau.ir آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

بر اساس اعلام دانشگاه آزاد، اطلاعات متقاضیانی که ثبت نام خود را تا 10 روز تکمیل وثبت نهایی نکنند، پاک خواهد شد.

برای ویرایش اطلاعات در صورتی که تایید نهایی انجام شده باشد باید از طریق واحد انتخاب شده اقدامات لازم صورت گیرد.

در حال حاضر، فقط می توان یک واحد دانشگاهی را انتخاب کرد و امکان انتخاب چند اولویت وجود ندارد، علاوه بر این، جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی برای استان صورت می گیرد و واحد دانشگاهی انتخاب شده اولویت فعلی محل خدمت است و به همین منظور دانشگاه در هر زمانی می تواند محل خدمت عضو هیأت علمی را طبق نیازهای واحد های دانشگاهی در استان مربوطه تغییر دهد.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه آزاد، در این فراخوان 1700 عضو هیأت علمی پذیرفته خواهند شد.

دوشنبه 20 آذر 1391  10:55 PM
تشکرات از این پست
javid1000
Mohebbane_zahra
Mohebbane_zahra
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 1720
محل سکونت : ا.غ

هزار بانوی دانشجو در «کهف‌الشهدا» کوه‌نوردی می‌کنند

فردا
هزار بانوی دانشجو در «کهف‌الشهدا» کوه‌نوردی می‌کنند

خبرگزاری فارس: هزار نفر از خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌ تهران بزرگ برای گرامیداشت «روز دانشجو» در ارتفاعات ولنجک(کهف‌الشهدا) کوه‌نوردی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: هزار بانوی دانشجو در «کهف‌الشهدا» کوه‌نوردی می‌کنند
  • Tweet
  •  
  •  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بیش از 1000 نفر از خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در ارتفاعات ولنجک کوه‌نوردی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کوه‌نوردی دانشجویان فردا (پنج شنبه) ساعت 8 در ارتفاعات ولنجک (کهف‌الشهدا) برگزار می‌شود.

امام حسن عسگری : ما حجت خدا بر مردم و مادرم حجت خدا بر ماست
خدای عز وجل :‌ای پیامبر اگر علی نبود تو را نمی افریدم و اگر فاطمه نبود هیچکدامتنان را

 

 

چهارشنبه 22 آذر 1391  9:19 PM
تشکرات از این پست
javid1000 siasport23
Mohebbane_zahra
Mohebbane_zahra
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 1720
محل سکونت : ا.غ

تصویب برنامه درسی تجهیزات کنترل عفونت و استریلیزاسیون در دانشگاه جامع

تصویب برنامه درسی تجهیزات کنترل عفونت و استریلیزاسیون در دانشگاه جامع

خبرگزاری فارس: شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی مشخصات کلی، سرفصل و ریز محتوای برنامه درسی دوره کاردانی فنی تجهیزات کنترل عفونت و استریلیزاسیون را تصویب کرد.

خبرگزاری فارس: تصویب برنامه درسی تجهیزات کنترل عفونت و استریلیزاسیون در دانشگاه جامع
  • Tweet
  •  
  •  

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رجبعلی برزویی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: رشته کاردانی فنی تجهیزات کنترل عفونت و استریلیزاسیون با هدف رفع نیازهای موجود برای تربیت تکنسین برای انجام تعمیرات و نگهداری تجهیزات پزشکی در حوزه‌های شغلی کنترل عفونت و استریلیزاسیون و تأسیسات مربوط در واحدهای CSSD و اتاق عمل در بیمارستان‌ها با هماهنگی اداره کل استاندارد تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی شده است.

وی افزود: از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های فارغ التحصیلان این دوره می‌توان به توانایی نصب و راه اندازی تجهیزات حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون، تست‌های پذیرش، پایش عملکرد وسایل، تجهیزات و تأسیسات حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون، عیب‌یابی و انجام تعمیرات اولیه، پیاده‌سازی روال‌های نگهداشت وسایل، تجهیزات و تأسیسات و تجهیزات کنترل عفونت و استریلیزاسیون و پیاده‌سازی روال‌های اسقاط وسائل و تجهیزات حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون اشاره کرد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های فوق، فارغ التحصیلان این دوره می‌توانند به عنوان تکنیسین تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی در حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون و تأسیسات مربوط، ناظرین کنترل عفونت و استریلیزاسیون و تأسیسات مربوط، ارزیاب فنی، تکنسین فنی و سرپرست واحد CSSD  در حوزه‌های شغلی مربوط جذب شوند.

برزویی در ادامه اظهار داشت: برخی از دروس تخصصی این دوره شامل پایش عملکرد استریلایزر، عیب‌یابی و نگهداری اتوکلاو، پایش عملکرد و عیب‌یابی تأسیسات کنترل عفونت و استریلیزاسیون ، نگهداشت تجهیزات و تأسیسات کنترل عفونت و استریلیزاسیون، شناخت بازار و مواد و تجهیزات کنترل عفونت و استریلیزاسیون و ضوابط و مقررات تجهیزات پزشکی کشور است که در کنار سایر دروس به همراه 512 ساعت آموزش محیط کار شامل کاربینی و کارورزی دستیابی به توانمندی‌های اشاره شده را فراهم می‌کند.

امام حسن عسگری : ما حجت خدا بر مردم و مادرم حجت خدا بر ماست
خدای عز وجل :‌ای پیامبر اگر علی نبود تو را نمی افریدم و اگر فاطمه نبود هیچکدامتنان را

 

 

چهارشنبه 22 آذر 1391  9:19 PM
تشکرات از این پست
javid1000 siasport23
Mohebbane_zahra
Mohebbane_zahra
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 1720
محل سکونت : ا.غ

ثبت‌نام کدرشته‌ محل‌های بدون کنکور فقط از طریق سنجش/ممنوعیت انتقال یا تغییر رشته

توکلی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
ثبت‌نام کدرشته‌ محل‌های بدون کنکور فقط از طریق سنجش/ممنوعیت انتقال یا تغییر رشته

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای کدرشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام کدرشته‌ محل‌های بدون کنکور فقط از طریق سنجش/ممنوعیت انتقال یا تغییر رشته
  • Tweet
  •  
  •  

حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، افزود: ثبت‌نام برای کد رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

وی افزود: این درحالی است که ثبت‌نام کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، توسط مرکز آزمون این دانشگاه صورت می‌گیرد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش عالی کشور بیان داشت: کد رشته محل‌هایی که پذیرش آنها از طریق سوابق تحصیلی است از هیچ روش دیگری (آزمون، فراگیر و ...) پذیرش نخواهند داشت.

توکلی بیان داشت: داوطلبانی که از طریق سوابق تحصیلی برای رشته محل پذیرش می‌گیرند، اجازه انتقال یا تغییر رشته به رشته محل دیگری را که پذیرش آنها با آزمون است، ندارند.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش بدون آزمون شامل آزمون‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) نیست.

لازم به ذکر است براساس مصوبه کارگروه ماده (4) قانون پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در 10 هزار کدرشته محل تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، بدون برگزاری آزمون و براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

امام حسن عسگری : ما حجت خدا بر مردم و مادرم حجت خدا بر ماست
خدای عز وجل :‌ای پیامبر اگر علی نبود تو را نمی افریدم و اگر فاطمه نبود هیچکدامتنان را

 

 

چهارشنبه 22 آذر 1391  9:21 PM
تشکرات از این پست
javid1000 siasport23
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

دانشمندان ایرانی در آمریکا امنیت ندارند

همسر استاد بازداشت شده دانشگاه شریف با انتقاد از عملکرد کشور آمریکا گفت: دانشمندان ایرانی در آمریکا امنیت ندارند.

آرمیتا رزاقی همسر دکتر مجتبی عطاردی استاد بازداشت شده دانشگاه صنعتی شریف در آمریکا، صبح امروز چهارشنبه درهمایش همت، حمایت و عزت که به مناسبت سالگرد حصر استاد عطاردی در آمریکا برگزار شده بود با تشکر از وزارت امور خارجه و ریاست دانشگاه صنعتی شریف گفت: به موجب حمایت هایی که صورت گرفت، دکتر عطاری از زندان به حصر خانگی در آمریکا منتقل شدند.

وی ادامه داد: دانشمندان ایرانی در آمریکا امنیت ندارند و این کشور ارزشی برای دانشمندان و اندیشمندان ایرانی قائل نیست.
 
همسر استاد بازداشت شده شریف تصریح کرد: دانشمندان آمریکایی زمانی که به ایران سفر می‌کنند با امنیت کامل به کشور خود بازمی‌گردند این درحالی است که دانشمندان ایرانی وقتی به این کشور سفر می‌کنند امنیت ندارند.

رزاقی اضافه کرد: امیدوارم روزی فرا برسد تمام دانشمندان و اندیشمندان در تمام کشورها دارای امنیت باشند و کشور آمریکا برای دانشمندان و اندیشمندان به ویژه دانشمندان ایرانی مشکلی ایجاد نکند.
چهارشنبه 22 آذر 1391  10:22 PM
تشکرات از این پست
javid1000
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

گزارش تصویری/ گرامیداشت روز دانشجو در ارتفاعات ولنجک

گرامیداشت روز دانشجو صبح امروز پنجشنبه با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه ها در ارتفاعات ولنجک (کهف الشهدا) برگزار شد.

 

پنج شنبه 23 آذر 1391  10:40 PM
تشکرات از این پست
javid1000
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

گزارش تصویری/ سخنرانی حداد عادل در جمع دانشجویان کرمان

در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه بعدازظهر امروز یکشنبه با حضور غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه کرمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

یک شنبه 26 آذر 1391  8:09 PM
تشکرات از این پست
Mohebbane_zahra
Mohebbane_zahra
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 1720
محل سکونت : ا.غ

افق فراملی روح جدیدی به حوزه و دانشگاه خواهد داد

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه
افق فراملی روح جدیدی به حوزه و دانشگاه خواهد داد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله اعرابی با بیان اینکه باید مقوله حوزه و دانشگاه از نگاه تنگ درونی بیرون آید، گفت: افق فراملی روح جدیدی به حوزه و دانشگاه خواهد داد.

خبرگزاری فارس: افق فراملی روح جدیدی به حوزه و دانشگاه خواهد داد
  • Tweet
  •  
  •  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آیت‌الله اعرافی رئیس جامعة‌المصطفی‌العالمیه در همایش «نقش راهبردی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی» که در دانشگاه عالی دفاع علمی برگزار شده بود، با بیان اینکه غالبا بحث‌های حوزه و دانشگاه در نگاه درون کشوری مطرح بود تصریح کرد: اگر در رابطه با حوزه و دانشگاه با نگاه فراملی،تعریفی از هندسه قدرت جهانی داشته باشیم، قطعا مقوله حوزه و دانشگاه عمق و گرمای بیشتری پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله اعرابی در مورد حوزه معرفتی و جغرافیای معرفتی جهان اسلام و بازیگرانی که در این پهنه هستند، گفت: تا قبل از پیدایش انقلاب اسلامی در جهان اسلام، رقابت‌های کلامی بین اسلام و مکاتب رقیب بود و در آن زمان گفتمان اسلامی گفتمانی ضعیفی در مقابل مارکسیست بود.

وی افزود: با انقلاب اسلامی این هندسه رقابتی در جهان اسلام دچار دگرگونی و تحول به نفع گفتمان اسلامی شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رقابت‌های 50 سال اخیر جهان اسلام که بین اسلام و دیگر گفتمان‌ها بود، اظهار داشت: با ظهور گفتمان انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود که اصلا از اندیشه‌های مارکسیستی، سوسیالیستی.... خبری نبود.

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه با بیان اینکه تقابل گفتمانی و رقابت معرفتی متعلق به مباحث درون گفتمانی است، اظهار داشت: در شرایط جدید رقابت‌ها در دروه اسلام و زیر پرچم اسلام شکل گرفته است که البته زمینه‌های آن از قبل وجود داشت.

به گفته وی در فضای جدید غربی‌ها تلاش می‌کنند که رقابت‌ها را در مذهب نشان دهند ولی اینگونه نیست.

آیت‌الله اعرابی ادامه داد: رقابت‌ها در حال حاضر در درون جبهه اسلامی است که تدبیر و ساماندهی این رقابت‌ها بسیار مهم است و باید به آن اهتمام داشته باشیم.

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه با بیان اینکه گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی که امام(ره) آن را پایه‌ریزی کردند در رقابت با چند گفتمان درونی است، اظهار داشت: گفتمان سنتی اسلامی و اسلام غیر سیاسی، گفتمان لیبرالی و سکولاریستی و روشنفکرمآبانه، اسلام‌های متحجرانه در تکفیری و اسلام به نوعی سیاسی و غیر تکفیری از جمله اسلام‌هایی است که با اسلام ناب محمدی رقابت می‌کند.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در چنین وضعیتی باید به سمت بازیافت قدرت تمدن اسلامی حرکت کنیم و باید حوزه و دانشگاه بدانند که چه قرائت‌هایی از اسلام وجود دارد.

وی افزود: اگر حوزه و دانشگاه بخواهند به سمت بازیافت قدرت تمدنی اسلام برود، باید این جریان را بشناسد.

آیت‌الله اعرابی در مورد توانمندی‌های گفتمان اسلام ناب محمدی تصریح کرد:‌ عقلانیت قدسی، اخلاق و عرفان عملی اسلام، نظام حقوقی و فقهی، سوژه‌های حماسی اسلام و سوژه‌های مناسکی، نگاه امیدوارانه به آینده و تجربه‌هایی که در انقلاب اسلامی بدست آمده است از توانمندی‌های گفتمان اسلام ناب محمدی است.

به گفته رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه گفتمان اسلام ناب محمدی با درخششی که مطرح شد رقبای خود را که از جمله مارکسیست‌ها و ... را از بین برد و در حال حاضر یک رقابت 5 ضلعی در درون جهان اسلام شکل گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بیداری جهان اسلام قطعا از انقلاب اسلامی و گفتمان اسلام ناب محمدی نشأت گرفته است، اظهار داشت: قدرت‌های استکباری از یک طرف اسلام تحجری را تایید می‌کند و از طرف دیگر گفتمان مارکسیستی را نیز تایید می‌کند زیرا می‌خواهد گفتمان انقلاب اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی افزود: برای تداوم گفتمان انقلاب اسلامی باید این گفتمان به یک تمدن تبدیل شود.

آیت‌الله اعرابی در مورد فعالیت‌هایی که باید برای تبدیل گفتمان اسلام ناب محمدی به یک تمدن انجام گیرد، گفت: بسط دامنه علوم و معارف اسلامی، بازسازی دانش‌های موجود در دانشگاه با نگاه اسلام ناب محمدی، تبدیل تولیدات به فناوری و ساختارسازی از جمله فعالیت‌هایی است که باید برای تبدیل گفتمان اسلام ناب محمدی به یک تمدن انجام شود.

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه با بیان اینکه باید مقوله دانشگاه و حوزه از افق تنگ درونی به افق فراملی تبدیل شود، گفت: در صورتی که مقوله دانشگاه و حوزه،افق فراملی داشته باشد، روح جدیدی به حوزه و دانشگاه خواهد داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید چالش‌های بیداری اسلامی در حوزه و دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرد، تصریح کرد: جمع‌بندی عقلانیت و انقلابی‌گری اسلام از جمله چالش‌های بیداری اسلامی است که نخبگان و علمای جوامع اسلامی باید موارد مذکور را تبیین کنند.

انتهای پیام/

امام حسن عسگری : ما حجت خدا بر مردم و مادرم حجت خدا بر ماست
خدای عز وجل :‌ای پیامبر اگر علی نبود تو را نمی افریدم و اگر فاطمه نبود هیچکدامتنان را

 

 

یک شنبه 26 آذر 1391  9:49 PM
تشکرات از این پست
siasport23
Mohebbane_zahra
Mohebbane_zahra
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 1720
محل سکونت : ا.غ

کشورهای اسلامی سرعت تحول در جابجایی قدرت را راهبرد خود کنند

بیانیه همایش «نقش راهبردی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی»
کشورهای اسلامی سرعت تحول در جابجایی قدرت را راهبرد خود کنند

خبرگزاری فارس: در بیانیه پایانی همایش نقش دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت تاکید شده است: کشورهای مسلمان و مستقل می‌توانند سرعت تغییر و تحول در جابجایی قدرت جهانی را راهبرد مشترک خویش سازند.

خبرگزاری فارس: کشورهای اسلامی سرعت تحول در جابجایی قدرت را راهبرد خود کنند
  • Tweet
  •  
  •  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، همایش ملی نقش راهبردی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی که صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه عالی دفاع مقدس برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

انقلاب اسلامی مهمترین نقطه عطف تاریخی و مبداء ایجاد بزرگترین تحول در جهان جدید است، ملت بزرگ و فرهیخته و مسلمان ایران در یک میدان وسیع و در مقابله‌ با جبهه‌ استکبار جهانی قرار گرفته است.

اگرچه نظام سلطه با ابزار پول، قدرت نظامی و علم تلاش دارد تا کنترل نظام جهانی را عهده‌دار شود، اما مشکل بزرگ او خلاء فکری و خلاء اندیشه‌ راهنمای پیشرفت و رشد و توسعه‌ای است که به بشریت ارائه می‌دهد، به همین دلیل جهان در شرایط حساس و در حال گذار از یک پیچ تاریخی بسیار مهم است و اوضاع جهان در حال تبدیل به یک شکل نوین و هندسه جدید حیات و قدرت است.

ما شرکت‌کنندگان در اولین همایش ملی «نقش راهبردی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی» از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ندای حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) لبیک گفته و می‌دانیم در راه صعب، بزرگ و پرچالشی گام نهاده‌ایم و در آغاز آن هستیم و براین باوریم که اعتقاد به وعده صدق پروردگار، تجربه پیروز و عینی قریب به 34 ساله جمهوری اسلامی در ساخت مستحکم نظری و عملی نظام مردم‌سالاری دینی به عنوان نظام الگو و الهام‌بخش و تفکر غالب در مصاف با اندیشه و عمل و هویت دنیای استکبار، وجود عزم و اراده‌ جمع گسترده‌ای از اندیشمندان در حوزه و دانشگاه برای توفیق ملت و کشور ایران در این برهه بسیار مهم و حساس تاریخی در نقش‌آفرینی در هندسه قدرت آینده جهان، و نیز رهنمودها و تبیین حکیمانه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» از تحول هندسه قدرت جهان، سرمایه‌های پیش روی ماست که جان‌ها و دل‌ها را آکنده از ایمان و انگیزه و امید برای این هدف مقدس کرده است.

با این نگاه و در این مسیر با تکیه بر آموزه‌های حیات‌بخش اسلام ناب محمدی(ص) و ارزیابی نشانه‌های ظهور قدرت‌های بلامنازع مردم در جهان و شناخت علائم افول و فروپاشی قدرت بازیگران مستکبر جهانی، بیانیه پایانی همایش ملی نقش راهبردی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی نکات راهبردی زیر را به اطلاع ملت شهید پرور، آزاده و مسلمان ایران و اندیشمندان فرهیخته و آزاده جهانی می‌رسانیم.

1- شناخت درون‌زای مبانی معرفتی اندیشه اسلامی – ایرانی پیشرفت و هستی‌شناسی و نقد متفکرانه فلسفه قدرت در غرب و هندسه قدرت در جهان معاصر انکارناپذیر است. زیرا جبهه‌ سلطه با اندیشه‌پردازی، مفهوم و گفتمان‌سازی دروغین، سازمان یافته و بکارگیری انحصار رسانه‌ای در تلاش است «باطل خود را حق» «ظلم خود را عدالت» و «استبداد و استثمار خود را دموکراسی» و روابط غیرانسانی و تبعیض‌آمیز برای طبقه‌بندی شهروندان درجه 1 و 2 و 3 در کشورهای مختلف جهان را، تحت عنوان حقوق بشر ترویج ‌نماید و منافع غرب را به نام قوانین بین‌الملل قرار دهد و سیستم و ابعاد قدرت و ساختار معیوب آن را مدیریت کند.

ما اعتقاد راسخ داریم که با بهره‌گیری از آموزه‌های ادیان الهی و به ویژه اسلام ناب محمدی (ص) می‌توانیم الگویی راستین و صادقانه برای بهبود زندگی بشر ارائه نمائیم و با تولید اندیشه‌های نوین و حکمت بنیانِ اسلامی، ترقی و تمدن‌سازی برپایه توحید، معنویت، اخلاق، عدالت، مشروعیت و مقبولیت جهانی را پایه‌ریزی کنیم.

بنابراین داشتن مبانی اندیشه‌ای منسجم و الهی و رشد و توسعه چندجانبه انسانی با رویکرد به بیداری اسلامی و نفی سلطه جهانی می‌تواند یکی از رویکردهای تحول آینده هندسه قدرت در جهان باشد.

2- درک این مفهوم بنیادین درجهان بر همگان آشکار شده که همه ملت‌ها با اهتمام به مشخصات هویتی خویش از هندسه‌ روابط کنونی در جوامع غربی و در سطح بین‌الملل خسته شده‌اند و بحمدالله نشانه‌های ناپایداری هندسه قدرت در جهان آشکار شده است.

وظیفه دانشمندان و متفکران و فیلسوفان و اندیشه‌ورزان و اصحاب رسانه در جوامع مسلمان و مستقل جهان است که نظام قدرت ناعادلانه سلطه غرب بر جهان معاصر را به چالش کشیده و با بصیرت آینده‌نگارانه و پرهیز از غفلت و عبرت از تاریخ گذشته و توجه به علائم تحولات آینده کوشش نمایند تا مبانی معرفتی و اهداف بیداری اسلامی و مقاومت و آگاهی جهانی را تئوری پردازی نموده و آن را اندیشه و گفتمان مسلط در جهان سازند تا از این طریق معادله تبعیض آمیز و غیر انسانی جهان را به تعادل و توازن مبتنی بر حکمت اسلامی و انسانی متحول سازند.

3- نهادهای بین‌المللی موجود از جمله سازمان ملل یکی از عوامل اساسی در ساختار معیوب هندسه قدرت جهانی هستند. سلطه‌ورزان و جنگ‌افروزان جهان معاصر در جنگ‌های اول و دوم جهانی با همان دست‌ها و سرپنجه‌های خونین، خود را مدعی العموم مدیریت جهان انگاشته‌اند و اختیار حق وتو را به خود اختصاص داده‌اند. این وضعیت معیوب و نامعقول و پُر زیان، برای زندگیِ آزادانه بشر قابل ادامه نیست.

علاج این ساختار و مدیریت سلطه محور، خودباوری، اعتماد به نفس مسلمانان و آزادگان جهان به ویژه نخبگان اندیشه‌ای و مدیریتی و گسترش همکاری‌ها بین کشورهای مستقل و دارای ظرفیت مؤثر برای تغییر شرایط کنونی به منظور دست‌یابی به تحول و نیز رسیدن به شرائط مطلوب که ساختاری عادلانه توأم با عدالت، آزادی، صلح و برابری و معنویت برای همه انسانها در همه‌ جوامع است، می‌باشد و تحقق این مهم نیازمند تلاش خستگی‌ناپذیر و اهتمام نخبگان جوامع و مسلمانان بیدار و آزادگان جهان است.

ما شرکت‌کنندگان در این همایش اعتقاد راسخ داریم که این سازوکار غلط باید تغییر بنیادین یابد و همه انسان‌ها در همه جغرافیای جهان با هر رنگ و نژاد و قبیله و زبان و فرهنگ و آداب و سنن مذهب از حقوق یکسان در همه‌ عرصه‌های حیات تمدنی خویش بهره‌مند گردند.

4- منطقه آسیای جنوب غربی، شمال آفریقا و شرق مدیترانه که محل ظهور همه‌ انبیاء و ادیان توحیدی و الهی است در طی قرن‌های گذشته تاکنون و در دوران نظام 2قطبی حاکم بر جهان و پارادایم حاکم بر جنگ سرد مورد هجمه، تفرقه‌افکنی، زورگویی و جنگ‌افروزی زورگویان جهانی قرار گرفته و زائده خطرناک و مهلک ایجاد رژیم صهیونیستی در بین کشورهای منطقه ارمغان این شیوه مدیریت جهانی بوده که حاصل آن عقب‌ماندگی جوامع ثروتمند اسلامی و آوارگی ملت‌ مسلمان فلسطین شده است.

در هندسه جدید ژئوپلیتیکی دوره‌ گذار، سرمایه اجتماعی در برابر قدرت ابزاری جهان غرب قرار گرفته است و رویارویی هندسه جدید ژئوپلیتیکی تحت عنوان (ژئوپلیتیک مقاومت) با ژئوپلیتیک سلطه از طریق مقاومت‌های متنوع و فراگیری که در برابر نظام سلطه شکل گرفته نشان می‌دهد که کاربرد قدرت ابزاری آمریکا در مدیریت امنیت جهانی ماهیت پوشالی دارد.

5- پیدایش انقلاب شکوهمند اسلامی ملت بزرگ و مسلمان ایران که موج نوینی در بیداری اسلامی و مقاومت و استکبار ستیزی جهانی و استبداد زدائی داخلی را ایجاد نمود الگوی ارزشمندی را برای زیستن عزت مند به مردم منطقه و جهان ارائه نمود.

ما تکلیف تاریخی، ملّی و اسلامی خویش می‌دانیم که در جهت تئوریزه کردن مبانی معرفتی و پیشرفت و موج بیداری اسلامی و همچنین گسترش و تثبیت آن بکوشیم و این وعده تخلف‌ناپذیر الهی را که با تغییر و تحول و خودآگاهی ملت‌ها راه نجات از چنگال بی‌رحمِ ستمگران و مستکبران جهانی را نوید می‌دهد، محقق سازیم تا موج سوم بیداری اسلامی در جهان پایه‌ریزی شود و از این رهگذر هندسه قدرت زورگویانه جهانی فروپاشیده و نظمی نوین، عادلانه، اسلامی مبتنی بر فطرت انسانی، حق‌گرائی و خداباوری انسان‌های آزاده در جهان بنا گردد.

6- یکی از نشانه‌های بسیار مهم تحول در جهان، افول وجهه امریکاست. امریکا به عنوان قدرت اول ثروت، علم و فناوری نظامی دنیا چندین دهه با وجهه‌ ساختگی ظاهری بر جهان مسلط شد و همین وجهه موجب گسترش نفوذ آن در جهان گردید.

امروز در پرتو یک جانبه‌گرایی و زیاده‌خواهی سران امریکا در جهان و هژمونی بی‌اعتنا به خواسته ملت آمریکا و سایر ملل جهان موجب افول و از بین رفتن کامل این وجهه جهانی شده است. دولت آمریکا هم اکنون در هیچ کشوری و میان هیچ ملتی، وجهه عمومی ندارد و این از نتایج تفکرات الهی و بصیرت آن دُردانة یگانه زمانة ما حضرت امام خمینی (ره) است که آمریکا را شیطان بزرگ نامید.

7- گفتمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و تئوریزه کردن مکتب فکری بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و موج بیداری ملت مسلمان ایران و هدایت‌های الهی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) پشتوانه بزرگ و مستحکم و مبانی اندیشه‌ خداجویانه‌ای برای مبارزه در برابر طاغوت‌های زمانه و قدرت‌های جهانی به عنوان چراغی پرفروغ نورافشانی می‌کند و ما دانشگاهیان و حوزویان به عنوان یک وظیفه خطیر اسلامی – انقلابی تعهد می‌کنیم که این مکتب فکری جهان‌شمول را در جوامع اسلامی نهادینه سازیم تا گفتمان‌سازی براساس اندیشه‌های این مکتب فکری برگرفته از اسلام ناب گفتمان مسلط بین جوامع و قدرت جهانی گردد.

از این طریق است که تحول در قدرت فکری انسانی مبنی بر توحید و معنویت و عدالت موجب فروپاشی نظام فکری و اندیشه کنونی قدرت درجهان غرب و ارمغان با ارزشی به جهان انسانیت برای زندگی توأم با سعادت خواهد بود.

8- ما شرکت کنندگان در این همایش تلاش جمعی و کوشش برنامه‌ریزی شده‌ای را سازمان خواهیم داد که با تولید علم نافع و هوشمندسازی در اولویت‌های علمی و تهیه نقشه‌های علمی عزت‌بخش با همکاری آزادگان و عالمان خداجوی جهانی تلاش بی‌وقفه‌ای را آغاز نمائیم تا علم و فناوری را عامل اصلی تولید ثروت نموده و سهم دانش، تجربه و نوآوری را با همراهی نسل جوان و فرهیخته جوامع خویش در ترکیب تولید ثروت ملّی افزایش دهیم و نظام سلطه علمی یک طرفه جهانی را به نظامی عادلانه، شبکه‌ای و چند سویه در تولید و بهره‌برداری علم و فناوری جهانی مبدل سازیم.

9- امید آنکه همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه در باز مهندسی در این دوره بر محور تحول در علوم انسانی اسلامی شکل خواهد گرفت و از نتایج آن تولیدعلم بومی، انتقال دانش و انتشار آن، شکستن مرزهای دانش و تولید دانش نو برای آموزش افراد و تربیت نیروهای مهذب و متخصص، کادرسازی متناسب با نیازمندی‌های بخش‌های مختلف و جامعه‌پذیر کردن افراد از طریق نهادینه‌سازی امور فرهنگی و همچنین تفکر حکمت بنیان اسلامی و مفاهیم وحی و معرفی الگوی تمدن فرهنگی اصیل و الهی از وظایف اصلی و غیرقابل انکار عالمان دینی و استادان فرهیخته و متعهد دانشگاهی در جوامع اسلامی در بین سایر ملل آزادی‌خواه و سلطه‌ستیز جهانی است که باید مورد توجه و اهتمام جدی واقع بشود.

10- راهبردهای تحول در هندسه قدرت جهانی در ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی از قبیل ترویج فرهنگ نقد و آزاداندیشی، حفظ کرامت انسانی، دوری از تعصب‌های قومی و طبقه‌ای و تاریخی و جغرافیایی و تأکید بر تولید علم و نهضت نرم‌افزاری و انعقاد پیمان‌های راهبردی بین جوامع مسلمان مستقل و ظلم‌ستیز جهانی جهت تکمیل توانمندی‌های آنان در سرتاسر جهان است.

تمدن سازی مبتنی بر معرفت اسلامی و الهی و انسانی جدید در جهان بایستی هدف قرار گیرد تا تحول و دگرگونی در هندسه قدرت یک‌جانبه و ثروت‌اندوز و استثمار کننده جوامع و انسانها و کشورهای جهانی ایجاد شود.

11- شناخت واقعی علم و درک و فهم درونی برای شناخت علمی پدیده‌های مختلف زندگی، فهم صحیح نسبت به مبانی و معرفت درو‌ن‌زای پیشرفت و نیز هندسه قدرت جهانی است که با نفی تقلید و نقل کورکورانه اندیشه‌های غربی در عین بهره‌گیری از تجارب ارزشمند جهان و افزایش توان فکری، فرهنگی و علمی جوامع مسلمان و آزاده جهان در همه جغرافیای جهانی براساس منابع حیات بخش وحی و پیوستگی عقل و علم و نقل در هندسه معرفت دینی متفکران نظام آینده معرفتی در جهان که ظرفیت تأثیرگذاری بر هندسه قدرت جهانی آینده را براساس جهانی بودن، جامعیت و جاودانه بودن دین مبین اسلام دارد با بهره‌گیری از توانایی علمی، فرهنگی و توانایی دعوت و گفتمان‌سازی، قدرت اغنایی را در چارچوب قدرت نرم فرهنگی با هدف بازتولید تمدن و فرهنگ اسلامی از مأموریت‌های تشکیک ناپذیر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمی و همه اندیشمندان جهان اسلام می‌باشد.

12- ما شرکت کنندگان در همایش راهبردی تحول در هندسة قدرت جهانی براین باور اصیل اصرار می‌ورزیم که مؤلفة اصلی قدرت در جهان، فرهنگ، اعتقادات، ارزشها و باورهای اسلامی و انسانی و معنوی است که در قالب قدرت نرم تجلی می‌یابد و با بهره‌گیری هوشمندانه از آنها و تهاجم بی‌وقفه به نظام ارزشی حاکم بر قدرت جهانی با شناخت و نقد سازمان‌یافته بنیان‌های فکری لیبرال دموکراسی غربی که زیرساخت‌های سلطه و سرکوب جهانی را برای دولت‌های غربی ایجاد کرده، ضرورت‌های مقابله با چنین رویکردی را از طریق تحرک اجتماعی، برسازی معنایی و هویت مقاومت فراهم می‌سازد.

بیداری اسلامی زیرساخت‌های هندسه جدید قدرت را فراهم می‌آورد. این امر با خلق نظریه‌ها و تئوری‌های متناسب با نیاز جامعه جهانی با تکیه بر تفکر متعالی و الهی و انسانی منبعث از مکتب وحی و آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص)، بنیان‌ها و مکاتب و فلسفه فکری جدید و جذابی به جهانیان معرفی می‌نماید و این وظیفه اولی عالمان دینی و اندیشمندان دانشگاهی است تا نقش ارزنده‌‌ای که از آنان مورد انتظار است در شکل‌دهی به نظام معرفتی قدرت مسالمت‌آمیز با مردم‌سالاری دینی و اسلامی و مشارکت‌جو و حق‌طلبی خدا خواهی آینده به جهان تشنه حقیقت معرفی گردد و با جریان‌سازی رسانه‌ای مستقل، تأثیر امپراطوری رسانه‌ای غرب را خنثی سازند.

13- کشورهای مسلمان و مستقل جهانی با خودباوری و گسترش همکاری‌ها و همفکری بین ملت‌ها و دولت‌های مستقل به ویژه فرهیختگان و روشنفکران اجتماعی خود می‌توانند سرعت تغییر و تحول در جابجایی قدرت جهانی را راهبرد مشترک خویش سازند و هندسه‌ قدرت جهانی را براساس حکمت اسلامی طراحی کنند و پاسخ به نیازهای مختلف جوامع در سبک زندگی را از چشمه زلال اسلام استنباط نموده و در حوزه عمل کاربردی نمایند و به همگرائی و همکاری در ارتقای جایگاه مسلمانان و آزادگان جهان در ژئوپلتیک قدرت جهانی اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

امام حسن عسگری : ما حجت خدا بر مردم و مادرم حجت خدا بر ماست
خدای عز وجل :‌ای پیامبر اگر علی نبود تو را نمی افریدم و اگر فاطمه نبود هیچکدامتنان را

 

 

یک شنبه 26 آذر 1391  9:49 PM
تشکرات از این پست
siasport23 javid1000
Mohebbane_zahra
Mohebbane_zahra
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 1720
محل سکونت : ا.غ

وحدت حوزه و دانشگاه فقط احوالپرسی نیست / برخی مهر بر پیشانی‌ها هم دم از سکولار می‌زنند

حدادعادل:
وحدت حوزه و دانشگاه فقط احوالپرسی نیست / برخی مهر بر پیشانی‌ها هم دم از سکولار می‌زنند

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از شعارهای اصلی انقلاب است و به معنای ارتباط دوستی و احوالپرسی‌های روزمره نیست.

خبرگزاری فارس: وحدت حوزه و دانشگاه فقط احوالپرسی نیست / برخی مهر بر پیشانی‌ها هم دم از سکولار می‌زنند
  • Tweet
  •  
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: روحانی شهید‌ محمدرضا باهنر مایه افتخار ایران و استان کرمان است.

 

وی افزود: استان کرمان به دلیل تلاش‌های مرحوم افضلی‌پور به یک استان دانشگاهی تبدیل شده و ثروتمندان جامعه باید با تاسی به او ثروت خود را در راه علم خرج کنند.

 

حدادعادل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح در آستانه سالروز هفته وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انقلاب‌اسلامی ما شعارهای اصلی زیادی دارد از جمله شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نیز شعار وحدت حوزه و دانشگاه که گذشت زمان موجب تغییر در آن‌ها نمی‌شود.

 

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ارتباط دوستی و احوالپرسی‌های روزمره نیست، زیرا همه قشرهای جامعه باید با هم دوست و از ستیز به‌دور باشند، مرداد این است که این دو عامل با همدیگر کشور را اداره کنند.

 

حدادعادل با بیان اینکه وحدت لازمه دینی بودن حکومت است، گفت: وحدت معنای عمیقی در جمهوری اسلامی دارد و ریشه این شعار در دینی بودن حکومت ایران است.

 

وی خاطرنشان کرد: سلسله علومی هستند که فقط در دانشگاه تدریس می‌شوند و برای اجرای آن‌ها در جامعه وجود دین ضروری است، زیرا داشتن جامعه دینی تکلیف هر فرد و حق مسلم ملت است.

 

حدادعادل با اشاره به آیه قرآن در سوره حج افزود: قرآن در توصیف مومنان می‌گوید اگر به آن‌ها توانایی ببخشیم با برپایی نماز و دادن زکات، اداره جامعه دینی را در دست می‌گیرند.

 

وی افزود: نماز و زکات دو رمز معنویت درونی و توجه به جامعه هستند، زکات نگاه به بندگان خدا و نماز ارتباط با خداوند است.

 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر با معیارهای متداول امروز جهان صحبت کنیم، حق مردم متدین ایرانی داشتن حکومت دینی است، حتی اگر با شیوه‌های مرسوم دمکراسی همراه باشد.

 

حدادعادل با بیان اینکه 99 درصد مردم ایران به گفته خودشان مسلمان هستند، گفت: تقاضای این ملت برای داشتن حکومت دینی و اجرای حکام اسلامی حرف غیر منطقی نیست، اما امروز با مخالفت کشورهای زیادی روبه‌رو شده است.

 

وی افزود: ملت ایران خواهان داشتن سبک اسلامی در زندگی و اجتماع خود هستند و نمونه‌ای از احساسات دینی را در تصویرهای روز تاسوعا و عاشورا با جمعیت 100 هزار نفری شاهد بودیم.

 

رئیس فراکسیون تصریح کرد: اگر بپذیریم حکومت دینی تکلیف مردم ایران و مصلحت کشور است در آن صورت نگاه به حوزه حکومتی را جدا از دین و سیاست نمی‌دانیم.

 

وی گفت: عده‌ای دین را یک اعتقاد قلبی و منحصر به احکام و اخلاق فردی می‌دانند و اصرار دارند تا اداره حکومت سیاسی از دین جدا باشد.

 

حدادعادل گفت: تفکر سکولاریسم اگر با دین هم مخالفت نکند، دین را امری فردی می‌داند.

وی ادامه داد: دین مسیحیت با وجود عظمتی که در اروپا و آلمان و سایر کشورها دارد، اما پاپ هنوز قدرتی ندارد که حتی در مقابل کوچک‌ترین مصوبه پارلمانی مخالفت کند.

حدادعادل افزود: رسانه‌های ایتالیایی از نظر برنامه‌های فاسد حرف اول را می‌زنند و پاپ فقط یک تماشاچی است چه برسد به اینکه از حقوق مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

 

جدایی دین از سیاست بزرگ‌ترین ظلم است

وی با بیان اینکه جدایی دین از سیاسیت بزرگترین ظلم در حق بشر است، بیان کرد: عده‌ای دین را انتخاب فردی دانسته و به دینداران می‌گویند حق دخالت در سیاست، آموزش و پرورش و اقتصاد را ندارید تا مفهوم سکولار را به‌خوبی نشان دهند.

حدادعادل تصریح کرد: امام خمینی (ره) هیچ‌ وقت لفظ سکولار را به زبان نیاوردند، اما در سال 42 توجه به سکولاریسم موجب شد تا بگویند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد است.

وی افزود: با تلاش در حکومت اسلامی نمونه‌ای از معنویت، صداقت و عدالت الهی را  در عرصه سیاسی و بین‌المللی نشان دادیم و اگر حکومت ما دینی نبود، مواضع ما نسبت به فلسطینی حمایت نبود.

کمک‌های موشکی به مقاومت نشان حق‌طلبی ایران است

حدادعادل با اشاره به اینکه ایران در عمل متعهد به اسلام است، گفت: ایران تنها کشوری است که در حرف و عمل از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند و کمک‌های موشکی نشان از حق‌طلبی ملت ایران است.

وی تصریح کرد: در حکومت دینی ضرورت دارد تا حوزه و دانشگاه با هم باشند و حوزه از یک طرف متعهد جنبه ایمانی و دانشگاه از طرفی دیگر متعهد دانش علمی باشد.

برخی مهر بر پیشانی‌ها هم دم از سکولار می‌زنند

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه سکولاریسم وجه اشتراک مخالفان جمهوری اسلامی است، بیان کرد: از سلطنت‌طلب‌ها تا کسانی که جای مهر بر پیشانی دارند، در به قدرت رسیدن سکولار اصرار می‌ورزند.

وی افزود: حتی در رای‌گیری مصر هم نگران صدمه دیدن سکولار هستند و می‌دانند اگر حکومت دینی در کشور حاکم شود، ملت برای حمایت آن به‌پا می‌خیزند.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به جنگ هشت ساله تحمیلی افزود: دشمنان ارتش ایران را از هم گسیخته و اقتصاد را لطمه خورده می‌دیدند، لذا با راه انداختن جنگ احساس می‌کردند می‌توانند حکومت نوپای ایران را از هم بپاشانند.

وی تصریح کرد: رهبری حکومت ما از آن جنبه حمایت ‌شد که مردم حرف امام خمینی (ره)  را حجت خدا تلقی کردند و اگر حکومت همه کشورها اسلامی شود، جایی برای استکبار باقی نمی‌ماند.

حدادعادل با اشاره به اینکه وحدت یک مسئله جهانی است، گفت: امروز حکومت ایران الگویی برای بیداری اسلامی کشورهاست.

رئیس فرهنگستان علوم خاطرنشان کرد: ملت‌های منطقه برای انقلاب به دنبال روش‌های مارکسیستی و انقلاب‌های مخملی نرفتند و مانند مردم ایران سلاح‌ها را بر زمین گذاشته و با در دست داشتن قرآن موفق به سرنگونی دیکتاتورها شدند.

بهانه دشمنان از تحریم‌ها فعالیت‌های هسته‌ای ایران است

وی عنوان کرد: در ایران تمام توطئه‌های دشمن به برکت اسلام خنثی شده و وقتی دیدند با تجربه در جنگ و ایجاد فتنه سیاسی نتیجه‌ای نمی‌گیرند به تحریم‌های اقتصادی روی آوردند.

حداد عادل فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بهانه غربی‌ها دانست و افزود: دشمنان می‌خواهند با تحریم نفت، ایجاد مانع در حمل و نقل، لغو بیمه‌ها، افزایش دلار و تحلیل‌های دروغی خود ملت ایران را به ستوه در بیاورند و به قول خودشان حکومت را فلج کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران ذلت نمی‌پذیرد و حاضر نیست خون شهدای خود را با رفاه اقتصادی معامله کند.

وی افزود: به برکت اسلام با اقتصاد مقاومتی، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم و با رونق بخشیدن در کسب و کار، تعویض الگوی مصرف و تبدیل سبک زندگی به زندگی اسلامی نیازهای خود را رفع می‌کنیم.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به هفته پژوهش و دستاوردهای دانشجویان در عرصه‌های مختلف گفت: با روحیه جهادی، اخلاص و ایمان این تحریم‌ها را سکوی پرش به سوی تحول علمی، اقتصادی و پژوهشی قرار می‌دهیم.

امام حسن عسگری : ما حجت خدا بر مردم و مادرم حجت خدا بر ماست
خدای عز وجل :‌ای پیامبر اگر علی نبود تو را نمی افریدم و اگر فاطمه نبود هیچکدامتنان را

 

 

یک شنبه 26 آذر 1391  9:50 PM
تشکرات از این پست
siasport23 javid1000
prompet
prompet
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 4609
محل سکونت : خراسان جنوبی

جزئیات امتحانات بدون کاغذ در پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور جزئیات حذف کاغذ از امتحانات پایان ترم این دانشگاه را اعلام کرد و خبر از حذف استاد از روند تصحیح پاسخنامه ها داد.
 
حسن زیاری در گفتگو با خبرنگار مهر به برخی مشکلات که تا پیش از حذف کاغذ برای برگزاری امتحانات پایان ترم وجود داشت، اشاره کرد و افزود: پیش از این در دانشگاه پیام نور، استادان سئوالات را طرح و توسط تایپیست ها، تایپ می شد و مشکلات زیادی به خصوص خارج از منابع بودن برخی سئوالات سر راهمان وجود داشت.
 
وی گفت: کل امتحاناتی که در واحدهای پیام نور سراسر کشور برگزار می شد، در قالب یک لوح فشرده جمع آوری می کردیم و برای 31 استان ارسال می شد، سپس این سئوالات در قرنطینه های 15 یا 20 روزه تکثیر، بسته بندی و چاپ می شد. پس از آن، هر واحد شهرستان باید هر روز صبح می آمد و سوالات امتحانات همان روز را به شهرستان مربوطه منتقل می کرد که این رفت و آمدها به علت وقوع برخی مشکلات از جمله تصادف یا مسدود شدن مسیر، منجر به تاخیر در رسیدن به موقع سوالات می شد.
 
رئیس دانشگاه پیام نور با ذکر مثالی بر اعمال مهمترین تغییرات در سوالات پایان ترم پیام نور تاکید کرد و اظهار داشت: به عنوان نمونه می توان به این نکته اشاره ای هم داشت که اگر در محتویات سوالی مشکل وجود داشت، ظرف چند ثانیه می توانیم سوال دیگری جایگزین و بلافاصله برای دورترین مرکز ارسال کنیم در حالیکه این امکان در گذشته وجود نداشت.
 
زیاری در خصوص زمان این تغییرات در پایان ترمهای دانشگاه پیام نور، گفت: آزمون، طرح سوال، ارسال و قرنطینه از ترم گذشته با بیشترین حفاظت اجرایی شد و در واقع می توان تاکید کرد که قرنطینه به آن صورت برای سوالات پایان ترم در پیام نور نداریم.
 
وی افزود: از ترم جاری، سوالات در کامپیوتر خاصی که سه نفر سه کد دارند و باید کنار هم قرار گیرند وارد می شود و یک ساعت پیش از برگزاری آزمون قرنطینه کوچکی برای چاپ سوالات تشکیل می شود.
 
به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، این شیوه برگزاری آزمون برای امتحانات پایان ترم جاری به صورت آزمایشی در چند استان کشور، اجرایی می شود و در لپ تاپ یا کامپیوتری که سوالات در آن طراحی شده می توانند به سوالات جواب دهند و امکان تقلب هم وجود ندارد.
 
رئیس دانشگاه پیام نور به تحول دیگری در خصوص نمرات دانشجویان اشاره کرد و گفت: پاسخنامه ها پس از برگزاری آزمون در هر مرکز اسکن و ظرف حداکثر چند دقیقه بدون دخالت استاد تصحیح می شود سپس روی سایت انتخاب واحد دانشجو قرار می گیرد.
 
وی تاکید کرد که زیرساختهای این اقدامات آماده شده و برای اجرایی کردن آن به صورت پایلوت در هر مرکز، کامپیوترهای فعلی دانشگاهها برای برگزاری این امتحانات قابل استفاده است.
 
زیاری اعلام کرد که حتی برخی شرکتها در این زمینه حاضر به سرمایه گذاری و ارائه لپ تاپ به پیام نور را هستند.
شنبه 2 دی 1391  9:09 PM
تشکرات از این پست
siasport23 javid1000
fereshte_khoda
fereshte_khoda
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 1674

آغاز ثبت‌نام دانشجوی ارشد مجازی در دانشگاه علم و صنعت از فردا

مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم وصنعت ایران برای نیمسال دوم تحصیلی جاری از طریق برگزاری آزمون اختصاصی در مقطع کارشناسی‌ارشد، دانشجو می‌پذیرد.

  رشته های مهندسی صنایع- مدیریت اجرائی، مهندسی صنایع- مدیریت سیستم و بهره‌وری، مهندسی شیمی- فرایندهای جداسازی، مهندسی شیمی- طراحی شبیه سازی و کنترل فرایندها، مهندسی فناوری اطلاعات- مخابرات امن، مهندسی فناوری اطلاعات- شبکه های کامپیوتری، مهندسی کامپیوتر- نرم افزار، مهندسی کامپیوتر- هوش مصنوعی، مدیریت تکنولوژی از طریق مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم وصنعت و با برگزاری آزمون اختصاصی دانشجو می پذیرند.

سنجش دانشجو از طریق سازمان سنجش کشور صورت می گیرد و پذیرفته شدگان از نیمسال دوم سال تحصیلی جاری به کلاسهای درس می روند.

ثبت‌نام داوطلبان از فردا شنبه 9 دی ماه از طریق سامانه مرکز آموزش الکترونیکی به نشانی http://vc.iust.ac.ir صورت می‌پذیرد و آزمون اختصاصی روز پنجشنبه 21 دی ماه برگزار خواهد شد.

جمعه 8 دی 1391  1:58 PM
تشکرات از این پست
siasport23 javid1000
دسترسی سریع به انجمن ها