0

ترفندهاي آموزش آفيس

 
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

تغییر حروف کوچک به بزرگ و بالعکس در Word به صورت سریع

همان‌طور که می‌دانید در زبان انگلیسی دو نوع حروف کوچک و بزرگ وجود دارد. حال فرض کنید در محیط نرم‌افزار Microsoft Word متنی در اختیار دارید که تمامی حروف آن کوچک است و قصد دارید که تمامی این حروف را به صورت خودکار به حروف بزرگ تبدیل کنید. و یا عکس این موضوع، یعنی می‌خواهید حروف بزرگ را به حروف کوچک کنید. حتی ممکن است بخواهید تنها حرف اول هر کلمه را به حرف بزرگ تبدیل کنید. جالب است بدانید در Word می‌توانید به آسانی این کار را انجام دهید. در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌نماییم.

 

 

تغییر حروف کوچک به بزرگ, آموزش ورد, زبان انگلیسی

 

 

بدین منظور:
ابتدا قسمتی از متن که قصد تغییر حروف آن را دارید را انتخاب کنید (Highlight).
اکنون کلیدهای ترکیبی Shift+F3 را فشار دهید.
خواهید دید که بسته به متن انتخابی، حروف کوچک به بزرگ و یا بالعکس تبدیل می‌شود. و یا حروف ابتدای هر واژه بزرگ می‌شود.

 

 

تغییر حروف کوچک به بزرگ, آموزش ورد, زبان انگلیسی


همچنین با فشردن مجدد این کلیدهای ترکیبی، شاهد تغییر مجدد حروف متن انتخابی خواهید بود.

 

چهارشنبه 20 آذر 1392  2:29 AM
تشکرات از این پست
siryahya
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

طراحی پاکت نامه در Word 2013

 

 

 

 

پاکت نامه‌, طراحی پاکت نامه

در Word 2013 می‌توانید ظاهر پاکت نامه‌های ارسالی خود را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و همراه با جزئیات فراوان طراحی کرده و نهایتاً چاپ کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌های مختلف مورد نیاز خود را نیز از این طریق ایجاد کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

 

 

 

بدین منظور:
ابتدا Word 2013 را اجرا کنید.
سپس به تب MAILINGS مراجعه کرده و روی Envelopes کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت Delivery address بایستی آدرس گیرنده و در قسمت Return address نیز آدرس فرستنده را وارد کنید.
با کلیک بر روی قسمت Feed نیز می‌توانید محل قرارگیری طرح پاکت روی کاغذ را مشخص کنید.
همچنین با کلیک بر روی Options نیز می‌توانید ابعاد پاکت را تعیین کنید.
در نهایت با کلیک بر روی Print می‌توانید طرح را چاپ کنید.
برای طراحی برچسب نیز در همین پنجره به تب Labels بروید.
اکنون در قسمت Address آدرس فرستنده را درج کنید.
با کلیک بر روی قسمت Labels نیز می‌توانید اندازه برچسب را تغییر دهید.
در آخر با کلیک بر روی Print برچسب‌ را بر روی کاغذ چاپ خواهید کرد.

چهارشنبه 20 آذر 1392  2:31 AM
تشکرات از این پست
siryahya
khodaeem1
khodaeem1
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 89277
محل سکونت : خراسان رضوی

چگونه در Word فرمول ریاضی تایپ کنیم؟

 

چگونه در Word فرمول ریاضی تایپ کنیم

اگر شما دانش آموز یا دانشجو هستید احتمالا نیاز خواهید داشت که در بعضی از متونی که تایپ می کنید از فرمول ها و معادلات ریاضی و فیزیک و … استفاده کنید. در اینجا یاد می گیریم چگونه در Word فرمول ریاضی تایپ کنیم .

۱- مرحله اول

چگونه در Word فرمول ریاضی تایپ کنیم
وقتی در Word مشغول تایپ هستید هر جا نیاز به نوشتن معادلات ریاضی داشتید، کافی است ابتدا وارد قسمت Insert در بالای ورد شوید. فرض می کنیم در اینجا ما می خواهیم رابطه مربوط به حجم کره را بنویسیم.

۲- مرحله دوم

چگونه در Word فرمول ریاضی تایپ کنیم

سپس روی Equation کلیک کنید و گزینه Insert New Equation را بزنید تا بتوانید یک فرمول را از نو بنویسید. همچنین می توانید از حالت های پیش فرض موجود در صورتی که به آنچه می خواهید بنویسید نزدیکند استفاده کنید تا سریعتر کارتان انجام شود.

۳- مرحله سوم

چگونه در Word فرمول ریاضی تایپ کنیم

حالا با استفاده از ابزاری که در قسمت DESIGN در زیر EQUATION TOOLS باز می شود می توانید هر فرمولی را بنویسید. ما در اینجا فرمول به دست آوردن حجم کره را نوشته ایم. به عنوان مثال برای نوشتن خط کسری از گزینه Fraction استفاده کرده ایم و برای نوشتن توان آنرا از Script انتخاب نموده ایم. عدد پی را هم از قسمت Symbols در سمت چپ انتخاب کرده ایم.

- نکات و هشدارها

این چگونه بر اساس استفاده از Word 2013 تنظیم شده است و ممکن است برای استفاده در سایر نسخه های ورد با کمی تفاوت مواجه شوید.

استفاده از Equation خود ورد در متن های پیشرفته که حجم زیادی از فرمول دارند، مانند یک پایان نامه ممکن است با دردسرهای خاص خود همراه باشد. توصیه میکنیم که برای این متون از نرم افزار MathType که یک نرم افزار جانبی است و در محیط ورد نیز قابل استفاده است ، استفاده کنید. MathType یک نرم افزار حرفه ای، ساده و سریع است که یا باید نسخه پولی آنرا بخرید و یا از سایتهای دانلود آنرا پیدا کنید.

 

 

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست ، طوفان زده ام راه نجاتی بفرست ، فرمود که با زمزمه ی یا مهدی ، نذر گل نرگس صلواتی بفرست

یک شنبه 20 بهمن 1392  2:40 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

تولدهای دوستانتان را با Outlook به خاطر بسپارید

 

یکی از قابلیتهای جالب نرم افزار Microsoft Outlook که اکثر افراد از آن بی خبرند قابلیت یادآوری روز تولد دوستان و آشنایان شماست. کافی است که تاریخ تولد افراد مختلف را در برنامه ثبت کنید تا در روز مقرر ، Outlook شما را باخبر کند.


 

ابتدا دقت کنید که برای اجرای این ترفند نیاز به Microsoft Outlook پس از نصب بسته نرم افزاری آفیس دارید.

برای انجام این ترفند:

نرم افزار Microsoft Outlook را اجرا کنید.

از منوی File و قسمت New روی Contact کلیک کنید.

در پنجره باز شده میتوانید اطلاعات دوست خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات به تب Details بروید. (ترفند لند.بلاگفا) در جلوی عبارت Birthday تاریخ تولد دوست خود را از روی تقویم پیدا کرده و انتخاب کنید.

اکنون Save and Close را زده و از این قسمت خارج شوید.

 

با این کار به طور پیش فرض ، Outlook شما را در 15 دقیقه قبل از تولد دوستتان با خبر میکند. این زمان طبعأ اصلأ به شما کمکی نمیکند.

برای تغییر دادن این مدت زمان پیش از تولد ، میبایست از طریق تقویم موجود در برنامه به تاریخ تولد دوستتان بروید. خواهید دید که تولد دوستتان مشخص است.

روی آن دوبار کلیک کنید ، در قسمت Help که باز میشود روی Open the series کلیک کنید.

اکنون پنجره ای باز میشود که در قسمت Reminder شما میتوانید مدت زمانی که Outlook شما را پیش از تولد دوستتان با خبر میکند را تنظیم کنید.

با Save and close میتوانید این بخش را نیز تنظیم کنید.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

یک شنبه 27 بهمن 1392  3:46 AM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

کلیدهای میان بر قالب بندی متن

تغییر قلم F + Shift + Ctrl
تغییر اندازه قلم P + Shift + Ctrl
پررنگ کردن قلم B + Ctrl
ایتالیک کردن قلم I + Ctrl
زیر خط دار کردن قلم U + Ctrl


دو زیر خط دار کردن قلم D + Shift + Ctrl
حذف قالب بندی کاراکتر Space Bar + Ctrl
فضای خطوط تنها پاراگراف 1 + ‍Ctrl
فضای دو برابر خطوط پاراگراف 2 + ‍Ctrl
فضای 5/1 برابر خطوط پاراگراف 5 + ‍Ctrl
تراز بندی وسط پاراگراف Ctrl + E
تراز بندی چپ پاراگراف Ctrl + L
تراز بندی راست پاراگراف Ctrl + R
تراز بندی از دو طرف پاراگراف Ctrl + J
برجسته کردن پاراگراف از چپ M + Ctrl
برجسته کردن پاراگراف ازراست M + shift + Ctrl
حذف قالب بندی پاراگراف Q + Ctrl


به روز رسانی فیلدها F9
تغییر روش نمایش فیلد منتخب Shift + F9
تغییر روش تمام فیلدهای سند Alt + F9
کاهش یا افزایش اندازه قلم به اندازه یک رقم +Ctrl
تغییر اندازه قلم به اندازه پیش فرض قبلی یا بعدی
تبدیل حروف عادی به حالت دو زیر خط و برعکس D +Shift + Ctrl
تبدیل حروف عادی به اندیس دار پایین و برعکس = + Ctrl
تبدیل حروف عادی به اندیس دار بالا و برعکس = +Ctrl + Shift
تبدیل ابتدای کلمات به حروف کوچک یا بزرگ AK + shift + Ctrl
تغییر قلم جاری F + Shift + Ctrl
تغییر قلم جاری F + Shift + Ctrl
تغییر اندازه قلم جاری F3 + Shift
ایجاد تو رفتگی از سطر بعدی P + Shift + Ctrl


حذف تو رفتگی سطر بعدی T +Ctrl
حذف تو رفتگی سطر دوم T + Shift + Ctrl
انتخاب همه سند A + Ctrl
درج یک شکستگی سطری Enter + Shift


انتقال به سطر یا صفحه بعدی Ctrl + Enter
اشکار یا پنهان نمودن علایم H + Shift + Ctrl

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

یک شنبه 27 بهمن 1392  3:47 AM
تشکرات از این پست
takround
takround
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 5906
محل سکونت : خراسان رضوی

تولدهای دوستانتان را با Outlook به خاطر بسپارید

یکی از قابلیتهای جالب نرم افزار Microsoft Outlook که اکثر افراد از آن بی خبرند قابلیت یادآوری روز تولد دوستان و آشنایان شماست. کافی است که تاریخ تولد افراد مختلف را در برنامه ثبت کنید تا در روز مقرر، Outlook شما را باخبر کند. 

 

 

ابتدا دقت کنید که برای اجرای این ترفند نیاز به Microsoft Outlook پس از نصب بسته نرم افزاری آفیس دارید.

برای صورت دادن ترفند:
نرم افزار Microsoft Outlook را اجرا کنید.
از منوی File و قسمت New روی Contact کلیک کنید.
در پنجره باز شده (ترفندستان) میتوانید اطلاعات دوست خود را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات به تب Details بروید. در جلوی عبارت Birthday تاریخ تولد دوست خود را از روی تقویم پیدا کرده و انتخاب کنید.
اکنون Save and Close را زده و از این قسمت خارج شوید.

با این کار به طور پیش فرض ، Outlook شما را در 15 دقیقه قبل از تولد دوستتان با خبر میکند. این زمان طبعأ اصلأ به شما کمکی نمیکند.
برای تغییر دادن این مدت زمان پیش از تولد ، میبایست از طریق تقویم موجود در برنامه به تاریخ تولد دوستتان بروید. خواهید دید که تولد دوستتان مشخص است.
روی آن دوبار کلیک کنید ، در قسمت Help که باز میشود روی Open the series کلیک کنید.
اکنون پنجره ای باز میشود که در قسمت Reminder شما میتوانید مدت زمانی که Outlook شما را پیش از تولد دوستتان با خبر میکند را تنظیم کنید.
با Save and close میتوانید این بخش را نیز تنظیم کنید.

قدر لحظات رو باید دانست

یک شنبه 10 فروردین 1393  5:19 PM
تشکرات از این پست
takround
takround
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 5906
محل سکونت : خراسان رضوی

بازیابی موضوعات کپی شده قبلی در محیط ویندوز با استفاده از آفیس

همان طور که میدانید هنگامی که متنی را Copy میکنیم و سپس آنرا در جایی Paste میکنیم، مواردی که قبلاً توسط ما Copy شده طبعأ از دست میروند و قابل بازیابی نیستند. در این ترفند قصد داریم با استفاده از نرم افزارهای بسته نرم افزاری آفیس این متنهای Copy شده قبلی را بازیابی کنیم و متن های Copy شده را به صورت لیست مشاهده کنیم.

 

برای این کار:
هر یک از نرم افزارهای آفیس را به دلخواه اجرا کنید، مثلا Microsoft Word را.
پس از باز شدن برنامه، از منوی بالا و قسمت Edit بر روی Office Clipboard کلیک کنید.
خواهید دید (ترفندستان) که قسمتی با نام Clipboard به محیط برنامه اضافه میشود.
اکنون کافی است متنی را کپی کنید تا آن را در این بخش ببینید.
برای این که این قابلیت در محیط ویندوز عمل کند هم کافی است برنامه Word را هنگام کار با ویندوز نبندید تا Clipboard که موجودیت خود را در Taskbar نیز نشان میدهد دست به کار شود و عبارات کپی شده شما را در خود ذخیره کند.

 

قدر لحظات رو باید دانست

یک شنبه 10 فروردین 1393  5:19 PM
تشکرات از این پست
takround
takround
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 5906
محل سکونت : خراسان رضوی

ساخت آلبوم عکس به وسیله Microsoft Powerpoint

بسیاری از کاربران نرم افزار Microsoft Powerpint آفیس را تنها یک برنامه مفید برای ساخت اسلایدها و استفاده از آن در همایش ها میدانند. اما کارهای فراوان دیگری نیز این نرم افزار بر می آید. نمونه آن ساخت آلبوم های عکس به شکل کاملاً پیشرفته میباشد. این ترفند بر روی ورژنهای 2000 به بالا آفیس امکان پذیر است.

 

برای این کار:
ابتدا نرم افزار Powerpoint را اجرا کنید.
از منوی Insert و در قسمت Picture گزینه New Photo Album را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده (ترفندستان) روی دکمه File/Disk کلیک کرده و عکسهای خود را از داخل هارد انتخاب و با فشردن دکمه Insert آنها را اضافه کنید. سپس در همان پنجره در قسمت Album Layout با استفاده از انتخاب گزینه ها، حالت نمایش عکسها را مشخص نمایید. مثلاً تعداد عکسها در یک صفحه، کادر هر عکس و سایر ویژگی های قرارگیری عکسها در آلبوم را می توان تنظیم نمود.
در پایان برای ایجاد آلبوم بروی دکمه Create کلیک کنید تا آلبوم مورد نظرتان ساخته شود.
اگر هم خواستید این آلبوم را تغییر دهید از منوی Format گزینه Format Photo Album را انتخاب و ویرایش لازم را به عمل آورید.
این ترفند بیشتر برای افرادی که قصد دارند در سایت خود آلبوم عکس قرار دهند کاربرد دارد.

 

قدر لحظات رو باید دانست

یک شنبه 10 فروردین 1393  5:20 PM
تشکرات از این پست
takround
takround
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 5906
محل سکونت : خراسان رضوی

با Word هم میتوان وب سایت طراحی کرد!

مطمئنأ تمامی کاربران هنگامی که به بحث طراحی وب سایت بر میخورند به یاد برنامه های تخصصی طراحی صفحات اینترنتی می افتند اما ، در این ترفند قصد داریم اصولی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید به سادگی در Microsoft Word معروف هم سایت طراحی کنید ، با همان ویژگی ها و زیبایی ها. برای این کار حتی میتوانید از Word 97 هم استفاده کنید اما عالی ترین حالت Word 2003 است.

 

خب حالا دست به کار شوید؛
یک صفحه جدید باز کنید و از منوی File گزینه Save as HTML یا Save as web pages را برگزینید و به صورت یک فایل با پسوند htm در مسیر دلخواه ذخیره کنید. بهتر است نام آن را index.htm انتخاب کنید. چرا که در آینده ای نزدیک این فایل، صفحه اصلی سایت شما خواهد شد.
اگر دوست داشته باشید می توانید برای صفحه خود یک رنگ زمینه (Background) برگزینید. توجه کنید انتخاب رنگ زمینه باید دقت کافی صورت گیرد، تا از خوانایی مطالب صفحه کاسته نشود معمولاً رنگهای کمرنگ و ملایم و مناسب ترند. برای این کار از منوی Format گزینه Background را انتخاب کنید و رنگ مورد علاقه خود را برگزینید. از قسمت Fill Effects هم می توانید افکتهای مختلفی به آن بدهید.
در این قسمت می توانید با انتخاب پوشه Picture یک تصویر برای پیش زمینه سایت خود قرار دهید. مثل یک صفحه معمولی Word می توانید از فونتهای مختلف، بولت (Bullet) جدول، تصویر نمودار و... استفاده کنید. برای افزودن تصویر می توانید از آیکن موجود در نوار ابزار (Toolbar) یا از گزینه Picture موجود در Insert استفاده کنید. Word تصاویر جالب و جذابی دارد که Clip Art نامیده می شود. برای استفاده از آنها (ترفندستان) می توانید از منوی باز شده، Clip Art را برگزینید. اگر قصد دارید از تصاویر دلخواه خودتان استفاده کنید، گزینه ی دوم را که From file است انتخاب کنید. پس از مشخص کردن مسیر و نام فایل تصویر مربوطه در صفحه ظاهر می شود. نگران سایز تصاویر Clip Artها نباشید. با یک کلیک روی آنها می توانید به کمک ماوس از گوشه های تصاویر آنها را تغییر سایز دهید. فراموش نکنید در حین انجام مراحل مختلف کار، هر از گاهی صفحه خود را Save کنید. یکی از اجزای مهم یک صفحه ی وب پیوند با لینک (Hyperink) است. لینک قسمتی از صفحه است که اگر روی آن کلیک کنید شما را به یک سایت دیگر صفحه دیگری از همان سایت، یا قسمت دیگری از همان صفحه می برد. وقتی ماوس را روی یک لینک قرار می دهید، حالت ماوس از حالت فلش، به صورت یک دست تغییر می یابد. لینک می تواند یک یا چند کلمه، یک تصویر و یا حتی قسمتی از یک تصویر باشد. با استفاده از لینکها، بین صفحات مختلف سایت حرکت می کنید. اگر سایت شما بیش از یک صفحه داشته باشد، نیاز دارید در قسمتی از صفحه ی اول یک سری لینک برای رفتن به صفحات دیگر قرار دهید.

صفحه دوم سایت را به همان روش صفحه نخست ایجاد کنید و آن را با نام مناسبی در همان مسیر قبل ذخیره کنید. مجدداً به صفحه ی index.htm برگردید. کلمات یا تصویری که می خواهید به صفحه ی دوم لینک شود Select کنید. ماوس را روی آن قرار دهید. کلیک سمت راست کنید و از منوی باز شده گزینه ی Hyperlink را انتخاب کنید (می توانید از آیکن Hyperlink در نوار ابزار و یا از گزینه ی Hyperlink در منوی Insert نیز برای این کار استفاده کنید). حال مسیر و نام صفحه ی دوم را انتخاب کنید و OK را بزنید. با این کار اگر روی صفحه لینک شده از صفحه index کلیک کنید به صفحه دوم خواهید رفت.
اگر اهل گشت و گذار در اینترنت باشید حتماً دیده اید که وقتی به صفحات داخلی یک سایت مراجعه می کنید، معمولاً راه بازگشت برای شما پیش بینی می شود تا در سایت گم نشوید. بهتر است شما هم در همه صفحات داخلی سایت خود، یک لینک «صفحه ی اصلی» یا (Home) داشته باشید. در این مثال هم در صفحه دوم یک لینک قرار دارد و آن را به index.htm لینک کنید. مراحل فوق را برای صفحات دیگر سایت خود نیز انجام دهید. تمام شد به همین راحتی شما به کمک Word یک سایت ساده ساختید.

حال باید سایت خود را بر روی یک سرور قرار دهید.

 

قدر لحظات رو باید دانست

یک شنبه 10 فروردین 1393  5:21 PM
تشکرات از این پست
ahmad0
ahmad0
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 739
محل سکونت : آذربایجان شرقی

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

کلیدهای میان بر قالب بندی متن
تغییر قلم F + Shift + Ctrl
تغییر اندازه قلم P + Shift + Ctrl
پررنگ کردن قلم B + Ctrl
ایتالیک کردن قلم I + Ctrl
زیر خط دار کردن قلم U + Ctrl
دو زیر خط دار کردن قلم D + Shift + Ctrl
حذف قالب بندی کاراکتر Space Bar + Ctrl
فضای خطوط تنها پاراگراف 1 + ‍Ctrl
فضای دو برابر خطوط پاراگراف 2 + ‍Ctrl
فضای 5/1 برابر خطوط پاراگراف 5 + ‍Ctrl
تراز بندی وسط پاراگراف Ctrl + E
تراز بندی چپ پاراگراف Ctrl + L
تراز بندی راست پاراگراف Ctrl + R
تراز بندی از دو طرف پاراگراف Ctrl + J
برجسته کردن پاراگراف از چپ M + Ctrl
برجسته کردن پاراگراف ازراست M + shift + Ctrl
حذف قالب بندی پاراگراف Q + Ctrl
به روز رسانی فیلدها F9
تغییر روش نمایش فیلد منتخب Shift + F9
تغییر روش تمام فیلدهای سند Alt + F9
کاهش یا افزایش اندازه قلم به اندازه یک رقم +Ctrl
تغییر اندازه قلم به اندازه پیش فرض قبلی یا بعدی
تبدیل حروف عادی به حالت دو زیر خط و برعکس D +Shift + Ctrl
تبدیل حروف عادی به اندیس دار پایین و برعکس = + Ctrl
تبدیل حروف عادی به اندیس دار بالا و برعکس = +Ctrl + Shift
تبدیل ابتدای کلمات به حروف کوچک یا بزرگ AK + shift + Ctrl
تغییر قلم جاری F + Shift + Ctrl
تغییر قلم جاری F + Shift + Ctrl
تغییر اندازه قلم جاری F3 + Shift
ایجاد تو رفتگی از سطر بعدی P + Shift + Ctrl
حذف تو رفتگی سطر بعدی T +Ctrl
حذف تو رفتگی سطر دوم T + Shift + Ctrl
انتخاب همه سند A + Ctrl
درج یک شکستگی سطری Enter + Shift
انتقال به سطر یا صفحه بعدی Ctrl + Enter
اشکار یا پنهان نمودن علایم H + Shift + Ctrl

کلیدهای میان بر صدا
خاموش/روشن نمودن میکروفن Winkey + V
انتقال بین دو حالت دیکته و فرمان صوتی Winkey + T
فعال کردن حالت تصحیح Winkey + C

کلیدهای میان بر منوها
فعال شدن اولین عنوان نوار منو ALT
فعال شدن منوی Alt + F File
فعال شدن منوی Alt + E Edit
فعال شدن منوی Alt + V View
فعال شدن منوی Alt + I Insert
فعال شدن منوی Alt + O Format
فعال شدن منوی Alt + T Tools
فعال شدن منوی Alt + A Table
فعال شدن منوی Alt + W Windows
فعال شدن منوی Alt + H Help

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393  8:01 PM
تشکرات از این پست
ahmad0
ahmad0
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 739
محل سکونت : آذربایجان شرقی

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

فرض کنید دو فایل Word در اختیار دارید و می‏خواهید بدانید که محتوای این دو فایل چه تفاوت‏هایی با یکدیگر دارد. این موضوع زمانی کاربرد بیشتری دارد که قصد دارید تفاوت‏های نسخه اصلی و یک نسخه اصلاح شده یک متن را دریابید. به ویژه در کارهای گروهی این موضوع بیشتر نیاز می‏شود. جالب است بدانید در نسخه‏های 2007 و 2010 نرم‏افزار Word چنین قابلیتی وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به نحوه مقایسه محتوای دو فایل Word با همدیگر توسط خود نرم افزار Word بپردازیم.

برای این کار:
ابتدا نرم‏افزار Word (نسخه 2007 یا 2010) را اجرا نمایید.
اکنون در نوار بالای صفحه به تب Review بروید.
حال در قسمت Compare، بر روی دکمه Compare کلیک کرده و مجدد Compare را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده، در قسمت Original document بایستی فایل Word اصلی و در قسمت Revised document نیز فایل اصلاح شده را انتخاب نمایید. برای این کار بایستی بر روی دکمه پوشه زرد رنگ هر قسمت کلیک کرده و فایل را انتخاب کنید.
با فشردن دکمه More نیز تنظیمات مقایسه نظیر آنچه که باید مقایسه شود و همچنین تنظیمات نمایش تغییرات را می‏توانید صورت دهید.
در پایان با فشردن دکمه OK مقایسه انجام می‏گیرد و نتیجه ظاهر می‏شود.
شما می‏توانید این فایل نتیجه تغییرات را نیز به طور مجزا ذخیره نمایید.

 
 
 
 
دوشنبه 8 اردیبهشت 1393  8:01 PM
تشکرات از این پست
ahmad0
ahmad0
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 739
محل سکونت : آذربایجان شرقی

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

همانطور که احتمالاً می‏دانید، امضا (Signature) امکانی است که در کلیه سرویس‏دهنده‏های ایمیل در نظر گرفته شده است. با استفاده از امضا، می‏توان همواره یک متن یا تصویر را به انتهای کلیه ایمیل‏های ارسالی خود اضافه کنید. این محتوا می‏تواند شامل نام شما یا یک پیغام تشکر‏آمیز باشد که در پایین کلیه ایمیل‏های ارسالی‏تان درج شود. در نرم افزار Microsoft Outlook که یکی از برنامه‏های بسته نرم‏افزاری آفیس جهت مدیریت ایمیل‏های دریافتی و ارسالی است نیز چنین امکانی در نظر گرفته شده است. در نسخه جدید این برنامه با نام Microsoft Outlook 2010 که همراه با آفیس 2010 عرضه شد، این امکان با کمی تغییرات نسبت به نسخه‏های قبلی برنامه وجود دارد. در این ترفند قصد داریم نحوه افزودن امضا به ایمیل‏های ارسالی در Outlook 2010 را برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور:
ابتدا Microsoft Outlook 2010 را اجرا نمایید.
بر روی دکمه آفیس، در بالا سمت چپ محیط برنامه کلیک نمایید و سپس بر روی دکمه Options کلیک کنید.
در پنجره Outlook Options، از قسمت سمت چپ، بر روی Mail کلیک نمایید.
حال (ترفندستان) بر روی دکمه Signatures کلیک کنید تا پنجره Signatures and Stationary باز شود.
در این پنجره امکان ساخت و اضافه کردن امضا به ایمیل‏‏های ارسالی خود را خواهید داشت.
با فشردن دکمه OK امضای شما ذخیره خواهد شد و از این پس به هنگام ارسال ایمیل در محیط برنامه، می‏توانید آن را به انتهای ایمیل خود اضافه کنید.

 

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393  8:01 PM
تشکرات از این پست
ahmad0
ahmad0
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 739
محل سکونت : آذربایجان شرقی

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

۳راه برای حل مشکلات آفیس ۲۰۱۰

 

 

مجموعه نرم‌افزاری «مایکروسافت آفیس ۲۰۱۰» (Microsoft Office 2010)، نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. یکی از این پیشرفت‌ها قابلیت‌های مختلفی است که برای حل

مشکلات عمومی در نظر گرفته شده است به طوری که خودتان می‌توانید به سادگی مشکلاتی که در برنامه‌های آفیس رخ می‌دهد را حل کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی ۵ راه‌حل عمومی برای حل مشکلات

آفیس ۲۰۱۰ بپردازیم.

۱٫ Safe Mode (حالت امن)

قابلیت جدیدی که در آفیس ۲۰۱۰ به چشم می‌خورد، قابلیت Safe Mode است. در صورتی که در این حالت وارد یکی از محصولات آفیس شوید، افزونه‌های اضافی نصب شده بر روی نرم‌افزار، همراه برنامه اجرا نخواهد

شد. بسیاری از مشکلات آفیس نظیر اجرا نشدن برنامه به دلیل مشکلات افزونه هاست.

بدین منظور کافی است کلید Ctrl را از روی کیبورد نگه داشته و سپس نرم‌افزار را اجرا کنید. پیغامی ظاهر می‌شود که بایستی بر روی Yes کلیک کنید. سپس برنامه در حالت Safe Mode اجرا می‌شود.

۲٫ غیرفعال کردن ماکروها

فایل‌های آفیس (ترفندستان) امکان ذخیره ماکرو (Macro) را در داخل خود دارند. ماکرو مجموعه‌ای از فرمان‌ها، کلیدها و یا کلیک‌های ماوس است که موجب سهولت در انجام کارهای تکراری می‌گردد.

برای اجرای یک فایل بدون پردازش ماکروی درون آن کافی است کلید Shift را گرفته و فایل مورد نظر را اجرا کنید.

۳٫ تعمیر رجیستری ویندوز

آفیس برای ذخیره بسیاری از قسمت‌های خود از رجیستری ویندوز استفاده می‌کند. گاهی ممکن است آسیب دیدن اطلاعات مربوط به آفیس در رجیستری موجب اختلال در عملکرد نرم‌افزارهای آفیس شود.

برای تعمیر رجیستری ویندوز شامل اطلاعات مربوط به آفیس، بر روی منوی Start کلیک کرده و عبارت winword /r را وارد نموده و Enter بزنید (در ویندوز XP بایستی این کار را در محیط Run انجام دهید).

پس از چند لحظه پنجره‌ای نمایان خواهد شد که میزان عملیات انجام شده برای تعمیر برنامه را مشخص خواهد کرد. این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

tarfandestan

 

 

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393  8:01 PM
تشکرات از این پست
siryahya
fatemexry
fatemexry
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 5428
محل سکونت : خراسان جنوبی

آموزش باز کردن فایل های مسدود شده در آفیس ۲۰۱۳

چنانچه آفیس خود را به آفیس ۲۰۱۳، یا آفیس ۳۶۵ ارتقاء داده اید، ممکن است در باز کردن فایل هایی که به ایمیل تان فرستاده شده اند، با مشکل روبرو شده باشید. تلاش می کنید تا یک فایل ورد که از طریق پیوست (ضمیمه) ایمیل دریافت کرده اید را باز کنید و به احتمال زیاد در می یابید که ورد نه تنها از باز کردن فایل ها سرباز می زند، بلکه در ارائه راهکارهای بیشتری به منظور کمک ناکام می ماند.دلیلی که فایل ها قادر به باز شدن نیستند آن است که آنها از رایانه متفاوتی سرچشمه می گیرند، و به همین دلیل این به عنوان یک تهدید بالقوه و نهفته از سوی آفیس شناخته می شود. هنگامی که با فایل هایی که از طریق ایمیل برایتان فرستاده شده اند سر و کار دارید، یا آنها را از اینترنت دانلود کرده اید، این تا اندازه ای حساسیتی را از نقطه نظر امنیتی ایجاد می کند، اما این موضوع همچنین بسیار آزار دهنده است.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

هنگامی این واقعیت این مشکل را شدت می بخشد که فایل های ذخیره شده بر روی یک درایو شبکه یا رونوشت شده (کپی) از رایانه های دیگر در شبکه خانگی تان را نیز بتواند تحت تأثیر قرار دهد چنانچه آنها بایگانی شده باشند. فقدان هرگونه توصیه سودمند در مورد اینکه چگونه می بایست به باز کردن فایل های مورد نظر بپردازید می تواند شما را بسیار آشفته و بی قرار سازد، اما چندین راهکار وجود دارد.آفیس ۲۰۱۳ یک فناوری همسان با اینترنت اکسپلورر به منظور تعیین و مشخص کردن جایی که فایل ها از آنجا سرچشمه می گیرند را بکار می برد، و این می تواند به مسائل امنیتی منتهی گردد.

باز کردن فایل های مسدود شده به صورت انفرادی
این شاید موضوعی باشد که بیشتر اوقات با آن مواجه نشوید، بنابراین بهترین طرحی که برای شروع حمله بکار می بریم آن است که فایل های مسدود شده را به صورت انفرادی باز کنیم.روی فایلی که به وسیله آفیس مسدود شده است راست کلیک کرده و ویژگی ها (Properties) را از فهرست زمینه (context menu) انتخاب کنید. در سربرگ عمومی (General)، روی دکمه باز کردن (Unblock) در پایین پنجره محاوره کلیک کرده و سپس روی OK کلیک کنید. بار دیگر که روی فایل دوبار کلیک می کنید همان گونه که انتظار دارید باز خواهد شد.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

باز کردن تمامی فایل های مسدود شده
چناچه اغلب با این پیام خطا روبرو می شوید، ممکن است بخواهید رویکرد متفاوتی را بکار برید. من تمامی نوشته هایم را به صورت فایل های فشرده (زیپ) بر روی یک درایو شبکه ذخیره می کنم و فهمیده ام که هر گونه فایل موجود در بایگانی که تلاش می کنم به آن دست یابم به صورت خودکار مسدود شده است؛ بسیاری اوقات من می بایست به این فایل ها دسترسی داشته باشم یعنی از اینکه مجبورم هر فایل را یکی پس از دیگری از حالت مسدود خارج سازم خوشحال نیستم.در ورد ۲۰۱۳ – یا هر برنامه آفیسی که با آن مشکل دارید – روی فهرست فایل کلیک کرده و گزینه ها (Options) را انتخاب کنید. روی پیوند کانون اعتماد (Trust Center) در سمت چپ کلیک کنید.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

روی دکمه تنظیمات کانون اعتماد (Trust Center Settings) کلیک کرده و سپس روی پیوند مکان های مورد اعتماد (Trusted Locations) در سمت چپ کلیک کنید. در اینجا می توانید پوشه هایی که می بایست همواره مورد اعتماد باشند را مشخص کنید به طوری که فایل های ذخیره شده در آنها بتوانند همیشه باز شوند.چنانچه در حال تلاش برای باز کردن فایل های ذخیره شده بر روی یک درایو شبکه هستید می توانید این را به فهرست مکان های مورد اعتماد بیفزایید؛ روی دکمه “افزودن مکان جدید” کلیک کنید.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

روی مرور و جستجو (Browse) کلیک کنید و سپس به سوی پوشه یا درایوی که مایل به باز شدن آن از حالت مسدود شده هستید بروید. شما همچنین از گزینه ای برای تیک زدن “زیر پوشه های این مکان که نیز مورد اعتماد هستند” برخوردارید تا مطمئن شوید که تمامی فایل های این درایو را می توان باز کرد.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

چنانچه روی OK به دنبال OK دیگر کلیک کنید و سپس تلاش به دوباره باز کردن فایلی که مسدود شده است نمایید، در می یابید که بدون هیچ گونه مشکلی باز می شود.هرچند این راهکار به طور کامل کمک نمی کند. امکان آن نیست تا از این روش برای باز کردن مکان های شبکه استفاده کنید؛ هرچند، این بدین معنا است، که شما می توانید از فایل های مشکل آفرین از یک مکان شبکه به یک پوشه “امن” تعیین شده رونوشت بردارید به طوری که آنها از آنجا قابل باز شدن باشند.

غیر فعال کردن امنیت
گزینه دیگری در دسترس شما وجود دارد، اما این می بایست با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. فایل ها از مکان هایی بسیار نا امن، به این دلیل مسدود می شوند؛ این امکان وجود دارد که خطرناک باشند. اما چنانچه مصمم هستید تا بتوانید هر کدام از فایل هایی که مایلید را باز کنید، می توانید این امنیت را دور بزنید.در کانون اعتماد (Trust Center)، به بخش نمای محافظت شده (Protected View) بروید تیک جعبه هایی با برچسب “فعال کردن نمای محافظت شده برای فایل های سرچشمه گرفته از اینترنت” و ” فعال کردن نمای محافظت شده برای فایل های موجود در مکان های بسیار نا امن” را پیش از کلیک بر روی OK بردارید.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

چنانچه تصمیم به ادامه این مسیر دارید، می بایست مطمئن شوید که از دیگر اقدامات امنیتی در محل – آنتی ویروس، نرم افزار ضد جاسوس افزار، و غیره – برخوردارید.

بس که دل‌تنگم اگر گریه کنم، می‌گویند:

قطره‌ای قصدِ نشان‌دادنِ دریا دارد

السلام علیک یا سلطان عشقــــ♥ علی بن موسی الرضا (ع)

جمعه 28 شهریور 1393  11:05 PM
تشکرات از این پست
fatemexry
fatemexry
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 5428
محل سکونت : خراسان جنوبی

دسترسی سریع به فایل های پرکاربرد درآفیس

دسترسی سریع به فایل های پرکاربرد درآفیس


روزانه ممکن است در هنگام کار با کامپیوتر نیازمند ویرایش فایلهای مختلفی در نرم افزارهایی نظیر Word و Excel باشید. بدین منظور آیا هر بار به جستجوی فایلهای مورد نظر بر روی هارد پرداخته و سپس آنها را باز میکنید؟ اینکار ممکن است تا حدودی مناسب باشد اما برای فایل های پرکاربرد که زیاد با آنها سر و کار دارید راه چندان خوبی نیست. در آفیس 2007 فکر مناسبی برای فایلهای پرکاربرد شما شده است ؛ به طوریکه میتوانید فایل هایی که زیاد با آنها کار دارید را همواره در نزدیکی خود احساس کنید. در این ترفند به معرفی این قابلیت جالب آفیس 2007 در نرم افزارهای Excel ، Word و PowerPoint میپردازیم.

 

برای اینکار:


یکی از نرم افزارهای Excel ، Word و یا PowerPoint موجود در Office 2007 را اجرا نمایید.
حال بر روی دکمه Office کلیک کنید (منظور دکمه با نشان Office در گوشه بالا سمت چپ برنامه است).


پس از اینکار خواهید دید که قسمتی به نام Recent Documents پدیدار خواهد شد.
حتمأ با این قسمت که در نسخه های قبلی آفیس نیز وجود داشت آشنا هستید.
در این لیست ، شما میتوانید آخرین فایل های باز شده توسط برنامه را مشاهده کنید.
طبعأ این لیست فایلهای پرکاربرد شما را نشان نمیدهد و تنها جهت مشاهده آخرین فایل های باز شده استفاده میشود.


اکنون اگر با دقت به این لیست بنگریم در کنار هر یک علامت یک سنجاق قابل مشاهده است.
حال فرض کنید یکی از فایلهای پرکاربرد شما در این لیست وجود دارد. کافی است بر روی علامت سنجاق در کنار آن کلیک کنید تا فعال شده و به به رنگ سبز تغییر پیدا کند.
با اینکاری که صورت دادید دیگر فایل انتخاب شده شما توسط سنجاق ، برای همیشه در این لیست حضور دارد و با باز نمودن فایل های جدید دیگر در برنامه نیز از لیست خارج نمیشود. در نتیجه میتوانید به سادگی فایل مورد نظر خود را هر بار تنها با کلیک بر روی دکمه آفیس پیدا کرده و باز کنید.
شما میتوانید فایلهای پرکاربرد خود را یکبار در برنامه باز کنید و پس از پدیدار شدن در لیست Recent Documents با کلیک بر روی سنجاق آن را برای همیشه در لیست حفظ کنید.
طبعأ با کلیک مجدد بر روی سنجاق و غیرفعال کردن آن ، قابلیت نگه داشتن فایل در لیست نیز از بین میرود.

همچنین جهت بهبود کارکرد این قسمت میتوانید تعداد فایل های نمایش داده شده در لیست Recent Documents را بیشتر کنید.

بدین منظور:


بر روی دکمه Office کلیک کنید.
سپس Word Options (یا Excel Options یا PowerPoint Options) را انتخاب کنید.
در پنجره جدید از منوی کناری Advanced را بزگزینید.
حال اسکرول را پایین آورده تا گزینه Show this number of Recent Documents را بیابید. اکنون میتوانید هر مقدار دلخواهی که مورد نظرتان است تا در لیست Recent Documents نمایش داده شود را در این قسمت وارد کنید.
در پایان دکمه OK را بزنید تا تغییرات حاصل گردد.

بس که دل‌تنگم اگر گریه کنم، می‌گویند:

قطره‌ای قصدِ نشان‌دادنِ دریا دارد

السلام علیک یا سلطان عشقــــ♥ علی بن موسی الرضا (ع)

سه شنبه 1 مهر 1393  5:30 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها