0

ترفندهاي آموزش آفيس

 
abdo_61
abdo_61
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 37203
محل سکونت : ایران زمین

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

آموزش تغییر تنظیمات پیش فرض Paste در Word 2013

 

بطور پیش فرض زمانی که بخواهید یک متن کپی شده را در ورد ۲۰۱۳ پیست کنید، بطور اتوماتیک قالب بندی آن متن را حفظ می کند و بنابراین با سایر محتوای شما در یک صفحه ورد متفاوت خواهد بود و این چندان جالب نیست.

شما می توانید انتخاب کنید تا فقط متن وارد شود و قالب بندی میزبان قبلی ان در نظر گرفته نشود. اما یان روش می تواند برای کارهای حجیم و طولانی آزار دهنده باشد. بدین منظور ما به شما نشان می دهیم که چگونه تنظیمات این قسمت را تغییر دهید تا هر گاه متنی را در صفحه ورد خود پیست می کنید تنها بصورت متن ساده وارد شود.

برای پیست کردن بدون در نظر گرفتن قالب بندی، می توانید با کلیک بر روی بخش Paste in the Clipboard در تب Home و انتخاب گزینه Keep Text Only این کار را بصورت دستی انجام دهید.

 

اگر می خواهید از ترکیب Ctrl + V برای پیست کردن متن استفاده کنید، بطور پیش فرض متن به همراه قالب بندی وارد می شود. برای تغییر این تنظمیات و پیست کردن متن بصورت ساده، بر روی بخش Paste in the Clipboard در تب Home کلیک کنید و گزینه Set Default Paste را برگزینید.

 

در پنجره تنظیمات پیشرفته ای که باز می شود به قسمتی که در مورد برش، کپی و پیست هست رفته و برای هر بخشی که مورد نظرتان است گزینه Keep Text Only را از منوی بازشدنی انتخاب کنید. برای مثال اگر می خواهید این تغییر را برای وارد کردن متن از صفحات وب به ورد انجام دهید باید گزینه مربوط به Pasting from other programs را تغییر دهید. شما می توانید به راحتی هر چهار مورد را بر روی همین گزینه قرار دهید تا تمام متونی که وارد ورد می شوند از این پس بدون قالب بندی باشند.

 

اکنون از هر جایی که متن کپی شده را وارد صفحات ورد خود کنید، بصورت یک متن ساده در نظر گرفته شده و می توانید به هر شیوه ای که تمایل دارید آن را ویرایش کنید.

 

به خاطر داشته باشید که با این روش اگر متن مورد نظر شما حاوی هر گونه تصویر، لینک و یا قالب بندی باشد حذف می شوند. اما اگر چیزی که شما به دنبالش هستید فقط متن است، با این روش می توانید با دردسر به مراتب کمتری با متن های پیست شده کار کنید.

 

 

مدیر سابق تالار آموزش خانواده

abdollah_esrafili@yahoo.com

 

  شاد، پیروز و موفق باشید.

سه شنبه 17 اردیبهشت 1392  10:42 AM
تشکرات از این پست
mohammad98
mohammad98
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1391 
تعداد پست ها : 6815
محل سکونت : خراسان

آموزش چند کار ساده بر روی نمودارها در EXCEL

برای جابجا کردن نمودار، ابتدا کل آن را انتخاب کنید و بعد اشاره گر ماوس را داخل نمودار و نزدیک به لبه خارجی آن ببرید و زمانیکه به شکل یک فلش چهار جهته در آمد کلیک کنید و بدون رها کردن ماوس نمودار را به محل جدید بکشید و در نهایت کلید ماوس را رها کنید.

 

 

اگر می خواهید نمودارتان را به کاربرگ دیگری منتقل کنید پس از انتخاب آن می توانید از منوی pesign و از قسمت location گزینه ی move chart را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای آن نمایش داده شود حالا کافیست تا کاربرگ مقصد را از لیست باز منوی objectin انتخاب کرده و روی ok کلیک کنید تا جابجایی انجام شود البته راه ساده تر برای این کار این است که نمودار کار برگ مبدا cvt کرده و در کاربرگ مقصد past کنید.

تغییر اندازه ی نمودار: برای این کار کافیست،‌تا نمودار را انتخاب کرده و اشاره گر ماوس را به سمت یکی از چهار گوشه ی آن برده تا شکل آن تغییر کند و پس از آن، درگ کنید تا بتوانید نمودار را کوچک یا بزرگ کنید.

هر که دارد هوس کربُــبَـــلا بسم الله

جمعه 4 مرداد 1392  5:19 AM
تشکرات از این پست
mohammad98
mohammad98
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1391 
تعداد پست ها : 6815
محل سکونت : خراسان

ذخیره‌ی خودکار فایل‌ها در هارددیسک در آفیس 2013

 

در آفیس 2013 هنگامی که از تب File بر روی Save کلیک می‌کنید علاوه بر امکان ذخیره‌ی فایل بر روی هارددیسک، می‌توان فایل را به طور مستقیم بر روی سرویس ذخیره فایل آنلاین SkyDrive نیز ذخیره کرد. در صورتی که هیچگاه از این سرویس استفاده نمی‌کنید و همواره از هارددیسک خود برای ذخیره فایل‌ها استفاده می‌کنید در این ترفند به نخوه ی ذخیره‌ی خودکار فایل‌ها در هارددریسک در آفیس 2013 حواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) نرم‌افزار دلخواه خود در مجموعه آفیس 2013 را اجرا کنید (به عنوان مثال Word 2013).
سپس در تب File بر روی Options کلیک نمایید.
در مرحله‌ی بعد از قسمت سمت چپ پنجره، بر روی Save کلیک کنید.
اکنون گزینه‌ی Don’t show the Backstage when opening or saving files را یافته و تیک آن را فعال کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
از این پس در صورتی که در تب File بر روی Save کلیک کنید پنجره‌ی ذخیره‌ی فایل بر روی هارددیسک نمایان می‌شود.
لازم به ذکر است با فعال‌سازی این گزینه در صورت کلیک بر روی Open در تب File نیز مستقیماً فایل‌های موجود در هارددیسک برای باز شدن نمایش داده می‌شوند و دیگر خبری از SkyDrive نیست.

هر که دارد هوس کربُــبَـــلا بسم الله

چهارشنبه 23 مرداد 1392  1:15 PM
تشکرات از این پست
Doctor114
Doctor114
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1388 
تعداد پست ها : 5491
محل سکونت : فارس

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

با سلام و عرض ادب

کرک نرم افزار EDETA فارسی سازتقویم شمسی MS Project 2007 را لازم دارم . لطفا راهنمائی فرمائید.

سپاس

 

E-Mail to: Doctor114_Rasekhoon@yahoo.com مدیر تالار ورزش و زیرتالارهای فوتبال راسخون

دوشنبه 27 آبان 1392  11:05 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

جلوگیری از نمایش فرمول‌ها در Microsoft Excel 2013

همانطور که می‌دانید در نرم‌افزار اکسل برای تسهیل در محاسبات، می‌توان فرمول‌هایی را به طور دلخواه تعریف کرد و در سلول‌ها از آنها استفاده نمود. اگر قصد ارائه‌ی یک سند Excel را دارید شاید ترجیح بدهید فرمول‌هایی که از آنها استفاده کرده‌اید برای دیگران آشکار نباشد. در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما شرح می‌دهیم.

بدین منظور:
ابتدا تمام سلول‌هایی که قصد پنهان سازی فرمول‌های موجود در آن را دارید انتخاب کنید.
در سربرگ Home بر روی Format کلیک کنید و Format Cells را انتخاب کنید.
به سربرگ Protection رفته و تیک گزینه‌ی Hidden را زده و بر روی OK کلیک کنید.
حال دوباره بر روی Format کلیک کرده و این‎‌بار Protect Sheet را انتخاب کنید.
یک رمز عبور در کادر Password to unprotect sheet وارد کرده و OK را بزنید.
یک بار دیگر نیز رمز عبور خود را وارد کنید.
اکنون مشاهده می‌کنید که دیگر اثری از فرمول‎‌ها نخواهد بود.
برای بازگشتن به حالت اولیه بر روی Format کلیک کرده و Unprotect Sheet را بزنید.

چهارشنبه 13 آذر 1392  1:41 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

ایمیل کردن فایل Word به طور مستقیم

گر شما تصمیم داشته باشید که یک سند Word را برای فردی ایمیل کنید شاید ترجیح بدهید که این کار را به صورت مستقیم و از داخل خود نرم‌افزار انجام دهید تا در وقت‌تان صرفه‌جویی شود. در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

بدین منظور:
در نرم‌افزار Microsoft Word بر روی منوی File کلیک کنید و گزینه‌ی Options را انتخاب کنید.
در پنل سمت چپ بر روی Customize Ribbon کلیک کنید.
در قسمت سمت راست از بین گزینه‌های موجود در زیرمجموعه‌ی Customize the Ribbon گزینه‌ی Mailing را انتخاب کنید و New Group را بزنید.
یک نام برای این گروه جدید انتخاب کنید؛ مانند Email.
از زیرمجموعه‌های Choose command from گزینه‌ی Email را انتخاب کرده و Add را بزنید و بر روی OK کلیک کنید.
اکنون وقتی که می‌خواهید یک سند Word را ایمیل کنید کافی است به سربرگ Mailing رفته و گزینه‌ی Email را انتخاب کنید.
این سند به طور خودکار در نرم‌افزار Outlook ضمیمه می‌گردد و می‌توانید نسبت به ارسال آن اقدام نمایید.

چهارشنبه 13 آذر 1392  1:43 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

اضافه کردن ماشین حساب ویندوز به منوی Microsoft Excel


اگر شما در هنگام کار با نرم‌افزار Excel به دفعات از ماشین حساب ویندوز استفاده می‌کنید شاید ترجیح بدهید گزینه‌ای برای دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به ماشین حساب در منوی Excel وجود داشته باشد. در این ترفند نحوه‌ی اضافه کردن ماشین حساب ویندوز به منوی دسترسی سریع Excel را برای شما شرح می‌دهیم.

بدین منظور:
در قسمت بالای Excel، بر روی فلش کنار دکمه‌های Redo و Undo کلیک کرده و More Commands را انتخاب کنید.
از منوی کشویی Choose commands from گزینه‌ی Commands Not in the Ribbon را انتخاب کنید.
حال در کادر زیر آن به دنبال گزینه‌ی Calculator بگردید و پس از انتخاب آن، Add را بزنید.
بر روی OK کلیک کنید.
اکنون مشاهده می‌کنید که دکمه ماشین حساب به منوی بالای Excel اضافه شده است.

نکته: این ترفند بر روی نسخه‌های Microsoft Office 2010 و Microsoft Office 2013 قابل اجرا است.

چهارشنبه 13 آذر 1392  1:45 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

جلوگیری از به‌روزرسانی خودکار فیدها در Microsoft Outlook

اگر از نرم‌افزار Outlook به عنوان یک فیدخوان استفاده می‌کنید حتماً متوجه شده‌اید که اگر متصل به اینترنت باشید و نرم‌افزار را باز کنید تمامی فیدها به صورت خودکار آپدیت شده و آیتم‌های جدید برای شما به نمایش درمی‌آیند. اگر از این قابلیت رضایت ندارید و ترجیح می‌دهید فقط یک یا چند فید خاص به طور خودکار آپدیت شوند، در این ترفند نحوه‌ی چگونگی این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

بدین منظور:
پس از باز کردن نرم‌افزار بر روی File کلیک کنید و سپس Options را انتخاب کنید.
از سمت چپ گزینه‌ی Advanced را برگزینید.
حال در سمت راست بر روی دکمه‌ی Send/Receive کلیک کنید.
اکنون Edit را بزنید.
در پنجره‌ی Send/Receive Settings، در سمت چپ RSS را انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید هیچ‌کدام از فیدها به صورت خودکار آپدیت نشوند تیک گزینه‌ی Include RSS Feeds in this Send/Receive group را بردارید.
ولی اگر قصد دارید یک یا چند فید خاص قابلیت آپدیت خودکار را نداشته باشند در کادر Feeds تیک هر فیدی را که مد نظر شما است بردارید و OK بزنید.
حال در پنچره‌ی Send/Receive Groups بر روی دکمه‌ی Close و در پنجره‌ی Outlook Options بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.

تذکر: این ترفند بر روی Microsoft Outlook 2010 و Microsoft Outlook 2013 قابل اجرا است.

چهارشنبه 13 آذر 1392  1:47 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

تبدیل Microsoft Outlook به یک فیدخوان

پس از این که گوگل، سرویس Google Reader خود را تعطیل کرد کاربران این سرویس به دنبال راه‌ها و وب‌سایت‌های جایگزین به عنوان یک فیدخوان (RSS Reader) افتادند. هر کدام از این سرویس‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. مایکروسافت از نسخه‌ی 2007 آفیس قابلیت RSS Reader را در Outlook گنجانده است که بسیاری از آن بی‎اطلاع هستند. استفاده از این فیدخوان بسیار راحت و سریع است. در این ترفند نحوه‌ی استفاده از این قابلیت را برای شما شرح می‌دهیم.

استفاده از فیدخوان در Microsoft Outlook 2007:
نرم‌افزار را باز کنید و از منوی Tools گزینه‌ی Account Settings را انتخاب کنید.
در پنجره‌ی Account Settings به سربرگ RSS Feeds بروید.
حال New را زده و آدرس فید وب‌سایت مورد نظر خود را وارد کنید و Add را بزنید.
در پنجره‌ی RSS Feed Options هم می‌توانید تنظیمات تکمیلی مانند محل ذخیره‌ی فایل‌های مربوط به فید را تعیین کنید.
اکنون در سمت چپ پنجره‌ی Outlook و در زیرمجموعه‌ی RSS Feeds می‌توانید فید وب‌سایت مورد نظر خود را مشاهده کنید.

استفاده از فیدخوان در Microsoft Outlook 2010 و Microsoft Outlook 2013:
نرم‌افزار را باز کنید و بر روی File کلیک کنید.
از زیرمجموعه‌ی Info گزینه‌ی Account Settings را انتخاب کنید تا منوی کشویی ظاهر گردد.
از این منو هم گزینه‌ی Account Settings را برگزینید.
اکنون مانند روش قبلی بازهم در پنجره‌ی Account Settings به سربرگ RSS Feeds بروید، New را زده و آدرس فید وب‌سایت مورد نظر خود را وارد کرده و Add را بزنید.

چهارشنبه 13 آذر 1392  1:49 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

مشاهده‌ی فیدهای روز جاری در Microsoft Outlook

با توجه به ترفند تبدیل Microsoft Outlook به یک فیدخوان، می‌توانید مطالب فیدهای مورد نظر خود را به وسیله‌ی Outlook مشاهده کنید؛ اما ممکن است شما بخواهید تنها فیدهای همین امروز را مطالعه کنید و فیدهای روزهای قبل برایتان اهمیتی ندارد. در این ترفند نحوه‌ی تنظیمات Microsoft Outlook برای نمایش فیدهای روز جاری را برای شما شرح می‌دهیم.

بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار Microsoft Outlook را باز کنید.
در پنل سمت چپ بر روی Search Folders راست‌کلیک کنید و New Search Folders را بزنید.
در پنجره‌ی New Search Folder و از قسمت Select a Search Folder به پایین صفحه بروید و از زیرمجموعه‌ی Custom بر روی Create a custom Search Folder کلیک کنید.
در قسمت Customize Search Folder بر روی Choose کلیک کنید.
در کادر Name عبارت Today’s Unread RSS Feeds را وارد کرده و Criteria را بزنید.
در پنجره‌ی Search Folder Criteria، اولین منوی کشویی Time را باز کرده و گزینه‌ی received را انتخاب کنید.
اکنون دومین منوی کشویی Time را باز کرده و Today را برگزینید.
اکنون در همین پنجره به سربرگ More Choices بروید.
تیک گزینه‌ی Only items that are را زده و از منوی کشویی مقابل آن، گزینه‌ی unread را انتخاب کنید و OK را بزنید.
حال در پنجره‌ی Custom Search Folder بر روی Browse کلیک کنید.
تیک گزینه‌ی RSS Feeds را بزنید و بر روی OK کلیک کنید.
اطمینان حاصل کنید در پنجره‌ی فوق، گزینه‌ی Search subfolders تیک خورده باشد.
در سایر پنجره‌های باقی‌مانده نیز OK را بزنید.
اکنون در زیرمجموعه‌ی Search Folders گزینه‌ای به نام Today’s Unread RSS Feeds اضافه شده است که فقط حاوی فیدهای روز جاری خواهد بود.

چهارشنبه 13 آذر 1392  1:51 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

تغییر حروف کوچک به بزرگ و بالعکس در Word به صورت سریع

همان‌طور که می‌دانید در زبان انگلیسی دو نوع حروف کوچک و بزرگ وجود دارد. حال فرض کنید در محیط نرم‌افزار Microsoft Word متنی در اختیار دارید که تمامی حروف آن کوچک است و قصد دارید که تمامی این حروف را به صورت خودکار به حروف بزرگ تبدیل کنید. و یا عکس این موضوع، یعنی می‌خواهید حروف بزرگ را به حروف کوچک کنید. حتی ممکن است بخواهید تنها حرف اول هر کلمه را به حرف بزرگ تبدیل کنید. جالب است بدانید در Word می‌توانید به آسانی این کار را انجام دهید. در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌نماییم.

بدین منظور:
ابتدا قسمتی از متن که قصد تغییر حروف آن را دارید را انتخاب کنید (Highlight).
اکنون کلیدهای ترکیبی Shift+F3 را فشار دهید.
خواهید دید که بسته به متن انتخابی، حروف کوچک به بزرگ و یا بالعکس تبدیل می‌شود. و یا حروف ابتدای هر واژه بزرگ می‌شود.
همچنین با فشردن مجدد این کلیدهای ترکیبی، شاهد تغییر مجدد حروف متن انتخابی خواهید بود.

چهارشنبه 13 آذر 1392  1:52 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض Microsoft Office 2013

در نسخه‌ی 2013 بسته‌ی نرم‌افزاری آفیس قابلیتی گنجانده شده است بدین شکل که شما می‌توانید بخشی از یک متن را انتخاب کنید و به طور مستقیم آن را در موتور جستجوی Bing جستجو نمایید. اگر شما تمایل به استفاده‌ از موتور جستجوی دیگری مانند گوگل دارید، در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما شرح می‌دهیم.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره‌ی Run باز شود.
عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره‌ی Registry Editor به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Common\General

حال در سمت راست پنجره و در فضای خالی راست‌کلیک کنید و از منوی New گزینه‌ی String Value را انتخاب کنید.
عبارت SearchProviderName را به عنوان نام این رشته وارد کنید.
بر روی این رشته دو بار کلیک کنید و در قسمت Value data عبارت Google را وارد کنید.
اکنون بار دیگر با راست‌کلیک در فضای خالی و انتخاب String Value از منوی New یک رشته‌ی دیگر ایجاد کنید.
نام این رشته را SearchProviderURI قرار دهید.
بر روی این رشته هم دو بار کلیک کنید و این‌بار در قسمت Value data عبارت زیر را وارد کنید:

http://www.google.com/search?q=

پنجره‌ی Registry Editor را ببندید و یک فایل آفیس (به عنوان مثال فایل Word) را باز کنید.
بخشی از متن را انتخاب کنید و بر روی آن راست‌کلیک کنید.
مشاهده می‌کنید که گزینه‌ی Search with Google به منوی راست‌کلیک افزوده شده است.
همچنین اگر تمایل دارید موتور جستجوی یاهو را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض آفیس انتخاب کنید می‌بایست در رشته‌ی اول به جای Google عبارت Yahoo و در رشته‌ی دوم عبارت زیر را در قسمت Value data وارد کنید:
http://search.yahoo.com/search?p=                                                                                               

چهارشنبه 13 آذر 1392  1:56 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

رفع مشکل درج دائمی عبارت Compatibility Mode در Word


Compatibility Mode یا «حالت سازگاری» قابلیتی است که در Microsoft Office 2007 از آن رونمایی شد. این قابلیت برای این امر ایجاد شد که بتوان به وسیله‌ی آن اسنادی را که توسط نسخه های قبلی آفیس ایجاد شده‎اند باز کرده و ویرایش نمود. اگر شما به وسیله‌ی Word 2007 یا نسخه‌‌های جدیدتر آن یک سند قدیمی را باز کنید، عبارت Compatibility Mode در نوار بالای Word نمایش داده می‌شود. حال ممکن است بنا به دلایلی عبارت مذکور، همواره و برای هر سند قدیمی و یا جدیدی نمایش داده شود. در این ترفند راه حلی برای رفع این مشکل معرفی می‌گردد.

برای حذف عبارت Compatibility Mode، سه روش وجود دارد:

روش اول:
ابتدا Word را باز کنید.
از منوی بالای صفحه، File را انتخاب کرده و سپس Options را برگزینید.
حال در پنجره‌ی Word Options و از منوی سمت چپ گزینه‌ی Save را انتخاب کنید.
اکنون از منوی کشویی Save files in this format گزینه‌ی زیر را انتخاب کرده و OK را بزنید.

Word Document (*.docx)

Word را گشوده و نتیجه را بررسی کنید.
اگر همچنان مشکل پابرجا است، روش دوم را انجام دهید.

روش دوم:
کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره‌ی Run گشوده شود.
عبارت زیر را وارد کرده و Enter را بزنید:

%appdata%\Microsoft\Templates

در پوشه‌ی باز شده فایل Normal.dotm را یافته و حذف نمایید.
اکنون مجدداً Word را باز کنید و نتیجه را بررسی نمایید.
اگر باز هم مشکل برقرار بود، به سراغ روش سوم بروید.

روش سوم:
دوباره کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره‌ی Run باز شود.
عبارت regedit را وارد کرده و OK را بزنید تا پنجره Registry Editor گشوده شود.
برای آفیس 2007 به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Options

برای آفیس 2010 مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Word\Options

و بالاخره برای آفیس 2013 به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Word\Options

حال در سمت راست پنجره به دنبال متغیر CompatMode گشته و آن را حذف نمایید (با راست کلیک بر روی آن و انتخاب Delete).
در صورتی که چنین متغیری وجود نداشت بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید.
نام این مقدار جدید را CompatMode قرار دهید.
حال بر روی CompatMode دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده مقدار Value data را به 0 تغییر داده و OK کنید.
اکنون می‌بایست این مشکل رفع شده باشد.

چهارشنبه 13 آذر 1392  1:59 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

چگونه اعداد در Microsoft Word فارسی می شود؟

شاید شما هم با انگلیسی ماندن اعداد در Microsoft Word هنگام تایپ فارسی مشکل دارید، اینجا مشکل یک راهکار ساده دارد.
برای فارسی سازی ورد حتی باوجود فارسی سازی تنظیمات زبان ویندوز (Region and Language) هم اعداد در Word فارسی نمی شود و باید از طریق تنظیمات نرم افزار Word فارسی سازی اعداد در ورد بطور کامل انجام شود.

در اینجا با انجام مراحل ذکر شده چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 و MS Word 2007 آموزش داده شده است.

 

 

• چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 :
اگر هنوز از نسخه قدیمی ورد ( Word 2003 ) برای تایپ کردن نامه و نوشته های خود استفاده می کنید برای هماهنگ کردن اعداد با متن نوشته کافی است که از منوی Tools به قسمت Options بروید . در پنجره باز شده بر روی زبانه Complex Scripts کلیک نمایید . حالا همانگونه که در عکس زیر مشاهده می کنید ، در قسمت General و از کادر کشویی روبروی عبارت Numeral ، گزینه Context را انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا اعداد در نوشته های شما با همان زبانی که تایپ کرده اید نشان داده شوند. هیچ تغییر دیگری لازم نیست. در تمام پنجره ها بر روی OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برگردید و از تایپ کردن اعداد فارسی خود در نوشته های فارسی خود به صورت خودکار و در نوشته های انگلیسی شما اعداد به همان صورت انگلیسی نمایش داده شوند لذت ببرید.

• چگونگی حل مشکل تایپ فارسی اعداد در MS Word 2007 و نسخه های جدیدتر :
در نسخه ۲۰۰۷ و بالاتر مانند ورد ۲۰۱۰ به خاطر تغییرات ظاهری و منوها شما باید راهی دیگر را برای تایپ فارسی اعداد در پیش بگیرید. برای این مسئله در ابتدا شما برروی File کلیک می کنید (در نسخه ۲۰۰۷ آرم MS) سپس بر روی  Word Options کنید.

 

بعد از انتخاب گزینه Word Options ، پنجره Word Options باز می شود، در این پنجره قسمت Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید. در این قسمت شما به دنبال عبارت Numeral بگردید، پس از پیدا کردن این عبارت مقدار آن را به Contex تغییر بدهید.

چهارشنبه 20 آذر 1392  2:15 AM
تشکرات از این پست
mosiovasmos
mosiovasmos
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 127
محل سکونت : مرکزی

حذف صفحه شروع در آفیس 2013

 

همان‌طور كه می‌دانید هنگام بارگذاری و اجرای هریك از نرم‌افزارهای مجموعه آفیس همچون WordوExcel صفحه‌ای برای كاربران نمایش داده می‌شود كه شامل نام نرم‌افزار مورد نظر و یك نماد گرافیكی مربوط به آن نرم‌افزار است. اگر از نسخه جدید آفیس یعنی آفیس 2013 استفاده كرده باشید، متوجه شده‌اید كه این مجموعه نرم‌افزاری یك صفحه  را نیز پس از اجرای نرم‌افزارها برای شما نمایش می‌دهد.

صفحه به‌نمایش درآمده توسط این مجموعه، Start Screen نام دارد و به‌نوعی صفحه شروع به‌كار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس 2013 است. در سمت چپ این صفحه فهرستی از فایل‌هایی كه بتازگی مورد استفاده قرار گرفته‌اند قابل مشاهده است و در سمت راست نیز فهرستی از الگوهای پیش‌فرض نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اگر شما هم مثل ما به این صفحه عادت ندارید و ترجیح می‌دهید مثل همیشه پس از اجرای نرم‌افزار موردنظر، یك صفحه سفید آماده ویرایش در اختیارتان قرار بگیرد، می‌توانید با طی چند مرحله، صفحه شروع به‌كار در مجموعه نرم‌افزارهای آفیس 2013 را غیرفعال كنید:

1ـ ابتدا نرم‌افزار موردنظر خود را اجرا كنید. (توجه داشته باشید كه این مراحل برای تمام نرم‌افزارهای موردنظر اعم از Word, Excel, Powerpoint باید به‌طور جداگانه طی شود)

2ـ به منوی File بروید و روی گزینه Options كلیك كنید.

3- از سمت چپ، بخش General را انتخاب كنید و پس از آن از میان گزینه‌های به‌نمایش درآمده در صفحه سمت راست، گزینه Show the Start screen when this application starts را پیدا كرده و علامت چك‌مارك كنار آن را بردارید.

4- چنانچه یك‌بار نرم‌افزار را ببندید و دوباره آن را اجرا كنید، می‌بینید كه به‌جای صفحه شروع به‌كار، یك صفحه خالی و آماده ویرایش برای شما به‌نمایش درآمده است.

چهارشنبه 20 آذر 1392  2:18 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها