0

ترفندهاي آموزش آفيس

 
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

افزودن گزینه‌های Power به منوی راست کلیک دسکتاپ در ویندوز 8

در ویندوز 8، دسترسی به گزینه‌های Power جهت خاموش کردن (Shutdown)، راه‌اندازی مجدد (Restart)، خروج از حساب کاربری (Log Off) و گزینه‌های مشابه همانند ویندوزهای قبلی آسان نیست و برای این کار باید ابتدا وارد نوار Charms شوید و با مراجعه به Settings و سپس Power گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این ترفند قصد داریم نحوه اضافه کردن کلیه گزینه‌های Power به راست کلیک دسکتاپ ویندوز 8 را برای شما بازگو کنیم تا از این پس بتوانید بسیار آسان و سریع به این گزینه‌ها دسترسی داشته باشید.

 

ابتدا (ترفندستان) کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
سپس عبارت Notepad را وارد کرده و Enter بزنید تا برنامه Notepad ویندوز باز شود.
اکنون کد زیر را عیناً درون محیط Copy ،Notepad و Paste نمایید:
Windows Registry Editor Version 5.00

;www.Tarfandestan.com

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Power Menu]
"MUIVerb"="Power Menu"
"SubCommands"="lock;logoff;switch;sleep;hibernate;restart;shutdown;hybridshutdown"
"Icon"="shell32.dll,215"
"Position"="bottom"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\lock]
@="Lock"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\lock\command]
@="Rundll32 User32.dll,LockWorkStation"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\logoff]
@="Log Off"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\logoff\command]
@="Shutdown -l"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\switch]
@="Switch User"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\switch\command]
@="tsdiscon.exe"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\sleep]
@="Sleep"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\sleep\command]
@="rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Sleep"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\hibernate]
@="Hibernate"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\hibernate\command]
@="Shutdown -h"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\restart]
@="Restart"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\restart\command]
@="Shutdown -r -f -t 00"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\shutdown]
@="Shut Down"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\shutdown\command]
@="Shutdown -s -f -t 00"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\hybridshutdown]
@="Shut Down (Hybrid)"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\hybridshutdown\command]
@="Shutdown -s -f -t 00 -hybrid"
سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کرده و فایل را با نام دلخواه و پسوند reg. ذخیره نمایید (به عنوان مثال Tarfandestan.reg).
در نهایت به محل ذخیره این فایل رفته و بر روی آن دوبار کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Yes کلیک نمایید.
اکنون در صورتی که در فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید منوی Power Options را خواهید دید که با ورود به آن، به کلیه گزینه‌های مورد نیاز دسترسی خواهید داشت.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:48 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

غیرفعال کردن صفحه Start در آفیس 2013
 

 

صفحه Start که در آغاز اجرای هر یک از نرم‌افزارهای آفیس ‌پدیدار می‌شود یکی از قابلیت‌های جدید آفیس 2013 است. در صفحه Start امکان انتخاب قالب کاری خود برای فایلی که قصد ایجاد آن را دارید را در اختیار خواهید داشت. این موضوع می‌تواند به نظر کاربردی برسد اما در اوقاتی که با آفیس زیاد سروکار دارید این صفحه آزاردهنده خواهد بود. در این ترفند به معرفی نحوه غیرفعال کردن صفحه Start در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) نرم‌افزار آفیس مورد نظر خود (مثلاً Word 2013) را اجرا کنید.
سپس از منوی File بر روی Options کلیک کنید.
اکنون در همان تب General تیک گزینه‌ی Show the Start Screen when this application starts را بردارید.
سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.
با راه‌اندازی مجدد برنامه خواهید دید که اثری از صفحه Start نخواهد بود.
برای بازگردانی صفحه Start نیز کافی است مجدد تیک این گزینه را فعال کنید.

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:49 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

نحوه تغییر تصویر پشت‌زمینه در آفیس 2013
در آفیس 2013 شما می‌توانید تصاویر مختلفی را به عنوان تصویر پشت‌زمینه نرم‌افزار انتخاب کنید. این تصویر پشت‌زمینه در گوشه‌ی سمت راست در بالای صفحه‌ی نرم‌افزار نمایش پیدا می‌کند و جذابیت خاصی به محیط برنامه می‌بخشد. در این ترفند به نحوه تغییر تصویر پشت‌زمینه در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) نرم‌افزار دلخواه خود از مجموعه آفیس 2013 (نظیر Word 2013) را اجرا کنید.
سپس از منوی File بر روی گزینه‌ی Account کلیک کنید.
اکنون در قسمت Office Background می‌توانید تصویر دلخواه خود را انتخاب کنید. تصویر در همان لحظه تغییر خواهد کرد. با انتخاب None تصویر پشت‌زمینه غیرفعال خواهد شد.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:49 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

تغییر دمای هوا به سانتی‌گراد در Outlook 2013
یکی از قابلیت‌های جدید و جالب نرم‌افزار Microsoft Outlook 2013 نمایش وضعیت آب‌وهوا و همچنین درجه حرارت هوا در حالت تقویم است. این قابلیت که از طریق اینترنت نیز به‌روزرسانی می‌شود می‌تواند بسیار کاربردی باشد. چرا که مثلاً اگر درون تقویم Outlook روزی را برای یک قرار ملاقات مهم مشخص کنید می‌توانید اطمینان پیدا کنید در این روز هوا بارانی نیست. اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که دمای هوا در محیط نرم‌افزار به صورت فارنهایت نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه تغییر دمای هوا به سانتی‌گراد در Outlook 2013 خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا Outlook 2013 را اجرا نمایید.
سپس از منوی File بر روی Options کلیک کنید.
اکنون از قسمت سمت چپ، Calender را انتخاب نمایید.
سپس از قسمت Weather گزینه‌ی Show temperature in را بر روی Celsius تعیین نموده و OK کنید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:50 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

قرار دادن ویدیوهای آنلاین در آفیس 2013
یکی از امکانات جالبی که در آفیس 2013 وجود دارد امکان درج و تماشای ویدیوهای آنلاین (نظیر یوتیوب) در محیط نرم‌افزارهای این بسته نرم‌افزاری است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید جذابیت بیشتری به فایل‌های ساخته شده توسط آفیس ببخشید. در این ترفند به نحوه استفاده از این قابلیت آفیس 2013 خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) نرم‌افزار دلخواه خود از مجموعه آفیس 2013 (نظیر Word 2013) را اجرا کنید.
سپس در تب Insert بر روی Online Video کلیک کنید.
در پنجره باز شده، در قسمت Bing Video Search می‌توانید ویدیوی مورد نظر خود را توسط موتور جستجوی Bing جستجو کرده و پس از یافتن ویدیوی مورد نظر، آن را درون فایل خود جاسازی کنید.
در قسمت YouTube نیز می‌توانید مستقیماً ویدیوهای موجود در YouTube را جستجو کرده و از آن‌ها درون محیط نرم‌افزار استفاده کنید.
گزینه‌ی From a Video Embed Code نیز جهت استفاده از تمام سرویس‌های ویدیوی آنلاین است. کدی که در سایت‌های ویدیوی آنلاین به عنوان Embed Code یا «کد ویدیو» قرار دارد را بایستی Copy کرده و در این قسمت Paste کنید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:50 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

نحوه‌ی جستجوی تصاویر و جداول در Word 2010
همان‌طور که می‌دانید در محیط نرم‌افزار Word می‌توان به راحتی کلمات و جملات موجود در متن را جستجو کرد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در Word 2010 می‌توانید تصاویر و جداول به کار رفته در فایل را نیز جستجو کنید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) فایل مورد نظر خود را در Word 2010 فراخوانی کنید.
اکنون کلیدهای ترکیبی Ctrl+F را فشار دهید.
خواهید دید پنلی در سمت چپ نرم‌افزار به نام Navigation پدیدار می‌شود.
حال در این قسمت بر روی علامت ذره‌بین کلیک کنید.
در منوی پدیدار شده در صورتی که Graphics را انتخاب کنید، کلیه تصاویر گرافیکی شامل عکس‌ها و نمودارها جستجو شده و در صورت وجود، در محیط برنامه به صورت انتخاب شده نمایش داده می‌شوند. با کلیک بر روی دکمه‌ی فلشِ رو به پایین، نتیجه بعدی نمایش داده خواهد شد.
همچنین در صورت انتخاب Tables، کلیه جداول همانند بالا مورد جستجو قرار می‌گیرند.
جهت مشاهده بهتر نتیجه جستجو می‌توانید در قسمت Navigation، از میان سه تب موجود، Browser the pages in your document را انتخاب کنید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:52 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

حذف سلول‌های خالی در اکسل
در صورتی که در حال کار بر روی یک فایل اکسل شامل سطرها و ستون‌های زیاد هستید، ممکن است نیازمند این شوید تا کلیه‌ی سلول‌های خالی موجود در فایل اکسل خود را شناسایی کرده و حذف کنید. این کار در اکسل به سادگی امکان‌پذیر است. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) محدوده‌ای که قصد دارید سلول‌های خالی آن حذف شود را به حالت انتخاب دربیاورید.
اکنون کلید F5 را فشار دهید تا پنجره Go To نمایان شود.
سپس بر روی دکمه Special کلیک کنید.
اکنون گزینه Blanks را انتخاب کرده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
خواهید دید که با این کار تمامی سلو‌ل‌های خالی به حالت انتخاب درمی‌آیند.
برای حذف این سلول‌های خالی کافی است در تب Home، بر روی دکمه Delete کلیک کنید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:54 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

تبدیل مستقیم متن به جدول و بلعکس در Word
همان‌طور که می‌دانید به وسیله نرم‌افزار Microsoft Word امکان ایجاد جداول حرفه‌ای وجود دارد. اما در صورتی که یک متن در اختیار داشته باشید و قصد تبدیل آن به جدول بدون صرف وقت زیاد را داشته باشید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به نحوه تبدیل مستقیم متن به جدول و همچنین تبدیل جدول به متن خواهیم پرداخت.

 

در صورتی که چند خط متن در اختیار داشته و قصد تبدیل این خطوط به یک جدول با ستون‌ها و ردیف‌های منظم را داشته باشید:
ابتدا متن مورد نظر را به حالت انتخاب دربیاورید.
سپس (ترفندستان) به تب Insert رفته و بر روی Table کلیک کنید.
اکنون از منوی باز شده گزینه Convert Text to Table را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده امکان تعیین تعداد ستون‌ها و سطرها را در اختیار دارید. همچنین در قسمت Separate text at نیز می‌توانید تعیین کنید کاراکترهای موجود در متن بر چه اساسی از یکدیگر جدا شده و تبدیل به جدول شوند.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید تا تبدیل انجام شود.

برای تبدیل جدول به متن نیز کافی است:
ابتدا جدول مورد نظر را انتخاب نمایید.
سپس به تب Layout بروید.
اکنون بر روی Convert to Text کلیک نمایید.
در پنجره باز شده نحوه تبدیل جدول به متن را انتخاب نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:55 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

نحوه تکرار یک عمل در اکسل با استفاده از یک کلید میان‌بر
هنگامی که در حال کار با فایل‌های اکسل هستید، معمولاً ناچار هستید یک عمل را به صورت مکرر تکرار کنید. به عنوان مثال یک سطر را حذف کنید و مجدد این کار را با سطر دیگری صورت دهید. یا فرمت یک سلول را تغییر دهید و این کار را دوباره برای سلول دیگری انجام دهید. گاهی انجام این کارها به وسیله ماوس و یا حتی به وسیله کلیدهای ترکیبی کیبورد خسته‌کننده است. اما بایستی بدانید Microsoft Excel قابلیتی بسیار کاربردی دارد تا به وسیله آن بتوانید تنها با استفاده از یک کلید میان‌بر بر روی کیبورد، آخرین عملی که انجام داده‌اید را مجدد تکرار کنید. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا به طور معمولی، عملی که می‌خواهید را انجام دهید. به عنوان مثال اندازه فونت یک سلول را تغییر دهید.
حال (ترفندستان) کافی است سلول دیگری را انتخاب کنید و سپس کلید F4 را از روی کیبورد فشار دهید. خواهید دید که همان عمل قبلی بر روی این سلول نیز اتفاق می‌افتد. در این مثال، اندازه فونت این سلول نیز تغییر می‌کند.
این کار در عملیاتی نظیر ادغام (Merge) نمودن‌های پیاپی سلول‌ها که امکان استفاده از کلید ترکیبی در آن وجود ندارد، بیشتر کاربرد خود را نشان می‌دهد.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:56 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

نحوه ایجاد صفحه جدید در Word به صورت صحیح
اکثر کاربران در هنگام کار با نرم‌افزار Microsoft Word، وقتی قصد دارند تا ادامه متن خود را در یک صفحه جدید بنویسند، چند بار کلید Enter را فشار می‌دهند تا نشان‌گر متن به صفحه جدید وارد شود. این روش با وجود اینکه عملی است اما راه صحیحی نیست. چرا که در صورتی که در ابتدای صفحه قبلی، متن جدیدی اضافه کنید، چینش صفحات شما به هم می‌خورد و فضاهای خالی اضافی در صفحات به وجود می‌آید. در این ترفند قصد داریم نحوه صحیح ایجاد کردن یک صفحه جدید در Word را به وسیله یک کلید میان‌بر برای شما بازگو نماییم.

 

بدین منظور:
کافی است (ترفندستان) پس از اتمام تایپ متن خود در یک صفحه، کلیدهای ترکیبی Ctrl+Enter را فشار دهید.
خواهید دید که بدون ایجاد فضاهای خالی اضافی، نشان‌گر تایپ به صفحه بعدی خواهد رفت.

البته شما می‌توانید با ورود به تب Insert و کلیک بر روی Page Break نیز این کار را انجام دهید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:57 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

ذخیره تغییرات تمامی فایل‌های در حال اجرا در Word به صورت همزمان
در صورتی که در حال کار بر روی چند فایل در Microsoft Word باشید و قصد ذخیره (Save) تغییرات انجام شده در هر یک را داشته باشید، طبیعتاً ناچار خواهید بود هر فایل را به صورت جداگانه باز کرده و مراحل Save فایل را طی کنید. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید از این پس تنها با فشردن یک دکمه، تغییرات تمامی فایل‌های باز Word را به صورت همزمان ذخیره کنید. این کار در سه نسخه‌ی 2003، 2007 و 2010 آفیس توضیح داده خواهد شد.

 

Microsoft Word 2003
ابتدا در یکی از فایل‌های Word در حال اجرا، کلید Shift را نگه داشته و در همین حال، از منوی بالای صفحه بر روی File کلیک کنید.
خواهید دید که در زیر گزینه Save، گزینه‌ای به نام Save All به چشم می‌خورد.
با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید تغییرات تمام فایل‌های در حال اجرا را ذخیره کنید.

Microsoft Word 2007
در قدم اول بر روی دکمه Office در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.
در منوی باز شده بر روی دکمه Word Options کلیک نمایید.
در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Customize را انتخاب نمایید.
اکنون (ترفندستان) از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
سپس از لیست پایین آن گزینه Save All را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال آیکن گزینه Save All در نوار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد. با کلیک بر روی این گزینه تغییرات تمام فایل‌های در حال اجرا ذخیره خواهد شد.

Microsoft Word 2010
ابتدا به تب File بروید.
بر روی Options کلیک نمایید.
در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ، Quick Access Toolbar را انتخاب نمایید.
اکنون از منوی Choose commands from گزینه Commands Not In The Ribbon را انتخاب نمایید.
سپس از لیست پایین آن گزینه Save All را یافته و آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این گزینه به لیست مقابل منتقل شود.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال آیکن گزینه Save All در نوار ابزار Quick Access قرار خواهد گرفت. این نوار در بالاترین قسمت برنامه در سمت چپ صفحه قرار دارد. با کلیک بر روی این گزینه تغییرات تمام فایل‌های در حال اجرا ذخیره خواهد شد.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:57 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

انتخاب عمودی متون در Word
همان‌ طور که می‌دانید در صورتی که در محیط Microsoft Word نیاز به انتخاب یک تکه از متن داشته باشید کافی است با استفاده از ماوس ابتدا و انتهای آن قسمت از متن را به حالت انتخاب دربیاورید. اما فرض کنید قصد دارید یک تکه از متن را به صورت عمودی انتخاب کنید به صورتی که فقط آن تکه از متن به صورت عمودی انتخاب شود. اگر راه قبل استفاده کنید به طور اتوماتیک تا انتهای هر سطر به حالت انتخاب درمی‌آید و فقط قسمت مورد نظر ما انتخاب نمی‌شود. در این ترفند به نحوه انتخاب عمودی متون در Word خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
کافی است کلید Alt را نگه‌ دارید.
سپس (ترفندستان) قسمتی که قصد انتخاب آن را دارید را توسط ماوس به حالت انتخاب دربیاورید.
خواهید دید که فقط قسمتی که توسط ماوس انتخاب می‌کنید هایلایت می‌شود و فضاهای اضافی انتخاب نخواهند شد.
در صورتی که کلید Alt بر روی آفیس شما عمل نکرد، کلیدهای Shift+Alt را نگه‌ دارید.
این ترفند بر روی تمامی نسخه‌های آفیس عمل می‌کند.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:58 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

3 راه برای حل مشکلات آفیس 2010
مجموعه نرم‌افزاری «مایکروسافت آفیس 2010» (Microsoft Office 2010)، نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. یکی از این پیشرفت‌ها قابلیت‌های مختلفی است که برای حل مشکلات عمومی در نظر گرفته شده است به طوری که خودتان می‌توانید به سادگی مشکلاتی که در برنامه‌های آفیس رخ می‌دهد را حل کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی 5 راه‌حل عمومی برای حل مشکلات آفیس 2010 بپردازیم.

 

1. Safe Mode (حالت امن)
قابلیت جدیدی که در آفیس 2010 به چشم می‌خورد، قابلیت Safe Mode است. در صورتی که در این حالت وارد یکی از محصولات آفیس شوید، افزونه‌های اضافی نصب شده بر روی نرم‌افزار، همراه برنامه اجرا نخواهد شد. بسیاری از مشکلات آفیس نظیر اجرا نشدن برنامه به دلیل مشکلات افزونه هاست.
بدین منظور کافی است کلید Ctrl را از روی کیبورد نگه داشته و سپس نرم‌افزار را اجرا کنید. پیغامی ظاهر می‌شود که بایستی بر روی Yes کلیک کنید. سپس برنامه در حالت Safe Mode اجرا می‌شود.

2. غیرفعال کردن ماکروها
فایل‌های آفیس (ترفندستان) امکان ذخیره ماکرو (Macro) را در داخل خود دارند. ماكرو مجموعه‌ای از فرمان‌ها، كلیدها و یا کلیک‌های ماوس است كه موجب سهولت در انجام کارهای تکراری می‌گردد.
برای اجرای یک فایل بدون پردازش ماکروی درون آن کافی است کلید Shift را گرفته و فایل مورد نظر را اجرا کنید.

3. تعمیر رجیستری ویندوز
آفیس برای ذخیره بسیاری از قسمت‌های خود از رجیستری ویندوز استفاده می‌کند. گاهی ممکن است آسیب دیدن اطلاعات مربوط به آفیس در رجیستری موجب اختلال در عملکرد نرم‌افزارهای آفیس شود.
برای تعمیر رجیستری ویندوز شامل اطلاعات مربوط به آفیس، بر روی منوی Start کلیک کرده و عبارت winword /r را وارد نموده و Enter بزنید (در ویندوز XP بایستی این کار را در محیط Run انجام دهید).
پس از چند لحظه پنجره‌ای نمایان خواهد شد که میزان عملیات انجام شده برای تعمیر برنامه را مشخص خواهد کرد. این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:58 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

محاسبه سریع جمع سلول‏ها در اکسل
در صورتی که با نرم‌افزار Microsoft Office آشنایی دارید حتماً می‌دانید که جهت جمع زدن اعداد داخل دو یا چند سلول بایستی از فرمول SUM استفاده کرد. اما هر بار تایپ نمودن این فرمول جهت انجام عمل جمع ممکن است خسته کننده و وقت گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه محاسبه سریع جمع سلول‌ها در اکسل را به صورت سریع و با استفاده از از کلیدهای ترکیبی کیبورد برای شما بازگو نماییم.

 

بدین منظور:
ابتدا سلولی که قصد دارید نتیجه عمل جمع در آن نمایش داده شود را انتخاب کنید.
حال (ترفندستان) ابتدا کلید Alt را گرفته و نگه دارید، سپس کلید = را فشار دهید.
اکنون سلول‌هایی که قصد دارید جمع زده شوند را انتخاب کنید و نهایتاً کلید Enter را فشار دهید.
خواهید دید که جمع اعداد، درون سلول مورد نظر درج خواهد شد.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:59 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

 

مشاهده و ویرایش فایل‌های PDF در WORD 2013

 

word 2013, ترفند کامپیوتر, فایل‌های pdf

 

یکی از امکانات جدیدی که در آفیس 2013 وجود دارد امکان مشاهده و ویرایش مستقیم فایل‌های PDF در Word 2013 است. در نسخه‌های قبلی آفیس امکان ذخیره فایل با فرمت PDF وجود داشت اما ویرایش آن امکان‌پذیر نبود. کپی کردن متون داخل فایل PDF نیز راه قابل اطمینانی برای این کار نیست چرا که معمولاً متون فارسی به صورت صحیح کپی نمی‌شوند. به وسیله این قابلیت می‌توانید فایل‌های PDF را ویرایش کرده و در نهایت آن‌ها را به صورت فایل Word ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
کافی است نرم‌افزار Word 2013 را اجرا کنید.
سپس از طریق منوی File و کلیک بر روی دکمه Open فایل PDF مورد نظر را فراخوانی کنید.
در صورتی که فایل PDF مذبور حالت استاندارد داشته و به صورت حفاظت‌شده نباشد می‌توانید فایل PDF را در محیط Word ویرایش کرده و در نهایت آن را با فرمت دلخواه ذخیره کنید.
همچنین دیگر نیاز به نصب یک نرم‌افزار مجزا برای مشاهده فایل‌های PDF نداشته و می‌توانید این فایل‌ها را در محیط Word نیز مشاهده کنید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

دوشنبه 7 اسفند 1391  10:53 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها