0

ترفندهاي آموزش آفيس

 
mahdtin
mahdtin
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 17
محل سکونت : خراسان رضوی

میانبرهای آفیس

در نرم افزار افیس تعدای میان بر وجود دارد كه بیشتر آنها رو ما نمیشناسیم این كلید های میان بر علاوه بر این كه سرعت ما را برای ویرایش و تمام كردن پروژه های خود بسیار زیاد می كند بلكه باعث این می شود كه ما زمان كمتری صرف ویرایش و اتمام كار خود كنیم در زیر ما با برخی ای این كلید های میان بر آشنا می شویم:
کلیدهای عمومی
ایجاد یک سند جدید Ctrl + N
فراخوانی یک سند متفاوت Ctrl + O
حرکت میان سندهای باز Ctrl + F6
ذخیره سازی یک سند Ctrl + S
چاپ یک سند Ctrl + P
بستن یک سند Ctrl + W

کلیدهای میانبر حرکت در سند
یک صفحه کامل به بالا Page up
یک صفحه کامل به پایین Page down
ابتدای سطر Home
انتهای سطر End
ابتدای یک سند Ctrl + Home
انتهای یک سند Ctrl + End
یک سطر بالا کلید جهت نمای بالا
یک سطر پایین کلید جهت نمای پایین
یک کاراکتر به سمت راست یا چپ کلیدجهت نمای راست یا چپ
حذف کلمه یا عبارتی در سمت راست (بعد) مکان نما Ctrl + Del
حذف کلمه یا عبارتی در سمت راست (قبل) مکان نما Ctrl + Backspace
حرکت مکان نما به بالای صفحه نمایش Ctrl + Page up
حرکت مکان نما به پایین صفحه نمایش Ctrl + Page down

کلید های میانبر کار با متن
انتخاب کاراکتر سمت راستی اشاره گر کلیدجهت نمای راست +Shift
انتخاب کاراکتر سمت چپی اشاره گر کلیدجهت نمای چپ +Shift
انتخاب یک واژه کلیدجهت نمای راست +Shift + Ctrl
انتخاب یک سطر Shift + End
انتخاب یک پاراگراف کلید جهت نمای پایین +Shift + Ctrl
اتنخاب تمام سند A + Ctrl
رفتن به یک صفحه مشخص G + Ctrl

کلید های میانبر ویرایش متن
حذف کاراکتر قبلی اشاره گر Backspace
حذف کاراکتر که اشاره گر روی ان قرار دارد یا متنی که انتخاب شده است Delete
حذف واژه قبلی اشاره گر Ctrl + Backspace
حذف کاراکتر بعدی اشاره گر Ctrl + Delet
کپی و حذف متن انتخاب شده Ctrl + X
کپی گرفتن از متن انتخاب شده Ctrl + C
الصاق متن کپی شده Ctrl + V
بررسی املایی یک سند F7
یافتن متن در سند Ctrl + F
جایگزینی متن در سند Ctrl + H
عمل Undo Ctrl + Z
عمل Redo Ctrl + Y
پایان سطر و انتقال به سطر بعدی Enter
حرکت به سمت پایین در Tab Outline
درج تورفتگی سطر اول پاراگراف یا پرش به ایستگاههای پرشی Tab
حذف یا افزودن سطر جاری Ctrl + 0

کلیدهای میان بر قالب بندی متن
تغییر قلم F + Shift + Ctrl
تغییر اندازه قلم P + Shift + Ctrl
پررنگ کردن قلم B + Ctrl
ایتالیک کردن قلم I + Ctrl
زیر خط دار کردن قلم U + Ctrl
دو زیر خط دار کردن قلم D + Shift + Ctrl
حذف قالب بندی کاراکتر Space Bar + Ctrl
فضای خطوط تنها پاراگراف 1 + ‍Ctrl
فضای دو برابر خطوط پاراگراف 2 + ‍Ctrl
فضای 5/1 برابر خطوط پاراگراف 5 + ‍Ctrl
تراز بندی وسط پاراگراف Ctrl + E
تراز بندی چپ پاراگراف Ctrl + L
تراز بندی راست پاراگراف Ctrl + R
تراز بندی از دو طرف پاراگراف Ctrl + J
برجسته کردن پاراگراف از چپ M + Ctrl
برجسته کردن پاراگراف ازراست M + shift + Ctrl
حذف قالب بندی پاراگراف Q + Ctrl
به روز رسانی فیلدها F9
تغییر روش نمایش فیلد منتخب Shift + F9
تغییر روش تمام فیلدهای سند Alt + F9
کاهش یا افزایش اندازه قلم به اندازه یک رقم +Ctrl
تغییر اندازه قلم به اندازه پیش فرض قبلی یا بعدی
تبدیل حروف عادی به حالت دو زیر خط و برعکس D +Shift + Ctrl
تبدیل حروف عادی به اندیس دار پایین و برعکس = + Ctrl
تبدیل حروف عادی به اندیس دار بالا و برعکس = +Ctrl + Shift
تبدیل ابتدای کلمات به حروف کوچک یا بزرگ AK + shift + Ctrl
تغییر قلم جاری F + Shift + Ctrl
تغییر قلم جاری F + Shift + Ctrl
تغییر اندازه قلم جاری F3 + Shift
ایجاد تو رفتگی از سطر بعدی P + Shift + Ctrl
حذف تو رفتگی سطر بعدی T +Ctrl
حذف تو رفتگی سطر دوم T + Shift + Ctrl
انتخاب همه سند A + Ctrl
درج یک شکستگی سطری Enter + Shift
انتقال به سطر یا صفحه بعدی Ctrl + Enter
اشکار یا پنهان نمودن علایم H + Shift + Ctrl

کلیدهای میان بر صدا
خاموش/روشن نمودن میکروفن Winkey + V
انتقال بین دو حالت دیکته و فرمان صوتی Winkey + T
فعال کردن حالت تصحیح Winkey + C

کلیدهای میان بر منوها
فعال شدن اولین عنوان نوار منو ALT
فعال شدن منوی Alt + F File
فعال شدن منوی Alt + E Edit
فعال شدن منوی Alt + V View
فعال شدن منوی Alt + I Insert
فعال شدن منوی Alt + O Format
فعال شدن منوی Alt + T Tools
فعال شدن منوی Alt + A Table
فعال شدن منوی Alt + W Windows
فعال شدن منوی Alt + H Help

پنج شنبه 14 دی 1391  1:47 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

مقایسه محتوای دو فایل Word با یکدیگر

 

فرض کنید دو فایل Word در اختیار دارید و می‏خواهید بدانید که محتوای این دو فایل چه تفاوت‏هایی با یکدیگر دارد. این موضوع زمانی کاربرد بیشتری دارد که قصد دارید تفاوت‏های نسخه اصلی و یک نسخه اصلاح شده یک متن را دریابید. به ویژه در کارهای گروهی این موضوع بیشتر نیاز می‏شود. جالب است بدانید در نسخه‏های 2007 و 2010 نرم‏افزار Word چنین قابلیتی وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به نحوه مقایسه محتوای دو فایل Word با همدیگر توسط خود نرم افزار Word بپردازیم.

برای این کار:
ابتدا نرم‏افزار Word (نسخه 2007 یا 2010) را اجرا نمایید.
اکنون در نوار بالای صفحه به تب Review بروید.
حال در قسمت Compare، بر روی دکمه Compare کلیک کرده و مجدد Compare را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده، در قسمت Original document بایستی فایل Word اصلی و در قسمت Revised document نیز فایل اصلاح شده را انتخاب نمایید. برای این کار بایستی بر روی دکمه پوشه زرد رنگ هر قسمت کلیک کرده و فایل را انتخاب کنید.
با فشردن دکمه More نیز تنظیمات مقایسه نظیر آنچه که باید مقایسه شود و همچنین تنظیمات نمایش تغییرات را می‏توانید صورت دهید.
در پایان با فشردن دکمه OK مقایسه انجام می‏گیرد و نتیجه ظاهر می‏شود.
شما می‏توانید این فایل نتیجه تغییرات را نیز به طور مجزا ذخیره نمایید.

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

یک شنبه 1 بهمن 1391  1:29 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

نحوه افزودن امضا به ایمیل در Outlook 2010

همانطور که احتمالاً می‏دانید، امضا (Signature) امکانی است که در کلیه سرویس‏دهنده‏های ایمیل در نظر گرفته شده است. با استفاده از امضا، می‏توان همواره یک متن یا تصویر را به انتهای کلیه ایمیل‏های ارسالی خود اضافه کنید. این محتوا می‏تواند شامل نام شما یا یک پیغام تشکر‏آمیز باشد که در پایین کلیه ایمیل‏های ارسالی‏تان درج شود. در نرم افزار Microsoft Outlook که یکی از برنامه‏های بسته نرم‏افزاری آفیس جهت مدیریت ایمیل‏های دریافتی و ارسالی است نیز چنین امکانی در نظر گرفته شده است. در نسخه جدید این برنامه با نام Microsoft Outlook 2010 که همراه با آفیس 2010 عرضه شد، این امکان با کمی تغییرات نسبت به نسخه‏های قبلی برنامه وجود دارد. در این ترفند قصد داریم نحوه افزودن امضا به ایمیل‏های ارسالی در Outlook 2010 را برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور:
ابتدا Microsoft Outlook 2010 را اجرا نمایید.
بر روی دکمه آفیس، در بالا سمت چپ محیط برنامه کلیک نمایید و سپس بر روی دکمه Options کلیک کنید.
در پنجره Outlook Options، از قسمت سمت چپ، بر روی Mail کلیک نمایید.
حال (ترفندستان) بر روی دکمه Signatures کلیک کنید تا پنجره Signatures and Stationary باز شود.
در این پنجره امکان ساخت و اضافه کردن امضا به ایمیل‏‏های ارسالی خود را خواهید داشت.
با فشردن دکمه OK امضای شما ذخیره خواهد شد و از این پس به هنگام ارسال ایمیل در محیط برنامه، می‏توانید آن را به انتهای ایمیل خود اضافه کنید.

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

یک شنبه 1 بهمن 1391  1:32 PM
تشکرات از این پست
abdo_61
abdo_61
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 37203
محل سکونت : ایران زمین

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

۳راه برای حل مشکلات آفیس ۲۰۱۰

 

 

مجموعه نرم‌افزاری «مایکروسافت آفیس ۲۰۱۰» (Microsoft Office 2010)، نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. یکی از این پیشرفت‌ها قابلیت‌های مختلفی است که برای حل

مشکلات عمومی در نظر گرفته شده است به طوری که خودتان می‌توانید به سادگی مشکلاتی که در برنامه‌های آفیس رخ می‌دهد را حل کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی ۵ راه‌حل عمومی برای حل مشکلات

آفیس ۲۰۱۰ بپردازیم.

۱٫ Safe Mode (حالت امن)

قابلیت جدیدی که در آفیس ۲۰۱۰ به چشم می‌خورد، قابلیت Safe Mode است. در صورتی که در این حالت وارد یکی از محصولات آفیس شوید، افزونه‌های اضافی نصب شده بر روی نرم‌افزار، همراه برنامه اجرا نخواهد

شد. بسیاری از مشکلات آفیس نظیر اجرا نشدن برنامه به دلیل مشکلات افزونه هاست.

بدین منظور کافی است کلید Ctrl را از روی کیبورد نگه داشته و سپس نرم‌افزار را اجرا کنید. پیغامی ظاهر می‌شود که بایستی بر روی Yes کلیک کنید. سپس برنامه در حالت Safe Mode اجرا می‌شود.

۲٫ غیرفعال کردن ماکروها

فایل‌های آفیس (ترفندستان) امکان ذخیره ماکرو (Macro) را در داخل خود دارند. ماکرو مجموعه‌ای از فرمان‌ها، کلیدها و یا کلیک‌های ماوس است که موجب سهولت در انجام کارهای تکراری می‌گردد.

برای اجرای یک فایل بدون پردازش ماکروی درون آن کافی است کلید Shift را گرفته و فایل مورد نظر را اجرا کنید.

۳٫ تعمیر رجیستری ویندوز

آفیس برای ذخیره بسیاری از قسمت‌های خود از رجیستری ویندوز استفاده می‌کند. گاهی ممکن است آسیب دیدن اطلاعات مربوط به آفیس در رجیستری موجب اختلال در عملکرد نرم‌افزارهای آفیس شود.

برای تعمیر رجیستری ویندوز شامل اطلاعات مربوط به آفیس، بر روی منوی Start کلیک کرده و عبارت winword /r را وارد نموده و Enter بزنید (در ویندوز XP بایستی این کار را در محیط Run انجام دهید).

پس از چند لحظه پنجره‌ای نمایان خواهد شد که میزان عملیات انجام شده برای تعمیر برنامه را مشخص خواهد کرد. این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

tarfandestan

 

 

مدیر سابق تالار آموزش خانواده

abdollah_esrafili@yahoo.com

 

  شاد، پیروز و موفق باشید.

جمعه 20 بهمن 1391  10:38 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

تغییر عنوان تب‌ها در آفیس 2013
 
در نوار ابزار موجود در بالای نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس 2013، عنوان تب‌ها با حروف بزرگ نمایش داده می‌شوند، نظیر INSERT،HOME و... . این موضوع شاید به مذاق برخی کاربران خوش نیاید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی تغییر عنوان تب‌ها در آفیس 2013 بپردازیم تا از این طریق بتوانید به عنوان مثال HOME را به Home و یا حتی عنواین دیگر تغییر دهید.

 

بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
اکنون (ترفندستان) بر روی یکی از تب‌ها (نظیر تب HOME) راست کلیک کرده و گزینه‌ی Customize the Ribbon را انتخاب کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت سمت راست و در محدوده‌ی Main Tabs عنوان کلیه تب‌ها را مشاهده خواهید کرد. اما اگر دقت کنید خواهید دید که عناوین این تب‌ها در این قسمت با حروف بزرگ درج نشده‌اند.
با این حال در این قسمت بر روی عنوان تب مورد نظر خود راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید.
در پنجره‌ی باز شده در صورتی که قصد دارید یک عنوان دیگر برای تب انتخاب کنید، عنوان مورد نظر را وارد نمایید.
همچنین اگر قصد دارید تا عنوان این تب را از حروف بزرگ به حروف کوچک تبدیل کنید کافی است در انتهای این عنوان با استفاده از کلید Space یک فاصله تایپ کنید. به عنوان مثال در انتهای Home یک فاصله تایپ کنید.
سپس پنجره‌های باز را OK کنید.
در صورت تمایل، این کار را بایستی در تمام نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس تکرار نمایید.

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:35 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

افزایش امنیت حریم شخصی در آفیس 2013
در آفیس 2013 تغییرات گسترده‌ای به ویژه در زمینه‌ی ارتباطات آنلاین با اینترنت در محیط آفیس صورت گرفته است. به عنوان مثال برخی از تنظیمات مرتبط با آفیس مستقیماً با سایت مایکروسافت چک می‌شود و در این میان آپلود و دانلودهایی صورت می‌گیرد. در صورتی که علاقه‌ای به این موضوع ندارید در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی افزایش امنیت حریم شخصی در آفیس 2013 خواهیم پرداخت. 

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
اکنون بر روی منوی File کلیک نمایید.
سپس بر روی Options کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ، بر روی Trust Center کلیک کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Trust Center Settings کلیک نمایید.
حال در پنجره‌ی جدید، از قسمت سمت چپ بر روی Privacy Options کلیک کنید.
اکنون اطمینان پیدا تیک هیچ یک از 4 گزینه‌ی زیر فعال نیست:
Download a file periodically that helps determine system problems •
Sign up for the Customer Experience Improvement Program •
Allow the Research task pane to check for and install new services •
Allow sending files to improve file validation •

سپس پنجره‌های باز را OK نمایید.
در صورت تمایل، این کار را بایستی در تمام نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس تکرار نمایید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:35 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

ثابت نگه‌ داشتن سرستون‌ها در اکسل
در نرم‌افزار Microsoft Excel از سطر اول فایل معمولاً به عنوان سرستون استفاده می‌شود (منظور از سرستون عنوان یا تیتر هر یک از ستون‌ها است). به طور پیش‌فرض در اکسل با پیمایش کردن صفحه رو به پایین (Scroll) سرستون‌ها ناپدید می‌شوند. در صورتی که فایل شما دارای سطرهای زیادی باشد این موضوع قطعاً مطالعه‌ی آسان فایل را آزاردهنده خواهد کرد. با استفاده از ترفندی ساده می‌توانید سرستون‌ها را در محیط اکسل ثابت نگاه‌ دارید.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) فایل مورد نظر خود را در توسط اکسل فراخوانی کنید.
اکنون به تب View بروید.
حال بر روی Freeze Panes کلیک کنید.
سپس در منوی باز شده بر روی Freeze Top Row کلیک کنید.
اکنون با اسکرول کردن صفحه رو به پایین، خواهید دید که سرستون‌ها ثابت باقی می‌مانند.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:35 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

فعال‌سازی PowerPivot در اکسل 2013
 

 

PowerPivot نام افزونه‌ای رایگان از شرکت مایکروسافت است که امکان ایجاد جداول محوری پیشرفته را برای کاربران فراهم می‌کند. اغلب حسابداران خبره با PowerPivot آشنایی دارند. پیش از این PowerPivot به صورت یک افزونه‌ی جانبی از سایت مایکروسافت قابل دریافت و نصب بود، اما در نسخه‌ی 2013 نرم‌افزار Microsoft Excel، افزونه‌ی PowerPivot به شکل یک افزونه‌ی غیرفعال وجود دارد و تنها نیاز به فعال‌سازی دارد. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

بدین منظور:
پس از اجرای Micorosft Excel 2013، به تب File رفته و بر روی Options کلیک کنید.
اکنون (ترفندستان) در پنجره‌ی Excel Options، از قسمت سمت چپ پنجره بر روی Add-Ins کلیک کنید.
حال گزینه‌ی Manage را بر روی COM Add-ins تنظیم کرده و بر روی دکمه‌ی Go کلیک کنید.
در پنجره‌ی جدید باز شده تیک گزینه‌ی Microsoft Office PowerPivot for Excel 2013 را فعال کرده و بر روی دکمه‌ی OK کلیک نمایید.
خواهید دید که یک تب جدید به نام PowerPivot به محیط برنامه اضافه شده است.

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:36 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

باز کردن فایل‌های مسدودشده در آفیس 2013
سیستم امنیتی آفیس 2013 نسبت به فایل‌هایی که از اینترنت دریافت می‌کنید و قصد اجرای آن‌ها را دارید بسیار حساس است. این موضوع به این دلیل است که فایل‌ها در یک کامپیوتر دیگر ساخته و ویرایش شده‌اند. از این رو در صورتی که اقدام به اجرای فایلی که برای‌تان ایمیل شده است کنید، احتمال اینکه با پیغام خطایی مبنی بر مسدود شدن این فایل توسط آفیس 2013 روبرو شوید زیاد است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی باز کردن فایل‌های مسدودشده در آفیس 2013 بپردازیم.

 

برای این کار:
کافی است ابتدا بر روی فایل مورد نظر خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس در تب General بر روی دکمه‌ی Unblock کلیک کنید.
در نهایت بر روی OK کلیک کنید.
اکنون در صورتی که فایل مذبور را اجرا کنید خواهید دید که دیگر پیغام خطایی مشاهده نشده و فایل توسط نرم‌افزار مورد نظر در مجموعه‌ی آفیس باز خواهد شد.

اما در صورتی که قصد دارید چندین فایل موجود در یک پوشه یا حتی یک درایو را به طور کلی از حالت مسدود شده خارج کنید (یا به عبارت دیگر یک مسیر امن ایجاد کنید):
ابتدا (ترفندستان) نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
اکنون بر روی منوی File کلیک نمایید.
سپس بر روی Options کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ، بر روی Trust Center کلیک کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Trust Center Settings کلیک نمایید.
حال در پنجره‌ی جدید، از قسمت سمت چپ بر روی Trusted Locations کلیک کنید.
مسیرهای مشخص شده، مسیرهایی هستند که فایل‌های موجود در آن امکان مسدود شدن را ندارند.
برای اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.
در قسمت Path مسیر مورد نظر خود (شامل یک پوشه یا یک درایو) را درج نمایید (برای این کار می‌توانید از دکمه‌ی Browse نیز استفاده کنید).
در نهایت پنجره‌های باز را OK کنید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:37 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

دسترسی سریع به فایل‌های باز شده‌ی اخیر در آفیس 2013
در آفیس 2013 با ورود به تب File و قسمت Open، می‌توان در بخش Recent Documents لیست آخرین فایل‌های باز شده توسط نرم‌افزار را مشاهده کرد. اما در آفیس 2013 شما می‌توانید از این نیز سریع‌تر به فایل‌های باز شده‌ی اخیر دسترسی داشته باشید. به طوری که لیست فایل‌های باز شده‌ی اخیر در سمت چپ منوی File نمایش داده شوند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی Microsoft Office 2013 را اجرا کنید (به عنوان مثال Word 2013).
سپس به تب File رفته و بر روی Options کلیک کنید.
حال در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ بر روی Advanced کلیک کنید.
اکنون از قسمت Display گزینه‌ی Quickly access this number of recent documents را یافته و آن را فعال کنید.
همچنین در جلوی این گزینه می‌توانید تعداد فایل‌های اخیر مورد نظر خود جهت نمایش را تغییر دهید.
سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
حال با مراجعه به تب File، خواهید دید که لیست فایل‌های باز شده‌ی اخیر در سمت چپ نمایش داده خواهند شد.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:40 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

ثابت نگه‌ داشتن سرستون‌ها در اکسل
در نرم‌افزار Microsoft Excel از سطر اول فایل معمولاً به عنوان سرستون استفاده می‌شود (منظور از سرستون عنوان یا تیتر هر یک از ستون‌ها است). به طور پیش‌فرض در اکسل با پیمایش کردن صفحه رو به پایین (Scroll) سرستون‌ها ناپدید می‌شوند. در صورتی که فایل شما دارای سطرهای زیادی باشد این موضوع قطعاً مطالعه‌ی آسان فایل را آزاردهنده خواهد کرد. با استفاده از ترفندی ساده می‌توانید سرستون‌ها را در محیط اکسل ثابت نگاه‌ دارید.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) فایل مورد نظر خود را در توسط اکسل فراخوانی کنید.
اکنون به تب View بروید.
حال بر روی Freeze Panes کلیک کنید.
سپس در منوی باز شده بر روی Freeze Top Row کلیک کنید.
اکنون با اسکرول کردن صفحه رو به پایین، خواهید دید که سرستون‌ها ثابت باقی می‌مانند.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:40 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

کپی کردن سلول‌ها به عنوان عکس در اکسل
همان‌طور که می‌دانید در نرم‌افزار Microsoft Excel امکان Copy و Paste کردن سلول‌ها در محیط نرم‌افزار به آسانی وجود دارد. اما فرض کنید قصد دارید سلول‌ها را در محیط یک‌ نرم‌افزار دیگر نمایش دهید. Excel امکان کپی کردن سلول‌ها در قالب یک تصویر را فراهم می‌کند. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار می‌پردازیم. این ترفند بر روی نسخه‌ی 2007 به بالای اکسل امکان‌پذیر است.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) فایل مورد نظر خود را در Microsoft Excel فراخوانی کنید.
سپس سلول‌های مورد نظر خود را به حالت انتخاب دربیاورید.
اکنون در تب Home، بر روی فلش کنار دکمه‌ی Copy کلیک کنید.
حالا در منوی باز شده بر روی Copy as Picture را انتخاب کنید.
در پنجره‌ی باز شده از فعال بودن گزینه‌های As show on screen و Bitmap اطمینان حاصل کرده و سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
با این کار تصویر سلول‌های انتخابی به Clipboard کپی شده است.
اکنون می‌توانید درون نرم‌افزار مورد نظر خود (نظیر Paint یا Microsoft Word)، این تصویر را Paste کنید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:41 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

افزودن خط جداساز در میان لیست ایمیل‌ها در Outlook 2013
در نرم‌افزار Outlook 2013 ایمیل‌های دریافتی و ارسالی در تب Home به صورت لیست شده نمایش داده می‌شوند. در صورتی که تعداد این ایمیل‌ها زیاد باشد شاید تشخیص هر یک مقداری سخت باشد چرا که ایمیل‌ها تنها با مقدار کمی فاصله از هم جدا شده‌اند و تمیز دادن آن‌ها از یکدیگر مشکل است. در این ترفند به نحوه‌ی اضافه کردن خط جداساز در میان لیست ایمیل‌ها در Outlook 2013 حواهیم پرداخت تا تشخیص ایمیل‌ها از یکدیگر راحت‌تر شود.

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) در محیط Outlook 2013 به تب View بروید.
سپس بر روی View Settings کلیک کنید.
پس از باز شدن پنجره‌ی Advanced View Settings بر روی دکمه‌ی Other Settings کلیک کنید.
اکنون در پنجره‌ی باز شده،‌ در قسمت Grid Lines and Grouping Heading گزینه‌ی Grid line style را بر روی Solid تنظیم نمایید.
پنجره‌های باز را OK نمایید.
اکنون در صورتی که لیست ایمیل‌ها را مشاهده کنید خواهید دید که ایمیل‌ها با یک خط از یکدیگر جدا شده‌اند.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:46 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

مطالعه‌ی آسان‌تر فایل‌ها در Word 2013
یکی از امکاناتی جدیدی که در آفیس 2013 به چشم می‌خورد «حالت مطالعه» یا «Read Mode» است. شما می‌توانید از این پس فایل‌های Word خود را در محیطی که تنها برای مطالعه بهینه شده است مطالعه کنید. «حالت مطالعه» فایل Word شما را به یک مجله‌ی دیجیتال تعاملی تبدیل می‌کند تا مطالعه محتویات فایل Word آسان‌تر شود. در این ترفند به معرفی نحوه استفاده از این قابلیت خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
برای دسترسی به «حالت مطالعه» ابتدا فایل مورد نظر خود را در Word 2013 باز نمایید.
اکنون (ترفندستان) در تب File بر روی Read Mode کلیک کنید.
خواهید دید که «حالت مطالعه» فعال شده و می‌توانید فایل را در این حالت مطالعه کنید.
شما می‌توانید با استفاده از امکاناتی که در منوی View وجود دارد مواردی نظیر اندازه فونت و رنگ پس‌زمینه متن را نیز تغییر دهید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:47 PM
تشکرات از این پست
salamat595
salamat595
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 19536
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس

 

مشاهده و ویرایش فایل‌های PDF در Word 2013
یکی از امکانات جدیدی که در آفیس 2013 وجود دارد امکان مشاهده و ویرایش مستقیم فایل‌های PDF در Word 2013 است. در نسخه‌های قبلی آفیس امکان ذخیره فایل با فرمت PDF وجود داشت اما ویرایش آن امکان‌پذیر نبود. کپی کردن متون داخل فایل PDF نیز راه قابل اطمینانی برای این کار نیست چرا که معمولاً متون فارسی به صورت صحیح کپی نمی‌شوند. به وسیله این قابلیت می‌توانید فایل‌های PDF را ویرایش کرده و در نهایت آن‌ها را به صورت فایل Word ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

 

بدین منظور:
کافی است (ترفندستان) نرم‌افزار Word 2013 را اجرا کنید.
سپس از طریق منوی File و کلیک بر روی دکمه Open فایل PDF مورد نظر را فراخوانی کنید.
در صورتی که فایل PDF مذبور حالت استاندارد داشته و به صورت حفاظت‌شده نباشد می‌توانید فایل PDF را در محیط Word ویرایش کرده و در نهایت آن را با فرمت دلخواه ذخیره کنید.
همچنین دیگر نیاز به نصب یک نرم‌افزار مجزا برای مشاهده فایل‌های PDF نداشته و می‌توانید این فایل‌ها را در محیط Word نیز مشاهده کنید.

 

امضا بلد نیستیم انگشت میزنیم

http://s5.picofile.com/file/8139849018/%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA.jpg

یک شنبه 6 اسفند 1391  1:47 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها