امروزه مشاهده ويدئوي آنلاين براي اکثر کاربران به نوعي سرگرمي و تفريح تبديل شده است. توجه روز افزون کاربران به اين جريان اينترنتي، فرصت مناسبي را در اختيار ارائهدهندگان محتوا و نيز تبليغکنندگان قرار ميدهد تا با محتوا و تبليغات جذاب، مخاطب بيشتري را به سمت خود جذب کنند. همچنين با توجه به اينکه کاربران زمان قابل توجهي را صرف تماشاي ويدئوي آنلاين ميکنند، گسترش و افزايش سرعت اتصال به اينترنت از ديگر خدماتي است که مورد توجه شرکتهاي اينترنتي قرار گرفته است.
شرکت تحقيقاتي comScore به تازگي گزارشي را در خصوص ميزان استفاده کاربران آسيايي از ويدئوي آنلاين منتشر کرده است. اين گزارش که رفتار ديجيتالي مشتريان در آسيا را نشان ميدهد، به نوعي نمايانگر عادت استفاده آنها از اينترنت نيز ميباشد. اگر چه نتايج به دست آمده در خصوص ميزان استفاده از ويدئوي آنلاين بيشتر مربوط به يارانههاي شخصي ميشود اما در کشورهاي آسيايي، تبلتها، گوشيهاي هوشمند و کافينتها نقش مهمي در نمايش ويدئوي آنلاين دارند.
بر اساس اين گزارش، کشور چين با 266152 بازديد از وبسايتهاي ويدئوي آنلاين در ماه ژوئن سال جاري در مقام نخست رتبهبندي کشورهاي آسيايي قرار گرفت. اين بدان معني است که 79.4 درصد از کاربران چيني که به اينترنت دسترسي دارند از سايتهاي ويدئوي آنلاين استفاده ميکنند. کشور ژاپن و هند نيز به ترتيب با 61536 و 44590 نمايش منحصر به فرد ويدئوي آنلاين در جايگاه دوم و سوم آسيا قرار گرفتند. با اين حال کشورهايي مانند اندونزي، ويتنام، تايوان و فيليپين نسبت به ديگر کشورهاي آسيايي در ميزان استفاده از ويدئوي آنلاين پيشرو هستند. با توجه به نتايج منتشر شده، در ماه ژوئن 89.9 درصد از کاربران اينترنت در ويتنام از سايتهاي آنلاين ويدئويي بازديد کردند. همچنين کشور اندونزي با 8715 نمايش منحصر به فرد و ضريب نفوذ اينترنت 66.9 درصد در رديف کشورهاي پربيننده سايتهاي ويدئوي آنلاين قرار گرفت.
comScore اعلام کرده است در ماه ژوئن سال جاري 1.2 ميليارد نفر در سراسر دنيا، در رده سني 15 سال به بالا از سايتهاي آنلاين ويدئويي بازديد کردهاند که اين تعداد بازديدکننده معادل با 1239145 نفر، حدود 83.1 درصد از کل جمعيت آنلاين دنيا را تشکيل ميدهند. نتايج به دست آمده، نشان ميدهد در زمان مشخص شده سهم هر کاربر ژاپني در بازديدهاي ماهانه به طور متوسط 242.5 فيلم بوده است. کاربران کشور سنگاپور و استراليا به ترتيب با سهم بازديد 158.1 و 151.4 فيلم در ماه در رتبه دوم و سوم بازديدکنندگان ويدئوي آنلاين قرار گرفتند.