هزینه های بالای تلفن همراه امروزه به یکی از مشکلات اساسی کاربران تبدیل شده است و برای کاهش این هزینه با وجود بحرانهای اقتصادی راه حلهای مختلفی از طرف متخصصان ارائه میشود
شرکت ارتباط از راه دور Research & Action پنج راه حل برای کاهش هزینه تلفن همراه برای کاربران ارایه کرده است.
به گزارش دنیای اقتصاد هزینههای بالای تلفن همراه امروزه به یکی از مشکلات اساسی کاربران تبدیل شده است و برای کاهش این هزینه با وجود بحرانهای اقتصادی راه حلهای مختلفی از طرف متخصصان ارائه میشود.
ریسرچ اند اکسیون برای کاهش هزینه تلفن همراه راههایی را پیشنهاد کرده که به شرح زیر است:
۱ – استفاده از سرویسهای اعتباری. با استفاده از این سرویسها کاربر تنها به مقداری که از تلفن همراه استفاده میکند پول پرداخت میکند و میتواند تلفنهای همراه را با قیمت کمتری خریداری کند. برخی گوشیهای اعتباری به ۱۵ دلار نیز رسیده است. استفاده از سرویسهای اعتباری برای کاربرانی که کمتر از ۲۰۰ دقیقه در ماه مکالمه دارند مقرون به صرفه است.
۲ – قطع خطوط ثابت، این روش برای کسانی که به ندرت از تلفن ثابت استفاده میکنند و کودکی نیز در خانه ندارند مناسب است، زیرا میزان استفاده از تلفن همراه برای آنها بارزتر و روشنتر میشود و مکالمات خود را با تلفن همراه محدود میکنند.
۳ – محدود کردن استفاده از تلفن همراه، کاربر میتواند ارسال پیامهای متنی خود را محدود کرده و مکالمات را نیز به تعطیلات آخر هفته و ساعات پایانی شب که مکالمه ارزانتر است اختصاص دهد. البته این روش در ایران کاربرد ندارد.
۴ – محدود کردن سرویسهای غیرضروری مانند زنگهای متنوع موبایل و بازیهای جدید.
۵ – عدم جستوجو در اینترنت به مدت طولانی و خودداری از دانلود فایلهای سنگین.