بنام خداوند بزرگ
ارزیابی فعالیت کاربران و مدیران محترم تالارهای راسخون
مطابق با تصمیمات جدید اتخاذ شده در رابطه با فرآیند انتخاب کاربران و مدیران برتر و به منظور ارتقاء روش های انتخاب و گزینش این عزیزان و جهت پیشبرد سطح کیفی جوایز اهدائی مقرر گردیده است در انتخاب کاربران و مدیران برتر از مرداد ماه 1391 تا اطلاع ثانوی فرآیند گزینش بصورت آزمایشی تابع مقررات ذیل باشد:
بند الف) مفاد کلی طرح
1- مدیران محترم تالار ها از معرفی مدیران دیگر به عنوان کاربر برتر خودداری نمایند.
1-طی مذاکرات انجام شده، معرفی مدیران محترم تالار ها به عنوان کاربران برتر با رعایت شرایط زیر بلامانع است.
الف- کاربر فعال دیگری به جزء مدیران در تالار مربوطه وجود نداشته باشد.
ب-هر تالار می تواند به تعداد حداکثر 2 مدیر، کاربر فعال داشته باشد.
ج-ارزیابی کاربران بلا استثاء الزامی است.
2-فرآیند انتخاب کاربران برتر بر اساس پارامترهای تعیین شده در جدول ارزیابی فعالیت کاربری و مشارکت سایر کاربران و با مدیریت مدیر محترم هر تالار انجام خواهد شد.
3-فرآیند انتخاب مدیران برتر بر اساس پارامترهای تعیین شده در جدول ارزیابی فعالیت مدیران و مشارکت سایر کاربران و با مدیریت روابط عمومی راسخون انجام خواهد شد.
4-زمان انجام فرآیند ارزیابی کاربران و مدیران برتر از 28 لغایت 30 هر ماه می باشد که این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی گردد.
5-در تاریخ 1 هر ماه مدیران تالار ها موظفند اسامی کاربران برتر تالار های خود را در قالب جدول ارزیابی فعالیت کاربری به پست الکترونیک انجمن ها ارسال نمایند.
6-اسامی کاربران و مدیران برتر در تاریخ 2 هر ماه پس از ارزیابی های کلی روابط عمومی و بر اساس نتایج بدست آمده از جداول ارزیابی فعالیت کاربری و مدیران، در تالار روابط عمومی اعلام می گردد.
7-جدول ارزیابی فعالیت کاربری هر تالار در تاریخ 2 هر ماه در همان تالار قرارداده می شود.
بند ب)روش ارزیابی کاربران برتر:
مدیران محترم تالار ها به ازاء هر تالار تحت مدیریت، حداکثر تعداد 5 نفر از کاربران برتر آن تالار را انتخاب و نام کاربری آنها را در جدول ارزیابی فعالیت کاربری آن تالار درج می نمایند و امتیازات مربوط به هر یک از فیلدهای جدول را بر اساس فعالیت کاربر در طول ماه به وی اختصاص می دهند.
مدیران تالار ها در مرحله بعد، نام های کاربری موجود در جدول را طی 5 پست مجزا در تاپیکی با عنوان "ارزیابی کاربران برتر مرداد ماه 91 تالار ..." در تالار مربوطه قرار می دهند. کاربران دیگر از طریق دکمه تشکر به کاربر دلخواه خود رای می دهند. بر اساس تعداد رای داده شده به هر کاربر، مدیر فیلد "رای کاربران" جدول ارزیابی فعالیت کاربری را تکمیل می نماید و در نهایت امتیاز کلی کاربر را محاسبه می کند.
جدول ارزیابی تکمیل شده به پست الکترونیکی انجمن ها ارسال و در نهایت تعداد 3 کاربر بر اساس امتیاز جدول به عنوان کاربر برتر تالار معرفی خواهند شد.
بند ج) روش ارزیابی مدیران محترم تالار ها:
روابط عمومی راسخون اسامی کاربری کلیه مدیران محترم تالار ها را در پست های مجزا در تاپیکی با عنوان "ارزیابی عملکرد مدیران تالار های راسخون در مرداد ماه91" در تالار روابط عمومی درج می نماید. سایر کاربران با استفاده از دکمه تشکر به مدیر مورد نظر رای می دهند. رای های داده شده به هر مدیر جهت تکمیل فیلد "رای کاربران" در جدول فعالیت کاربری مورد استفاده قرار می گیرد.
روابط عمومی با تکمیل جدول فعالیت مدیران برای هر مدیر، 5 نفر از برترین مدیران را انتخاب و به عنوان مدیر برتر معرفی می نماید.
بند د)تذکرات:
-رای دادن به بیش از یک مدیر یا کاربر ممانعتی ندارد.
-با توجه به ثبت آدرس IP کاربران، خواهشمندیم از ایجاد نام های کاربری متعدد و ارسال رای های فله ای و نامعتبر خودداری نمائید. در صورت مخدوش شدن فضای رای گیری امکان پیگیری تراکنشات کاربران و مسدود نمودن کلیه حسای های کاربری کاربر خاص وجود دارد.
-نظر نهایی در انتخاب کاربران برتر و مدیران برتر بر اساس ارزیابی ها و برسی های روابط عمومی اعلام می گردد.
(انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرهای شما از طرح جدید)
بند ه) توضیحات
1-فکر می کنیم انتخاب مدیران برتر توسط کاربران، به نوعی باعث ایجاد حس رقابت بین مدیران شود و بعضا مدیرانی را که کمتر فعالیت می کنند هوشیارتر نماید. البته هر مدیر می تواند به عنوان کاربر نیز فعالیت نماید و این موضوع خیلی هم خوب است چراکه باعث درک بهتر فضای کاری و نیاز های مدیریتی می شود البته نباید فرآیند اصلی که آن هم مدیریت است فراموش گردد. فکر می کنیم بعضی از مدیران بیشتر کاربر هستند تا مدیر و وظایف مدیریتی مثل تبیین سیاست های تالار، جذب و هدایت کاربران، برنامه ریزی جهت توسعه کمی کیفی تالار، پرداختن به مباحث تخصصی مربوط به تالار اعم از ایجاد مبحث، مشارکت و مدیریت آن و ... را نادیده گرفته یا توجه کمی به آنها دارند.
بدین ترتیب مدیران به عنوان یک کاربر مورد تشویق واقع نمی شوند و مدیری تشویق می شود که برتر باشد با نظر کاربران و معیار های روابط عمومی و آن هم در امر مدیریت نه کاربری عادی.
2- برنامه های تقدیر از مدیران توسط روابط عمومی در نظر گرفته شده است و فعالیت ارزشمند این عزیزان به روش های مختلف مورد تقدیر واقع خواهد شد.
3- تقلیل تعداد مدیران برتر نه تنها باعث ارتقاء کیفیت جوایز اعطایی شده، بلکه مدیران غیرفعال نیز کشف و مورد تعامل و مذاکره قرار خواهند گرفت.
4-چنانچه ذکر شده است، مدیر محترم هر تالار می تواند از صفر تا حداکثر 5 کاربر برتر در قالب جدول ارزیابی فعالیت کاربری به روابط عمومی ارسال نماید که از این بین تعدادی به صلاحدید روابط عمومی به عنوان کاربر برتر معرفی خواهند شد. الزاما در صورت عدم وجود کاربر عادی جهت معرفی به عنوان کاربر برتر و با رعایت سقف تعداد کاربر برتر تالار، مدیر محترم می تواند 2 نفر از مدیران فعال در تالار خود را نیز در جمع کاربران برتر تالار تحت مدیریتش به روابط عمومی معرفی نماید.
5-مدیر هیچ تالاری نمی تواند نام کاربری خود را به عنوان کاربر برتر تالار خود اعلام نماید.مدیران می توانند در تالار های دیگر به عنوان کاربر برتر معرفی شوند.
6-در ارتباط با تالارهایی که به جهت حجم بالای مشارکت و فعالیت، تعداد کاربران برتر بیش از 5 نفر باشد، مدیر محترم تالار می تواند کلیه اسامی مورد نظر را در قالب جدول ارزیابی فعالیت کاربری به روابط عمومی ارسال نماید تا پس از بررسی کاربران برتر مورد نظر معرفی گردند.
7-مدیران محترم تالار ها با حضور و نظارت مستمر و نسبی بر روند فعالیت کاربران تالار خود قادر خواهند بود تا در انتهای ماه، لیست کاربران مورد نظر خود را در جدول ارزیابی فعالیت کاربری وارد و معیارهای تعیین شده را بصورت نسبی و در حالت جمع بندی شده برای هر کاربر وارد نمایند. بدیهی است استخراج اطلاعات دقیق آماری و ریاضی مد نظر نبوده است و وجود ملاک و معیار ارزیابی مطرح بوده است.البته هر چه روند امتیاز دهی دقیق تر صورت گیرد، پسندیده تر خواهد بود.
8-امتیاز دهی به کاربران برای هر معیار بر عهده مدیر محترم تالار است. این مدیر است که با شناخت فضا و شرایط حاکم بر فعالیت در تالار خود می تواند امتیاز مورد نظر برای هر معیار را به کاربر اعطا نماید. بعبارت دیگر، تلقی مدیران از معیار ها بسته به تالار می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال: ارسال پستهای کپی پیست در تالاری مثل گفتگوی آزاد می تواند امتیاز -8 را به همراه داشته باشد و در تالاری مثل دانلود کتاب های متفرقه که چاره ای جز کپی پیست کتاب ها نیست، هیچ امتیاز منفی در بر نداشته باشد.
9-در مورد پست های تکراری علاوه بر فعال نبودن امکان جستجوی کارآمد در سایت که حق با کاربران عزیز می باشد، باز مدیر با اطلاع نسبی از وضعیت فعالیت در تالار خود می تواند به امتیاز نسبی در این معیار دست یابد. از طرفی کاربر با بررسی اجمالی پست های اخیر و در نظرگیری بروزبودن پستهای ارسالی، می تواند از ارسال پست های تکراری خودداری کند. البته با این همه، وجود امکان جستجو، ضروری بوده و در حال راه اندازی است.
بند و) پیشنهادات دریافت شده
1-اسامی تالارهای مدیران کاندید جهت برتر شدن و رای گیری بصورت لینک در پست مرتبط با رای گیری آنها اضافه می گردد تا دسترسی به تالار های تحت مدیریت برای کاربران بمنظور ارزیابی عملکرد مدیران آسان تر گردد.
2-حداکثر تعداد مدیران قابل معرفی به عنوان کاربر برتر به یک مدیر کاهش یابد.
3-یک مدیر حداکثر بتواند به 5 مدیر دیگر رای دهد.
4-مجتمع سازی کاربران برتر تالار ها در یک مکان واحد(مثلا تالار) جهت سهولت دسترسی به کاربران برتر تالار ها بمنظور ارزیابی عملکرد و رای دادن
5-محدود شدن تعداد مدیران کاندید جهت برتر شدن و رای گیری با معرفی روابط عمومی
6-در نظرگرفتن ضریب امتیاز برای تشکر ها(تشکرهای مدیران و کاربران شناخته شده و فعال نسبت به سایرین امتیاز بالاتری خواهد داشت)
7-جوایز اعطایی به کاربران و مدیران برتر بر اساس امتیاز کسب شده توسط آنها متغیر خواهد بود
8-افزودن پارامتر " فعالیت مدیریتی مورد نیاز" به لیست پارامترهای جدول ارزیابی فعالیت مدیران محترم تالار ها
9-معرفی وبلاگ های برتر توسط مدیر تالار وبلاگ نویسی
10-معرفی وبلاگ های برتر بر اساس رای و نظر کاربران