قطع برق و نقص فنی در ارائه خدمات آی تی از سوی بانک انگلیسی RBS بیش از 125 میلیون پوند خسارت برای آن به بار آورده است.
به نقل از چانل وب، تازه ترین گزارش مالی این بانک نشان می دهد که خسارت کلی بانک RBS در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بالغ بر 1.5 میلیارد پوند بوده است.
125 میلیون پوند از این خسارت ناشی از قطع برق و از کار افتادن سرورهای بانک یاد شده بوده که باعث شد میلیون ها مشتری بانک مذکور نتوانند به خدمات بانکداری الکترونیک دسترسی پیدا کنند.
جالب آنکه قطع مکرر برق در طول تنها یک هفته بارها اتفاق می افتد و کوتاهی بانک RBS در حل این مشکل خسارات سنگینی به بانک یاد شده وارد می کند. مشکلات نرم افزاری و حفره های امنیتی هم از جمله دیگر عوامل وارد آمدن خسارت مالی به این بانک بوده است.
کارشناسان آی تی تاکنون بارها به شرکت های بانکی و موسسات مالی و اعتباری در مورد ضرورت فراهم آوردن زیرساخت های مناسب الکترونیک و فناوری هشدار داده اند.