|
نمایندگی کاشمر: معاون امور بینالملل حوزه علمیه قم با اشاره به بيداری 5 كشور منطقه گفت: مسیر بيداری اسلامی کشورهای جهان، ادامهدهنده خط انبیا و ائمه است و متوقف نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، حجتالاسلام محمد زمانی، معاون امور بینالملل حوزه علمیه قم، 14 مردادماه در جمع مردم كاشمر با بيان اين كه بيداری اسلامی خواسته همه انبياء، اولياء و ائمه است، اظهار کرد: تمامی انبيای الهی و ائمه معصومين(ع) از جانب خداوند متعال برای بيدار كردن بشريت از خواب غفلت آمدهاند و موج آخر اين بيداری با ظهور امام عصر اتفاق و همگان از خواب غفلت بيدار خواهند شد.
زمانی با اشاره به بيداری 5 كشور منطقه گفت: مسیر بيداری اسلامی کشورهای جهان، ادامه دهنده خط انبیا و ائمه است و متوقف نخواهد شد.
وی با اعلام اينكه خداوند متعال سه گروه را آفريد، تصریح کرد: گروه اول فرشتگان بودند كه فقط به آنها عقل داد تا خداوند را عبادت كنند، گروه دوم حيوانات را آفريد و فقط به آنها شهوت داد و گروه سوم انسان بود كه هم عقل و هم شهوت را به آنها داد تا بر اساس استعدادی كه دارند يكی از اين دو راه را انتخاب كنند.
حجتالاسلام زمانی با اشاره به اينكه انسانهايی كه عقل را بر شهوت خود غلبه دهند و بر اساس دستور خدا عمل كنند، برتر از فرشتگانند چون اولياء صالح خدا بر خلاف فرشتگان خدا میتوانند گناه كنند و نمیكنند، بيان کرد: انسانهايی كه گناه، معصيت، آلودگی، دنياپرستی و فساد را به خدا و فرامين وی ترجيح دهند از حيوانات پستترند چون حيوان عقل و امكان رشد ندارد اما انسان امكان رشد دارد و پای روی عقل خود گذاشت.
وی همجنس گرايان را جزء انسانهایی دانست كه از حيوان پستترند و افزود: اين انسانها جزء افرادی هستند كه از خواب بيدار نشده و هم چنان در خواب بسر میبرند.
معاون امور بينالملل حوزه علميه قم با اشاره به اين كه در نگاه قرآن و روايات خواب و بيداری دو معنای متفاوت دارد، تصريح کرد: خواب و بيداری يكی به معنای خواب و بيداری جسم و ديگری به معنای روح است .
حجتالاسلام زمانی اظهار کرد: خداوند به بعضی افراد كه در خواب هستند، می گويد بيدارهستند و بعضی افراد كه بيدار هستند میگويد در خواب هستند.
وی عالمان، آگاهان و بيدار دلانی كه حقيقت زندگی و علم را فهميده و به آن عمل میكنند را جزء افرادی دانست كه اگر به ظاهر بخوابند خداوند اين افراد را بيدار تلقی كرده چون خود را فدای اسلام و آگاهی جامعه كردهاند.
حجتالاسلام زمانی همچنين روزهداران و افرادی كه با طهارت به خواب روند را جزء ديگر اين افراد دانست و گفت: خداوند روزهداران را جزء افرادی میداند كه اگر به خواب روند باز هم بيدار تلقی میشوند.
معاون امور بینالملل حوزه علمیه قم با بيان اين كه خداوند متعال فرموده خواب فرد روزه دار هم عبادت محسوب میشود، بيان کرد: مستحب است كسی كه میخواهد به خواب رود با طهارت بوده و وضو بگيرد در اين صورت تا صبح ملائكه موظفند برای او ذكر گفته و ثواب بنويسند.
وی در ادامه به خصوصيات افرادی كه به ظاهر بيدارند اما جزء خفتگان هستند پرداخت و تصريح کرد: متاسفانه اكثريت بشريت در خوابند و زمانی از خواب بيدار خواهند شد كه بميرند.
حجتالاسلام زمانی با اعلام اين كه بيداری روحی مهم است نه جسم، افزود: انبياء، اميرالمومنين و ائمه همه آمدهاند تا بشريت را از اين خواب غفلت بيدار كنند.
وی با بيان اين كه تا كنون دو مرحله از بيداری اتفاق افتاده يكی بيداری ملت ايران كه منجر به سرنگونی طاغوت گرديد و مرحله بعدی كه در دو كشور مجاور ما افغانستان و عراق اتفاق افتاد و حكومتی تقريبأ اسلامی در اين كشورها مستقر شد و حكومت های زورگو از بين رفتند و ما برنامه های اسلامی به آنها منتقل می كنيم تا اسلاميت شان كامل تر شود.
حجت الاسلام زمانی در ادامه به بيداری مردم مصر پرداخت و افزود : زمينه بيداری اسلامی در اين كشور از مدت ها قبل به وجود آمده تا الان كه حكومت استبدادگر مبارك سرنگون شد.
وی با بيان اين كه اگر بيداری اسلامی در مصر اتفاق افتاده به خاطر توجه شان به نماز جمعه بوده است، اظهار کرد: با روی آوردن مردم مصر به سوی برنامه های دينی و خدايی موجب شد از دورههای قبلی متدين تر شوند.
وی با اشاره به اين كه در حال حاضر كمتر فردی در اين كشور پيدا می شود كه نمازخوان نباشد يا در نماز جماعت شركت نكند، اظهار کرد: اگرچه ما شيعه هستيم و از اهل سنت بايستی جلوتر باشيم اما مردم كشور مصر زودتر از ما برای شركت در نماز حضور پيدا می كنند.
معاون امور بینالملل حوزه علمیه قم با اعلام اين كه بحمدلله امروز آنقدر محبوبيت امام راحل، انقلاب اسلامی و مردم ايران در مصر زياد شده كه آتش عشقشان نسبت به امام راحل و رهبر معظم انقلاب شعله می كشد.
حجتالاسلام زمانی در كره زمين تنها يك كشور اسلامی است و آن ايران است، تصريح کرد: اگر اين حرف را يك تحصيلكرده بگويد جای تعجب نيست، مهم اين است كه اين حرف را يك كشاورز مصری در روستای دور افتاده تائيد كند كه اين گونه شده است.
|