0

تاريخچه راك استار-2

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

تاريخچه راك استار-2

 

 
درباره تاریخچه شركت راك استار بايد گفت دیوید جونز بازی‌ای به نام «پول‌خون» ساخت. مدتی بعد مایك دیلی به عنوان برنامه نویس به DMA اضافه شد. او كه تخصص خوبی در روی اعصاب رفتن داشت، یك بازی معمایی تولید كرد كه در روز اول فروش خود توانست ركورد «تهدید» و «پول‌خون» را پشت سر بگذارد.

همه چیز خوب پیش می‌رفت تا این كه سونی، تنها ناشر DMA یعنی Sygnosis را خرید و ورشستگی كمودور هم باعث سقوط آمیگا شد. این باعث شد تا DMA دعوت تیم Dream از نینتندو را بپذیرد. آنها Body Harvest را كه اولین تجربه سه‌‌بعدیشان بود در خانه جدیدشان ساختند. بازیكن در نقش یك ابرسرباز به نجات بشریت در برابر تهاجم موجودات گوشتخوار بیگانه می‌پرداخت. با این كه این بازی با تمام بازی‌های نینتندو متفاوت بود، ولی در نطفه خفه شد. میاموتو (سازنده ماریو) معماهای بیشتر و خونریزی كمتر را می‌پسندید، اما تفكر دیوید فرق می‌كرد. Body Harvest از فهرست نینتندو خارج شد، ولی DMA به سمت پروژه بهتر و جدیدتری گام برمی‌داشت. موتور بازی طوری برنامه‌ریزی شد كه قرار گرفتن دوربین در مركز اشیای متحرك، حس سرعت را انتقال بدهد. به همین دليل دیوید بلافاصله به فكر تعقیب و گریز بین دزد و پلیس در شهری افتاد كه هر جایی بتواند برود و هر كاری خواست بتواند انجام دهد. نینتندو كه معما را به زد و خورد ترجیح می‌داد، چگونه می‌توانست این همه جنایت را بپذیرد؟ دیوید به یك توزیع‌كننده دیگر احتیاج داشت؛ كسی كه بتواند از برخی مشتری‌هایش صرف‌نظر كند و بازی با خشونت بالا را دوست داشته باشد.

سَم و دَن ‌هاوسر (Houser) پسران صاحب یك كلوب جاز در لندن بودند. آنها شغلی در شركت BMG برای خود دست و پا كردند. وقتی بخش بازی‌های رایانه‌ای آن شركت در سال 93 گشایش یافت، به این عرصه ناشناخته پا گذاشتند. آنها 2 عنوان برای «سگا ساترن» ساختند، ولی بازی‌ها با رویاهایشان خیلی متفاوت بود. این دو برادر همان‌هایی بودند كه دیوید به آنها احتياج داشت. دیوید بازی Race’n Chase را برای آنها برگزید. با این كه گرافیك دوبعدی اواخر دهه 90 چنگی به دل نمی‌زد، ولی وسعت این بازی باعث شد تا رقیبی در قفسه‌ها برای خود نبیند. در این بازی شما نقش یك آدمكش را داشتید كه دیوانه‌وار ماشین می‌راند و آن را به اهدافش می‌كوبید. حملات وحشیانه پشت سر هم در بازی فرصت نفس كشیدن به شما را نمی‌داد و با پایان یافتن هر یك از این ماموریت‌های خشن، پاداش مناسبی نصیب‌تان می‌شد. نكته جالب توجه در آن بازی این بود كه تفاوت سواری پورشه با سواری كامیون محسوس بود و از همه مهم‌تر همه محیط بازی به رفتارهای شما عكس‌العمل نشان می‌داد. درگیری‌های مسلحانه توجه بیشتر پلیس‌های شهر را نسبت به شما جلب می‌كرد و در صورت دستگیری توسط آنها همه چیز را از دست می‌دادید، مگر این كه به نحوی می‌توانستید با آنها كنار بیایید.

 

پنج شنبه 12 مرداد 1391  6:39 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها