با سخنرانی نیلچیزاده؛
همایش عفاف و حجاب در مشهد برگزار شد
گروه اجتماعی: همایش عفاف و حجاب با سخنرانی فروغ نیلچیزاده، استاد حوزه و دانشگاه 20 تیرماه در مشهد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، همایش عفاف و حجاب با سخنرانی فروغ نیلچیزاده، نويسنده و استاد حوزه و دانشگاه، بههمت موسسه گلستان علی(ع) شب گذشته، 20 تیرماه با حضور مديران مهدهای شهر مشهد در مجتمع تجاری الماس شرق در مشهد برگزار شد.
این مراسم با قرائت قرآن توسط احمد زارعیمقدم، قاری مشهدي آغاز و در ادامه كليپی در رابطه با عفاف و حجاب پخش شد، سپس فروغ نیلچیزاده، نويسنده و استاد حوزه و دانشگاه به ايراد سخن پرداخت.
وی گفت: متأسفانه باورهای غلط نسبت به زنان وجود دارد كه بعضی به دلیل تكرار در جامعه به غلط های مشهور مبدل شده كه از جمله آنها اعتقاد به فريب خوردن آدم توسط حواست كه منشأ اين دروغ بزرگ تورات و انجيل تحريف شده است.
وی افزود: بر اساس مطالب تحريف شده موجود در تورات و انجيل، تمدن غرب زن را بدذات، شيطانی و مجرم میداند ولی قرآن كريم بهعنوان کاملترين كتاب، حوا را عامل خروج آدم از بهشت معرفی نمیكند.
نیلچیزاده تصريح كرد: ذات شيطان دانستن زن دروغی است كه گفتن و معتقد شدن به آن دشمنی با خداوند محسوب میشود.
این نويسنده بیان كرد: دنيای غرب با تكيه بر مطالب تحريف شده تورات و انجيل با اين طرز تفكر كه زن عامل خروج مرد از بهشت بوده است، زن را مقصر میداند و فمينيسم جهانی با تلقی حجاب بهعنوان مجازات اين خطا، انگشت اتهام به سوی حجاب برده و آن را خودخواهی مرد عنوان میكند؛ حال آنكه قرآن كريم بهعنوان كاملترين كتاب وحی، زن را شاهكار خلقت معرفی كرده و بر حجاب آن تأكيد دارد.
نيلچیزاده ضمن تأكيد بر مسئله حجاب، آن را نشان تمدن دانست و گفت: نوع پوشش نشانگر تمدن هر سرزمينی است و تمدن دنيای امروز پر از نداری و بيچارگی است؛ چراكه به سرعت بهسوی عريانی پيش میرود و انسان در اين تمدن سعی دارد خود را با برهنگی به اثبات برساند.
وی انسانيت انسان را قربانی تمدن عصر حاضر خواند و افزود: انسان گاه میپوشاند تا عيبی مخفی بماند و گاه میپوشاند تا از دستبرد حفظ شود كه فلسفه حجاب مطلب دوم است.
استاد حوزه و دانشگاه در توضيح این مطلب تصريح كرد: بر این اساس اسلام و قرآن كريم، زن را آينه تمامنمای زيبايی معرفی كرده و آن را مظهر زيبايی دانسته، همانطور كه مرد را مظهر اقتدار عنوان كرده است، همچنین میزان محبت و لطف الهی با كمال يك زن يعنی مادری سنجیده میشود.
نيلچیزاده اظهار كرد: حجاب ميوه درخت حياست و حيا نقشه بازگشت انسان به بهشت است ولی متأسفانه با وجود تأكيدات فراوان در قرآن و روايات معصومين(ع) نسبت به اين موضوع به دليل فعاليتهای دشمنان در ماهواره، پایگاههای اینترنتی، وبلاگها و ... حيا در جامعه كمرنگ شده است.
وی با تأكيد بر مسئله حيا گفت: اگر حيا در جامعه از بين برود افراد جامعه از آنچه پاك و زيباست، بیزار میشوند و به زشتیها متمايل و عقل و ايمان از جامعه رخت بر میبندد.
کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی افزود: امروز دنيا تلاش میكند تا دجال را خوب نشان دهد و زيبايیها را در نظر جوان زشت و زشتیها را خوب جلوه دهد ولی مسلمان در مقابل بايد با هوشياری از حيای احمقانه بپرهيزد.
نیلچیزاده تصريح كرد: در دنيای امروز برهنگی اصيل و حجاب كالای تقلبی معرفی شده و حجاب را به زندانی با ديوارهای بلند تشبيه كردهاند، حال آنكه شی با ارزش را نيز در قلعههايی با ديوارهای بلند میگذارند تا از چشم رهگذران راهزن در امان بماند.
وی در ادامه با طرح شبههای مبنی بر لازم نبودن حجاب میان وابستگان نامحرم به دليل نبود مفسده، گفت: ممكن است مفسدهای در كار نباشد ولی در وجود انسان هيولايی به نام نفس اماره وجود دارد، بنابراين جاذبههای جنسی بايد مديريت شود.
نیلچیزاده با توصيف حجاب به قلعهای بلند اظهار كرد: قلعه حجاب پنج دروازه دارد كه شامل مديريت نگاه، گفتار، رفتار، بدن، فكر و دل است كه اعم از زن و مرد مسلمان بايد به اين حريمها توجه کنند چون مسلمان با حجاب خود شناخته میشود.
وی، حجاب را همچون پرچمی عنوان كرد كه معرف كشور اسلامی ماست.