پاسخ به:مقالات امداد و نجات
5 : امداد و نجات تابستان 1388; 1(2):30-36. |
|
ديدگاه هاي كاركنان جمعيت هلال احمر استان چهارمحال و بختياري در خصوص دوره هاي آموزشي ضمن خدمت در سال 1378 |
|
شهراني فرزاد*,مرتضوي سيداحمد,اسديان غلامرضا,جعفرنژاد فرزان,آب جام زهرا |
|
* دانشكده علوم تربيتي علامه طباطبايي تهران، ايران |
|
مقدمه: توسعه روش هاي آموزش كارمندان، گامي در افزايش آگاهي آنها و بهره دهي به سازمان هاي امدادي است. محتواي آموزش كارمندان بايد برمبناي نياز آنها و اهداف سازمان تنظيم گردد. اين مطالعه با هدف بررسي ديدگاه هاي كاركنان جمعيت هلال احمر استان چهارمحال و بختياري در خصوص دوره هاي آموزشي ضمن خدمت در سال 1378 انجام شده است.
روش ها: اين مطالعه مقطعي در سال 1378 بر روي 90 نفر از كاركنان جمعيت هلال احمر استان چهارمحال و بختياري انجام شد. اطلاعات مورد نياز به وسيله پرسشنامه بيست سوالي محقق ساخته جمع آوري و با استفاده از داده ها، آمار به صورت توصيفي مورد بررسي قرار گرفت.
يافته ها: 50 درصد از كارمندان، دوره هاي برگزار شده را خوب و 35 درصد متوسط و 15 درصد نيز ضعيف ارزيابي نمودند. 98 درصد از كارمندان آموزش امداد و كمک هاي اوليه را از اهميت بالايي دانستند و تنها 2 درصد از كارمندان اين آموزش ها را درحد متوسط دانستند. 63 درصد ازكارمندان اجراي دوره ها را توسط واحد آموزش و پژوهش در سطح معاونت، پيشنهاد دادند و 28 درصد از كارمندان نيز، اجراي دوره ها را توسط واحد آموزش و زير نظر معاونت امداد پيشنهاد دادند و تنها 9 درصد از كارمندان اجراي آموزش به صورت پراكنده توسط واحدها را انتخاب نمودند.
نتيجه گيري: نتايج نشان دهنده اين است كه دوره هاي برگزار شده توانسته تا حدودي انتظارات كارمندان را برآورده سازد، ولي با توجه به اينكه نيمي از كارمندان اين دوره ها را متوسط و ضعيف ارزيابي نموده اند نيازمند ارايه راهكارهاي بهتر و مطلوبتر جهت اجراي دوره هاي بعد مي باشد.
|
|
كليد واژه: آموزش كوتاه مدت، جمعيت هلال احمر، آموزش امداد و نجات |
|
![](http://sid.ir/fa/image/PDF.gif) |
نسخه قابل چاپ
|
پنج شنبه 25 خرداد 1391 1:53 PM
تشکرات از این پست