0

سربازان رهبر

 
mehdiballa
mehdiballa
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389 
تعداد پست ها : 144
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:سربازان رهبر

فرارسیدن ماه محرم الحرام ماه عزادلری حضرت اباعبدالله الحسین بر همگان تسلیت باد

 

پایگاه اینترنتی سربازان رهبر

چهارشنبه 17 آذر 1389  4:08 PM
تشکرات از این پست
mehdiballa
mehdiballa
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389 
تعداد پست ها : 144
محل سکونت : مازندران

یه سری بزن و گر نه ضرر کردی

ضمن عرض سلام و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم در این پست دو کلیپ صوتی مداحی بسیار زیبا با صدای ذاکر اهل بیت کربلایی علی علیپور که در یادواره شهدا اجرا شد برای شما دوستاران ولایت و شهدا در این پایگاه قرار دادیم.

برای دانلود راحت و سریع شما بازدید کنندگان سعی کردیم این دوکلیپ را در حجمی پایین و در دوقسمت برای دانلود قرار دهیم.

** پیشنهاد میکنیم حتما دانلود کنید **

 

 

منبع : پایگاه اینترنتی سربازان رهبر

جمعه 19 آذر 1389  12:23 AM
تشکرات از این پست
mehdiballa
mehdiballa
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389 
تعداد پست ها : 144
محل سکونت : مازندران

سربازان رهبر

ضمن عرض سلام و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم در این پست دو کلیپ صوتی مداحی بسیار زیبا با صدای ذاکر اهل بیت کربلایی علی علیپور که در یادواره شهدا اجرا شد برای شما دوستاران ولایت و شهدا در این پایگاه قرار دادیم.

برای دانلود راحت و سریع شما بازدید کنندگان سعی کردیم این دوکلیپ را در حجمی پایین و در دوقسمت برای دانلود قرار دهیم.

** پیشنهاد میکنیم حتما دانلود کنید **

 

 

منبع : پایگاه اینترنتی سربازان رهبر

شنبه 20 آذر 1389  4:34 PM
تشکرات از این پست
mehdiballa
mehdiballa
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389 
تعداد پست ها : 144
محل سکونت : مازندران

سربازان رهبر

ماهیّت قیام حسینی


یکی از مسائل در مورد نهضت امام حسین(علیه السلام) این است که ماهیّت این نهضت چه بوده است؟ چون نهضتها هم مانند پدیده های طبیعی ماهیِتهای مختلفی دارند. یک شیء را اگر بخواهیم بشناسیم؛ یا به علل فاعلی آن می شناسیم، یا به علل غائی آن (که امروزه شناخت علل غائی را چندان قبول ندارند.)، یا به علل مادّی آن یعنی اجزاء و عناصر تشکیل دهنده ء آن، و یا به علّتصوری آن، یعنی به وضع و شکل و خصوصیّتی که در مجموع پیدا کرده است.

اگر نهضتی را هم بخواهیم بشناسیم، ماهیّتش را بخواهیم بدست آوریم؛ ابتدا باید علل و موجباتی را که به این نهضت منتهی شده است بشناسیم تا آنها را نشناسیم ماهیّت این نهضت را نمی شناسیم (شناخت علل فاعلی). بعد باید علل غائی آن را بشناسیم، یعنی این نهضت چه هدفی دارد؟ سوم باید عناصر و محتوای این نهضت را بشناسیم که در این نهضت چه کارهائی، چه عملیّاتی صورت گرفته است؟ و چهارم باید ببینیم این عملیّاتی که صورت گرفته است، مجموعاً چه شکلی پیدا کرده است؟


نهضت امام حسین(علیه السلام) یک انقلاب بود و نه انفجار

یکی از مسائلی که در مورد نهضت امام حسین(علیه السلام) مطرح است این است که آیا این قیام و نهضت از نوع یک انفجار (یک عمل ناآگاهانه و حساب ـ نظیر انفجارهائی که برای برخی از انسانها پیدا می شود بطوریکه در شرایطی قرار می کیرد که در حالی که هرگز نمی خواهد فلان حرف را بزند، ولا یکمرتبه می بیند ناراحت و عصبانی می شود و از دهانش هر چه که حتّی دلش هم نمی خواهد بیرون بیاید، بیرون می آید) بود؟ اسلام، به انقلاب انفجاری ذرّه ای معتقد نیست. اسلام، انقلابش هم انقلاب صددرصد آگاهانه و از روی تصمیم و کمال آگاهی و انتخاب است. جریان امام حسین(علیه السلام) نیز یک کار ناآگاهانه و یا یک انقلاب انفجاری نبود!

گفته های خود امام حسین(علیه السلام) ـ که نه تنها از آغاز این نهضت بلکه از بعد از مرگ معاویه شروع می شود ـ، نامه هایی که میان او و معاویه مبادله شده است و .... نشان می دهد که این نهضت در کمال آگاهی بوده، انقلاب است امّا نه انفجار. انقلاب هست ولی انقلاب اسلامی نه انفجاری.

انتخاب و آزادی

از جمله خصوصیّات امام حسین(علیه السلام) این است که در مورد فرد فرد اصحابش اجازه نمی دهد که قیامشان حالت انفجاری داشته باشد؟ چرا که امام (علیه السلام) در هر فرصتی می خواهداصحابش را به بهانه ای مرخّص بکند. هی به آنها می گوید :آگاه باشید که اینجا آب و نانی نیست، قضیّه خطر دارد. حتّی در شب عاشورا نیز با زبان خاصّی با آنها صحبت می کند:
" من اصابی از اصحاب خودم بهتر و اهل بیتی از اهل بیت خودم فاضلتر سراغ ندارم. از همهء شما تشکّر می کنم ، از همه تانممنونم. اینها جز با من با کسی از شما کاری ندارند. شما اگر بخواهید بروید و...."
امام (علیه السلام) همه راه ها را نیز نشان می دهد؛ تاریکی شب، برداشتن بیعت از دوش اصحابشان و ... ، یعنی فقط آ زادی و انتخاب. باید در نهایت آگاهی و آزادی و بدون اینکه کوچکترین احساس اجباری از ناحیهء دشمن یا دوست بکند، امام(علیه السلام) را انتخاب کنید. این است که به شهدای کربلا ارزش می دهد.

ماهیّت عکس العملی منفی ِ نهضت

قیام امام حسین(علیه السلام) از آن پدیده های چند ماهیّتی است، چون عوامل مختلفی در آن تأثیر داشته است. مثلاً یک نهضت می تواند ماهیّت عکس العملی داشته باشد، یهنی صرفاً عکس العمل باشد؛ می تواند ماهیّت آغازگری داشته باشد. اگر یک نهضت ماهیّت عکس العملی داشته باشد، می تواند یک عکس العمل منفی باشد در مقابل یک جریان.

 

یکی از عواملی که به یک اعتبار (از نظر زمانی) اوّلین عامل است: عامل تقاضای بیعت(با یزید) است، این بیعت تنها امضا کردن خلافت آدم ننگینی مانند یزید نیست، امضا کردن سنّتی است که برا ی اوّلین بار به وسیلهء معاویه می خواست پایه گذاری شود. در اینجا آنها از امام حسین(علیه السلام) بیعت می خواهند، یعنی از ناحیه شان یک تقاضا ابراز شده است؛ امام حسین(علیه السلام) نیز عکس العمل نشان می دهد، یک عکس العمل منفی. بیعت می خواهید؟ نمی کنم.

 

عمل امام حسین (علیه السلام) عملی منفی، امّا از سنخ تقواست، از سنخ این است که هر انسانی در جامعهء خویش مواجه می شود با تقاضاهائی که به شکلهای مختلف، به صورت شهوت، به صورت مقام، به صورت ترس و ارعاب از او می شود و باید در مقابل آنها بگوید: نه، یعنی "تقوا".

 

ماهیّت عکس العملی مثبتِ نهضت

عامل دیگری هم در اینجا وجود داشت که باز ماهیّت نهضت حسینی از آن نظر، ماهیّت عکس العملی است ولی عکس العمل مثبت نه منفی.
معاویه از دنیا می رود. مردم کوفه ای که در بیست سال قبل از این حادثه، لااقل پنج سال علی(علیه السلام) در این شهر زندگی کرده است و هنوز آثار تعالیم و تربیت علی(علیه السلام) به کلی از میان نرفته است ( البتّه خیلی تصفیه شده اند، بسیاری از سران، بزرگان و مردان اینها: حُجر بن عُدی ها، عَمرو بن حمق خُزاعی ها، رُشَید هَجَری ها و میثم تَمّارها ار از میان برده اند برای اینکه این شهر را از اندیشه و فکر علی، از احساسات به نفع علی خالی بکنند؛ ولی باز هنوز اثر این تعلیمات هست) تا معاویه می میرد، به خود می آیند، دور همدیگر جمع می شوند که اکنون از فرصت باید استفاده کرد، نباید گذاشت فرصت به پسرش یزید برسد، ما حسین بن علی داریم، امام بر حقّ ما حسین بن علی است، ما الآن باید آماده باشیم و او را دعوت کنیم که به کوفه بیاید و او را کمک بدهیم و لااقل قطبی در اینجا در ابتدا به وجود آوریم، بعد هم خلافت را خلافت اسلامی بکنیم.

"کوفه" اصلاً اردوگاه بوده است، از اوّل هم به عنوان یک اردوگاه تأسیس شد. این شهر در زمان خلیفه عمر بن الخطّاب ساخته شد، قبلاً "حیره" بود. این شهر را سعد وقّاص ساخت. همان مسلمانانی که سرباز بودند و در واقع همان اردو، در آنجا برای خود خانه ساختند و لهذا از یک نظر قویترین شهرهای عالم بود.

 

مردم این شهر از امام حسین(علیه السلام) دعوت می کنند، نه یک نفر، نه دو نفر، نه هزار نفر، نه پنجهزار نفر و نه ده هزار نفر بلکه حدود هجده هزار نامه می رسدکه بعضی از این نامه ها راچند نفر و بعضی دیگر را شاید صد نفر امضا کرده بودند که در جمع شاید حدود صدهزار نفر به او نامه نوشته اند.

اینجا عکس العمل امام چه باید باشد؟ حجّت بر او تمام شده است. عکس العمل، مثبت و ماهیّت عملش، ماهیّت تعاون. یهنی مسلمانانی قیام کرده اند، امام باید به کمک آنها بشتابد. اگر هجده هزار نامهء مردم کوفه رفته بود به مدینه و مکّه ( و بخصوص به مکّه) نزد امام حسین(علیه السلام) و ایشان جواب مثبت نمی داد، تاریخ، امام حسین(علیه السلام) را ملامت می کرد که اگر رفته بود، ریشهء یزید و یزیدیها کنده شده بود و از بین رفته بود؛ کوفه اردوگاه مسلمین با مردم شجاع، کوفه ای که پنج سال علی (علیه السلام) در آن زندگی کرده است و هنوز تعلیمات علی و یتیمهائی که علی بزرگ کرده و بیوه هائی که علی از آنها سرپرستی کرده است زنده هستند و هنوز صدای علی در گوش مردم این شهر است، امام حسین(علیه السلام) جبن به خرج داد و ترسید که به آنجا نرفت، اگر می رفت در دنیای اسلام انقلاب می شد و ...

اینست که اینجا تکلیف اینگونه ایجاب می کتد که همینکه آنها می کویند ما آماده ایم، امام می گوید من آماده هستم.

 

منبع: کتاب حماسه حسینی
دوشنبه 22 آذر 1389  1:13 PM
تشکرات از این پست
mehdiballa
mehdiballa
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389 
تعداد پست ها : 144
محل سکونت : مازندران

9 دی

دیدیم كه نطق جان شكاری داری

دیدیم چه قدر و اقتداری داری

دیدیم چو تیغ دو لبت را، گفتیم

ای پورعلی! چه ذوالفقاری داری

 



۹دی، روز شورش علیه اشرافیت فتنه‌گران بر همه ولایت مداران با بصیرت گرامی باد


پایگاه اینترنتی سربازان رهبر

پنج شنبه 9 دی 1389  12:20 PM
تشکرات از این پست
mehdiballa
mehdiballa
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389 
تعداد پست ها : 144
محل سکونت : مازندران

تکذبیه خبر : خبر گذاری ایرنا در مورد یادواره سرداران ، فرماندهان و 542 شهید شهرستان بابلسر

تکذبیه خبر : خبر گذاری ایرنا در مورد یادواره سرداران ، فرماندهان و 542 شهید شهرستان بابلسر

 

تکذبیه خبر :  به خبر گذاری ایرنا در مورد یادواره سرداران ، فرماندهان و 542 شهید شهرستان بابلسر

 

یکی از فضایل اخلاقی که نقش بزرگی در سازندگی انسان دارد صداقت در عمل و گفتار است و به همین جهت است که خداوند فرمان میدهد : " یا ایها الذین امنو اتقوا الله و کو نوا مع الصادقین " ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا بترسید و با صادقان باشید .

امیر مومنان صلوات الله علیه ، راستگویی را قویترین پایه ایمان ، ملاک دین و الهام از سوی خدا دانسته ، می فرماید :

« اَلصدقُ اقوی دَعائِمِ الایمانِ »  به راستی که قویترین رکن ایمان است . شرح غررالحکم . ج 2 . ص 6 .

و نیز درجایی دیگر بیان داشت : « شَیئانِ هُما مِلاکُ الدّین : الصِّدقُ و الیَقینُ » دوچیز ملاک دین است  راستی و یقین .شرح غرر الحکم ج 4  . ص 184 .

 از آنجایی که رسالت خبرنگار و اصحاب رسانه بیان واقعیتها و صداقت در گفتار است که باید آن را سر لوحه کار خود قرار دهد ، ولی متاسفانه این امر محقق نشد .

باید عنوان خبر نگار جایگاه مقدس قلم در مفاهیم دینی را نیز در نظر داشته باشید که این  جایگاه قدسی قلم در مفاهیم دینی موجب پدید آمدن کارکردی مقدس برای قلم و اهل آن شده است و میزان صداقت خبر میتواند دلیلی برای پایبندی به قداست قلم باشد .

در خبری که به اشتباه در سایت خبر گذاری   irna.irقرار گرفت  نوشته بودید : مبنی بر ابنکه در سومین یادواره سرداران ، فرماندهان و 542 شهید شهرستان بابلسر به عملکرد رییس مجلس اعتراض کردند ....    .

نکته اول:

سوال بر این است  اگر اعتراض یک فرد که ازخانواده  شهدا نیز نبوده و اختلال حواس و مشکلات روانی این شخص به تایید پزشکان هم رسیده و از همه مهمتر در گذشته نیز ادعاهایی مبنی بر جانشینی امام عصر (عج) و... نیز داشته درست بوده و اینکه واقعا از نظر شما خانواده  معظم شهدا را در بر خواهد گرفت ؟

نکته دوم :

همه حضور داشتند  و دوربین ها  هم گواه بر این موضوع است  که مراسم در کمال آرامش دنبال شد و آنچنان که در خبر درج گردید واقعیت ندارد .

نکته سوم :

شما نوشتید بدنبال اعتراض این فرد ، سخنرانی لاریجانی برای دقایقی قطع شد که باز هم چنین ادعایی صحت نداشته و درست نیست !!  .

نکته چهارم :

شما نوشتید این فرد هنگام سخنرانی دکتر لاریجانی با صدای بلند گفت :  آقای لاریجانی  ما از عملکرد شما راضی نیستیم  حال سوال اینجاست : شما در بالا اشاره داشتید  که یک شخص اعتراض داشته و حالا  چطور  به ما تغییر پیدا  " این اعتراض با حمایت تنی چند از مردم حاضر که اکثر از اعضای خانواده های شهدا و جانبازان بودند مواجه شد " آیا دلیل محکم و اسنادی نیز دارید ؟ که حتما باید داشته باشید  شاید چشمان حاضرین اشتباه دیده باشد  .........

 

نکته پنجم :

شما نوشتید که دکتر لاریجانی در پایان سخنرانی حدود 45 دقیقه طول کشید به رغم درخواست های متعدد خبرنگاران ، حاضر به مصاحبه و گفت و گو  با آنان نشد ؛ در صورتیکه جناب دکتر لاریجانی حضور داشت و با تعدادی از خبرنگارانی که توانستند با جمعیت مشتاق که وی را بدرقه میکردند درب پشتی مصلی حضور داشته یافته و با ایشان گفتگو کنند.

از امام صادق علیه السلام نقل شده است که :

هرکس زبان راستگو داشتته باشد عمل او پاکیزه است و هر کس نیت او نیک باشد روزی او زیاد  میشود و هرکس با خانواده ی خود به نیکویی عمل کند عمراو طولانی خواهد شد .

 

خواهشمند است نسبت به اصلاح خبر فوق اقدام نمایید.

لینک خبر درج شده  : http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30221497&SRCH=1

 

" ستاد سومین یادواره سرداران و فرماندهان و 542 شهید شهرستان بابلسر "

 

پایگاه اینترنتی سربازان رهبر

یک شنبه 17 بهمن 1389  1:21 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها