خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم گفت: راهاندازی سامانه پرداخت الکترونیکی قبوض از صدور سالانه 10 میلیون برگه قبض جلوگیری کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن محرری ظهر امروز در مراسم افتتاح هفت پروژه فناوری اطلاعات که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، با اشاره به راهاندازی سامانه ملی قبوض الکترونیکی اظهار داشت: این سامانه با هدف کاهش هزینههای چاپ قبوض، توزیع و پرداختهای قبوض در سطح کلان، افزایش میزان رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع اجرا میشود.
وی ادامه داد: افزایش درصد پرداخت غیر حضوری شهروندان و توسعه فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم از دیگر اهداف راهاندازی این سامانه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم بیان کرد: این سامانه دارای بخشهای اطلاعرسانی، تعامل و تراکنش است و در سه فاز پیادهسازی بخشهای اطلاعرسانی و تعاملی، ورود اطلاعات شهروندان و تکمیل ثبتنام و پیادهسازی بخشهای تراکنشی اجرایی میشود.
به گفته محرری امکان پرداخت تجمعی قبوض توسط سامانه، امکان مدیریت هزینههای انرژی توسط خود شهروندان، وجود آرشیو الکترونیکی سوابق قبوض برای مردم و ... از ویژگیهای این سامانه است.
وی با اشاره به دلایل توجیهی و اقتصادی این طرح در استان قم گفت: تعداد قبوض استان قم طی یک سال 10 میلیون برگه قبض شامل قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه است و صدور هر قبض نیز 750 تومان به ازای چاپ، توزیع و عملیات بانکی هزینه دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای نرمافزاری سامانه تحت وب، تست امنیتی توسط یک سازمان دولتی و چند بخش خصوصی، بهروز رسانی منظم اطلاعات قبوض، تلفن ثابت، برق، آب و گاز از ابتدای سال 90 و ... اقدامات انجام شده در سامانه مذکور است.
محرری خاطرنشان کرد: استان قم توانسته است در زمینه بانکداری الکترونیک، ارائه 120 خدمت 30 دستگاه اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه خدمات غیر حضوری گامهای مثبتی را بردارد.
وی افزود: امید است در سال جاری بحث ارائه خدمات به صورت الکترونیک را در تمام زمینهها به اجرا درآوریم و به صورت خاص به فناوری اطلاعات در راستای خدماتدهی به مردم توجه کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم اظهار کرد: باید با استفاده از فناوری و حداقل هزینهها شاهد حداکثر بهرهوری در تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده و با مکانیزه کردن خدمات مشکلات بزرگ را به صورت روان رفع کرده و رضایت ارباب رجوع را فراهم کنیم.
محرری اذعان کرد: دستگاههای اجرایی استان قم میتوانند با یک تغییر اساسی و برنامهریزی شده از فرصت و ظرفیت موجود استان برای جلوگیری از هدر رفت انرژی استفاده کرده و از فرآیندهای طولانی ناموفق در ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک جلوگیری کنند.