راسموس هوجنگارد (Rasmus Hojengaard) که Creative Director بازی Crysis 3 است، در صحبت هایی به این موضوع اشاره کرد که توجه به جزئیات در این بازی بیشتر از توجه به وسعت محیط خواهد بود. او به این موضوع اشاره کرد که محیط های بازی به اندازه کافی وسعت خواهند داشت، اما قرار نیست شما محیط هایی مانند Skyrim را مشاهده کنید. ما می خواهیم که جزئیات بیشتری در محیط بازی به کار ببریم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که محیط های بازی را بسیار بزرگ طراحی نکنیم. با این کار به محیطی می رسیم که واقعاً می خواهیم آن را به نمایش دربیاوریم. او در ادامه می گوید که: "Skyrim به دلیل سبک حماسی اش محیط های بزرگی داشت، ولی ما می خواهیم با توجه به جزئیات سعی کنیم که شما بتوانید ریزترین نکات را هم مشاهده کنید. بازیکنان با دیدن این بازی واقعاً می گویند که خدایا چقدر جزئیات در این بازی به کار رفته است."
![](http://images.vg247.com/current//2012/05/20120501crysis3_2.jpg)