0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):5-30.
 
طراحي مدل تعيين شايستگي هاي محوري سازماني (موردکاوي: شرکت ايران خودرو)
 
حميدي زاده محمدرضا,حسين زاده شهري معصومه
 
 
 

"رويکرد مبتني بر منابع"، بر منابع داخلي شرکت به عنوان ريشه مزيت رقابتي تاکيد دارد. بررسي و تجزيه و تحليل محيط خارجي براي کشف فرصت ها و تهديدها به تنهايي نمي تواند موجب برتري رقابتي شرکت شود. از سوي ديگر، تغييرات محيط بيرون زياد و ناشناخته است و در اين شرايط، برنامه ريزي بر مبناي عوامل خارجي ريسک بالايي دارد. لذا منابع و قابليت هاي داخلي شرکت مبناي مطمئن تري براي تدوين برنامه هاي راهبردي سازمان هستند.
هنگامي مي توان راهبردهاي مبتني بر منابع را تدوين کرد که درک کاملي از "شايستگي هاي محوري 2" سازمان وجود داشته باشد.
هدف اين پژوهش ارايه مدل شناسايي شايستگي هاي محوري است. سوال هاي اصلي تحقيق عبارت اند از: کدام قابليت ها، به شايستگي محوري تبديل مي شود؟ قابليت هاي راهبردي در چه صورتي به شايستگي هاي محوري تبديل مي شود؟ شايستگي محوري شرکت ايران خودرو چيست؟ لذا تحقيق داراي دو فرضيه است. از "تکنيک هاي آماري آزمون
T "، "آزمون کلموگروف – اسميرنف" و "آزمون فريدمن" براي تحليل داده ها گردآوري شده، و آزمون فرضيه ها استفاده مي شود. تحقيق به صورت مطالعه موردي در شرکت ايران خودرو انجام گرفت و جامعه آماري آن مديران ارشد شرکت است، داده هاي تحقيق با استفاده از پرسش نامه جمع آوري شدند. يافته هاي تحقيق نشانگر اين است که قابليت طراحي بر مبناي نياز مشتري و قابليت تطبيق و توسعه فناوري هاي خريداري شده؛ "شايستگي محوري" در شرکت ايران خودرو است.

 
كليد واژه: ديدگاه مبتني بر منابع، قابليت راهبردي، شايستگي محوري، مزيت رقابتي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:36 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 2 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):31-50.
 
تبيين اثر مدل هاي ذهني بر ديدمان پردازي مشترک در سازمان ها
 
جعفري مصطفي,قوچاني فرخ
 
 
 

ظهور عصر ناپايداري و آغاز و انجام پياپي و حيرت آور قواعد بازي رقابت، جايگزيني دمادم وضعيت هاي حاکم بر فضاي کسب و کار، ضرورت دستيابي به چهارچوبي براي درک ارتباط روشمند دنياي درون (ذهن) و برون (صنعت)، ما را برمي انگيزند که هم مدل هاي ذهني و هم ديدمان (چشم انداز) خويش از آينده را مستمرا باز بيافرينيم و بهبود دهيم. اين امر مستلزم شناخت الگوهاي حاکم بر دگرگوني هاي ذهني تصميم گيران راهبردي و نيز شيوه تجسم و تصور آنها از آينده کسب و کار و صنعت خودشان دارد.
دراين تحقيق شيوه ديدمان پردازي تصميم گيران راهبردي شناسايي شده و فرآيند اثرگذاري مدل هاي ذهني بر آن تبيين شده است. داده هاي موردنياز از طريق پرسش نامه هاي از پيش تعيين شده، از جامعه هدف که صنعت روي ايران متشکل از 37 شرکت بود به شيوه تمام شماري، گردآوري و با نرم افزار
LISREL مدل سازي معادلات ساختاري 1 تجزيه و تحليل شده است. يافته ها، نشان مي دهد که تصميم گيراني که مدل هاي ذهني پويا تر دارند ديدمان پردازان موفق تري هستند و نتايج مطلوب تري بدست مي آورند.

 
كليد واژه: مدل هاي ذهني، تصوير ذهني، ديدمان پردازي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:36 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):51-68.
 
توانمندسازي کارکنان: محتوا، ماهيت، روش ها و کارکردها
 
طبرسا غلامعلي,آهنگر نرگس
 
 
 

امروزه سازمان ها هم از درون و هم از بيرون مورد هجوم قرار مي گيرند. از نظر بيروني ،جهاني شدن ،ظهور پديده فناوري اطلاعات و ارتباطات، تجارت الکترونيک و.پاسخ گويي سريعي را از سازمان ها مي طلبد. از جنبه دروني، کارکنان توقع خود را از سازمان افزايش داده اند و طالب کار غني تر ،خوديابي و خود شکوفايي بيشتر هستند. در اين ميان، داشتن نيروي انساني توانا و کارآمد که بنياد ثروت ملي و دارايي هاي حياتي سازمان به حساب مي آيند، منافع بسياري براي سازمان ها ،شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي به دنبال خواهد داشت.
در نوشتار حاضر، ابتدا سير تاريخي مفهوم توانمندسازي پرداخته شده و عوامل موثر بر موفقيت برنامه هاي توانمندسازي را بررسي قرار گرفته است. در عين حال، راهبردهاي منتخب همراه با شاخص هاي آن ها بر اساس مطالعات ميداني، به معرض نظرخواهي کارکنان جامعه آماري مورد نظر گذاشته شده است. در نهايت نيز، راهبردهاي مورد نظر همراه با شاخص ها و رتبه بندي آن ها به عنوان چارچوبي براي سياست گذاري هاي آينده معرفي شده اند.

 
كليد واژه: توانمندسازي کارکنان، کفايت نفس، احساس عجز اکتسابي، سطوح توانمندسازي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:36 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):69-87.
 
بررسي تاثيرگذاري عدالت رويه اي بر رفتار شهروندي سازماني
 
رضاييان علي,رحيمي فرج اله
 
 
 

پژوهش حاضر با هدف شناسايي تاثير عدالت رويه اي بر رفتار شهروندي کارکنان و با لحاظ کردن اعتماد سازماني به عنوان متغير ميانجي يا واسطه، انجام شده است. بدين منظور، پرسش نامه اي براي سنجش اين متغيرها طراحي شد و پس از اطمينان از روايي و پايايي ابزار اندازه گيري توسط تحليل عاملي اکتشافي و تاييدي، در ميان نمونه اي متشکل از 154 نفر از کارکنان رده تخصصي بانک ملت توزيع گرديد. روش تحقيق حاضر، پيمايشي - هم بستگي و به طور مشخص مبتني بر مدل معادلات ساختاري بود. نتايج حاصل از مدل تحقيق نشان داد که عدالت رويه اي مي تواند طبق مدل تحليل مسير ارايه شده، بر رفتار شهروندي کارکنان اين بانک تاثير بگذارد. در پايان، براي بهبود رفتار شهروندي سازماني از طريق افزايش سطح اعتماد سازماني، پيشنهاداتي به مديران ارايه گرديد.

 
كليد واژه: عدالت رويه اي، رفتار شهروندي سازماني، اعتماد سازماني، مدل معادلات ساختاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:36 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):89-137.
 
طراحي مدل ارتباطات يکپارچه بازاريابي فازي (مطالعه موردي: صنعت توليد تجهيزات پزشکي و ورزشي)
 
رضواني مهران,خدادادحسيني سيدحميد
 
 
 

بررسي پيشينه تحقيقات انجام گرفته حاکي از آن ست که عناصر تشکيل دهنده اجزاي مدل يکپارچه ارتباطات بازاريابي در قالب آميخته ترفيع عمدتا داراي ماهيتي تصادفي، پويا، مبهم، نادقيق، کيفي و يا نامشهود بوده و فهم آنها نيازمند بهره گيري از رويکردهايي است که با ماهيت ذاتي اين نوع متغيرها سنخيت و همخواني داشته باشد. در اين مطالعه با بکارگيري رويکرد فازي در مدلسازي، اتکا به داده هاي واقعي عملکرد و تحليل آرا خبرگان در راستاي تحقق اهداف توسعه اي بنگاه؛ نارسايي هاي موجود در مطالعات گذشته تا اندازه زيادي مرتفع شده و رضايت مندي بيشتري در تحقق اهداف بازاريابي و فعاليت هاي ارتباطاتي و ترفيعي بنگاه حاصل شده است. ضمنا از عواملي همچون منحني عمر محصولات بنگاه، راهبردهاي بازاريابي، بودجه فعاليت هاي ترفيعي و ماهيت رقابت و صنعت به عنوان سازه هاي کليدي جهت طراحي الگوي کارآمد ارتباطات بازاريابي بهره گرفته شده است.

 
كليد واژه: راهبرد توليد، صنعت فناوري اطلاعات، مطالعه تطبيقي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:37 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):139-192.
 
مطالعه تطبيقي راهبردهاي توليد در صنعت فناوري اطلاعات ايران، کره و ژاپن
 
شيخ زاده محمد,گودرزي غلام رضا
 
 
 

بدون شک راهبرد ساخت و توليد يکي از مهمترين مولفه ها در فرآيند برنامه ريزي کسب و کار يک سازمان است. طي سال هاي اخير تحقيقات جدي در زمينه راهبرد توليد صورت گرفته است. براي کسب مزيت رقابتي، راهبردهاي بازاريابي و توليد بايد با راهبرد سازمان مرتبط و همراه باشند [اسکينر، 1969]. وقتي سازمان ها نتوانند به ارتباط بين راهبرد توليد و راهبرد سازمان پي ببرند، با نظام  هاي توليدي غيررقابتي، که پرهزينه و وقت گير است، مواجه خواهند شد.
هدف از اين تحقيق، بررسي و مقايسه استراتژي هاي ساخت و توليد و تاثير آن بر عملکرد سازماني در صنعت فناوري اطلاعات ايران، کره و ژاپن است. شالوده اين تحقيق بر دو فرض اساسي استوار مي باشد: 1) اقدامات و راهبردهاي توليد در اين سه کشور، تفاوت معني داري دارند؛ 2) اين تفاوت ها به طور چشمگير بر عمليات ساخت و توليد و عملکرد سازماني تاثير مي گذارد.
تمرکز اين تحقيق بر شناسايي تفاوت هاي موجود بين ايران، کره و ژاپن در راهبردهاي توليد و عملکرد و اقدامات کسب و کار از طريق بررسي نتايج حاصل از پرسش نامه هاي ارسالي براي شرکت هاي فناوري اطلاعات اين سه کشور مي باشد. تفاوت هاي بين شرکت هاي ايراني، کره اي و ژاپني از چندين زاويه مورد بررسي قرار گرفته است.

 
كليد واژه: راهبرد توليد، صنعت فناوري اطلاعات، مطالعه تطبيقي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:37 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 7 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):193-219.
 
استفاده از مديريت جريان ارزش به منظور بهبود سيستم برنامه ريزي توليد در صنعت خودرو سازي (مطالعه موردي خط مونتاژ بدنه سمند)
 
متقي هايده,خزايي صديقه
 
 
 

امروزه شرکتهاي خودرو سازي مي کوشند، با به کارگيري "تکنيکهاي توليد بهنگام"، هزينه ها را کاهش دهند و زمان پاسخ گويي به مشتري را بهبود بخشند. اما در برخي موارد، اين شرکتها موفق نشده اند، تا منافع حاصل از حذف فعاليتهاي بدون ارزش افزوده مربوط به "سيستم دوباره پرسازي" را محقق سازند. (Louis, 1997,1)  در اين مقاله سعي شده است، از روش نوين "مديريت جريان ارزش"1 (VSM) به منظور بهبود برنامه ريزي توليد و کنترل موجودي استفاده شود. به همين منظور، مراحل اين فرآيند شامل انتخاب جريان ارزش هدف، ترسيم نقشه وضع فعلي، محاسبه شاخصهاي کارايي 2، ترسيم وضع آتي و ارايه برنامه کايزني براي بهينه سازي جريان ارزش هدف مورد مطالعه قرار مي گيرد. ضمن اينکه چگونگي اجراي گامهاي مذکور در فرآيند مونتاژ بدنه سمند بررسي و نتايج حاصل از اجراي فرآيند، با شبيه سازي از طريق نرم افزارVensim ، اندازه گيري قرار مي شود.

 
كليد واژه: مديريت جريان ارزش، برنامه ريزي توليد، سيستم دوباره پرسازي و کنترل موجودي، سيستم کششي، کانبان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:37 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 8 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):221-252.
 
غني سازي متدولوژي حل مساله شش سيگما از طريق نقاط کليدي ارزش آفريني مهندسي ارزش (مطالعه موردي: شرکت ايران خودرو)
 
فرتوك زاده حميدرضا,مختاريان پور مجيد
 
 
 

از ميان رويکردهاي خلاق حل مساله موجود، متدولوژيهاي مهندسي ارزش و شش سيگما به عنوان دو نمونه از رويکردهاي غالب، سالهاست که مورد استفاده سازمانها قرار مي گيرند. البته اين دو نسبت به يکديگر داراي کاستي هايي هستند که مي توانند از طريق ويژگي هاي يکديگر غني سازي شوند. مقاله حاضر با مطالعه تطبيقي وجوه تمايز و برتري هاي مهندسي ارزش در مقايسه با شش سيگما به غني سازي اين رويکرد از طريق نقاط کليدي ارزش آفريني مهندسي ارزش پرداخته است.
در اين پژوهش محققان با انجام 10 مصاحبه اکتشافي با خبرگان مهندسي ارزش و شش سيگما در شرکت ايران خودرو و تجزيه و تحليل آنها طي فرآيند کدگذاري کيفي در جهت غني سازي متدولوژي شش سيگما از طريق نقاط ارزش آفريني مهندسي ارزش تلاش نموده اند. حاصل اين کار الگوي «شش سيگماي غني شده به وسيله نقاط کليدي ارزش آفريني و ابزارهاي مکمل مهندسي ارزش» مي باشد. در اين الگو، مهندسي ارزش با تقويت سه رويکرد «جامع انديشي»، «تازه انديشي» و «دورانديشي» در شش سيگما موجب غني سازي اين متدولوژي شده است.

 
كليد واژه: مهندسي ارزش، شش سيگما، کدگذاري باز، کدگذاري محوري، کدگذاري انتخابي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:37 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 9 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):253-274.
 
مدل عوامل موثر بر عملکرد نيروي فروش: رويکرد معادلات ساختاري
 
عزيزي شهريار,روستا احمد,خدادادحسيني سيدحميد,اسدالهي هوشنگ
 
 
 

عملکرد نيروي فروش از موضوعات مورد توجه شرکتها در فضاي رقابتي امروز است. در اين مطالعه محققان الگويي را براي شناسايي عوامل موثر بر سه جنبه مختلف عملکرد نيروي فروش (رفتاري، ارايه فروش و عيني) طراحي نموده و با استفاده از معادلات ساختاري و کاربرد نرم افزار ليزرل نسخه 5/8 آن را آزمون نمودند. براي آزمون فرضيه هاي تحقيق از نمونه 165 نفره از نيروهاي فروش در صنعت مواد غذايي استفاده شد. نتايج نشان داد که از بين ادراکات شغلي نيروي فروش: اشتياق شغلي بر عملکرد عيني فروش و سخت کوشي بر عملکرد ارايه فروش و رفتاري بيشترين اثر را دارند. همچنين مشخص شد که عملکرد عيني فروش تابعي از عملکردهاي ارايه فروش و رفتاري است. اين تحقيق نشان داد که براي تبيين اثر تعارض، اشتياق و رضايت شغلي بايد متغير ميانجي سخت کوشي را مدنظر قرار داد.

 
كليد واژه: ابهام شغلي، اشتياق شغلي، سخت کوشي، عملکرد نيروي فروش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:37 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 10 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):275-297.
 
فرآيند و استراتژي نوآوري در شرکتهاي عمراني ايران
 
رحمان سرشت حسين,هاشمي سيدكمال
 
 
 

ايران بعنوان يک کشور در حال توسعه نياز گسترده به سرمايه گذاري در زيرساخت هاي اقتصادي خود دارد و همه ساله بخش اعظم بودجه عمراني خود را در اين زمينه مصرف مي کند، هر چند پيمانکاران عمراني نقش قابل توجهي در اقتصاد کشور بازي مي کنند ولي در خصوص نوآوري در اين صنعت تحقيقي انجام نشده است.
هدف اين تحقيق آن است که فرآيند و استراتژي نوآوري در اين صنعت شناسايي شود. در اين تحقيق از روش تحقيق موردي استفاده شد. براي اين منظور پنج شرکت پيمانکاري عمراني بعنوان آزمودني (مورد) انتخاب شدند و داده ها و اطلاعات لازم از روش هاي مختلف و چندگانه جمع آوري و به روش تئوري بنيادين مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج تحقيق در قالب فرآيند نوآوري در شرکت هاي عمراني و استراتژي تکامل و توسعه شرکت هاي پيمانکاري عمراني ارايه و در پايان پيشنهاداتي براي تحقيقات آتي در اين زمينه ارايه شد.

 
كليد واژه: فرآيند نوآوري، استراتژي نوآوري، شرکتهاي پروژه محور، شرکتهاي پيمانکاري عمراني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:37 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1387; 7(28):5-28.
 
بررسي جايگاه هزينه يابي کيفيت در مديريت ارتقا سازماني
 
فارسي جاني حسن,كيامهر اميركامران
 
 
 

تحولات جهاني صورت گرفته در دهه هاي اخير، کيفيت را به يک ضرورت براي بقا سازمان ها تبديل کرده است. سير توسعه مکاتب کيفيت به مديريت کيفيت فراگير انجاميده است که اعمال و ارتقا کيفيت را به همه بخش هاي سازمان تسري مي دهد. در اين راستا هزينه هاي مختلفي در بخش هاي مختلف سازمان صرف مي شود که «هزينه هاي کيفيت» نام دارد. هزينه يابي کيفيت با هدف شناسايي سطح بهينه کيفيت در سازمان انجام مي شود که مي تواند نقشي موثر در ارتقا سازمان ايفا کند، چرا که در اين سطح از کيفيت محصول، هزينه ها حداقل و منافع حداکثر است. سازمان‌هاي ايراني نيز بعضا با درک ضرورت توجه به کيفيت براي بقا يا توسعه خود، اقدام به پياده سازي سامانه هاي کيفيتي نموده اند که در چنين شرايطي عدم توجه به هزينه يابي کيفيت مي تواند موجب اتلاف منابع و بازدهي پايين در اين سازمان ها شود. اين پژوهش با هدف بررسي نگرش مديران واحدهاي پتروشيمي به هزينه يابي کيفيت و جايگاهي که براي آن و اقلام مختلف هزينه هاي کيفيت در مديريت ارتقا سازماني قايل هستند، انجام شده است. در اين مورد کاوي از روش نظرسنجي خبرگان استفاده شده و خبرگان مورد مطالعه از مديران ارشد و مسولان واحد کيفيت شرکت هاي فعال در صنايع پتروشيمي انتخاب شده اند. همچنين مدل P-A-F به عنوان مبنا جهت بررسي هزينه هاي کيفيت به کار رفته و نتايج مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.

 
كليد واژه: هزينه يابي کيفيت، هزينه هاي کيفيت، مديريت کيفيت جامع، پتروشيمي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:38 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 2 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1387; 7(28):29-46.
 
مدل هاي رفتاري در تصميم گيري فردي
 
ميرمحمدي سيدمحمد,هادوي نيا عباس
 
 
 

هر سازماني در نتيجه تصميم هاي مديران خود رشد و پيشرفت كرده يا شكست مي خورد. تصميم ها ممكن است مخاطره آميز و نامطمئن بوده و هيچ گونه تضميني براي موفقيت آن ها وجود نداشته باشد. تصميم گيري بايد با توجه به عوامل پيوسته در حال تغيير، اطلاعات نامشخص و ديدگاه هاي متعارض صورت مي پذيرد.
در اين مقاله مدل هاي رفتاري در تصميم گيري فردي و پيش فرض هاي هر مدل مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد. آن گاه نقش انتظارات در تصميم گيري با استفاده از نظريه هاي عدم تجانس شناختي، تعهد و «انتظار پيشماني» تشريح مي شود
.

 
كليد واژه: مدل، رفتار، تصميم گيري، تعهد، عدم تجانس شناختي، انتظار پشيماني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:39 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1387; 7(28):47-77.
 
مدلي سازماني براي تفکر راهبردي (مطالعه تجربي)
 
رحمان سرشت حسين,كفچه پرويز
 
 
 

تفکر راهبردي حوزه اي است که به نظريه پردازي و مفهوم سازي نياز دارد. در اين مقاله تلاش شده است، مدلي از تفكر راهبردي در سطح سازماني ارايه و آزمايش شود. اين مدل بيانگر مشارکت افراد گوناگون در سطوح سازماني در فرايند تفكر راهبردي و عوامل گوناگون اثرگذار بر اين سطح از مشارکت است. مدل تحقيق با استفاده از نمونه اي آماري مورد سنجش و بررسي قرار گرفت و ميزان اثرگذاري هر يک از عوامل با استفاده از داده هاي گردآوري شناسايي شد. مدل آزمون شده بيانگر نقش هر يک از عوامل ياد شده در مدل براي تفکر راهبردي در سطح سازماني است.

 
كليد واژه: تفکر راهبردي، مديريت راهبردي، مشارکت سازماني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:39 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1387; 7(28):79-102.
 
مديريت سرمايه فکري ضرورتي براي سازمان هاي عصر دانايي محور
 
ميركمالي سيدمحمد,ظهورپرونده وجيهه
 
 
 

در عصر اقتصاد مبتني بر دانش و در پي تغييرات وسيع اقتصادي – اجتماعي، موفقيت سازمان ها به کسب منابع مالي و مادي محدود نمي شود، بلکه منوط به دست يابي به سرمايه هاي نامشهودي است که به كمك آن ها مي توان به برتري رقابتي پايدار رسيد. در محيط راهبردي جديد، سازمان هايي پيشرفت خواهند کرد که خود را سازماني يادگيرنده بدانند که هدفش بهبود مداوم سرمايه فکري است، زيرا سازماني که قادر به افزايش سرمايه فکري خود نباشد، قادر به بقا نيست. ليکن علي رغم اهميت فزاينده سرمايه فکري به عنوان منبع حياتي برتري رقابتي سازمان ها، درک محدودي از آن وجود دارد. اين در حالي است که مديريت سرمايه فکري به مديران سازمان ها اجازه خلق، پرورش، کنترل و حفظ يک منبع مستحکم مزيت رقابتي را مي دهد؛ آن چه که به سادگي به تصرف رقبا در نخواهد. آمد مقاله حاضر چيستي و چگونگي مديريت سرمايه فکري را در سازمان ها بررسي كرده است.

 
كليد واژه: سرمايه فکري، سرمايه انساني، سرمايه ساختاري، سرمايه مشتري، مديريت سرمايه فکري، اقتصاد دانايي محور
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:39 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1387; 7(28):103-128.
 
بررسي تاثيرگذاري هوش عاطفي بر رفتار شهروندي سازماني کارکنان با لحاظ كردن نقش تعهد عاطفي (مطالعه موردي بانک ملت)
 
هادي زاده مقدم اكرم,فرجيان مرجان
 
 
 

طي دهه هاي اخير، «هوش عاطفي» به طور فزاينده اي مورد توجه مديران و نظريه پردازان سازماني قرار گرفته است، به طوري که تحقيقات بسياري در زمينه شناخت عوامل موثر برآن و هم چنين نتايج حاصل از تاثيرگذاري اين مفهوم جديد بر نگرش، رفتار و عملکرد رهبران و پيروان در محيط هاي سازماني، انجام شده است. از اين رو، پژوهش حاضر با هدف شناسايي «تاثير هوش عاطفي بر رفتار شهروندي سازماني کارکنان» و با لحاظ كردن «تعهد عاطفي» به عنوان متغير ميانجي يا واسطه انجام شده است. بدين منظور پرسش نامه اي براي سنجش اين متغيرها طراحي شد و پس از اطمينان از روايي و پايايي ابزار اندازه گيري توسط تحليل عاملي اکتشافي و تاييدي، در ميان نمونه اي متشکل از 154 نفر از کارکنان رده ي تخصصي بانک ملت، توزيع شد.
روش تحقيق حاضر، پيمايشي – هم بستگي و به طور مشخص مبتني بر مدل معادلات ساختاري است. نتايج حاصل از مدل تحقيق نشان داد، هوش عاطفي مي تواند طبق مدل تحليل مسير ارايه شده، بر رفتار شهروندي کارکنان اين بانک تاثير گذارد. در پايان، به منظور بهبود رفتار شهروندي سازماني از طريق «بالا بردن سطح توانمندي هاي هوش عاطفي»، پيشنهاداتي براي مديران منابع انساني ارايه شده است.

 
كليد واژه: هوش عاطفي، تعهد عاطفي، رفتار شهروندي سازماني، مدل معادلات ساختاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:39 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها