پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1390; 10(5 (پياپي 38)):57-79. |
|
بررسي عوامل موثر بر وفاداري به برند در بازار فرآورده هاي لبني |
|
حسيني ميرزاحسن,رضايي مهدي* |
|
* دانشکده علوم اجتماعي و اقتصادي، دانشگاه پيام نور |
|
مبحث برند (مارک تجاري) از جمله مباحثي است که امروزه در کانون توجه شرکتها و فعالان بازار قرار گرفته است. به تبع آن، مساله وفاداري به مارک تجاري، از مسائل مهم و حتي مي توان گفت، حياتي در بازاريابي امروز دنيا و علي الخصوص بازارهاي بالغ به شمار مي رود.
در تحقيق حاضر، سعي بر آن بوده است که با مطالعه گسترده در زمينه عوامل موثر بر وفاداري، موارد مهم و مشترک، استخراج شده و مورد آزمون واقع گردند تا در نتيجه بتوان عوامل اصلي ايجاد وفاداري – در اين مورد، در بازار فرآورده هاي لبني در شهر تهران – را استخراج کرده و بتوان آن را به عنوان راهنمايي جهت اقدامات شرکتهاي فعال در اين زمينه بکار برد. بدين منظور ابتدا به تعريف وفاداري به مارک تجاري و عوامل موثر بر آن از ديدگاه محققان و پژوهشگران پرداخته شده است و فرضيه هايي بر پايه اين نظرات استخراج شده است. سپس به منظور آزمون فرضيه ها، اطلاعات اوليه از طريق ابزار پرسشنامه بر اساس مقياس ليکرت و با 5 گزينه و با داشتن آلفاي کرونباخ کل 0.91 از قلمرو تحقيق که مناطق 22 گانه شهر تهران بوده و از نظر موضوعي شامل بررسي ارتباط عوامل 6 گانه با وفاداري به محصولات لبني مي باشد و با روش نمونه گيري احتمالي طبقه اي (قشربندي) جمع آوري و با استفاده از روش هاي آماري تحقيق همبستگي و تحليل رگرسيون گام به گام مورد آزمون قرار گرفت که نتايج آن حاکي از تعيين ميزان اهميت عوامل موثر بر وفاداري به مارک تجاري در بازار فرآورده هاي لبني در شهر تهران به ترتيب آيتم هاي قيمت، طعم، تبليغات، بسته بندي، در دسترس بودن و تبليغات توصيه اي مي باشد.
|
|
كليد واژه: وفاداري، قيمت، تبليغات، محصول، دسترسي |
|
|
نسخه قابل چاپ
|
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:27 AM
تشکرات از این پست