0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 10 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) تابستان 1388; 8(31):179-196.
 
کاربرد فنون MADM فازي جهت اولويت بندي محصولات توليدي کارخانه چيني مقصود مشهد
 
رضواني حميدرضا*,مهدي پور حسين آباد صفورا
 
* دانشكده علوم اقتصادي و اداري، دانشگاه مازندران
 
 

منابع در دسترس سازمان ها محدود است، متاسفانه اغلب شرکت ها و موسسات به دليل فقدان اولويت بندي مناسب در شاخصه ها و معيارها، قادر به تعيين ترتيب درست محصولات جهت تخصيص منابع نمي باشند و در پي آن بسياري از منابع موجود خود را از دست مي دهند. در دنياي امروز اغلب مسايلي که براي تصميم گيري به مديران عرضه مي شود و حتي مسايل روزمره هر يک از ما داراي ابعاد متنوعي است و با چند معيار فرموله مي شود. در اين مقاله پس از جمع آوري داده ها و اطلاعات توسط مصاحبه ابتدا با استفاده از تجزيه و تحليل هاي مبتني بر فنون MADM  فازي ماتريس تصميم را تشکيل داده و سپس با استفاده از دو روش TOPSIS و ELECTRE، به صورت فازي محصولات کارخانه چيني مقصود مشهد جهت اولويت بندي و رتبه بندي تحليل شده اند. با مشاهده نتايج روش هاي ادغام و تخصيص خطي و همچنين نتايج روش TOPSIS و ELECTRE به اين نتيجه رسيديم که براي شرکت مورد بررسي، از بين اين دو روش نتايج روش ELECTRE با نتايج روش هاي ادغام يکي بوده و تفاوتي ندارند. از اين رو روش ELECTRE بهتر از روش TOPSIS عمل کرده و نتايج قابل قبول تري ارايه مي دهد.

 
كليد واژه: تصميم گيري چندمعياره (MCDM)، تخصيص خطي (LA)، تصميم گيري چندشاخصه (MADM)؛ ELECTRE؛ TOPSIS
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:22 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):9-28.
 
ارزيابي هوشمندانه نقشه شناختي فازي (FCM)
 
طالب پور عليرضا,احمدي صدرا*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

مدل FCM يک نمودار علت و معلول است که نمايشگر روابط بين اجزاي اساسي در نظام هاي پيچيده است. خبره هايي که آشنا به اجزاي نظام و روابط بين آنها هستند ممکن است تعيين کننده روابط موجود در مدل FCM باشند. زماني که تعداد عوامل زياد باشد و در مدل سازي به دنبال آن باشيم تا عوامل را دسته بندي کرده و در حوزه هاي مشخصي دسته بندي نماييم، شکل آنجاست که با افزايش تعداد آنها و روابط بين آنها خطاي بررسي عوامل بسيار افزايش مي يابد و خبره به راحتي نمي تواند روابط صحيح علت و معلولي بين عوامل را مشخص کند. بنابراين براي حل اين مشکل در دسته بندي عوامل، لازم است مکانيزمي را درنظر گرفت تا با استفاده از آن بتوان روند دسته بندي عوامل و مشخص نمودن روابط علت و معلولي صحيح را در ماتريس نهايي عوامل تسهيل کرد.

 
كليد واژه: منطق فازي، FCM؛ مدل هاي علت و معلول
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:22 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 2 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):29-48.
 
بهبود ارزش ويژه برند مبتني بر مشتري توسط ايجاد تصور از مزيت هاي کارکردي و غيرکارکردي (مطالعه موردي: بانک ملت)
 
ديواندري علي,حقيقي محمد,اله ياري اشكان*,باقري تينا
 
* دانشكده مديريت، دانشگاه تهران
 
 

منبع اصلي ارزش آفريني برند (هم براي سازمان و هم براي مشتري) در ذهن مشتريان بالقوه و بالفعل نهفته است. بنابراين، براي بهبود وضعيت برند، تمرکز بر جايي غير از ذهن مشتريان، امري نادرست خواهد بود. البته آشکار است که کنترل مستقيم ذهنيت مشتريان امري غيرممکن است. در اين راستا، اين مقاله درصدد است تا رابطه علي بين تصورات از مزيت هاي کارکردي و غيرکارکردي حاصل از تعاملات فعاليت هاي ايجاد برند، با شناخت برند (به صورت مطالعه موردي در بانک ملت) را نمايان سازد.
نتايج نشان داد که تصور از مزيت هاي کارکردي رابطه علي و همبستگي مثبت نسبتا شديدي با شناخت برند داشته و به عنوان علتي بر ذهنيت هاي شکل گرفته در رابطه با برند محسوب مي شود. بنابراين تعامل فعاليت هاي ايجاد برند در راستاي ايجاد تصور از ارايه مزيت هاي کارکردي توسط برند يک بانک، بر بهبود ارزش ويژه برند بسيار موثر واقع خواهد شد.

 
كليد واژه: ارزش ويژه برند مبتني بر مشتري، شناخت برند، مزيت هاي کارکردي، مزيت هاي غيرکارکردي، فعاليت هاي ايجاد برند
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:22 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):49-65.
 
بررسي زمينه هاي پياده سازي مديريت ارتباط با مشتري (CRM) در صنعت هتلداري ايران
 
موتمني عليرضا,جعفري ابراهيم*
 
* دانشکده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

از عوامل موفقيت صنعت گردشگري فراهم آوردن عوامل رضايت گردشگران است. صنعت هتلداري از جمله مهمترين حلقه هاي اين موفقيت است که براي اين هدف نيازمند فناوري هاي نويني از جمله مديريت ارتباط با مشتري (CRM) است. CRM از آن دسته فناوري هاي نويني است که در زمينه حفظ مشتريان و تبديل آنها به مشتريان وفادار نقشي حياتي ايفا مي کند. براي پياده سازي هر فناوري بدون داشتن زمينه مناسب پياده سازي، شکست در انتظار هر سازماني خواهد بود. لذا در اين تحقيق زمينه هاي پياده سازي CRM طبق مدل گارتنر در صنعت هتلداري ايران بررسي شده است. در اين تحقيق عوامل مهم براي پياده سازي فناوري CRM مشخص شد و پس از بررسي داده ها معلوم شد که صنعت هتلداري ايران در زمينه هايي مانند توجه به تغييرات در سيکل زندگي مشتري، جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل آن و تبديل آن به دانشي جهت به کارگيري در برنامه ريزي هاي هتل، استفاده از روشهاي نوين از قبيل وب سايت و غيره دچار ضعف اساسي است و در مولفه هاي مهمي مانند توجه مديريت ارشد سازمان ها به جذب و نگهداري مشتريان براي بلند مدت،گرفتن بازخورد از مشتريان و غيره داراي نقاط قوت است. ولي در مجموع با توجه به نتايج به دست آمده در اين تحقيق مي توان گفت که صنعت هتلداري ايران با انجام تمهيداتي قادر است مديريت ارتباط با مشتري را با موفقيت اجرا کند.

 
كليد واژه: مديريت ارتباط با مشتري، هتلداري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:22 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):67-85.
 
ارتقا سطح کيفيت خدمات: بررسي تاثير رفتار شهروندي سازماني (مورد مطالعه:هتل پارس مشهد)
 
مرتضوي سعيد,نوري علي*
 
* دانشكده علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه فردوسي مشهد
 
 

اقتصاد مبتني بر خدمات به عنوان پديده نوظهور در عرصه تجارت، باعث اهميت يافتن جايگاه بخش خدمات در اقتصاد و همچنين توجه به نحوه ارتقا، سطح کيفيت خدمات شده است. در اين راستا درک رفتارهاي کارکنان خط مقدم سازمان ها به دليل تماس مستقيم آنان با مشتريان، تاثير بسزايي در بهبود سطح کيفيت خدمات دارد. بر همين اساس، هدف اين مطالعه، بررسي تاثير مستقيم ابعاد رفتار شهروندي سازماني بر کيفيت خدمات در هتل پنج ستاره پارس مشهد مي باشد. داده هاي موردنياز براي اين پژوهش که از مجموعه منابع انساني هتل (N=152) و مهمانان آن (N=152) و با شيوه پرسشنامه جمع آوري شده است، با استفاده از نرم افزار ليزرل و در قالب روش مدل يابي معادلات ساختاري، تجزيه و تحليل شده است. نتايج اين بررسي ها نشان مي دهد که هيچ يک از ابعاد رفتارهاي شهروندي سازماني کارکنان هتل پارس بر سطح کيفيت خدمات ارايه شده به مشتريان اين هتل، تاثير مستقيم نداشته است.

 
كليد واژه: رفتار شهروندي سازماني، کيفيت خدمات، مدل يابي معادلات ساختاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:22 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):87-104.
 
ارتباط تغييرات ارزش افزوده بازار با ارزش افزوده اقتصادي و سود حسابداري
 
اسدي غلام حسين,نظري مرند حسن*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه آزاد قزوين
 
 

با توجه به متون علمي به نظر مي رسد که داده ها و اطلاعات تاريخي توانايي تعيين ارزش يک دارايي را نداشته باشند. اما شواهد نشان مي دهد که در بازار، سرمايه گذاران بر اساس گزارشهاي مالي و اطلاعات مندرج در آن، تصميمات سرمايه گذاري خود را شکل مي دهند. در همين حال، استوارت ادعا مي کند که مدل ارزش افزوده اقتصادي که بر مبناي داده هاي تاريخي محاسبه مي شود ممکن است به درستي ارزش خلق شده در بازار را شناسايي کند، در اين صورت بايد ساير معيارها مانند سود حسابداري را رها کرد. بر اين مبنا، سعي شد تا اين ادعا در بورس اوراق بهادار تهران به محک آزمايش گذاشته شود. نتايج حاصل نشان مي دهد که در بازار اوراق بهادار تهران، ارزش افزوده اقتصادي و سود خالص حسابداري، معيارهايي ضعيف و ناکارآ براي شناسايي ارزش ايجادي در بازار هستند.

 
كليد واژه: ارزش افزوده اقتصادي، ارزش افزوده بازار، سود حسابداري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:23 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):105-123.
 
بررسي اطمينان بيش از اندازه سرمايه گذاران و حجم معاملات در بورس اوراق بهادار تهران
 
جهان خاني علي,نوفرستي محمد,قراگوزلو فرهنگ*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

اطمينان بيش از اندازه سرمايه گذاران به تحليل ها و اطلاعات خود، نوعي انحراف شناختي است که فرد به دليل بازخورهاي کند و همراه با خطا از تصميمات خود در شرايط ريسک، به درک صحيح قابليت ها و مهارت هايش در تصميم گيري قادر نيست. يکي از نشانه هاي وجود اطمينان بيش از اندازه در بازار سهام، افزايش حجم معاملات سرمايه گذاران پس از تحقق بازده در دوره هاي قبل است. براي بررسي وجود چنين رابطه اي در بين سرمايه گذاران، به تشکيل مدل خود توضيح برداري (VAR) با متغيرهاي درونزا و برونزاي هفتگي و ماهيانه اقدام کرديم. نتايج به دست آمده از اين مدل، وجود رابطه معناداري را بين گردش معاملات جاري و بازده هاي بازار را با متغيرهاي هفتگي رد کرده است و زماني که از متغيرهاي ماهانه استفاده نموديم، اين رابطه معنادار بوده است؛ اما از لحاظ مقداري بسيار ناچيز مي باشد؛ سپس وجود چنين رابطه اي را در سطح تک تک شرکتها با تشکيل مدل Panel VAR، با متغيرهاي ماهيانه آزمون کرديم. در اين حالت در پي يافتن رابطه اي بين گردش معاملات جاري شرکت با بازده قبلي شرکت و بازده قبلي بازار بوديم. نتايج به دست آمده، وجود هر گونه رابطه اي را بين اين متغيرها رد کرد؛ بنابراين صرف نظر از وجود بعضي محدوديتها در بورس تهران، مي توان نتيجه گرفت اطمينان بيش از اندازه بين سرمايه گذاران و فعالان بازار وجود ندارد.

 
كليد واژه: مالي رفتاري، تئوري انتظارات، روانشناسي شناختي، اطمينان بيش از اندازه سرمايه گذاران، مدل خود توضيح برداري VAR
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:23 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 7 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):125-140.
 
بررسي تبعات اجراي کوچک سازي در شرکت خوشگوار
 
رضاييان علي,سبحاني فرد ياسر*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

کوچک سازي را مي توان تحت عنوان کاهش نيروي کار، حذف وظايف، کاهش هزينه ها يا طراحي مجدد نظام ها و سياست ها تعريف کرد. بايد توجه داشت که نمي توان انتظار کرد که با اين راه حل هيچ مشکلي گريبان گير شرکت اجرا کننده نشود، بلکه اين روش نيز مانند ساير روشهاي اجرايي علاوه بر محاسني که دارد، داراي اثرات منفي نيز مي باشد. همچنين با شناخت اثرات منفي کوچک سازي سوالي که بلافاصله مطرح مي شود اين است که بخش منابع انساني و رفتاري يک سازمان چه راهکارهايي جهت خنثي سازي اين اثرات مي تواند انجام دهد؟ در اين تحقيق ابتدا اين اثرات منفي و راهکارهاي منابع انساني مورد شناسايي قرار گرفته و سپس با تحليل عاملي اکتشافي اين عوامل کاهش داده شده است. در نهايت بين تمامي متغيرهاي کاهش يافته نهايي همبستگي محاسبه شده و روابط بين اين عوامل تحليل شده است.

 
كليد واژه: کوچک سازي، منابع انساني، اثرات منفي کوچک سازي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:23 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 

 8 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):141-159.
 
تعيين و ارتقا موقعيت استراتژيک پالايشگاه تهران بر مبناي مدل دلتا ورويکرد پويايي هاي سيستم
 
اسماعيل پور رضا,ملك اخلاق اسماعيل,قضاوت سميه*
 
* دانشكده علوم انساني، دانشگاه گيلان
 
 

تطبيق پذيري با مسايلِ جديد دنياي کسب و کار با دستيابي به موقعيت بالنسبه مناسب تر و بهره مندي از ساختاري ديناميک در تبيينِ گزينه هاي استراتژيک، اساس حضور در محيط پيچيده امروزي است. در اين تحقيق، در مرحله اول مدل دلتا به عنوان يک مدل استراتژيک نوين براي شناخت موقعيت استراتژيک شرکت پالايش نفت تهران مورد استفاده قرار گرفت و سهم اين سازمان از گزينه هاي استراتژيک مدل دلتا مشخص گرديد. در مرحله دوم، با روشن شدن موقعيت استراتژيک سازمان، از روشِ پويايي هاي سيستم براي ارايه مدل شبيه سازي شده و مفهومي روشن تر از اين موقعيت و نحوه تعاملِ سازمان با محيط بيروني استفاده شد و سياست هاي مختلف مديريتي با استفاده از نرم افزار  Vensimمورد آزمون قرار گرفت.

 
كليد واژه: استراتژي، موقعيت استراتژيک، مدل دلتا، پوياييهاي سيستم
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:23 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
بررسي ساختار سازماني مراکز تربيت معلم و دانشگاه هاي دولتي استان اصفهان
 
طاهرپور فاطمه*,رجايي پور سعيد,شهبازي زهرا
 
* دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان
 
 

هدف از اين پژوهش بررسي ساختار سازماني مراکز تربيت معلم و دانشگاه هاي دولتي اصفهان در سال تحصيلي 86-85 بر اساس نظريه استيفن رابينز بود. سوالهاي پژوهش شامل بررسي ميزان پيچيدگي، رسميت و تمرکز در اين سازمان ها مي باشد. روش پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي و نمونه آماري شامل 115 نفر از روسا، معاونين و مديران گروه هاي آموزشي دانشگاه هاي دولتي و مراکز تربيت معلم استان اصفهان در سال تحصيلي 86-85 بود که با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي متناسب با حجم، به نسبت 21 به 94 از بين اين مراکز و دانشگاه ها انتخاب شدند. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه هاي پيچيدگي، رسميت و تمرکز رابينز بود. به منظور تجزيه و تحليل اطلاعات از آزمون هاي آماري t با دو گروه مستقل، ضريب همبستگي پيرسون، آزمون همگني واريانس ها و تحليل واريانس يک راهه وهتلينگ استفاده شد. نتايج حاکي از اين بود که بين ابعاد ساختاري دانشگاه هاي دولتي و مراکز تربيت معلم تفاوت معناداري وجود دارد. در دانشگاه ها ميزان پيچيدگي 81/22 و بيشتر از ميزان پيچيدگي در مراکز تربيت معلم (09/17) بود و در مراکز تربيت معلم ميزان رسميت 81/33 و تمرکز 18/31 بود که اين مقادير بيشتر از مقادير مشابه آن در دانشگاه هاي دولتي بود.

 
كليد واژه: دانشگاه هاي دولتي، مراکز تربيت معلم، ساختار سازماني، تمرکز، رسميت، پيچيدگي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:23 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 10 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):181-200.
 
فرآيند شکل گيري دولت الکترونيکي و راهبردهاي آينده نگاري در ايران
 
سرداري احمد*
 
* دانشكده علوم انساني، گروه مديريت بازرگاني، دانشگاه شاهد
 
 

دولت الکترونيکي به عنوان يک اصطلاح عبارت است از استفاده از فناوري اطلاعات به ويژه اينترنت در ارايه و خدمات عمومي با سهولت بيشتر مشتري بسند تر با صرفه تر و در مجموع به طريقي متفاوت تر و بهتر. دولت الکترونيکي را در تعريفي وسيع تر مي توان قبول هر نوع فناوري اطلاعاتي و ارتباطي از جانب دولت تعر يف کرد. بدون ترديد، يکي از مهمترين مقولات در جامعه اطلاعاتي مساله دولت الکترونيکي به معناي فراهم کردن شرايطي است که دولت ها بتوانند خدمات خود را به صورت شبانه روزي و در تمام ايام هفته به شهروندان ارايه کنند. در بسياري از کشورها توجه به مفهوم دولت الکترونيکي و استقرار آن اهميت ويژه اي پيدا کرده است. دولت ها اين مفهوم را تلاشي براي مدرنيزه کردن يا اصلاح و باز مهندسي دولت مي دانند. البته ايجاد دولت الکترونيکي مستلزم تغييراتي اساسي است که چالش هاي جدي با خود به همراه مي آورد.
در اين مقاله تحقيقاتي با بررسي وضعيت دولت الکترونيکي در کشور، شکاف موجود براي تحقق اهداف تعيين شده تبيين مي شود؛ سپس به مولفه هاي مدل مفهومي، زيرساخت هاي فيزيکي و ارتباطي پرداخته مي شود و با توجه به توانايي و قابليت هاي دستگاه هاي دولتي در زمينه آينده نگاري در ترميم اين خلا، توصيه ها و پيشنهادهاي لازم مطرح خواهد شد.

 
كليد واژه: دولت الکترونيکي، معماري الکترونيکي، شبکه الکترونيکي دولت، اداره الکترونيکي، آينده نگاري، جامعه الکترونيکي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:26 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 2 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1390; 10(5 (پياپي 38)):27-40.
 
عوامل موثر بر قصد تعويض خودرو توسط مصرف کنندگان: کاربرد نظريه عمل سنجيده شده
 
رنجبريان بهرام,فتحي سعيد,كمالي عبدالنبي*
 
 
 

صنعت خودرو نيرو محرکه اقتصاد بيشتر کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه محسوب مي شود. پژوهش حاضر براي بررسي عوامل موثر بر قصد تعويض خودرو انجام شده است. در اين پژوهش از نظريه عمل سنجيده شده براي اندازه گيري قصد تعويض مصرف کننده استفاده شده است که نگرش مصرف کننده نسبت به عمل و هنجارهاي ذهني به عنوان عوامل تاثيرگذار بر قصد تعويض مصرف کننده را مد نظر قرار مي دهد و همچنين درگيري ذهني مصرف کننده به طبقه محصول و ميزان توجه او به اطلاعات مقايسه اي اجتماعي به الگو اضافه شده که قصد بازخريد مصرف کننده را اندازه گيري مي کند. روش تحقيق مورد استفاده توصيفي است. جامعه آماري 482 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه اصفهان است که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي 86 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه بوده که پايايي آن با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ 0.751 محاسبه شد. نتايج نشان داد، موثرترين عامل در قصد تعويض خودرو در جامعه مورد مطالعه، هنجار ذهني است.

 
كليد واژه: نگرش، قصد تعويض، درگيري ذهني، نظريه عمل سنجيده شده
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:26 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1390; 10(5 (پياپي 38)):41-55.
 
شناسايي و تحليل عوامل تاثيرگذار بر پذيرش خدمات بانکداري اينترنتي
 
يعقوبي نورمحمد,اورعي يزداني بدرالدين*,شاكري رويا
 
* دانشگاه سيستان و بلوچستان
 
 

نظريه تلفيقي پذيرش و کاربرد فناوري که يکي از جديدترين نظريه هاي مطرح در زمينه پذيرش فناوري است حاصل يکپارچگي سازه هاي مربوط به هشت الگوي پرکاربرد و مهم در حوزه تحقيقات پذيرش فناوري مي باشد. در اين مقاله سعي شده است پذيرش خدمات بانکداري اينترنتي با استفاده از همين نظريه و با تاکيد بر نقش متغير تعديل کننده جنسيت مورد بررسي قرار گيرد. براي آزمون فرضيه هاي تحقيق از داده هاي بدست آمده از 349 نفر از مشتريان بانک ملي ايران در شهر تهران استفاده شده است. نتايج تحليل داده ها با استفاده از تکنيک تحليل مسير (الگوي يابي معادلات ساختاري) ليزرل نشان داد که هر سه سازه؛ انتظارات مربوط به عملکرد، انتظارات مربوط به تلاش و اثر اجتماعي با قصد استفاده مشتريان از خدمات بانکداري اينترنتي رابطه معناداري دارند. هم چنين رابطه سازه هاي شرايط تسهيل کننده و قصد رفتاري با استفاده واقعي از خدمات بانکداري اينترنتي معنادار مي باشد. تاثير متغير تعديل کننده جنسيت نيز بر ارتباطات موجود در الگوي تحقيق مورد تاييد واقع شده است.

 
كليد واژه: نظريه تلفيقي پذيرش و کاربرد فناوري، پذيرش فناوري، جنسيت، بانکداري اينترنتي، تحليل مسير
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:26 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1390; 10(5 (پياپي 38)):57-79.
 
بررسي عوامل موثر بر وفاداري به برند در بازار فرآورده هاي لبني
 
حسيني ميرزاحسن,رضايي مهدي*
 
* دانشکده علوم اجتماعي و اقتصادي، دانشگاه پيام نور
 
 

مبحث برند (مارک تجاري) از جمله مباحثي است که امروزه در کانون توجه شرکتها و فعالان بازار قرار گرفته است. به تبع آن، مساله وفاداري به مارک تجاري، از مسائل مهم و حتي مي توان گفت، حياتي در بازاريابي امروز دنيا و علي الخصوص بازارهاي بالغ به شمار مي رود.
در تحقيق حاضر، سعي بر آن بوده است که با مطالعه گسترده در زمينه عوامل موثر بر وفاداري، موارد مهم و مشترک، استخراج شده و مورد آزمون واقع گردند تا در نتيجه بتوان عوامل اصلي ايجاد وفاداري – در اين مورد، در بازار فرآورده هاي لبني در شهر تهران – را استخراج کرده و بتوان آن را به عنوان راهنمايي جهت اقدامات شرکتهاي فعال در اين زمينه بکار برد. بدين منظور ابتدا به تعريف وفاداري به مارک تجاري و عوامل موثر بر آن از ديدگاه محققان و پژوهشگران پرداخته شده است و فرضيه هايي بر پايه اين نظرات استخراج شده است. سپس به منظور آزمون فرضيه ها، اطلاعات اوليه از طريق ابزار پرسشنامه بر اساس مقياس ليکرت و با 5 گزينه و با داشتن آلفاي کرونباخ کل
0.91 از قلمرو تحقيق که مناطق 22 گانه شهر تهران بوده و از نظر موضوعي شامل بررسي ارتباط عوامل 6 گانه با وفاداري به محصولات لبني مي باشد و با روش نمونه گيري احتمالي طبقه اي (قشربندي) جمع آوري و با استفاده از روش هاي آماري تحقيق همبستگي و تحليل رگرسيون گام به گام مورد آزمون قرار گرفت که نتايج آن حاکي از تعيين ميزان اهميت عوامل موثر بر وفاداري به مارک تجاري در بازار فرآورده هاي لبني در شهر تهران به ترتيب آيتم هاي قيمت، طعم، تبليغات، بسته بندي، در دسترس بودن و تبليغات توصيه اي مي باشد.

 
كليد واژه: وفاداري، قيمت، تبليغات، محصول، دسترسي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:27 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1390; 10(5 (پياپي 38)):81-96.
 
تبيين الگوي قصد پذيرش نوآوري در تعامل عناصر بازار و ادراکات پذيرندگان نوآوري
 
جزني نسرين,باقري سيدمحمد*,حاجي كريمي عباسعلي,عالم تبريز اكبر
 
* دانشگاه پيام نور
 
 

هدف اصلي اين رساله، شناسايي و الگوسازي عوامل فني، اجتماعي، فردي و رابطه اي موثر بر ادراکات و قصد پذيرندگان نوآوري در صنعت محصولات الکترونيکي است. اين تحقيق از نظر هدف، کاربردي است و از نظر نحوه گردآوري داده ها، تحقيقي توصيفي- پيمايشي محسوب مي شود. نمونه آماري اين تحقيق شامل 373 پذيرنده بالقوه محصولات الکترونيکي در سطح شهر تهران هستند که پرسشنامه تحقيق به صورت تصادفي با نسبت توزيع متناسب با جمعيت مناطق تهران در ميان اين افراد توزيع و جمع آوري شد. اصلي ترين روش تجزيه و تحليل داده ها، ماتريس کواريانس با رويکرد تحليل مسير است. نتايج اين تحقيق نشان داد که از ميان ويژگي هاي محصول جديد، متغيرهاي قابليت استفاده و مزيت نسبي بر ارزش ادراک شده و همچنين متغير پيچيدگي بر مخاطره ادراک شده تاثير مستقيم دارد. از ميان ابعاد کيفيت رابطه نيز تنها اعتماد عام بر ارزش ادراک شده و قصد پذيرش افراد تاثير دارد و رضايت اثر معکوسي بر مخاطره ادراک شده دارد. از ميان متغيرهاي شناختي نيز تاثير کنترل رفتاري و درگيري ذهني پذيرندگان بر قصد پذيرش نوآوري تاييد نشد، اما مشخص شد نوجويي محصول- محور بر ارزش ادراک شده و قصد پذيرش افراد موثر است. در نهايت اينکه، مخاطره ادراک شده تاثير کمتري نسبت به ارزش ادراک شده بر قصد پذيرش افراد دارد.

 
كليد واژه: قصد، شبکه اجتماعي، ارزش ادراک شده، مخاطره ادراک شده، نوجويي، کنترل رفتاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:27 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها