0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1390; 10(5 (پياپي 38)):9-25.
 
بررسي ميزان تاثير هوشمندي رقابتي در ايجاد مزيت رقابتي
 
رضايي دولت آبادي حسين*,زينلي زهرا,شكرچي زاده زهرا
 
* دانشکده علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
 
 

هوشمندي رقابتي، ابزاري تجاري است که به فرايند مديريت راهبردي در سازمانها کمک کرده و عملکرد کسب و کار را از طريق افزايش دانش، ارتباطات داخلي و کيفيت برنامه هاي راهبردي افزايش مي دهد. هوشمندي رقابتي سمت و سوي رقابت را نشان داده و به شرکتها اين امکان را مي دهد که ازطريق تجزيه و تحليل حرکات رقبا بتوانند قبل از آنکه تحت تاثير محيط پيرامون قرار بگيرند، نسبت به پيش بيني و توسعه بازار خود اقدام کنند که اين امر در بلندمدت منجر به کسب مزيت رقابتي پايدار مي شود. در اين مقاله با ارائه يک الگوي پيشنهادي، به بررسي ميزان تاتير هوشمندي رقابتي و اجزاي آن بر مزيت رقابتي در شرکتهاي موجود در شهرک علمي تحقيقاتي شهر اصفهان پرداخته شده است. اطلاعات مورد نياز با استفاده از پرسشنامه جمع آوري و از طريق نرم افزار ليزرل مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نتايج حاکي از آن است که استفاده از يک برنامه هوشمندي رقابتي سبب دستيابي به مزيت رقابتي نسبت به رقبا مي شود و تضمين کننده بقاي سازمان است. به عبارت ديگر برنامه ريزي و تمرکز، جمع آوري، تجزيه و تحليل و انتشار و ارزيابي اطلاعات سبب تقويت قدرت رقابتي شرکت به منظور کسب موقعيت برتر در بازار مي شود.

 
كليد واژه: هوشمندي رقابتي، مزيت رقابتي، نوآوري، کيفيت، کارايي، پاسخگويي به مشتري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:13 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):9-28.
 
رابطه ساده و چندگانه عدالت سازماني با عملكرد شغلي در شركت ذوب آهن اصفهان
 
براتي هاجر*,عريضي حميدرضا,نوري ابوالقاسم
 
* دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه اصفهان
 
 

در پژوهش حاضر رابطه ساده و چندگانه عدالت سازماني و عملكرد شغلي بررسي مي شود. در عدالت سازماني مطرح مي شود كه بايد به چه شيوه هايي با كاركنان رفتار شود تا احساس كنند با آنها به صورت عادلانه رفتار شده است. عدالت سازماني شامل دو حيطه توزيعي و رويه اي است. طبق فرضيه هاي پژوهش عدالت سازماني با عملكرد شغلي كاركنان رابطه مثبت دارد. نمونه پژوهش شامل 132 نفر از كاركنان شركت ذوب آهن اصفهان بود که به صورت تصادفي انتخاب شدند و به ابزارهاي پژوهش كه عبارت بودند ازپرسشنامه عدالت سازماني، فهرست وارسي عملكرد وظيفه اي و فهرست وارسي عملكرد زمينه اي پاسخ دادند. براي تحليل داده ها از روش هاي آماري ضريب همبستگي و تحليل رگرسيون گام به گام استفاده شد. نتايج نشان داد كه بين عملكرد وظيفه اي و عملكرد زمينه اي با عدالت توزيعي رابطه وجود ندارد اما رابطه بين عملكرد وظيفه اي و عدالت رويه اي 17/0 (p< 0/01) بين عملكرد زمينه اي و عدالت رويه اي رابطه 112/ (p< 0/01) 0و بين عدالت سازماني با عملكرد شغلي رابطه 350/ (p< 0/01) 0معنادار بود. همچنين رابطه بين عدالت و عملكرد براي زنان معنادار بود ولي در مردان معنادار نبود.

 
كليد واژه: عدالت سازماني، عدالت توزيعي، عدالت رويه اي، عملكرد شغلي، عملكرد وظيفه اي، عملكرد زمينه اي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:15 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 2 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):29-47.
 
عدالت و انصاف در همکاري مبتني بر اعتماد
 
اوتارخاني علي*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشكده شهيد بهشتي
 
 

 پايداري شبکه هاي همکاري نيازمند تامين مقدمات و توجه به نوع تعاملات است. مقدماتي مانند دقت درانتخاب همکاراني با زمينه کاري مناسب، اهداف مشترک، داشتن فرهنگ مشارکت و داشتن رويکرد برد– برد که داراي اهميت بسياري هستند؛ اما در اين بين عدالت به عنوان يک زمينه مناسب مي تواند نقش بسيار مهمي در موفقيت شبکه همکاري داشته باشد. در اين مختصر خواهيم کوشيد ضمن تبيين مفهوم عدالت مدل مناسب براي سنجش آن ارايه کرده و ارتباط آن را با موفقيت همکاري مبتني بر اعتماد نشان دهيم.

 

 
كليد واژه: عدالت، عدالت رويه اي، عدالت توزيعي، عدالت مراوده اي، همکاري مبتني بر اعتماد
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:16 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):49-66.
 
اثرات هيجان پذيري و شخصيت بر رضايت شغلي مطالعه اي در صنعت نفت ايران
 
رضاييان علي,ناييجي محمدرضا*
 
* دانشکده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

در پژوهش حاضر، با استفاده از رويکرد خلق و خوي در مطالعه رضايت شغلي، روابط دروني ميان هيجان پذيري و ابعاد مختلف شخصيت و نقش اين دو سازه بر رضايت شغلي بررسي شده است. داده هاي تحقيق، از 267 نفر از کارکنان و مديران صنعت نفت ايران گرد آوري شده است. براساس نتايج اين مطالعه، رابطه عميق مثبت ميان هيجان پذيري مثبت با رضايت شغلي و ابعاد پنج گانه شخصيت و رابطه اي منفي ميان هيجان پذيري منفي با رضايت شغلي و ابعاد پنج گانه شخصيت مشاهده شد. همچنين استقلال دو بعد مثبت و منفي هيجان پذيري مورد تاييد قرار گرفت. بررسي رابطه ابعاد شخصيت با رضايت شغلي نيز نتايج قابل توجهي را در اين تحقيق به همراه داشت. برخلاف برخي تحقيقات پيشين، در اين مطالعه، آمادگي تجربه کردن نه تنها بيشترين رابطه همبستگي و رگرسيون را با رضايت شغلي نشان داد، بلکه تنها بعد شخصيت بود که از رابطه اي علي با هيجان پذيري مثبت و منفي برخوردار بود.

 
كليد واژه: خلق و خوي، هيجان پذيري، ابعاد پنج گانه شخصيت، رضايت شغلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:16 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):67-84.
 
تاثير رويکرد مبادله رهبر- پيرو بر رضايت شغلي کارکنان شعبه هاي تامين اجتماعي تهران
 
رسولي رضا,شهائي بهنام*
 
* دانشگاه پيام نور، مرکز تهران
 
 

يکي از عوامل موثر بر رضايت کارکنان، رابطه آنان با مدير مستقيم شان است. رويکرد مبادله رهبر- پيرو بر رابطه مبادله اي منحصر به فرد ميان مدير و کارمند تاکيد داشته و مخالف قضيه استفاده از يك سبک خاص براي تمامي کارکنان است. رابطه مبادله اي ميان مدير و کارمند مي تواند خوب و باکيفيت و يا ضعيف و کم کيفيت باشد. براين اساس، تحقيق کمي حاضر در ميان 182 کارمند شعب تامين اجتماعي تهران دريافت که رابطه مبادله اي خوب ميان مدير و کارمند، موجب افزايش رضايت دروني، بيروني و عمومي کارکنان مي شود. از طرفي، نتايج نشان داد که رابطه مبادله اي ضعيف صرفا بر رضايت بيروني کارمند تاثير معناداري دارد. لذا حتي با اينکه رابطه مبادله اي مدير و کارمند ضعيف است، ساير عوامل موثر بر نيازهاي بيروني ممکن است به حدي قوي باشند که رابطه مبادله اي ضعيف ميان مدير و کارمند نتواند رضايت شغلي را تحت الشعاع خود قرار دهد.

 
كليد واژه: رهبري، مبادله رهبر- پيرو، رضايتمندي، شعب تامين اجتماعي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:16 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):85-103.
 
بررسي رابطه بين بهره وري نيروي انساني و بازده سهام شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران
 
اعتمادي حسين,مهرابي كوشكي علي,گنجي حميدرضا*
 
* دانشكده مديريت، دانشگاه تهران
 
 

از آنجايي که هدف اکثر سازمان ها ايجاد ارزش براي سهام داران است و اين مورد در شرکت هاي پذيرفته شده در بورس در غالب بازدهي سهام متبلور مي شود، لازمه جلب توجه مديران به مقوله بهره وري نيروي انساني، شناسايي تاثير بهره وري نيروي انساني در رسيدن به اين هدف و شناسايي موانع احتمالي در اين رابطه است. هدف از اين تحقيق ارزيابي تاثير بهره وري نيروي انساني بر بازدهي سهام شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. بدين منظور 112 شرکت در بازه زماني 1380 لغايت 1384 به عنوان نمونه انتخاب شدند و رابطه فوق در آن ها مورد سنجش قرار گرفت. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل رگرسيون و همبستگي بيانگر اين است که بين بهره وري نيروي انساني و بازدهي سهام شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران رابطه معناداري وجود ندارد و همچنين از اين بابت بين شرکت هاي کاربر و سرمايه بر تفاوتي وجود ندارد. در ادامه تاثير نوع صنعت بر اين رابطه مورد آزمون قرار گرفت و اين نتيجه به دست آمد که در شش صنعت اين رابطه منفي است.

 
كليد واژه: بازدهي، بورس، بهره وري، سرمايه بري، کاربري، نيروي انساني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:16 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):105-124.
 
بررسي تاثير آموزش رفتار شهروندي سازماني بر افزايش تعهد سازماني
 
اله توكلي زينب,عابدي محمدرضا,صالح نيا منيره*
 
* دانشكده علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
 
 

 هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش رفتار شهروندي سازماني بر تعهد سازماني بوده است که بين کارمندان سازمان فرهنگي و تفريحي شهرداري اصفهان در سال 1386 صورت گرفته است. در اين پژوهش گروه آزمايش در شش جلسه آموزش رفتار شهروندي سازماني شرکت کردند. ابزار اندازه-گيري شامل دو مقياس، رفتار شهروندي سازماني و تعهد سازماني براي گردآوري داده هاي پژوهش (پيش آزمون و پس آزمون) بوده و با استفاده از تحليل کواريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. يافته هاي پژوهش نشان داد که آموزش رفتار شهروندي سازماني بر افزايش تعهد سازماني، تعهدعاطفي و تعهد هنجاري موثر بوده اما تاثير معناداري بر افزايش تعهد مداوم ندارد.

 
كليد واژه: رفتار شهروندي سازماني، تعهد سازماني، تعهد عاطفي، تعهد هنجاري، تعهد مداوم
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:16 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 7 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):125-142.
 
بررسي عوامل موثر در استقرار موفقيت آميز مديريت دانش (مطالعه موردي: سازمان مخابرات استان خوزستان)
 
نيسي عبدالحسين*,رنگباري خيني محمود
 
* دا نشكده اقتصاد و علوم اجتماعي ، دانشگاه شهيد چمران اهواز
 
 

 

 

هدف اين مقاله اندازه گيري ميزان اهميت ادراک شده و استقرار عملي پنج عامل موثر بر استقرار موفق مديريت دانش در سازمان مخابرات است. اين پنج عامل عبارتند از: راهبرد کسب و کار، ساختار سازمان، تيم مديريت دانش، حسابرسي دانش، و نقشه دانش. بدين منظور پرسشنامه اي پيمايشي در سازمان مخابرات اهواز توزيع شد. 40 مدير مياني و عالي به عنوان نمونه با روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. داده ها به وسيله شاخص ها و آمار پارامتريک با استفاده از تحليل عاملي و رتبه بندي ميانگين عوامل تجزيه و تحليل شد. يافته ها نشان مي دهد که مديران سازمان مخابرات اهواز بطور متوسط از اهميت عوامل موثر بر استقرار مديريت دانش آگاه هستند، اما با اين وجود، اين عوامل از لحاظ استقرار عملي کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.
 
كليد واژه: استقرار مديريت دانش، راهبرد کسب و کار، ساختار سازمان، تيم مديريت دانش، حسابرسي دانش، نقشه دانش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:16 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 8 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):143-158.
 
بازگشت به ميانگين غيرخطي در قيمت هاي سهام
 
فدايي نژاد محمداسماعيل*,پيشداد سارا*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

با استفاده از مدل غيرخطي ارايه شده توسط بالي و همکاران [?] و آزمون ريشه واحد غيرخطي طراحي شده توسط کيتانيوس و همکاران [?]، شواهد جديدي مبني بر وجود قابليت پيش بيني سري هاي زماني بازده هاي بازار سهام به دست آمد. با بکارگيري حداقل بازده روزانه، توانايي پيش بيني بازده شاخص بازار بورس اوراق بهادار تهران و نيز ده پرتفوي تشکيل شده بر اساس ارزش بازار بررسي شد. نتايج، با شناسايي ارتباط منفي معنادار ميان بازده هاي شاخص و حداقل بازده روزانه طي 10 تا 16 ماه گذشته، نشان داد که در بورس تهران بازگشت به ميانگين غيرخطي وجود دارد. همچنين بررسي بازده پرتفوي هاي ده گانه و اعمال رگرسيون غيرخطي ادعاي برخي محققان مبني بر افزايش دوره بازگشت به ميانگين با افزايش ارزش بازار سهام را تاييد کرد. علاوه بر اين نتايج به دست آمده از آزمون ريشه واحد غيرخطي درجه سوم روي بازده شاخص و مقايسه آن با مقادير بحراني نيز وجود خاصيت بازگشت به ميانگين را تاييد کرد و نشان داد که نتايج به دست آمده مستقل از روش آزمون است. 

 
كليد واژه: بازار بورس اوراق بهادار، بازگشت به ميانگين غيرخطي، ريشه واحد غيرخطي، پرتفوي هاي ده گانه، مدل STAR
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:16 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 9 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):159-175.
 
بررسي تاثير ساختار سرمايه بر سودآوري شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
 
اربابيان علي اكبر,صفري گرايلي مهدي*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

 

 

هدف اين تحقيق، بررسي تاثير ساختار سرمايه بر سودآوري شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. به دين منظور، تعداد 100 شرکت از 13 صنعت مختلف به عنوان نمونه آماري انتخاب شد و از طريق برازش مدل هاي رگرسيون چند متغيره با داده هاي تابلويي، رابطه ميان معيارهاي ساختار سرمايه و سودآوري شرکت طي دوره 6 ساله (1380 تا 1385) براي شرکت هاي نمونه مورد بررسي قرار گرفت.
نتايج تحقيق نشان دهنده آن است که بين نسبت بدهي کوتاه مدت به دارايي و سودآوري شرکت و همچنين بين نسبت کل بدهي به دارايي وسودآوري، رابطه مثبت وجود دارد. اما بين نسبت بدهي بلندمدت به دارايي و سودآوري، رابطه منفي وجود دارد.
 
كليد واژه: ساختار سرمايه، سودآوري، داده هاي تابلويي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:17 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1388; 9(32):9-28.
 
بررسي تاثير ارزش ويژه نام و نشان تجاري بر پاسخ مصرف کننده (مطالعه موردي: نام و نشان تجاري ايرانول)
 
حسيني سيدمحمود,ابوالفضلي سيدابوالفضل*,رحيمي هلري محمد
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

يکي از با ارزش ترين دارايي هاي هر شرکت نام و نشان تجاري آن شرکت مي باشد. هرچه ارزش نام و نشان تجاري در ذهن مصرف کنندگان بيشتر باشد، شرکت مي تواند به خاطر آن منافع بيشتري از مصرف کنندگان کسب کند. تحقيق حاضر با عنوان «بررسي تاثير ارزش ويژه نام و نشان تجاري بر پاسخ مصرف کننده» (تمايل به قبول گسترش نام و نشان تجاري و تمايل به پيشنهاد نام و نشان تجاري به ديگران) با هدف سنجش ارزش ويژه نام و نشان تجاري ايرانول و بررسي رابطه بين ارزش ويژه نام و نشان تجاري (و هر يک از ابعاد آن) با پاسخ مصرف کننده انجام گرفته است. نتايج به دست آمده نشان داد که سه بعد: کيفيت درک شده، آگاهي و وفاداري به نام و نشان تجاري با هر دو پاسخ مصرف کننده رابطه معنادار و مثبت دارند. اما رابطه اي بين پيوندهاي نام و نشان تجاري با پاسخ هاي مصرف کننده يافت نشد. بين ارزش ويژه نام و نشان تجاري و پاسخ هاي مصرف کننده رابطه معنادار مثبت و شديد وجود دارد. نام ايرانول فقط در بعد آگاهي امتيازي بالاتر از متوسط گرفته است. در ابعاد ديگر امتياز آن از نظر مصرف کنندگان پايين تر از متوسط است.

 
كليد واژه: ارزش ويژه نام و نشان تجاري، پيوندها و وفاداري به نام و نشان تجاري، گسترش دامنه نام و نشان تجاري، توصيه نام و نشان تجاري به ديگران
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:17 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 10 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):177-191.
 
شناسايي و رتبه بندي مهم ترين عوامل موثر بر وفاداري مشتريان، با استفاده از روش هاي تصميم گيري چند معياره
 
خورشيدي غلامحسين*,كاردگر محمدجواد
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

 

در هر سازماني، چه توليدي و چه خدماتي، مهمترين عامل براي حفظ و رشد سازمان مشتريان آنند، چنانچه اگر سازمان در جلب رضايت و وفاداري آنان موفق شود و بتواند آنان را حفظ کند، زمينه رشد و بقاي طولاني مدت خود را مهيا کرده است. تحقيقات نشان داده است که وقتي روابط مشتريان با يک شرکت ادامه مي يابد سود شرکت به شدت افزايش مي يابد. بر همين اساس در تحقيق حاضر سعي شده است تا ابتدا عوامل موثر بر وفاداري مشتريان بانک مسکن را بر اساس نظرات و اظهارات مشتريان شناسايي و سپس با کمک روش هاي تصميم گيري چند معياره AHP) و(TOPSIS  و مقايسه ميانگين عوامل، اهميت هر يک از عوامل مذکور را بر وفاداري مشتريان تعيين کنيم. به نظر مي رسد که مديران بانک مذکور بتوانند با مورد توجه قرار دادن اين عوامل موثر، راهبردهاي مناسب تري تدوين، و منابع خود را فراخور اهميت هر يک از اين عوامل اختصاص دهند. البته، نتايج مطالعه مي تواند براي سازمان ها مشابه نيز مفيد واقع شوند.

 
كليد واژه: رضايت، وفاداري، معيارهاي وفاداري مبتني بر نگرش، معيارهاي وفاداري مبتني بر رفتار، روش هاي تصميم گيري چند معياره
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:17 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1388; 9(32):29-47.
 
بررسي ارتباط کيفيت مواجهه خدمت و وفاداري مشتريان در سازمانهاي خدماتي تجاري
 
حاجي كريمي عباسعلي,مكي زاده وحيد*,جماليه بسطامي بهتاش
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه بهشتي
 
 

كيفيت مواجهه خدمت حوزه اي است که از توجه روز افزوني از سوي محققان و مديران برخوردار شده است. با اين حال هنوز دانش اندکي در خصوص تاثيرات آن در حوزه تجاري وجود دارد. در اين مقاله بر اساس مدل جاياواردهنا و همکاران، ابعاد کيفيت مواجهه خدمت مطرح و ارتباط آن با وفاداري مشتريان مورد ارزيابي قرار گرفته است. در اين تحقيق براي گردآوري داده ها منابع کتابخانه اي و همچنين مصاحبه و پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته اند. به دليل محدوديتهاي پيش روي محقق، از يک نمونه آماري متشکل از 102 شرکت که از خدمات بندر شهيد رجايي بهره مي گيرند، استفاده شده است.در اين تحقيق شش فرضيه مطرح و براي آزمون آنها از آزمون ضريب همبستگي پيرسون استفاده شده است. نتايج تحقيق نشان مي دهد که کيفيت مواجهه خدمت ارتباط مثبتي با رضايت مشتري و ادراکات او از کيفيت خدمت دارد،ضمن اينکه با وفاداري مشتريان نيز ارتباط مثبتي دارد. در آخر مقاله نيز راهکارها و پيشنهادها محقق ارايه شده است. 

 
كليد واژه: کيفيت مواجهه خدمت، رضايت مشتري، کيفيت خدمت، وفاداري و سازمانهاي خدماتي تجاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:17 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1388; 9(32):49-68.
 
نقش بازاريابي در توسعه صنعت گردشگري
 
امين بيدختي علي اكبر*,نظري ماشااله
 
* دانشكده مديريت، دانشگاه سمنان
 
 

علي رغم توانمندي هاي ايران در زمينه گردشگري، متاسفانه تاكنون نتوانسته به جايگاه شايسته اي در اين صنعت دست يابد. ازجمله عواملي كه مي تواند صنعت گردشگري كشور را توسعه و بهبود بخشد، بكارگيري ابزارها و پارامترهاي موثر بازاريابي است. لذا اين مقاله نقش بازاريابي را در توسعه صنعت گردشگري استان سمنان مورد توجه قرار داده و در اين راستا پنج عامل، تعديل سياست گذاري هاي كلان كشوري، توسعه ساختارهاي زيربنايي، توجه به جاذبه هاي گردشگري، فعاليت هاي تبليغاتي و تنظيم راهبردها براساس توزيع جاذبه ها که به نظر مي رسد با توسعه صنعت گردشگري استان سمنان مرتبط باشند به عنوان ابعاد موضوع مطرح شد. پس از آن به جمع آوري اطلاعات و شناسايي جنبه هاي مختلف موضوع از طريق مصاحبه با کارشناسان، مديران و صاحب نظران حوزه گردشگري، و مطالعات کتابخانه اي پرداخته و براي پاسخگويي به چگونگي ارتباط اين عوامل با توسعه صنعت گردشگري استان سمنان پنج فرضيه، تدوين گرديد. جامعه آماري پژوهش کليه مديران، کارشناسان و صاحب نظران در حوزه گردشگري شامل 300 نفر و حجم نمونه مطابق با جدول مورگان 169 نفر برآورد گرديد و به شيوه نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شد. به منظور جمع آوري اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته اي که با 49 شاخص با مقياس پنج گزينه اي که پايايي آن از طريق آلفاي کرونباخ به ميزان 82/ 0 محاسبه شده، استفاده شده است. داده هاي گردآوري شده با شاخص هاي آماري کاي دو، ضريب آزمون کوهن و آزمون فريدمن تجزيه و تحليل شدند. نتايج نشان داد تمامي عوامل تاثيرگذار که در اين پژوهش مطرح شده اند در توسعه صنعت گردشگري استان سمنان موثراند.

 
كليد واژه: سياست گذاري كلان، ساختارهاي زيربنايي، صنعت گردشگري، تبليغات، تنظيم راهبردها
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:17 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1388; 9(32):69-87.
 
بررسي تاثير سيستم مديريت ارتباط الکترونيکي با مشتري بررضايت مشتريان «موردکاوي: شرکت چيني بهداشتي گلسار فارس»
 
كماليان امين رضا,اميني لاري منصور,معزي حامد*
 
* دانشكده مديريت، دانشگاه سيستان و بلوچستان
 
 

استفاده گسترده از فناوري وب، فرصتي را براي کسب و کارها فراهم مي آورد تا از اينترنت به عنوان ابزاري براي مديريت ارتباط الکترونيکي با مشتريان، استفاده كنند. سازمانهايي که هزينه سرمايه گذاري در اين زمينه را متقبل مي شوند، يکي از اهداف اولي شان ارتقا سطح رضايت مشتريان است. به همين دليل، در اغلب سازمانهايي که سيستم مديريت ارتباط الکترونيکي با مشتريان را بکار گرفته اند، اين سوال مطرح است که «آيا اين اقدام آنها بر ميزان رضايت مشتريان تاثير گذار بوده است يا خير؟». شرکت «چيني بهداشتي گلسار فارس» نيز که در حدود دو سال است اين سيستم را پياده کرده، از اين امر مستثني نبوده و سوال فوق را در ذهن دارد. از اينرو، مقرر شد تا در قالب يک پروژه تحقيقاتي، به اين سوال شرکت گلسار فارس پاسخ داده شود. حاصل اين پروژه تحقيقاتي، در اين مقاله ارايه شده است. لازم به ذکر است که اين پژوهش از لحاظ هدف، کاربردي مي باشد. روش بکار رفته در اين پژوهش، مي تواند در پروژه هاي تحقيقاتي مشابه، در ديگر سازمانها نيز، مورد استفاده قرار گيرد. 

 
كليد واژه: مديريت ارتباط الکترونيکي با مشتريان، رضايت مشتريان از شرکت، مدل رضايت مشتري آمريکا
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:17 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها