0

چرا مشخصات محصولات نسل بعد شرکتها قبل از رونمایی اعلام نمی شود؟

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

چرا مشخصات محصولات نسل بعد شرکتها قبل از رونمایی اعلام نمی شود؟

شاید برای شما هم سئوال باشد که چرا مشخصات محصولات نسل بعد شرکتهای مختلف قبل از رونمایی اعلام نمی شود؟ چرا این مشخصات تا حد امکان مخفی نگه داشته می شود؟ در مواردی که کاربران به نظم و برنامه به روز شدن محصولات یک شرکت پی برده اند ریشه این سیاست چیست؟

وب شهر، همه کاربران می دانند که باید در شش ماهه دوم هر سال منتظر یک آیفون جدید باشند. در سه ماهه اول هر سال یک آیپد جدید. هر سال چند مدل گالاکسی تبلت و گوشی و … اما علت این مخفی کاری وسیعتر از آن چیزی است که در ذهن شما ممکن است باشد.

1x1.trans چرا مشخصات محصولات نسل بعد شرکتها قبل از رونمایی اعلام نمی شود؟ ۱-سرکوب محصول جاری: فرض کنید اپل اعلام می کرد که آیفون ۴ که در ماه های بعد عرضه خواهد شد دارای صفحه رتینا است. آیا کسی انگیزه خرید آیفون ۳GS را داشت؟ بدون شک محصولات بعدی دارای برتری هایی هستند و اگر مشخصات آنها به صورت همه گیر اعلام شود محصولات در حال تولید از جذابیت خارج خواهند شد.

۲-تغییر در مشخصات فنی: معمولاً در حین توسعه هر محصول چندین پیش محصول یا prototype ساخته می شود و انواع سناریوهای عملکردی و بازاریابی و تامین قطعه و … روی آنها انجام می شود و در نهایت یکی به عنوان محصول نهایی عرضه می شود و از این امکان اعلام آن در قبل از نهایی شدن اساساً وجود ندارد.

۳-بستن قراردادهای اختصاصی: در مورد محصولات جدید که دارای برخی فناوریهای خاص هستند در صورت افشای مشخصات فنی قبل از بستن قراردادهای اختصاصی ممکن است رقبا به شیوه مشابهی دست به کنترل بازار قطعات بزنند.

مثلاً در مورد آیپاد اپل زمانی که قرارداد اختصاصی برای ساخت انحصاری هارد دیسکهای ۱٫۸ اینچی با توشیبا بست آن را در آیپاد نسل اول به کار گرفت. در آن زمان همه این نوع هارد دیسکها به طور انحصاری برای اپل ساخته میشد.

۴-تهییج عمومی برای خرید افتتاحیه: وقتی مشخصات فنی یک محصول جدید به طور ناگهانی ارایه می شود انگیزه خرید در زمان افتتاحیه یا launch day بالا می رود. معمولاً بالاترین نرخ فروش محصولات در همان بازه ابتدایی پس از رونمایی است. اگر مشخصات فنی بارها اعلام شود عملاً به طرز محسوسی این جو روانی از بین می رود.

۵-جلوگیری از کپی کردن مشخصات برتر محصول: در دوران جنگ سرد با لو رفتن مشخصات فنی هواپیمای سوپرسونیک کنکورد روسها چند ماه قبل از طراحان فرانسوی مدل مشابه آن را (که توپولف ۱۴۴ بود) مورد تست و رونمایی قرار دادند! همین روند در مورد محصولات دیجیتالی هم وجود دارد. بسیاری از این خصیصه ها به سرعت کپی و شبیه سازی می شوند و حتی ممکن است سریعتر از محصول اصلی مشابه آن به بازار بیاید.

در اغلب شرکتها به جز مدیران رده بالا اغلب کارمندان خبری از مشخصات محصولات جدید ندارند و شرکتهای تولیدکننده قطعات هم در قراردادهای خود ملزم به حفظ شدید اسرار هستند و در صورت افشا با ادعاهای سنگینی در دادگاه روبرو خواهند شد.

 

چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا  2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا  3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا  4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com

تالارهای تحت مدیریت :

مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه

 

سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  12:50 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها