پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
12 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز زمستان 1384; 22(4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی)):131-143. |
|
بررسي نگرش دانش آموختگان رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي دانشگاه شيراز نسبت به اهميت و فايده برنامه درسي |
|
پورحقيقي زاده سيدمحمدباقر,خادمي محسن |
|
|
به منظور بررسي نگرش دانش آموختگان رشته مديريت و برنامه ريزي دانشکده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شيراز، نسبت به اهميت و فايده دروس ارايه شده، کليه دانش آموختگان اين رشته (شامل 165 نفر مرد و 60 نفر زن) که در فاصله زماني تير ماه 1373 تا تير ماه 1377 دانش آموخته شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. براي تعيين ميزان اهميت و فايده دروس ارايه شده، کليه دروس اصلي و تخصصي رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي در دوازده مقوله تقسيم بندي شدند و دانش آموختگان در يک مقياس پنج گزينه اي ميزان اهميت و فايده هر يک از دروس را، مشخص کردند. نتايج نشان داد که در دو بعد اهميت و فايده، مقوله دانش و مهارت هاي مشاوره اي داراي بهترين رتبه نسبت به ديگر مقوله ها بود و مقوله هاي دانش و مهارت هاي روان شناختي و دانش و مهارت هاي مديريتي، در رتبه هاي بعدي قرار گرفتند. مقايسه نگرش دانش آموختگان مرد و زن در دو بعد اهميت و فايده، مشخص کرد که در هر دو بعد، در مقوله هاي دانش و مهارت هاي مشاوره اي و دانش و مهارت هاي روان شناختي بين مردان و زنان تفاوت معني دار وجود دارد. درمورد تاثير جايگاه شغلي دانش آموختگان بر نگرش آنان، نسبت به اهميت و فايده دروس ارايه شده، نتايج نشان داد که در هر دو بعد ياد شده، ميانگين نمرات مديران در مقوله دانش و مهارت هاي مالي به طور معني داري بيش از گروه هاي ديگر است. همچنين همبستگي بين اهميت دروس و فايده آنها در همه مقولات مثبت و معني دار بود.
|
|
كليد واژه: نگرش، دانش آموختگان، رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي، اهميت دروس |
|
![](http://sid.ir/fa/image/PDF.gif) |
نسخه قابل چاپ
|
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 9:32 AM
تشکرات از این پست