0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 

 3 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1390; 15(2 (پياپي 71)):47-69.
 
زمان بندي تعميرات پيشگيرانه در حالت وجود نيروي کار چند مهارته (با تاكيد بر مدل هاي برنامه ريزي عدد صحيح)
 
جعفرنژاد احمد*,اسماعيليان مجيد
 
* گروه مديريت، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران، تهران، ايران
 
 

هدف از طرح ريزي و زمان بندي تعميرات پيشگيرانه انجام يک سري از فعاليت ها و وظايف به منظور کاهش يا حذف توقف توليد و حداکثر کردن قابليت اطمينان تجهيزات توليدي مي باشد. بازرسي، تعمير و جايگزيني (تعويض) تجهيزات توليدي از فعاليت هاي محوري و اساسي تعميرات پيشگيرانه (PM) مي باشند. يکي از اهداف مهم انجام تعميرات پيشگيرانه، حداقل کردن زمان توقف تجهيزات و ماشين آلات توليدي است. براي رسيدن به اين هدف، مديريت بايد منابع و پرسنل ماهر تعميراتي را به شکل کارآ و موثر به کارهاي تعميراتي تخصيص داده و برنامه زمان بندي تعميرات پيشگيرانه را مشخص نمايد. مدل هاي رياضي مختلفي براي حل مساله زمان بندي تعميرات پيشگيرانه و تخصيص نيروي کار ماهر به فعاليت ها و وظايف تعميراتي که نيازمند چندين مهارت هستند، توسعه داده شده است. تحقيقات انجام شده در اين زمينه داراي چندين نقص و کاستي است. در الگوهاي ارائه شده، شيوه تعيين ترکيب کارگران، حل نشده و فرض بر اين است که تمامي ترکيبات ممکن انجام کارها به وسيله کارگران و حالات ممکن انجام کارها مشخص است. مساله تعيين ترکيب کارگران، به مفهوم تعيين تمامي حالات ممکن تخصيص نيروي کار ماهر براي انجام يک فعاليت است. تعيين ترکيب کارگران کاري بسيار مشکل است، زيرا تعداد حالات ممکن با افزايش تعداد کارها، مهارت ها و کارکنان به شکل نمايي افزايش پيدا مي کند. در اين پژوهش يک الگوريتم ابتکاري براي تعيين ترکيب کارگران ارائه و روشي يکپارچه براي زمان بندي تعميرات پيشگيرانه در حالت وجود نيروي کار چند مهارته مورد بررسي قرار گرفته است. در نهايت دو مدل جديد زمان بندي تعميرات پيشگيرانه ارائه شده که جواب بهينه را بدون نياز به تعيين ترکيب هاي ممکن انجام کار مشخص کرده و در حالت وجود چندين منبع نيز قابل استفاده مي باشند.

 
كليد واژه: تعميرات پيشگيرانه (PM)، برنامه ريزي عدد صحيح، زمان بندي، نگهداري و تعميرات، نيروي کار چند مهارته
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:26 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 8 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) بهار 1390; 15(1 (پياپي 70)):181-200.
 
مدل تعادل نقطه اي در نظام بودجه ريزي ايران
 
حضوري محمدجواد*,حضوري الهام
 
* گروه مديريت دولتي، دانشگاه پيام نور، تهران، ايران
 
 

در اين مقاله گرايش خط مشي گذاران بودجه در به کارگيري دو مدل جزيي تدريجي و مدل تعادل نقطه اي با استفاده از داده هاي آماري بودجه در فصل آموزش و پرورش و برنامه هاي زير مجموعه آن در طول سالهاي 53-85 مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. به اين منظور اعتبارات مصوب فصل آموزش و پرورش در بودجه کل کشور و پانزده برنامه آن با استفاده از آزمونهاي کلموگروف اسميرنف، ضرايب کشيدگي و چولگي و نيز درصد تغييرات مورد سنجش قرار گرفت. نتايج نشان ميدهد که شيوه برنامه ريزي برنامه هاي اصلي در فصل آموزش و پرورش از مدل تعادل نقطه اي پيروي ميکند. در حالي که برنامه هاي جانبي و به طور عمده تخصصي با مدل جزيي تدريجي قابل تعريف هستند. به نظر مي رسد علاوه بر عامل مهم قيمت نفت و ترجيحات فرهنگي، اعتقادي خط مشي گذاران، ارتباط نوع برنامه با ماموريت اصلي نهاد دولتي نيز در ايجاد نقاط فراز و فرود در فصل آموزش و پرورش موثر است.

 
كليد واژه: بودجه ريزي، مدل جزيي – تدريجي، مدل تعادل نقطه اي، برنامه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:26 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 4 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1390; 15(2 (پياپي 71)):71-84.
 
بررسي تطبيقي وب سايت هاي برتر دانشگاه هاي جهان و ‏ارائه الگويي مناسب براي دانشگاه هاي کشور
 
زاهدي شمس السادات*
 
* گروه مديريت، دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه علامه طباطبايي، تهران، ايران
 
 

وب سايت ها مجموعه ساختار يافته اي از داده ها هستند که در قالب متن ها، تصاوير گرافيکي، عکس ها، ‏و فيلم ها نمايش داده مي شوند و به صورت يک پايگاه داده اي چند رسانه اي، ابزار مناسبي را براي ‏معرفي سازمان ها به مخاطبان و علاقه مندان آنها تشکيل مي دهند. دانشگاه ها نيز از اين ابزار براي ‏معرفي خود و تعامل با دانشجويان، استادان، پژوهشگران و ساير علاقه مندان استفاده مي کنند و ‏اطلاعات خود را از طريق وب سايت در اختيار کاربران قرار مي دهند. صفحه اصلي هر وب سايت نقش ‏موثري در ايجاد تصويري مثبت از دانشگاه ايفا مي کند.
در اين مقاله درباره ويژگي هاي يک وب سايت مناسب توضيح داده مي شود. پس از اشاره به ‏رتبه بندي دانشگاه هاي جهان بر اساس مراجع رتبه بندي معتبر جهاني، ويژگي هاي عمده وب سايت هاي ‏برتر دانشگاه ها در سه قاره آمريکا، اروپا و آسيا معرفي مي شوند و در پايان الگويي براي بهبود ‏کيفيت وب سايت هاي دانشگاه هاي کشورمان پيشنهاد مي شود.‏

 
كليد واژه: وب سايت، طراحي وب سايت، محتواي وب سايت، انجمن بازاريابي وب، وب متريکس
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:26 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 8 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1390; 15(2 (پياپي 71)):151-179.
 
به کارگيري ‏QFD ‏فازي در مديريت استراتژيک عرضه ‏محصول‎: مطالعه موردي در شرکت پارس الکتريک
 
متقي هايده*,صفري حسين,دهقاني كرامت اله
 
* گروه مديريت، دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي، تهران، ايران
 
 

جهان امروز به سرعت در حال تغيير بوده و ارتباطات روز به روز در حال گسترش است؛ دسترسي ‏به اطلاعات آسان تر مي شود، رقابت براي فروش محصول جدي تر مي شود و ديگر نمي توان کالايي را‏ به مشتري تحميل کرد.‏‎ به نظر مي آيد که موفق ترين توليدکنندگان، يک اصل مهم را سرلوحه کار خود ‏قرار داده اند؛ يک اصل ساده و در عين حال مشکل، يعني «مديريت خدمات مشتري».‏
ادبيات مديريت زنجيره تامين و لجستيک بيان مي کند که اين اصل به هدفي استراتژيک براي ‏شرکت ها تبديل شده است و شرکت ها دريافته اند که با گسترش عملکردهاي لجستيکي خود، ‏رضايت مندي مشتريان و به تبع آن سهم بازار خود را افزايش مي دهند.‏
اين مقاله مبتني بر رويکرد QFD ‏(گسترش عملکرد کيفيت) است و چگونگي استفاده از خانه کيفيت (HOQ) ‏براي بهبود کارا و موثر فرايندهاي خدمات لجستيک و در نتيجه رضايت مشتريان را نشان مي دهد. همچنين با ‏توجه کيفي بودن عوامل از منطق فازي استفاده شده است. اين متدولوژي در شرکت پارس الکتريک براي ‏تعيين فعاليت هاي راهبردي در مديريت استراتژيک محصول راديو پخش به کار گرفته شده است.

 
كليد واژه: خدمات لجستيک، مديريت خدمات مشتري، منطق فازي، گسترش عملکرد کيفي QFD)‎)، ‏خانه کيفيت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:26 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 9 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1390; 15(2 (پياپي 71)):181-203.
 
رابطه ادراک سياست سازماني و رفتار شهروندي سازماني ‏در دانشگاه هاي دولتي شهر تهران: تبيين نقش تعديل گر ‏معنويت سازماني
 
مقبل باعرض عباس,هادوي نژاد مصطفي*
 
* دانشكده ادبيات و علوم انساني، دانشگاه ولي عصر (عج)، رفسنجان، ايران
 
 

در اختيار داشتن نيروي انساني که علاوه بر وظايف محول شده منطبق با شرح شغل، به طور ‏داوطلبانه گام هايي در جهت افزايش عملکرد سازمان بردارد، از منويات هر سازماني است. بيش از 20 ‏سال است که تلاش براي شناسايي عوامل پيش بين چنين رفتارهايي که از آنها با عنوان «رفتارهاي ‏شهروندي سازماني» ياد مي شود، در دستور کار پژوهشگران رفتار سازماني قرار گرفته است؛ از ‏جمله اين عوامل، ادراک سياست سازماني است. اگر چه برخي پژوهش ها از رابطه منفي ميان اين دو ‏متغير پيش بين و ملاک ياد مي کنند، ظرفيت بالقوه معنويت سازماني در فراهم کردن بستري براي تقليل ‏پيامدهاي منفي ادراک سياست سازماني از يک سو و دامن زدن به ظهور رفتارهاي شهروندي ‏سازماني از سوي ديگر، بررسي نقش اين عامل را در مقام متغير تعديل گر رابطه مزبور طلب مي کرد.
در همين راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه ادراک سياست سازماني و رفتار‏ شهروندي سازماني، با توجه به نقش تعديل گر معنويت سازماني انجام شده است. نتايج پژوهش نشان ‏مي دهد معنويت سازماني رابطه منفي بين ادراک سياست سازماني و رفتارهاي شهروندي سازماني را ‏به طور معناداري تعديل مي کند.‏

 
كليد واژه: رفتار شهروندي سازماني، ادراک سياست سازماني، معنويت سازماني، رفتار نوع ‏دوستانه، رفتار فرمانبرانه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:26 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 7 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1390; 15(2 (پياپي 71)):133-150.
 
تبيين نهادي نحوه شکل گيري ساختارهاي هيدروليک در ايران
 
قلي پور آرين*,پورعزت علي اصغر
 
* گروه مديريت، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران، تهران، ايران
 
 

تاثير سير تکامل علوم گوناگون بر نظريه سازمان، اهميت مشروعيت بيروني را هم راستا با اهميت ‏کارايي دروني مدنظر قرار داد. اگر مديريت در سويه عقلانيت ابزاري مشغول است، جامعه ‏شناسي به ‏سويه عقلانيت فرهنگي متمايل مي ‏شود؛ در ايران اين زمينه فرهنگي از کنش ‏هاي ساختاري و رفتاري ‏مديريت آب بسيار تاثير پذيرفته است. از اين رو آب ‏سالاري به مثابه واژه‏ اي بسيار رسا، تبيين ‏گر ‏ماهيت کنش اداري در ايران مدنظر قرار مي ‏گيرد، کنشي که در متن ادبيات هم در ساختار بوروکراسي ‏سنتي و هم در ساختار دموکراسي نمايشي، بسيار جلوه ‏گري مي ‏کند و در سايه نوعي زبان ‏سالاري، ‏نوعي سلطه زبان ‏شناختي را دامن مي ‏زند.‏

 
كليد واژه: ساختارهاي آب‏ سالار، ناخودآگاه تاريخي، سبک رهبري استبدادي، استبداد شرقي، شبه ‏استبداد نفتي، زبان‏ سالاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 10 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1390; 15(2 (پياپي 71)):205-229.
 
اندازه گيري رضايت مشتري در بانک توسعه صادرات ايران با استفاده از روش تجزيه و تحليل چند معياره رضايت (MUSA)
 
نوري ايرج*,فتاحي كميل
 
* گروه مديريت، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد اراك، اراك، ايران
 
 

مقوله رضايت مشتري بيانگر يک رويکرد نوين نسبت به کيفيت در موسسات اقتصادي، سازمان ها و همچنين ايجاد يک مديريت و فرهنگ مشتري مدار واقعي مي باشد. اندازه گيري رضايت مشتريان، ارائه کننده يک بازخورد فوري، معنادار و عيني در خصوص انتظارات و اولويت هاي مشتري است. به اين ترتيب بايد عملکرد سازمان ها در ارتباط با مجموعه اي از ابعاد رضايت مورد ارزيابي قرار گيرد که بيانگر نقاط قوت و ضعف يک سازمان باشد.
در اين تحقيق و براي اولين بار در ايران، روش تجزيه و تحليل چند معياره رضايت (MUSA) براي اندازه گيري و تجزيه و تحليل رضايت مشتريان بانک توسعه صادرات ايران استفاده شده است. اين روش به صورت يکپارچه، سطح رضايت مجموعه اي از مشتريان را بر پايه ارزش ها و اولويت هاي بيان شده آنها، ارزيابي مي کند.
اين تحقيق بنا به درخواست اداره امور مشتريان و هماهنگي شعب بانک توسعه صادرات ايران انجام شده است که با حل چندين مدل برنامه ريزي خطي (با توجه به ساختار سلسله مراتبي ابعاد رضايت تعيين شده به وسيله خبرگان)، ميانگين سطح رضايت در هر يک از ابعاد و نيز رضايت کلي و همچنين اهميت (وزن) هر يک از ابعاد رضايت به دست مي آيد و در نهايت با ايجاد و توسعه مجموعه اي از شاخص هاي کمي و نمودارهاي ادراکي به ارزيابي و اندازه گيري بهتر رضايت کمک مي کند.

 
كليد واژه: تجزيه و تحليل چند معياره، اولويت بندي غير ادغامي، رگرسيون ترتيبي و تجزيه تحليل رضايت مشتريان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 1 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) بهار 1390; 15(1 (پياپي 70)):1-29.
 
ارايه چارچوب تدوين استراتژي هاي منابع انساني با تاکيد بر بعد دانش
 
اخوان پيمان*,پزشكان امير
 
* دانشکده مديريت و فناوري هاي نرم، دانشگاه صنعتي مالک اشتر، تهران، ايران
 
 

امروزه در دنياي کسب و کار منابع انساني به عنوان سرمايه اساسي سازمان ها در کنار منابع فناوري، مالي و ... مطرح بوده و در حقيقت رکن اساسي هر سازمان در برآورده ساختن استراتژي ها و حصول اهداف مي باشد. با توجه به اهميت منابع انساني، پژوهش حاضر براي ارايه چارچوبي هدف گذاري شده است که از طريق آن بتوان استراتژي هاي منابع انساني را با تاکيد بر بعد دانش که امروزه يکي از اصلي ترين منابع ايجاد مزيت رقابتي در سازمان ها مي باشد، تدوين کرد. در مدل ها و رويکردهاي پيشين، عدم توجه به بعد دانش کارکنان در تدوين استراتژي هاي منابع انساني به صورت يک خلا کليدي قابل مشاهده مي باشد که مي توان تفاوت اساسي چارچوب توسعه يافته در اين پژوهش را با مطالعات قبل در توجه به بعد دانش به عنوان يکي از تعيين کننده ترين ابعاد به خصوص براي سازمان هاي دانش محور موجود در تصميمات استراتژيک منابع انساني دانست که در حقيقت نوآوري و نتيجه اصلي اين پژوهش نيز همين چارچوب تدوين استراتژي هاي منابع انساني با تاکيد بر بعد دانش مي باشد که مي تواند در کسب و کارهاي نوين عصر حاضر که در حال حرکت به سوي دانش محوري مي باشند، مورد استفاده قرار گيرد. براي اعتبار سنجي چارچوب پيشنهادي از روش نظر خبرگان که يکي از روش هاي تحقيق در مطالعات کيفي مي باشد، استفاده شده است.

 
كليد واژه: استراتژي منابع انساني، نقشه دانش، اکتشاف دانش، بهره برداري دانش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 3 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) بهار 1390; 15(1 (پياپي 70)):51-76.
 
مدل رياضي منبع يابي چند هدفه استوار- فازي: رويکردي در مديريت ريسک زنجيره تامين ايران خودرو
 
آذر عادل*,ربيعه مسعود,مدرس يزدي محمد,فطانت فردحقيقي محمد
 
* گروه مديريت، دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران
 
 

انتخاب تامين کنندگان مناسب به شکل قابل ملاحظه اي هزينه ها را کاهش و قابليت رقابت پذيري سازمان را افزايش مي دهد. از سويي در محيط رقابتي کسب و کار، سرعت بالاي تغييرات بر عدم اطمينان و ابهام در تصميم گيري ها افزوده است. با توجه به اين دو مهم در اين تحقيق به منظور کاهش ريسک و رفع ابهام موجود در تصميم گيري از رويکرد ابداعي بهينه سازي استوار- فازي در برنامه ريزي تامين قطعات دو محصول شرکت ايران خودرو و ارزيابي تامين کنندگان استفاده مي شود. با در نظر گرفتن حجم وسيع قطعات هر خودرو، قطعات با ارزش براي بررسي انتخاب مي شود. مدل تامين اين قطعات در قالب يک مدل برنامه ريزي خطي چند هدفه طراحي مي شود. با توجه به نبود اطمينان حاکم بر برخي پارامتر هاي مدل، اين نوع پارامتر ها به صورت متغيري تصادفي که در بازه اي متقارن نوسان مي کند، لحاظ مي شوند. به منظور رفع نگراني از اين نوع پارامتر ها و با توجه به اين که تعيين طول بازه برخي از اين پارامترها براي تصميم گيرنده مبهم است، مدل با رويکرد ابداعي به مدل استوار- فازي تبديل مي شود تا پاسخ هاي به دست آمده از آن قابل اتکا باشد. در پايان به منظور ارزيابي عملکرد مدل و بررسي کيفيت جواب هاي به دست آمده از تکنيک شبيه سازي استفاده مي شود.

 
كليد واژه: منبع يابي انتخاب تامين کننده، ريسک، استوار، فازي، شبيه سازي، زنجيره تامين
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 4 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) بهار 1390; 15(1 (پياپي 70)):77-107.
 
عوامل موثر بر بازده کوتاه مدت سهام عرضه هاي عمومي اوليه (IPOs) در بورس اوراق بهادار تهران
 
باقرزاده سعيد*,نيكبخت محمدرضا,نوروش ايرج
 
* دانشگاه تهران، تهران، ايران
 
 

تحقيق حاضر به بررسي بازده کوتاه مدت سهام عرضه هاي عمومي اوليه در بورس اوراق بهادار تهران و شناسايي عوامل موثر بر آن در قلمرو زماني سال هاي 1376-1383 پرداخته است. يافته هاي تحقيق حکايت از اين دارد که سهام عرضه هاي اوليه در بورس اوراق بهادار تهران همانند عرضه هاي اوليه در ساير کشورها در بازه زماني چهار هفته بعد از تاريخ عرضه به طور متوسط 14.85 درصد بازده اوليه و 12.39 درصد بازده اوليه غيرعادي (بازده تعديل شده با پرتفوي بازار) ايجاد کرده اند. بررسي بيشتر اين پديده بر اساس سال تقويمي نشانگر اين است که سهام عرضه هاي اوليه سال 1383 بيش ترين بازده اوليه غيرعادي (24.78 درصد) و سال هاي 1379 و 1381 کمترين بازده اوليه غيرعادي (1.39 درصد) را براي خريداران خود ايجاد کرده اند. مطالعه اين پديده در بين صنايع مختلف نشان مي دهد که دو صنعت "استخراج ذغال سنگ" و "تصفيه نفت و سوخت هسته اي" بيش ترين بازده اوليه غيرعادي (به ترتيب 70.24 درصد و 62.31 درصد) و صنعت "ساخت وسايل ارتباطي" کمترين بازده اوليه غيرعادي (1.12 درصد) را ايجاد کرده اند. بررسي عوامل احتمالي موثر بر بازده اوليه اين سهام نشان مي دهد که از بين متغيرهاي مورد بررسي (اندازه شرکت، عمر شرکت، اهرم مالي شرکت، درصد عرضه اوليه سهم، ناخالص عايدات حاصل از عرضه، روند عمومي بازار قبل از عرضه و ترکيب سهام داران شرکت در مقطع عرضه اوليه)، تنها دو متغير "درصد عرضه اوليه سهم" و "اهرم مالي شرکت" در مقطع عرضه اوليه، مهمترين متغيرهاي تاثيرگذار بر بازده کوتاه مدت سهام عرضه هاي اوليه سال هاي 1376-1383 در بورس اوراق بهادار تهران بوده اند. در مجموع، يافته هاي تحقيق پيش بيني تئوري هاي مبتني بر عدم تقارن اطلاعات را مورد تاييد قرار مي دهد.

 
كليد واژه: عرضه هاي عمومي اوليه (IPOs)، بازده کوتاه مدت غيرعادي، عدم تقارن اطلاعات، ابهام آتي، بورس اوراق بهادار تهران
 
 
 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 6 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) بهار 1390; 15(1 (پياپي 70)):135-158.
 
طراحي و پياده سازي يک مدل ارزيابي عملکرد در مراکز تحقيق و توسعه: تلفيق رويکرد تحليل پوششي داده ها و کارت امتيازي متوازن
 
توكلي غلام رضا*,باقرزاده نيري مهدي,شعباني سيچاني مهدي
 
* مجتمع مديريت و فناوري هاي نرم، دانشگاه صنعتي مالک اشتر، تهران، ايران
 
 

ضرورت طراحي و پياده سازي سيستم هاي ارزيابي عملکرد در مراکز تحقيق و توسعه، يکي از مسايل مبرم و حياتي امروز صنايع کشور است. تاکنون بيشتر از روش هاي تصميم گيري چند معياره براي ارزيابي پروژه هاي R&D در مراحل مختلف از چرخه عمرشان بهره گرفته شده است. رويکرد اين تحقيق، توسعه مدل تحليل پوششي داده ها از طريق تلفيق با روش کارت امتيازي متوازن است. ورودي ها و خروجي ها براي مدل يکپارچه DEA-BSC از «کارت امتيازي متوازن براي پروژه هايR&D » به دست آمده است. افزايش قابليت اعتماد به معيارهاي ورودي و خروجي، بهبود کارايي محاسبه شده براي واحدها و توازن ميان کارايي و اثربخشي واحدها به عنوان اهداف اصلي رويکرد يکپارچه DEA-BSC مورد نظر است.
اين مدل به صورت مطالعه موردي در يکي از مراکز تحقيقاتي براي پروژه هاي
R&D پياده سازي شده است. همان طور که از نتايج حل مدل  DEA-BSC استنباط مي شود، هم افزايي کارت امتيازي متوازن و تحليل پوششي داده ها براي پروژه هاي تحقيق و توسعه موجب دست پيداکردن به اهداف استراتژيک مورد نظر هر پروژه، ايجاد توازن و موجب دست پيداکردن به اهداف استراتژيک مورد نظر هر پروژه، ايجاد توازن و بهينه سازي استفاده از منابع در توليد خروجي هاي مطلوب مي شود.

 
كليد واژه: تحليل پوششي داده ها، کارت امتيازي متوازن، کارايي، اثربخشي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 7 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) بهار 1390; 15(1 (پياپي 70)):159-180.
 
بررسي نقش رهبري تحول آفرين در توانمند سازي کارکنان
 
حسن پور اكبر*,عباسي طيبه,نوروزي مجتبي
 
* دانشکده مديريت و حسابداري، دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، قزوين، ايران
 
 

علي رغم توجه فزاينده به توانمندسازي کارکنان، درک و شناخت کم تري وجود دارد از اين که چگونه فرايند توانمندسازي کارکنان اتفاق مي افتد، چه فرايند هاي شناختي و رواني مباني توانمند سازي کارکنان را شکل مي دهند و چه متغير هاي سازماني توانمندسازي کارکنان را پيش بيني و تعيين مي کنند. هر چند انديشمندان و نويسندگان زيادي بر نقش مهم و حياتي رهبري در فرايند توانمندسازي تاکيد ورزيده اند، اما مطالعات علمي کم تري آثار رفتارهاي رهبري را بر توانمندسازي کارکنان بررسي کرده اند. اين تحقيق با به کارگيري تئوري ها و ادبيات موجود به دنبال پاسخ به اين سوال است که چگونه رهبران تحول آفرين کارکنان را توانمند مي کنند؟
با استناد به اطلاعات جمع آوري شده ، تحقيق حاضر نشان مي دهد که رهبري تحول آفرين در توانمند سازي کارکنان بسيار تاثيرگذار است و ارتباط معناداري با احساس شايستگي، احساس داشتن حق انتخاب، احساس موثر بودن، احساس معنادار بودن و احساس داشتن اعتماد به ديگران دارد
.

 
كليد واژه: رهبري تحول آفرين، توانمندسازي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 5 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) بهار 1390; 15(1 (پياپي 70)):109-133.
 
ارايه يک مدل ارزيابي ريسک پذيري فازي براي ارزيابي ريسک پذيري زماني پروژه هاي عمراني: پروژه بهسازي خط اداره کل خط و ابنيه فني راه آهن جمهوري اسلامي ايران
 
برادران كاظم زاده رضا*,شريف موسوي سيدمهدي
 
* دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران
 
 

تعيين ميزان انحراف از هريک از اهداف پروژه براي پيمان کاران و کارفرمايان امري ضروري است. ميزان افزايش زمان پروژه تابعي از ريسک هاي مربوط به پروژه است. دستيابي به ابزاري که دست به ارزيابي سطح ريسک پروژه زده و به تبع آن ميزان انحراف واقعي از برنامه زمان بندي را براورد کند، به شدت براي پيمانکاران سودمند است.
هدف از اين مقاله ارايه يک متدلوژي ارزيابي ريسک فازي براي تعيين ميزان ريسک زماني پروژه و تخمين انحراف از برنامه زمان بندي پروژه است. اين متدلوژي از نمودار تاثيرگذاري براي ساخت مدل و رويکرد ارزيابي ريسک فازي براي تخمين ميزان افزايش زماني هريک از فعاليت ها و انحراف زماني فازهاي پروژه استفاده مي کند. سپس مقادير به دست آمده از مدل ارزيابي ريسک فازي وارد برنامه کنترل پروژه شده و انحراف زماني کل پروژه از برنامه زمان بندي مصوب محاسبه مي شود. مطالعه عملي اين مدل بر روي بخشي از يک پروژه بهسازي خط مربوط به اداره کل خط و ابنيه راه آهن جمهوري اسلامي ايران است. اعتبارسنجي مدل به وسيله مقايسه مقادير براورد شده به وسيله مدل و مقادير واقعي زمان فعاليت ها و محاسبه متوسط نسبت قدر مطلق خطاها انجام شد. متوسط نسبت قدر مطلق خطاها براي فعاليت ها برابر 10.75 درصد محاسبه شد. علاوه بر آن زمان کل پروژه برابر با 105.24 واحد براورد شد که در مقايسه با زمان واقعي کل پروژه، يعني 113 واحد زماني نشان دهنده دقت بالاي مدل براي استفاده در پروژه هاي عمراني است
.

 
كليد واژه: پروژه هاي عمراني، مدل ارزيابي ريسک فازي، مديريت ريسک
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 9 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) بهار 1390; 15(1 (پياپي 70)):201-222.
 
طراحي الگوي "سرآمدي بازاريابي" در صنايع توليدي با رويکرد ترکيبي
 
خدادادحسيني سيدحميد*,شيرخدايي ميثم,احمدي پرويز
 
* دانشکده مديريت و اقتصاد، دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران
 
 

سرآمدي بازاريابي، چارچوب جامعي از ارزش هاي محوري، معيارها و زيرمعيارها در تمامي ابعاد بازاريابي است که به مديران کمک مي کند تا با ارزيابي مستمر فعاليت ها، فرايندها و نتايج بازاريابي خود، نقاط قوت و حوزه هاي بهبود خود را شناسايي کرده و براي بهبود آن ها برنامه ريزي کنند. علي رغم رايج بودن اين مفهوم و وجود جوايزي در کشورهاي مختلف با عنوان سرآمدي بازاريابي در سطح ملي و سازماني، تاکنون مطالعات نظري جامع و مانع در اين حوزه انجام نشده است و خلا وجود الگويي علمي و معتبر در آن احساس مي شود.
هدف اصلي اين تحقيق طراحي الگوي سرآمدي بازاريابي در شرکت هاي فعال در صنايع توليدي ايران بود که در آن ضمن مشخص کردن ارزش هاي محوري سرآمدي بازاريابي، معيارهايي براي ارزيابي عملکرد و برنامه ريزي بهبود در حوزه بازاريابي ارايه شد
.
نتايج حاصل از انجام اين تحقيق تبيين ارزش هاي محوري سرآمدي شامل بازارگرايي، مسووليت اجتماعي و اخلاقي بازاريابي، بهره وري بازاريابي، يادگيري و بهبود مستمر، تمرکز بر نتايج، ارزش آفريني بازاريابي و نيز تعيين معيارهاي سرآمدي بازاريابي شامل رهبري بازارگرا، تحليل و درک بازار، راهبرد بازاريابي، زيرساخت هاي بازاريابي، آميخته بازاريابي و نتايج بازاريابي است. هم چنين زيرمعيارهاي مرتبط با هر يک از معيارهاي سرآمدي شناسايي شدند و روابط مفهومي ميان آن ها و چگونگي تحقق نتايج بازاريابي از توانمندسازهاي بازاريابي با استفاده از الگوي معادلات ساختاري نيز تعيين شد
.

 
كليد واژه: سرآمدي بازاريابي، ارزش هاي محوري، معيار و رويکرد ترکيبي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:31 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 10 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) بهار 1390; 15(1 (پياپي 70)):223-239.
 
الگويي براي تعيين ارزش چرخه عمر مشتريان (CLV) در صنعت بانکداري
 
سهرابي بابك*,خانلري امير,آجرلو نصيبه
 
* گروه مديريت فناوري اطلاعات، دانشکده مديريت، دانشگاه تهران، تهران، ايران
 
 

سازمان هاي ارايه دهنده خدمات مالي مانند ساير سازمان ها مي توانند از ارزش چرخه عمر مشتري به عنوان ابزاري در جهت رسيدن به هدف هاي مورد نظر خود در زمينه ارتباطات با مشتريان استفاده کنند. ادبيات علمي موجود در زمينه CLV بسيار گسترده است ، اما کم تر مطالعه اي خاص صنعت بانکداري صورت گرفته است. در اين تحقيق با هدف ارايه الگويي براي تعيين ارزش چرخه عمر مشتريان صنعت بانکداري، مشتريان داراي حساب جاري در يکي از بانک هاي کشور مورد بررسي قرار گرفتند.
اهداف ديگر تحقيق تعيين وزن و اهميت نسبي شاخص هاي مورد استفاده در دسته بندي مشتريان بانک، تعيين رتبه
CLV هريک از دسته هاي مشتريان و مشخص کردن استراتژي هاي مناسب بانک در برخورد با هر يک از دسته هاي مشتريان است. در ارايه الگو از سه متغير اصلي تازگي مبادلات (تعداد روزهاي سپري شده از آخرين گردش حساب مشتريان)، فراواني مبادلات (تعداد گردش هاي مثبت حساب مشتريان) و ارزش مالي (مانده حساب مشتريان) استفاده شد. هم چنين اهميت نسبي سه متغير مذکور (WM، WF، WR) به عنوان مقادير ديگر مورد استفاده قرار گرفت. در اين تحليل از نظر مديران و کارشناسان بخش بازاريابي و امور مشتريان يکي از بانک هاي کشور و هم چنين داده هاي 382 مشتري حقوقي و 5113 مشتري حقيقي نمونه تصادفي که داراي حساب جاري در 33 شعبه بانک مورد بررسي در تهران هستند، استفاده شد. روش فرايند تحليل سلسله مراتبي (AHP) براي تعيين وزن و اهميت هر يک از شاخص ها و مدل WRFM جهت دسته بندي و رتبه بندي CLV مشتريان در دو گروه حقيقي و حقوقي به کار برده شد که روش هاي تحليل در اين بخش خوشه بندي و تحليل مميز مي باشند. پس از دسته بندي و تعيين رتبه هريک از دسته ها استراتژي هاي مناسبي که بانک در برخورد با هريک از دسته ها بايد به کار گيرد، بيان شده است.

 
كليد واژه: ارزش چرخه عمر مشتري، بانکداري، مديريت ارتباط با مشتري، دسته بندي مشتريان، AHP، مدل WRFM
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:31 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها