0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 4 : مدرس علوم انساني بهار 1380; 5(1 (پياپي 18)):55-70.
 
تأثير توانايي و مهارت مديران اصلاح اداري در موفقيت برنامه هاي اصلاح اداري
 
منوريان عباس*
 
 
 پرسشنامه اي براي تعيين ميزان توانايي و مهارت مديران مسئول اصلاح اداري در تحقق اهداف برنامه اصلاح اداري - پيش بيني شده در برنامه اول توسعه اقتصادي اجتماعي جمهوري اسلامي ايران - ميان افراد درگير در امر اصلاح اداري ِ دستگاههاي مختلف توزيع گرديد. در اين مقاله، ارزيابي آزمودنيهاي اين تحقيق از ميزان توانايي و تخصص مديران مسئول اصلاح اداري و همچنين تأثير آن بر ميزان موفقيت/ناکامي برنامه اصلاح اداري ارائه خواهد شد. ارزيابي، مبتني بر پنج مجموعه وظايف است که از تحقيق بوچانان و بادي اقتباس شده است؛ يعني: هدفگذاري، نقشها، ارتباطات، مذاکره، و رويارويي مستقيم مديريت کلان. داشتن اين مهارتها واجد اهميت است. نتايج کلي حاکي از آن است که براساس برداشت زيردستان ِ مديران تحت آزمون، توانايي و مهارت آنان کمتر از حد قابل قبول بوده است (ميانگين= 2.8). وجود ارتباط معنادار ميان عوامل برنامه اصلاح اداري و توانايي مديران ِ اصلاح حکايت از آن دارد که يکي از دلايل موفقيت ِ کمتر از حد انتظار برنامه اصلاح اداري ممکن است توانايي و مهارت کم اين مديران باشد.
 
كليد واژه: اصلاح اداري، مديران اصلاح، مهارتها، شايستگيها
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  3:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 9 : مدرس علوم انساني بهار 1380; 5(1 (پياپي 18)):149-162.
 
طراحي سيستم كنترل بهينه انطباقي بااستفاده از هوش مصنوعي (مورد مطالعه: خط توليد پالايشگاه قطران)
 
فقيه نظام الدين,داوري مجيدرضا
 
 
 

در اين مقاله، مسأله کنترل بهينه تطبيقي يک پالايشگاه مورد بررسي قرار مي گيرد. ابتدا پس از استخراج مدل رياضي و حل آن، نقطه کار بهينه پالايشگاه تعيين گرديد. سپس پاسخهاي بهينه مدل رياضي به عنوان داده هاي آموزشي شبکه عصبي مورد استفاده قرار گرفت و سرانجام يک شبکه عصبي حاصل شد که با دادن مقدار نياز هر محصول به عنوان ورودي، سود آن محصول را به گونه اي به عنوان خروجي تحويل مي دهد که با آن سود، نقطه کار بهينه پالايشگاه با وروديهاي جديد همچنان حفظ مي شود. در اين شبکه، مقاديري به عنوان ورودي به شبکه عصبي داده مي شود و در خروجي مقدار خوراک و سودهاي پيشنهادي محصولات ظاهر مي گردد. سيستم طراحي شده به عنوان يک مشاور براي مديران قابل استفاده است. اگر با قيمتها و مقدار خوراک پيشنهادي شبکه، سود پالايشگاه بيشتر از حالتي باشد که با قيمتهاي متوسط و خوراک متوسط توليد مي شود، مي توان از خروجيهاي شبکه استفاده کرد. در پايان با تحليل آماري، احتمال برتري سيستم کنترل تطبيقي نسبت به کار در شرايط متوسط مورد بررسي قرار گرفت و نشان داده شد که اين سيستم از کارايي قابل توجهي برخوردار است.

 
كليد واژه: شبكه هاي عصبي، كنترل بهينه انطباقي، برنامه ريزي خطي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  3:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 1 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):4-14.
 
ارايه متدولوژي تحليل روند براي شکل گيري استراژي و آينده نگاري
 
علي احمدي عليرضا,ثقفي فاطمه,فتحيان محمد
 
 
 

با ارتقاي پيچيدگي محيط جهاني، رشد سرسام آور فناوري وافزايش ارتباطات شبکه اي دنيا، برنامه ريزي استراتژيک و فعاليتهاي آينده نگاري و شکل گيري نيز اهميت بالايي پيدا کرده است. بتدريج که سازمانها به اهميت آيده نگاري پي مي برند، بسياري از سازمانها به انجام اين فعاليت همت مي گمارند. هر چند مشکلات بسياري بر سر راه آينده نگاري سازمانها وجود دارد که از ميان آنها مي توان به مواردي مانند کمبود متدولوژي مناسب، ضعف در پيوستگي کار، سطح نفوذ پايين نتايج، ضعف در يکپارچه سازي فعاليتها ، پيش بيني آينده نزديک بجاي آينده نگاري و...اشاره کرد. امروزه واژه آينده نگاري بصورت گسترده اي بکار رفته و بيانگر طيف وسيعي از رويکردهايي است که بهبود فرآيند تصميم گيري را بدنبال دارد. رويکردهايي که تفکر در مورد آينده بلند مدت را به همراه داشته مبتني بر فرآيند تصميم گيري استراتژيک و بر آوردهاي هوشمندانه است. آينده نگاري سازماني محتاج چارچوب و متدولوژي مناسب است. اين مقاله به متدولوژي تحليل روند و تعيين ميزان تاثيرات متقابل روندها بر همديگر پرداخته و با ارايه روشي اثرات متقابل روندها بر همديگر را بررسي نموده و وضعيت سازمان را براي تعيين استراتژي مناسب با استفاده ازاين روش بدست مي دهد. ضمنا مدلي براي تاثيرات متقابل روندها بر همديگر را از ديدگاه مفهومي ارايه داده و نوع رفتار ايجاد شده در سازمان را تعيين مي کند.

 
كليد واژه: آينده نگاري، شکل گيري استراتژي، تحليل روند، اثر متقابل روندها، سيستم مديريت دانش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 2 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):15-23.
 
ارايه الگوي پوياي مديريت و توسعه منابع انساني در نظام هاي پيمانکاري سازمانها
 
سلطاني ايرج*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد
 
 

امروزه ترکيب و ماهيت فعاليت هاي توليدي و صنعتي ايجاب مي نمايد با تعيين معيارها و شاخص ها بخشي از فعاليت ها و فرآيندهاي کاري سازمان از طريق برون سپاري انجام شود. فلسفه به پيمان سپاري اين است که مجموعه سازمان بهتر سياست گذاري و کيفيت توليد را تضمين کند براي رسيدن به مزيت رقابتي و توسعه پايدار لازم است مجموعه فعاليت هاي ريز و درشت سازمان اعم از آنهايي که برون سپاري شده و آنهايي که به صورت فعاليت هاي سازماني توسط کارکنان سازمان انجام شود در قالب يک نظام يکپارچه تحت مديريت قرار گيرد، براي توليد کالا يا خدمات متناسب با نياز مشتري حتما بايستي پيمانکاري قوي، توانمند، دانش مدار وجود داشته باشند معمولا در سازمانهاي صنعتي و توليدي براي کارکناني که فعاليتهاي مشخص شده را انجام مي دهند نظام مديريت ،توسعه و بالندگي وجود دارد ولي نظام هاي پيمانکاري از داشتن چنين سيستم هاي زير بنايي به لحاظ نياز به سرمايه گذاري محروم و در نتيجه شکاف مديريتي ،فني ،مهارتي و سيستمي بين کارکنان سازمان و کارکنان پيمانکاري به وجود مي آيد اين امر يکپارچگي فعاليت و فرآيند را خدشه دار مي نمايند. جهت تحق اين امر بايستي براي نظام پيمانکاري بتوانند هم سطح با کارکنان به کار و فعاليت بپردازند. بر اين اساس و با توجه به نقش و اهميت مديريت و توسعه کارکنان پيمانکاري در کمک به تحقيق اهداف سازمان در اين مقاله سعي برآن است الگوي جامع و پوياي مديريت و توسعه منابع انساني در پيمانکاري ارايه که اين مدل مشتمل برنظام هاي زير است:
نظام جذب کارکنان در پيمانکاري.
نظام نگهداري کارکنان در پيمانکاري.
نظام پرورش منابع انساني در پيمانکاري.
نظام به کار گيري موثر کارکنان پيمانکاري.

 
كليد واژه: توسعه منابع انساني، جذب، نياز سنجي آموزشي، توانمندي، رهبري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 3 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):24-40.
 
مديريت دانش مشتري رويکردي براي کسب مزيت رقابتي
 
اخوان پيمان,حيدري صفاناز
 
 
 

جديدترين مطالعات، چالشي بالقوه را بين مديريت ارتباط با مشتري و مديريت دانش براي دستيابي به مزيت رقابتي نشان مي دهد. در واقع، عدم در ک مديريتي از اين که « چگونه استراتژي را به واقعيت تبديل کنند (اجراي استراتژي)، به بياني ديگر چگونه از دانش پردازش شده توسط سازمان حداکثر استفاده بعمل آيد» يکي از بارزترين موانع در کسب مزيت رقابتي مي باشد و در حوزه مديريت ارتباط با مشتري مساله اصلي براي بدست آوردن دانش مشتري، درک عملياتي ساختن اطلاعات مشتري است. سوال اصلي اين پژوهش در خصوص چگونگي بکار گيري ابزار مديريت دانش براي ايجاد مدلي کارا و اثر بخش براي سيستم مديريت ارتباط با مشتري است بگونه اي که از طريق آن سازمان به رقابت پذيري بادوام دست يابد. لذا در اين مقاله يک مدل مفهومي که ترکيبي از مباني مديريت ارتباط با مشتري و مديريت دانش مي باشد ارايه گرديده است. جهت اعتبار سنجي مدل پيشنهادي، پرسشنامه اي طرح گرديد و بين تعدادي از خبرگان و متخصصين اين حوزه توزيع و از روشهاي آماري همچون آزمونهاي ناپارامتريک، رگرسيون چندگانه و آزمون همبستگي اسپير من براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شده است.

 
كليد واژه: رضايتمندي مشتري، مديريت ارتباط با مشتري، مزيت رقابتي، مديريت دانش، داده کاوي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 4 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):41-54.
 
کابرد الگوهاي تصميم گيري چند شاخصه (MADM) در شايسته سالاري کارگزاران جمهوري اسلامي ايران (مطالعه موردي انتخاب مشاوران جوان دستگاههاي اجرايي کشور)
 
بذرپاش مهرداد,انصاري قاسم
 
 
 

با توجه به پديده جديد تعيين مشاوران جوان دستگاههاي اجريي کشور، ضرورت برخورد علمي با اين مهم به نحوي که به طور اصلي طرحي، اجرا و نهادينه شود وجود دارد. در اين تحقيق ضمن طراحي سيستم بررسي صلاحيت ها، افراد پيشنهاد شده براي تصدي مسوليت مشاور جوان دستگاههاي اجرايي با استفاده از روشهاي تصميم گيري با شاخصهاي چند گانه اولويت بندي مي شود. سپس به صورت مطالعه موردي براي يکي از دستگاهها اين الگوريتم را استفاده و گزينه هاي مطرح را اولويت بندي مي کنيم.

 
كليد واژه: تصميم گيري، MADM، شايسته سالاري، مديريت منابع انساني، مشاوران جوان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 6 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):67-80.
 
تعارض سازماني و راهبردهاي مديريت آب
 
نكويي مقدم محمود,پيرمرادي بزنجاني نرگس
 
 
 

تعارض مهمترين عارضه رفتار گروهي مي باشد. مديري که اصول اساسي تعارض و مذاکره را مي داند، داراي آمادگي بيشترين خواهد بود تا به طور موفقيت آميز با اين موقعيتهاي اجتناب ناپذير، برخورد کند. مديريت تعارض، شناخت و اداره تعارض بع صورتي معقول، منصفانه و کار است. تعارض مي تواند با استفاده از مهارتهايي چون ارتباطات موثر، حل مساله و مذاکره مديريت شود. قبل از هر چيز براي اداره تعارض بايد آن را شناسايي و تجزيه و تحليل کرد و علل ايجاد تعارض را مورد بررسي قرار داد. پس از تشخيص تعارض و علل آن، نکته کليدي در مديريت تعارض، انتخاب سبک مناسب جهت بهره برداري موثر از آن است. زيرا توانايي برخورد با تعارض و اداره آن، در موفقيت مديران سازمان ها نقش ارزنده اي دارد. اگر تعارض ها سازنده باشند، موجب بروز افکار نو و خلاق مي شوند و زمينه تغيير و نوآوري و تحول سازنده را در سازمان فراهم مي سازند و در نهايت به مديريت کمک مي کنند تا به اهداف سازماني خويش نايل آيد. در اين مقاله سعي بر آن است که مفهوم تعارض، سير تکاملي انديشه تعارض، رابطه تعارض و عملکرد، انواع و علل تعارض مورد بررسي قرار گيرد. پس از آن مديريت تعارض و فنون و راهبردهاي مديريت جهت اداره موثر تعارض مورد بحث قرار خواهد گرفت. اميد است مورد استفاده مديران و دست اندر کاران سازمان ها قرار گيرد.

 
كليد واژه: تعارض، تعارض کارکردي، تعارض غير کارکردي، مديريت تعارض، مذاکره و چانه زني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 8 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):93-102.
 
نوآوري ارزش در صنعت خدماتي درماني
 
حسنوي رضا,جهانگيري آناهيتا
 
 
 

مدت زمان زيادي نيست که مفهوم نو آوري ارزش و حتي ارزيابي هاي مديريتي به صنعت خدمات درماني وارد شده است. سال ها بود که صنعت خدمات درماني، به عنوان يکي از صنايع بزرگ بسياري از کشورهاي دنيا، مورد بي توجهي علم مديريت واقع شده بود، چرا که آن را امري مربوط به پزشکان مي دانستند. امروزه حرکت با تحولات بسيار سريع دنيا در علوم مختلف، امريست که با اتکا به روش هاي اداره خدمات درماني به سبک سنتي امکان پذير نيست. حتي بهبودهاي تدريجي نيز پاسخگوي اين نياز نبوده و تنها کسب مزيت هاي رقابتي بالا متضمن بقا در اين دنياي کسب و کار است. نوآوري ارزش يکي از ابزارهاي خلق اين مزيت است که در اين مقاله به تعريف و تشريح آن پرداخته شده است. کاربرد اين تحقيق در خروج مديران صنعت خدمات درماني از خواب دراز رکود، در ايجاد تصوير جديدي از آينده ممکن و استفاده در فرايند هاي ارزش زا براي بيماران است که همه اين موارد بقاي اين صنعت را به دنبال خواهد داشت.
در ابتدا مفاهيم نوآوري و نوآوري ارزش مطرح شده و به عنوان گام موثر در خلق ارزش، صنعت خدمات درماني مورد تحليل استراتژيک قرار مي گيرد. سپس منحني ارزش به عنوان ابزاري براي نمايش جايگاه بنگاه ها در حرکت نوآورانه خود معرفي شده و در بخش نهايي به معرفي منطق نوآوري در ابعاد استراتژيک پرداخته مي شود. در اين بخش به مطالعه موردي بيمارستان شهيد هاشمي نژاد پرداخته مي شود که نمونه اي کوچک اما قابل توجه در صنعت خدمات درماني ايران به حساب مي آيد
.

 
كليد واژه: نوآوري ارزش، خدمات درماني، منحني ارزش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:54 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 5 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):55-65.
 
تبيين نقش و مسووليتهاي مديران ارشد اطلاعات و مديران ارشد دانش
 
مالکي قاسم,به آذين فريد,حسنوي رضا
 
 
 

در اين مقاله ابتدا وظايف، خصوصيات و رويکردهاي مهم مديران ارشد اطلاعات و دانش لز منظر کارشناسان و محققين اين مباحث مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار گرفته است. سپس حيطه هاي کاري اين دو حوزه با يکديگر مقايسه شده است. در ادامه نظرات و دليل موافقان و مخالفان ادغام و يا تفکيک مسوليتهاي مديران ارشد اطلاعات و مديران ارشد دانش در ساختارهاي سازماني بيان گرديده است.

 
كليد واژه: مدير ارشد اطلاعات، مدير ارشد دانش، مديريت دانش، فناوري اطلاعات، مديريت اطلاعات
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:54 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 7 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):81-92.
 
توسعه معماري جديد فناوري و فرايند سيستم مديريت ارتباط با مشتري (CRM) و کاربرد آن در صنعت گردشگري
 
رضاييان صديقه,صنيعي منفرد محمدعلي
 
 
 

موسسات و سازمان هاي پيشرو در صنعت فناوري اطلاعات که بصورت حرفه اي طراحي و ساخت سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري CRM را دنبال مي کنند اغلب از نبود معماري يا روشي سيستماتيک رنج مي برند. در اين مقاله با بررسي و ارزيابي معماري هاي بکار گرفته شده در طراحي سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري چندين شرکت برتر، معماري جديد را سپس بر روي طراحي سيستم CRM در صنعت گردشگري ايران در بخش بسته هاي تور مسافرتي پياده سازي مي کنيم.

 
كليد واژه: مديريت الکترونيکي ارتباط با مشتري، طراحي مفهمي، معماري ها، بسته هاي خدماتي تور مسافرتي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:55 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 1 : مديريت فناوري اطلاعات بهار و تابستان 1389; 2(4):3-22.
 
طراحي مدل انتخاب نيروي انساني با رويكرد داده كاوي (مورد: استخدام داوطلبان آزمون هاي ورودي يك بانك تجاري در ايران)
 
آذر عادل*,احمدي پرويز,سبط محمدوحيد
 
* گروه مديريت، دانشگاه تربيت مدرس، ايران
 
 

موفقيت يا شكست سازمان، ارتباط مستقيمي با چگونگي جذب و نگهداري منابع انساني آن دارد. اغلب در رابطه با برگزاري آزمون هاي ورودي و فرآيند جذب كاركنان، داده ها و اطلاعات فراواني در سازمان ها وجود دارد كه بدون استفاده قرار مي گيرند. داده كاوي، به عنوان راه حل براي چنين مسايلي است. در اين پژوهش كه از حيث هدف، كاربردي و از جنبه ماهيت از نوع پژوهش هاي همبستگي و همخواني محسوب مي شود، سعي شده است كه با استفاده از تكنيك هاي داده كاوي، قواعد و روابط بين نمرات آزمون هاي ورودي و ساير متغيرهاي شخصي و شغلي (كه قبل از ورود هر كس به سازمان مشخص مي شود) و وضعيت كاركنان با عملكرد شغلي و وضعيت ارتقا آنان شناسايي شود. در نتيجه با مطالعه و بررسي پايگاه هاي داده آزمون و منابع انساني يك بانك تجاري براي 2 سال متوالي (1383 و 1384)، شاخص هاي نيروي انساني كه بر عملكرد يا ارتقا موثر بودند، شناسايي شدند. تكنيك داده كاوي مورد استفاده در اين پژوهش، درخت تصميم گيري است و استخراج قواعد نيز با استفاده از الگوريتم هاي QUEST، CHAID، C5.0 و CART انجام شده است. در نهايت ضمن ارايه مدلي جهت انتخاب متغيرهاي تاثيرگذار، متغير هدف و الگوريتم هاي مناسب؛ از بين قواعد به دست آمده، قواعد غيربديهي مشخص و علت وجود اين قواعد با كمك خبرگان تبيين شده است. از جمله نتايج، حذف متغير ارزيابي عملكرد به عنوان متغير هدف در روند اين پژوهش است كه ناشي از عدم دقت تكميل فرم هاي ارزيابي عملكرد در فرآيند ارزيابي بانك بوده است. هم چنين در اين پژوهش مشخص شده است از مجموع 26 متغير بررسي شده، پنج متغير: «نمره كل آزمون»، «امتياز مصاحبه»، «مقطع تحصيلي»، «تجربه حرفه اي» و «استان محل خدمت» بر ارتقاي داوطلبان تاثيرگذار بوده اند. اين نتايج منجر به دانشي شده است كه امكان كاربردي نمودن آن ها وجود خواهد داشت.

 
كليد واژه: داده كاوي، انتخاب نيروي انساني، درخت تصميم، دسته بندي، كشف دانش، مديريت منابع انساني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:10 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 2 : مديريت فناوري اطلاعات بهار و تابستان 1389; 2(4):23-38.
 
به كارگيري الگوريتم ژنتيك در بهينه سازي درختان تصميم گيري براي اعتبارسنجي مشتريان بانك ها
 
البرزي محمود,محمدپورزرندي محمدابراهيم,خان بابايي محمد*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات، تهران
 
 

درختان تصميم گيري به عنوان يكي از تكنيك هاي داده كاوي مي توانند به اعتبارسنجي مشتريان بانكي بپردازند. مساله اصلي ساخت درختان تصميم گيري است كه بتوانند به طور بهينه مشتريان را طبقه بندي كنند. در اين مقاله يك مدل مناسب اعتبارسنجي مشتريان بانك ها براي اعطاي تسهيلات اعتباري متناسب با هر طبقه مبتني بر الگوريتم ژنتيك ارايه مي شود. الگوريتم هاي ژنتيك مي توانند با انتخاب ويژگي هاي مناسب و ساخت درختان تصميم گيري بهينه به اعتبارسنجي مشتريان كمك كنند. در ساخت اين مدل فرآيند توسعه در شناخت الگو و فرآيند CRISP براي اعتبارسنجي مشتريان به كار رفته است. مدل طبقه بندي پيشنهادي مبتني بر تكنيك هاي خوشه بندي، انتخاب ويژگي ها، درختان تصميم گيري و الگوريتم ژنتيك است. اين مدل به انتخاب و تركيب بهترين درختان تصميم گيري مبتني بر معيارهاي بهينگي و ساخت درخت تصميم گيري نهايي براي اعتبارسنجي مشتريان مي پردازد. نتايج نشان مي دهد كه دقت طبقه بندي مدل طبقه بندي پيشنهادي به طورتقريبي از تمام مدل هاي درخت تصميم گيري مقايسه شده در اين مقاله بالاتر است. هم چنين تعداد برگ ها و اندازه درخت تصميم گيري و در نتيجه پيچيدگي آن از همه كمتر است.

 
كليد واژه: اعتبارسنجي، الگوريتم ژنتيك، انتخاب ويژگي ها، درختان تصميم گيري، خوشه بندي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:10 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 3 : مديريت فناوري اطلاعات بهار و تابستان 1389; 2(4):39-58.
 
بررسي رابطه ويژگي هاي شخصيتي و رفتار خريد كاربران اينترنت در ايران
 
بابايي محمدعلي,احدي پري*
 
* دانشگاه اصفهان، ايران
 
 

فضاي مجازي، نقش و جايگاه مصرف كنندگان را در دنياي تجارت به كلي دگرگون ساخت. دسترسي آسان به اطلاعات، امكان مقايسه سريع محصولات و بسياري از امكاناتي كه اينترنت در اختيار مصرف كنندگان قرار داده است، قدرت مصرف كنندگان را به مراتب بيشتر ساخته است. در اين ميان تنها كساني مي توانند در دنياي رقابت باقي بمانند كه بتوانند بيش از پيش مشتريان خود را راضي نگه دارند و اين مهم تحقق نمي يابد مگر با شناخت هرچه بيشتر مشتريان و تلاش براي فردي سازي كالاها و خدمات. در اين راستا اين پژوهش به بررسي بررسي رابطه ويژگي هاي شخصيتي كاربران اينترنت و تاثير آن بر رفتار خريد اينترنتي آن ها مي پردازد. براي اين منظور از پرسش نامه اي حاوي دو بخش شامل شخصيت و رفتار خريد استفاده شده است. در بخش شخصيت پرسش نامه استاندارد نئو مورد استفاده قرار گرفت. براي تعيين متغير هاي خريد نيز از پژوهش هاي انجام شده در اين زمينه استفاده شده است و براي تجزيه و تحليل داده ها نيز از آزمون فريدمن استفاده شد.

 
كليد واژه: بازاريابي اينترنتي، ويژگي هاي شخصيتي، رفتار خريد، گروه هاي مرجع
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:10 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 4 : مديريت فناوري اطلاعات بهار و تابستان 1389; 2(4):59-78.
 
ارايه مدل عوامل موثر بر ايجاد ريسك در زنجيره تامين الكترونيكي و تاثير آن بر عملكرد سازماني
 
رجب زاده قطري علي,حسن زاده خوشطينت عليرضا,نالچيگر نيلوفر*,نالچيگر سروش
 
* دانشگاه تربيت مدرس، ايران
 
 

سازمان ها همواره در تلاش براي بهبود سهم بازار، افزايش سود، و دستيابي به مزيت رقابتي نسبت به رقبا مي باشند. براي دستيابي به اين اهداف، توجه به كارايي و اثربخشي زنجيره تامين از اهميتي فراوان در هر سازمان برخوردار است. استفاده از تجارت الكترونيك و فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات سازمان ها را در مقابل نيازهاي متغير بازار قادر به پاسخ گويي و انعطاف پذيري نموده است. تجارت الكترونيك و اينترنت ساختار زنجيره هاي تامين رابه طور اساسي تغيير داده است. هزاره جديد با ظهور فناوري اطلاعات و محيط كسب و كار جديد، منجر به ايجاد زنجيره تامين الكترونيكي شده است. پژوهش حاضر با هدف ارايه مدل عوامل ايجاد ريسك در زنجيره هاي تامين الكترونيكي، و تاثير اين ريسك بر عملكرد مالي و غيرمالي سازمان، به شناسايي اين عوامل و مولفه هاي آنان پرداخته و با بررسي شاخص هاي عملكرد مناسب مالي و غيرمالي،تاثير ريسك زنجيره تامين الكترونيكي را بر عملكرد شركت هاي فعال در حوزه مخابرات و الكترونيك بررسي مي نمايد. در اين راستا سنجش همبستگي و مدل سازي ساختاري پيشنهاد مي كند كه شناسايي و مديريت ريسك زنجيره تامين الكترونيكي تاثير به سزايي بر بهبود عملكرد سازمان دارد. روش پژوهش مقاله از نظر هدف، كاربردي و از نظر نوع داده ها، كمي و توصيفي و از نوع همبستگي است.

 
كليد واژه: ريسك، زنجيره تامين الكترونيكي، عملكرد سازماني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:10 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 5 : مديريت فناوري اطلاعات بهار و تابستان 1389; 2(4):79-98.
 
ارايه روشي جهت ارزيابي ويژگي هاي كيفي معماري سازماني مبتني بر Fuzzy AHP
 
شمس عليئي فريدون,رضوي داوودي مهسا*,بديع كامبيز
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران مركزي، ايران
 
 

معماري سازماني، رويكردي براي شناخت، مهندسي و مديريت كليه عناصر سازمان و ارتباطات آن ها است. با توجه به هزينه بسيار بالاي پياده سازي سناريوهاي معماري سازماني لازم است قبل از انتخاب هر سناريو، مرحله ارزيابي مدل ها و اطلاعات معماري از نظر ميزان برآورده شدن مطلوبيت ها و ويژگي هاي كيفي سازمان توسط سناريوها انجام شود تا سناريوي بهينه انتخاب و پياده سازي شود. در اين مقاله روشي جديد براي ارزيابي كمي ميزان دستيابي سناريوهاي معماري سازماني به ويژگي هاي كيفي با استفاده از دانش و تجربه خبرگان سازمان و معماري سازماني مبتني بر روش AHP ارايه شده است. روش ارايه شده داراي كاربرد ديگري نيز مي باشد و آن ارزيابي ميزان برآوردن مطلوبيت ها در وضعيت جاري سازمان است. با توجه به ابهام و عدم قطعيت موجود در قضاوت هاي تصميم گيران، براي مقايسه عناصر از منطق فازي نيز استفاده شده است. روش ارايه شده به طور كامل كاربردي است و ابزاري براي اتوماسيون كليه مراحل فرآيند پيشنهادي توسعه داده شده است. در اين مقاله روش پيشنهادي در چند مرحله همراه با توصيف يك مطالعه موردي براي شناخت كاربرد روش، ارايه شده است.

 
كليد واژه: ارزيابي معماري سازماني، ويژگي هاي كيفي سازماني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:10 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها