0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 8 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي پاييز 1388; 2(5):145-160.
 
ارزيابي و سنجش ميزان رضايتمندي اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت
 
زارعي رضا*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مرودشت
 
 

هدف از اين پژوهش سنجش ميزان رضايتمندي اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت بود. روش پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي بوده است. جامعه آماري اين پژوهش  کليه اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت بوده که با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي و با توجه به جدول کرجسي و مورگان نمونه مورد نياز پژوهش انتخاب گرديد. ابزار سنجش مورد استفاده، پرسشنامه محقق ساخته بود که روايي و پايايي آن مورد تاييد قرار گرفت. داده هاي جمع آوري شده با استفاده از شاخص هاي آمار توصيفي و آزمون آماري کولموکوروف – اسمينوروف مورد تحليل قرار گرفتند. مهم ترين نتايج پژوهش عبارت بود از اين که جمعيت مورد مطالعه از کار خود رضايت دارند، بيش تر اعضاي مورد مطالعه به طور ميانگين از حقوق و دستمزد خود و هم چنين، از سطح دانش علمي همکاران خود راضي بوده اند. در نهايت، بيش از دو سوم از جمعيت مورد مطالعه به برنامه ريزي و مديريت در انجام امور شغلي باور داشتند.

 
كليد واژه: رضايتمندي، اعضاي هيات علمي، دانشگاه آزاد اسلامي مرودشت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:19 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 2 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):17-30.
 
بررسي رابطه سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه در درس زبان انگليسي شهر شيراز
 
صفري يحيي,بذرافشان آذر*
 
 
 

تحقيق حاضر به بررسي رابطه سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه در درس زبان انگليسي شهر شيراز پرداخته است. روش انجام پژوهش، توصيفي ازنوع پيمايشي و همبستگي مي باشد. جامعه آماري در اين پژوهش كليه دانش آموزان دختر و پسر پايه هاي اول، دوم و سوم دوره متوسطه شهر شيراز به تعـداد 27000 نفر که در سال تحـصـيلي 88-87 در مدارس اين شهر مشغول به تحصيل بودند. نمونه پژوهش را 392 نفر از دانش آموزان رشته هاي علوم انساني، علوم تجربي و رياضي و فيزيك پايه هاي اول، دوم و سوم دوره متوسطه ناحيه 2 شيراز بودند که به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي مرحله اي انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش شامل پرسشنامه سبک يادگيري هاني و مامفورت و آزمون پيشرفت تحصيلي بود. و براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي، ميانگين و فراواني درصدي و از آمار استنباطي رگرسيون چند متغيره، تحليل واريانس يک راهه و آزمونt  مستقل استفاده شد يافته ها نشان داد که:
- بين سبکهاي يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رابطه معنا داري وجود ندارد
.
- بين سبکهاي يادگيري و رشته هاي مختلف تحصيلي، تفاوت معني دار آماري وجود دارد
.
- تفاوت معناداري بين سبکهاي يادگيري دختران و پسران وجود ندارد
.
- تفاوت معناداري در سبکهاي يادگيري (عمل گرا، انديشه گرا) پايه هاي دوم و سوم وجود ندارد. اما بين سبکهاي يادگيري فعاليت گرا و نظريه پرداز در پايه هاي تحصيلي دوم و سوم تفاوت وجود دارد
.

 
كليد واژه: پيشرفت تحصيلي، سبکهاي يادگيري، زبان انگليسي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:19 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 3 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):31-44.
 
بررسي رابطه بين تيپ هاي شخصيتي و بهداشت رواني آموزگاران با ادراک از جو سازماني مدارس ابتدايي ناحيه يک شيراز
 
قلتاش عباس*,صالحي مسلم,خادم كشاورز مريم
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مرودشت
 
 

هدف کلي اين پژوهش بررسي رابطه تيپ هاي شخصيتي و بهداشت رواني آموزگاران با جو سازماني مدارس ابتدايي ناحيه يک شيراز بوده است. روش تحقيق توصيفي از نوع همبستگي بود ه است. جامعه آماري در اين پژوهش شامل کليه آموزگاران ناحيه يک شهر شيراز (1119 زن و 301 مرد) بوده اند که جهت انتخاب نمونه آماري در اين پژوهش از روش نمونه گيري طبقه اي تصادفي استفاده شد که با مراجعه به جدول مورگان نمونه مناسب شامل 310 (210 زن و 100 مرد) نفر مورد مطالعه قرار گرفته است. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه شخصيت آيزنك، پرسشنامه بهداشت رواني کلدبرگ و پرسشنامه جو سازماني هاپلين و کرافت بوده است. داده هاي جمع آوري شده با ضريب همبستگي پيرسون و آزمون t و رگرسيون چند گانه مورد تحليل قرار گرفته اند که مهم ترين نتايج عبارت بوده اند از اين که، بين تيپ هاي شخصيّتي (درونگرا و برونگرا) با ادراک از جو سازماني رابطه معني داري وجود ندارد. بين ابعاد بهداشت رواني (علايم جسماني و افسردگي) با ادراک از جو سازماني مدارس رابطه معني داري وجود دارد. بين تيپ هاي شخصيتي آموزگاران زن و مرد تفاوت معني داري وجود دارد.

 
كليد واژه: تيپ هاي شخصيتي، بهداشت رواني، جو سازماني، آموزگاران
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:20 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 4 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):45-62.
 
بررسي چگونگي ويژگي هاي کارآفريني دانشجويان
 
رضايي محمدحسن*,رهسپار طيبه
 
* دانشگاه آزاد اسلامي واحد داراب
 
 

اين تحقيق به منظور بررسي چگونگي ويژگي هاي کار افريني دانشحويان دانشگاه آزاد اسلامي داراب انجام شد. روش تحقيق توصيفي از نوع پيمايشي و همبستگي بوده است .به همين منظور نمونه آماري410 نفري از بين کليه دانشجويان با روش نمونه گيري طبقه بندي شده ازگروه هاي آموزشي علوم پايه، علوم انساني، فني و مهندسي و کشاورزي و علوم پزشکي انتخاب شد ابزار تحقيق پرسشنامه 30 سوالي محقق ساخته در مقياس ليکرت بود که با توجه به ويژگي هاي نياز به موفقيت، مرکز کنترل دروني، خلاقيت، تمايل به مخاطره پذيري و نياز به استقلال تهيه شد. روايي، پرسشنامه با استفاده از نظر صاحب نظران وتحليل گويه ها و پايايي آن با روش باز آزمايي و نيز آلفاي کرنباخ تعيين گرديد و داده ها با استفاده از آزمون t تک نمونه اي، آزمون رتبه اي فريدمن، تحليل واريانس يک طرفه، آزمون t براي گروه هاي مستقل و ضريب همبستگي پبرسون تحليل شد. نتايج تحقيق نشان داد که ميانگين روحيه کارآفريني به طور کلي و نيز همه مولفه ها به جز مولفه مخاطره پذيري بالاتر از حد متوسط است. نتايج تحقيق همچنين مشخص کرد که بين ميانگين گروه هاي آموزشي در همه مولفه ها به جز خلاقيت تفاوت وجود دارد و ميانگين هاي دانشحويان زن و مرد اگر چه در روحيه کارآفريني، نياز به موفقيت و نياز به استقلال تفاوت نشان داد، اما در مولفه هاي مرکز کنترل دروني، خلاقيت و تمايل به مخاطره پذيري تفاوت معني دار نداشتند. علاوه بر اين، بين پيشرفت تحصيلي و روحيه کارآفريني و مولفه هاي آن به جز خلاقيت همبستگي مثبت به دست آمد ولي بين ميانگين دانشجويان مقطع کارشناسي و کارداني به جز در مولفه هاي نياز به استقلال، تمايل به مخاطره پذيري و نياز به موفقيت در ساير مولفه ها تفاوتي مشاهده نشد.

 
كليد واژه: کارآفريني دانشجويان، ويژگي هاي کار آفريني، روحيه کارآفريني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:20 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 5 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):63-76.
 
مطالعه تاثير يادگيري مشارکتي (تفحص گروهي) بر رشد مولفه هاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان در سال تحصيلي 88-87
 
فهامي ريحانه*,عزتي محسن
 
* دانشگاه پيام نور مركز نطنز
 
 

هدف اين پژوهش بررسي تاثير يادگيري مشارکتي با تاکيد بر روش تفحص گروهي بر رشد مهارت هاي اجتماعي، از قبيل احترام گذاشتن به ديگران، مسووليت پذيري، دوستيابي و مشاركت در فعاليت هاي گروهي دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان بوده است. اين پژوهش به روش شبه تجربي و استفاده از طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه گواه صورت گرفت. جامعه آماري اين تحقيق دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان در سال تحصيلي 88-87 بوده‏اند که جمعا شامل 2287 دانش آموز دختر بوده است که حدود 320 نفر به عنوان نمونه تحقيق لحاظ گرديده‏اند. جهت جمع آوري اطلاعات از آزمون رشد مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي کرامتي (1382) استفاده شد. پايايي اين آزمون با روش آلفاي کرونباخ 83 صدم بدست آمد. داده ها و اطلاعات جمع آوري شده با استفاده از آزمون T و استفاده از نرم افزار SPSS تحليل گرديد. نتايج و يافته هاي پژوهش حاضر حاکي از تاييد فرضيه کلي تحقيق مي باشد. اگر چه در مطالعه مولفه هاي مهارتهاي اجتماعي به صورت جداگانه که به عنوان فرضيه هاي ويژه در اين پژوهش تلقي شده اند نتايج حاکي از تاثير معنادار متغير آزمايشي يعني يادگيري مشارکتي بر رشد مهارت هاي اجتماعي مي باشد.

 
كليد واژه: يادگيري مشاركتي، تفحص گروهي، مهارت هاي اجتماعي، پايه پنجم
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:20 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 1 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):1-16.
 
بررسي تاثير اينترنت بر رفتار اطلاع يابي آموزشي و پژوهشي دانشجويان دانشگاه شيراز
 
رضويه اصغر,فياضي مهسا*
 
 
 

پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير اينترنت بر رفتار اطلاع يابي آموزشي و پژوهشي دانشجويان دانشگاه شيراز انجام شده است. اين تحقيق درصدد پاسخگويي به سوالاتي در مورد رفتار اطلاع يابي در دو گروه کاربر و غير کاربر و عوامل موثر برآن، نحوه دستيابي دانشجويان به اطلاعات و بررسي و مقايسه ميزان استفاده از اينترنت و بانکهاي اطلاعاتي به تفکيک جنسيت و مقطع تحصيلي، هدف و مشکلات استفاده، مقايسه ميزان فعاليتهاي پژوهشي در دو گروه کاربر و غير کاربر بوده است. روش تحقيق توصيفي از نوع پيمايشي بوده است که در اين پژوهش 500 دانشجو به روش نمونه گيري طبقه اي از بين 10 دانشكده مورد بررسي دانشگاه شيراز در دو مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد انتخاب شد. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش پرسشنامه کتبي بود بدين منظور پرسشنامه حاوي 30 سوال بسته شامل دو بخش تنظيم شد بخش اول پرسشهاي مربوط به رفتار اطلاع يابي و بخش دوم پرسشهاي مربوط به اينترنت را دربر مي گيرد. بدين ترتيب دانشجويان کاربر اينترنت موظف به پاسخگويي هر دو بخش و غير کابرها تنها به بخش اول آن پاسخ دادند. پرسشنامه هاي دريافتي متعلق به 430 کاربر و 70 غير کاربر بود. يافته ها نشان داد که تعداد کاربران اينترنت بيش از غيرکاربران است. جنسيت و سطح تحصيلات کاربران در ميزان استفاده از اينترنت تاثير نداشته است. هدف کاربران از انتخاب و استفاده اينترنت «سرعت و سهولت بازيابي اطلاعات» عنوان شده است. مشکلات موجود بر سر راه استفاده از اينترنت به دو دسته فردي و عوامل ناشي از نظام اطلاعاتي مربوط مي شود. بين ميزان فعاليتهاي پژوهشي در دو گروه کاربر و غيرکاربر تفاوت معني داري وجود دارد.

 
كليد واژه: رفتار اطلاع يابي، اينترنت، كاربر، غيركاربر
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:20 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 6 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):77-92.
 
مقايسه سبک هاي يادگيري و شيوه هاي حل مساله دانشجويان دختر و پسر گرايش هاي علوم انساني، علوم پايه و فني - مهندسي
 
سروقد سيروس*,ديانت عارفه سادات
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مرودشت
 
 

هدف از اجراي اين پژوهش، مقايسه سبک هاي يادگيري دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت در سال تحصيلي 87-86 بود.به اين منظور 450 دانشجوي دختر و پسر از گرايش هاي علوم پايه، فني مهندسي و علوم انساني (از هر گرايش 150 نفر) با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. در اين پژوهش از پرسشنامه هاي سبک هاي يادگيري فلدر - سولومان و شيوه هاي حل مساله هپنر استفاده گرديد. داده ها با استفاده از ضريب همبستگي پيرسون،t  مستقل، تحليل واريانس دوطرفه، آزمون تعقيبي توکي و ضريب اتا مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. اين پژوهش نشان داد که: الف) بين سبک هاي يادگيري و شيوه هاي حل مساله دانشجويان رابطه معني دار وجود دارد. ب) بين سبک هاي يادگيري دانشجويان گرايش هاي علوم پايه، علوم انساني و فني - مهندسي تفاوت معني دار وجود دارد. به اين گونه که دانشجويان گرايش فني - مهندسي بيشتر سبک يادگيري حسي، کلي، فعال و ديداري را ترجيح مي دهند در حالي که دانشجويان گرايش علوم پايه بيشتر از سبک يادگيري کلامي، متوالي، شهودي و تاملي و دانشجويان گرايش علوم انساني بيشتر از سبک يادگيري فعال استفاده مي کنند. ج) بين سبک هاي يادگيري دانشجويان دختر و پسر تفاوت معني دار وجود دارد به گونه اي که سبک يادگيري پسران از نوع کلامي، شهودي، متوالي و تاملي است. در حالي که سبک يادگيري دختران از نوع حسي، کلي، فعال و ديداري است. د) بين شيوه هاي حل مساله دانشجويان گرايش هاي علوم پايه، علوم انساني و فني - مهندسي تفاوت معني دار وجود دارد. به اين صورت که دانشجويان گرايش فني - مهندسي بيشتر شيوه حل مساله خلاقيت، اعتماد، اجتناب و روي آورد را ترجيح مي دهند. در حالي که دانشجويان گرايش علوم پايه بيشتر از شيوه حل مساله درماندگي و دانشجويان گرايش علوم انساني بيشتر از شيوه حل مساله خلاقيت و مهارگري استفاده مي کنند. و) بين شيوه هاي حل مساله دانشجويان دختر و پسر تفاوت معني دار وجود دارد. به گونه اي که شيوه حل مساله پسران از نوع درماندگي و روي آورد است. در حالي که شيوه حل مساله دختران از نوع اعتماد و اجتناب است.

 
كليد واژه: سبک يادگيري، شيوه حل مساله
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:20 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 7 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):93-118.
 
بررسي تاثير برنامه درسي ويژه ارتقا خواندن، بر سطح خواندن دانش آموزان نارسا خوان پايه سوم ابتدايي شهر ياسوج
 
فياض بخش حسين*,عابدي محمدرضا,ميرشاه جعفري سيدابراهيم,يارمحمديان محمدحسين
 
* دانشگاه آزاد اسلامي واحد دهدشت
 
 

هدف اصلي پژوهش حاضر بررسي تاثير برنامه درسي ويژه ارتقا در سطح خواندن دانش آموزان نارساخوان پايه سوم ابتدايي بوده است. طرح پژوهش نيمه تجربي از نوع پيش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماري پژوهش را کليه دانش آموزان نارساخوان پايه سوم ابتدايي شهر ياسوج تشکيل داده اند. اين پژوهش روي 30 نفر از دانش آموزان نارساخوان پايه سوم ابتدايي انجام گرفته است و آزمودنيها بطور تصادفي در دو گروه آزمايش و کنترل قرار گرفته اند، تعداد آزمودنيها در هر گروه برابر 15 نفر است. براي تشخيص نارساخواني آزمودنيها، از آزمون هوشي ريون، آزمون بندرگشتالت، چک ليست نارساخواني و همچنين از آزمون تشخيصي سطح اصفهان بعنوان ابزاري جهت مقايسه نمرات خواندن دو گروه در پيش آزمون و پس آزمون استفاده گرديده است. بطور کلي نتايج پژوهش حاضر نشان داده که برنامه درسي ارتقا سطح خواندن توانسته با آموزش مهارتهاي مربوط به خواندن در کليه اين مهارتها موثر بوده و باعث کاهش معني دار نمرات خطاي دانش آموزان نارساخوان در کليه مهارتهاي خواندن مورد بررسي و افزايش مهارت خواندن آنها گردد. نتيجه کلي اين که آموزش خرده مهارت هاي خواندن به روش تعاملي باعث تسهيل يادگيري خواندن مي شود. زيرا خرده مهارت هايي که رشد نکرده اند مانع رشد مهارت هاي ديگر مي شوند.

 
كليد واژه: برنامه درسي، نارسا خواني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:22 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 1 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي بهار 1388; 1(3):1-18.
 
بررسي و مقايسه مهارت هاي زندگي دانش آموزان دختر و پسر شاخه هاي نظري، فني حرفه اي و کاردانش دوره متوسطه شهرستان گرمسار بر اساس الگوي وايلز و باندي
 
عباس زاده ناصر*,يوردخاني فاطمه
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد گرمسار
 
 

هدف اين پژوهش، بررسي و مقايسه مهارت هاي زندگي دانش آموزان دختر و پسر سه شاخه نظري، فني حرفه اي و کاردانش مقطع متوسطه شهرستان گرمسار بر اساس الگوي وايلز و باندي در سال 88-1387 بوده است. روش پژوهش توصيفي – پيمايشي و جامعه آماري 3041 دانش آموز از سه مقطع متوسطه شهر گرمسار بود. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي، 342 نفر تعيين شد. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بود که ضريب پايايي آن بيش از 0.85 محاسبه شد. داده هاي گردآوري شده با استفاده از آزمون هاي کريسکال واليس و يومن ويتني تجزيه و تحليل گرديد. در سه شاخه نظري، فني حرفه اي و کاردانش در متغيرهاي پيشرفت تحصيلي، اهميت سازمان، حل مشکل، جستجوي دانش، عادت هاي خوب عقلي و جسمي، خويشتن پنداري، جهت يابي به خانواده و جهت يابي به آينده اختلاف معني داري مشاهده نشد، ولي در متغيرهاي رفتار همکارانه و آماده براي تغيير اختلاف معني دار بود. در مورد متغيرهاي پيشرفت تحصيلي، جستجوي دانش، عادت هاي خوب عقلي و جسمي، رفتار همکارانه و جهت يابي به آينده بين دختران و پسران با اطمينان دست كم 0.95 و در متغير آماده براي تغيير، بين دختران و پسران با اطمينان 0.932 اختلاف وجود داشت، ولي در مورد متغيرهاي اهميت سازمان، حل مشکل، خويشتن پنداري و جهت يابي به خانواده تفاوتي معنادار مشاهده نشد.

 
كليد واژه: مهارت هاي زندگي، دوره متوسطه، الگوي وايلز و باندي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:22 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 2 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي بهار 1388; 1(3):19-36.
 
بررسي عامل هاي موثر بر تمايل اعضاي سازمان هاي فرهنگي - آموزشي براي تبديل شدن به سازمان يادگيرنده
 
بهروزي محمد,فرخ نژاد خدانظر,اميراحمدي طاهره
 
 
 

هدف اصلي اين پژوهش، بررسي عامل هاي موثر بر ميزان تمايل كاركنان سازمان هاي فرهنگي - آموزشي استان بوشهر براي تبديل سازمان خود به يک سازمان يادگيرنده بود. جامعه آماري دربرگيرنده تمامي كاركنان سازمان هاي فرهنگي - آموزشي استان بوشهر به تعداد 13327 نفر بود. با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي، تعداد 390 نفر به عنوان افراد نمونه انتخاب شد و داده ها به وسيله يك پرسشنامه پنجاه سوالي محقق ساخته بر اساس مقياس ليكرت جمع آوري و با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي مورد بررسي قرار گرفت. نتايج پژوهش نشان داد بين عامل هايي چون؛ داشتن رهبران آگاه درسازمان، ساختار پويا، تشويق به خلاقيت و نوآوري، بينش مشترك، كار گروهي و تعاون، واگذاري اختيار، ارتباط مستمر با محيط پيرامون و ميزان تمايل كاركنان براي تبديل سازمان خود به سازماني يادگيرنده رابطه اي معني دار در سطح اطمينان 0.95 وجود دارد.

 
كليد واژه: سازمان يادگيرنده، سازمان هاي فرهنگي - آموزشي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:22 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 3 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي بهار 1388; 1(3):37-64.
 
بررسي رابطه ادراك از رفتار معلم با خودپنداره تحصيلي و عملكرد تحصيلي دانش آموزان دوره راهنمايي شهر شيراز
 
فاني حجت اله*,خليفه مصطفي
 
* دانشگاه آزاد اسلامي واحد مروشت
 
 

هدف از اين پژوهش بررسي رابطه ادراك از رفتار معلم با خودپنداره تحصيلي و عملكرد تحصيلي دانش آموزان دوره راهنمايي بود. روش پژوهش از نوع همبستگي است. جامعه آماري تمامي دانش آموزان دوره راهنمايي شهر شيراز بوده اند که با روش نمونه گيري خوشه اي مرحله اي از ميان نواحي چهارگانه شيراز، ناحيه 4 و از فهرست مدارس ناحيه 4، مشتمل بر 14700 دانش آموز و 85 كلاس، 6 مدرسه (3 مدرسه دخترانه و 3 مدرسه پسرانه) انتخاب شد. اين مدارس دربرگيرنده 8 كلاس دخترانه و 8 كلاس پسرانه (به تفكيك پايه، 6 كلاس سوم، 6 كلاس دوم و 4 كلاس اول) بود. در مجموع تعداد افراد نمونه 473 نفر بوده است. ابزار گردآوري داده ها در اين پژوهش پرسشنامه هاي ادراك از رفتار معلم، خودپنداره تحصيلي و عملكرد تحصيلي بوده است. براي تجزيه و تحليل داده ها در سطح آمار توصيفي از ميانگين و انحراف معيار و در سطح آمار استنباطي از ضريب همبستگي پيرسون، رگرسيون چند متغيره و آزمونt  گروههاي مستقل استفاده شد. نتايج نشان داد که بين ادراك از رفتار معلم و خودپنداره تحصيلي و عملكرد تحصيلي به طور كلي و نيز به تفكيك جنسيت و پايه، در مجموع رابطه اي معنادار وجود داشت، اما در پايه هاي اول دختر و پسر و سوم دختر رابطه بين ادراك از رفتار معلم و خودپنداره تحصيلي معنادار نبود؛ افزون بر اين، در پايه اول دختر و پسر بين ادراك از رفتار معلم با عملكرد تحصيلي رابطه اي معني دار وجود نداشت و بين گرايش (به خود، خانواده، همسالان، مدرسه و معلم) و ادراک از رفتار معلم رابطه مثبت و معنادار بود؛ در حالي که بين ادراك از رفتار معلمان علوم و رياضي تفاوت معنادار نبود.

 
كليد واژه: ادراك از رفتار معلم، خود پنداره تحصيلي، عملكرد تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:22 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 4 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي بهار 1388; 1(3):67-88.
 
بررسي رابطه کارآفريني با اثربخشي مديران دبيرستان هاي دخترانه شهر کرمان
 
بهرنگي محمدرضا,طباطبايي بهار
 
 
 

هدف از اين پژوهش بررسي رابطه كارآفريني با اثر بخشي مديران دبيرستان هاي دخترانه شهر کرمان بوده است. در پي اين فرضيه كه بين ويژگي هاي كارآفريني و اثر بخشي مديران دبيرستان هاي دخترانه شهر کرمان رابطه اي وجود دارد، سه فرضيه فرعي رابطه بين ويژگي هاي شخصيتي، پيشينه و تجربي با اثر بخشي مديران بررسي شده است. روش پژوهش توصيفي از نوع همبستگي بوده است. 57 نفر از مديران دبيرستان هاي دخترانه شهر کرمان در سال تحصيلي 86-1385 جامعه آماري پژوهش بوده است و از شيوه سرشماري كامل براي جمع آوري داده ها استفاده شد. دو پرسشنامه محقق ساخته «سنجش ويژگي هاي كار آفريني» و «پرسشنامه سنجش اثربخشي» كه روايي صوري و محتوايي آنها با استفاده از منابع موجود و نظرات صاحب نظران بدست آمد و اعتبار آنها از راه اجراي آزمايشي و محاسبه ضريب آلفاي كرونباخ (0.73) تعيين گرديد، مورد استفاده قرار گرفت. داده هاي لازم از نمونه هاي پژوهش گردآوري و با استفاده از شاخص هاي آمار توصيفي و محاسبه ضريب همبستگي پيرسون مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج پژوهش نشان داد كه بين ويژگي هاي کارآفريني و اثربخشي مديران دبيرستان هاي دخترانه شهر کرمان رابطه اي معني دار وجود ندارد. اين در شرايط موجود است كه نمي توان بر مبناي ويژگي هاي شخصيتي، پيشينه اي و تجربي كار آفريني مديران اثر بخشي آنان را پيشگويي كرد. اين نتيجه نشان مي دهد كه هدف توسعه كارآفريني در فهرست هدف هاي آموزش و پرورش مدارس نيست كه تحقق آن بخشي از وظايف مديريتي بشمار آيد. بر اين اساس تحول در تنظيمات موجود مديريت بر مدارس براي ايجاد و توسعه آموزش كارآفريني ضروري است.

 
كليد واژه: كار آفريني، اثربخشي، ويژگي هاي شخصيتي، پيشينه، ويژگي هاي تجربي، سنجش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:22 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 8 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):119-136.
 
بررسي رابطه بين مهارتهاي فني، انساني و ادراکي مديران با ميزان اثربخشي دبيرستانها ناحيه 1شهر شيراز
 
احمدي عباداله,دوست محمدلو حكيمه*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مرودشت
 
 

هدف از اين تحقيق، تعيين رابطه بين مهارتهاي سه گانه (فني، انساني و ادراكي) مديران با ميزان اثربخشي دبيرستانهاي پسرانه، دخترانه ناحيه يک شهر شيراز بوده است. روش تحقيق توصيفي از نوع همبستگي بوده است، جامعه آماري تحقيق، تمامي مديران و دبيران دبيرستانهاي پسرانه، دخترانه عادي دولتي آموزش و پرورش ناحيه 1 شهر شيراز در سال تحصيلي 87-1388بوده اند. نمونه آماري شامل 150 نفر از مديران و دبيران بوده اند که به شيوه نمونه گيري تصادفي طبقه اي از جامعه آماري تحقيق انتخاب گرديد. ابزار سنجشي در اين تحقيق شامل دو پرسشنامه: مهارتهاي مديريتي و اثربخشي بوده است. براي اندازه گيري و تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و استنباطي استفاده گرديد، در سطح آمار توصيفي (محاسبه فراواني، درصد، ميانگين، انحراف استاندارد) و در سطح آمار استنباطي از آزمون تي تست مستقل، همبستگي پيرسون و تحليل مسير استفاده شد. که پس از تجزيه و تحليل با استفاده از نرم افزارspss ، A mos5 نتايج زير حاصل گرديد:
- بين مهارت فني مديران و اثربخشي سازمان رابطه معنادار وجود ندارد
.
- با افزايش ميزان مهارت هاي انساني مديران، اثربخشي سازمان نيز افزايش مي يابد
.
- با افزايش ميزان مهارت هاي ادراکي مديران، اثربخشي سازمان نيز افزايش مي يابد.
- بين ميزان ادراک مديران و معلمان از مهارتهاي سه گانه مديريتي، تفاوت معنادار وجود ندارد
.

 
كليد واژه: مهارت فني، مهارت انساني، مهارت ادراکي، اثر بخشي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:22 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 6 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي بهار 1388; 1(3):109-130.
 
بررسي رابطه ميان جو سازماني با تعهد سازماني و روحيه از ديدگاه دبيران دوره راهنمايي مدارس دخترانه شهر مرودشت در سال تحصيلي 88-87
 
شايان جهرمي شاپورامين,احمدي عباداله,درويش پورفراغه سكينه
 
 
 

هدف اين پژوهش بررسي رابطه بين جو سازماني با تعهد سازماني و روحيه از ديدگاه دبيران مقطع راهنمايي مدارس دخترانه شهر مرودشت در سال 1388-1387 بوده است. روش پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي بوده است. جامعه آماري تمامي دبيران مقطع راهنمايي مدارس دخترانه شهر مرودشت که 315 نفر بوده اند که تعداد 118 نفربه عنوان نمونه آماري انتخاب گرديد. در اين پژوهش از سه پرسشنامه جوسازماني، تعهدسازماني، روحيه، استفاده گرديد. در تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار  (SPSS)استفاده شد. يافته هاي مهم پژوهش حاکي از آن بود که: بين بعد صميميت، نشاط، اعتماد، ملاحظه گري از ابعاد جو سازماني با روحيه و تعهدسازماني رابطه معنادار مثبت وجود دارد و بين بعد مانع ، تظاهر به کار با روحيه و تعهد سازماني رابطه معنادار معکوس وجود دارد. بين بعد کناره جويي و تاکيد بر توليد بر روحيه و تعهد سازماني رابطه اي معنادار وجود ندارد. بين جو سازماني، تعهد سازماني و روحيه رابطه معنادار مثبت وجود دارد. بين بعد همدلي از ابعاد روحيه با ابعاد جو سازماني به جز تاکيد بر توليد رابطه معنادار مثبت وجود دارد. بين بعد معقوليت از ابعادروحيه با ابعاد جو سازماني به جز تاکيد بر توليد و تظاهر به کار رابطه معنادار وجود دارد. بين ابعاد مربوط به تعهد سازماني (هنجاري، تداومي و عاطفي) بين بعد هنجاري با ابعاد جو سازماني (صميميت، نشاط، ملاحظه گري، اعتماد) رابطه معنادار مثبت وجود دارد .

 
كليد واژه: جو سازماني، تعهد سازماني، روحيه، ابعاد جو سازماني، سازمان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:22 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 5 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي بهار 1388; 1(3):89-108.
 
ارزشيابي برنامه درسي اجرا شده درس مطالعات اجتماعي آموزش متوسطه شاخه نظري، با استفاده از مدل سه بعدي روبيتايل
 
كاظم پور اسماعيل*,غفاري خليل
 
* دانشگاه آزاد اسلامي واحد تنكابن
 
 

پژوهش با هدف کلي ارزشيابي برنامه درسي اجرا شده درس مطالعات اجتماعي آموزش متوسطه شاخه نظري با تاکيد بر مدل روبيتايل انجام شده است. اين پژوهش به روش توصيفي از نوع پيمايشي انجام گرفت و جامعه آماري آن دربرگيرنده تمامي دبيران مرد و زن درس مطالعات اجتماعي آموزش متوسطه شاخه نظري در استان گيلان به تعداد 272 نفر بود. حجم نمونه پژوهش 165 نفر بوده که به روش تصادفي خوشه اي گزينش شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته 29 گويه اي بوده است. در زمينه روايي پرسشنامه، تاكيد پژوهشگران بيش تر بر روايي محتوايي بوده که قضاوت و تاييد متخصصين و همچنين مشورت با جمعي از دبيران اين امر را ممكن نمود. پايايي پرسشنامه بر اساس آزمون آلفاي كرونباخ 0.82 محاسبه گرديد. جهت تحليل داده ها از روش هاي آمار توصيفي كه دربرگيرنده فراواني، درصد و ميانگين بود و همچنين از روش آمار استنباطي آزمون خي دو استفاده شد. نتايج اين پژوهش بيانگر آن بود كه برنامه درسي اجرا شده درس مطالعات اجتماعي آموزش متوسطه شاخه نظري؛ 1- با هدف هاي نظام آموزشي متناسب است. 2- شرايط و امكانات متناسب را به ميزان كمي در اختيار دانش آموزان گذارده است. 3- به ميزان كمي به تفاوت هاي فردي دانش آموزان توجه دارد. 4- به موفقيت تحصيلي دانش آموزان توجه دارد. 5- به ميزان كمي اثربخشي لازم را داشته و نيازمند فعاليت هاي جبراني است.

 
كليد واژه: ارزشيابي، برنامه درسي اجرا شده، مطالعات اجتماعي، آموزش متوسطه، مدل روبيتايل
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:23 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها