پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
6 : دانش مديريت پاييز 1385; 19(74):111-131. |
|
ارزيابي عملكرد سيستم صف كارمند- تحويلداري در بانك سپه |
|
مومني منصور*,محقر علي,متين نفس فرهاد |
|
* گروه مديريت صنعتي، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران |
|
بانك ها بي شك در اقتصاد ايران همچون ساير كشورها به عنوان يكي از مهمترين ابزارهاي واسطه اي در جايگاه سازمان هاي مالي، دولت را در اجراي سياست هاي پولي ( انبساطي و انقباضي) ياري مي كنند. اين سازمان ها كه در تقسيم بندي بخش هاي اقتصادي در بخش خدمات هستند، در ارتباط مستقيم با نيروي انساني و مشتريان قرار دارند، به عبارت ديگر مشتري و عامل انساني چه درقالب خدمت گيرنده و چه در قالب خدمت دهنده عامل حيات و بقاي آن است، لذا بهينه سازي سيستم خدمت دهي بانك ها مي تواند در محيط رقابتي امروز با افزايش رضايت مشتريان و كاهش هزينه ها باعث ايجاد مزيت رقابتي براي آنها گردد. سيستم كارمند- تحويلداري يكي از طرح هايي است كه در راستاي تكريم ارباب رجوع و با هدف جلب هر چه بيشتر رضايت آنها طراحي شده است. از اين رو رفع نقاط ضعف آن مي تواند سر آغاز حركت به سمت مشتري مداري و موفقيت سيستم بانكي شود. در اين تحقيق سعي بر اين بوده كه از طريق بكارگيري تكنيك ها و مدل هاي صف به ارزيابي عملكرد سيستم كارمند– تحويلداري در بانك سپه به لحاظ پارامتر ها و شاخص هاي تيوري صف (معيارهاي زماني، معيارهاي تجمعي و شاخص بهره وري) پرداخته و عملكرد سيستم مذكور با سيستم قبلي (تحويلداري) مقايسه شود. براي اين مهم با ارايه مقدمه اي كوتاه به تشريح مباني نظري و متدولوژي تحقيق پرداخته و در ادامه با استناد به مباني نظري، اقدام به پردازش داده ها از طريق بكارگيري تكنيك هاي آماري و مدل هاي مورد استفاده در تيوري هاي صف شده و پس از انطباق اطلاعات بدست آمده از طريق پردازش داده ها با فرضيات و اهداف مورد نظر به آناليز دقيق سيستم هاي تحويلداري و كارمند– تحويلداري، ارايه نتايج و پيشنهادات پرداخته شده است.
|
|
كليد واژه: |
|
|
نسخه قابل چاپ
|
جمعه 8 اردیبهشت 1391 8:53 PM
تشکرات از این پست