0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 3 : پژوهشنامه مديريت اجرايي تابستان 1388; 9(2 (پياپي 33)):57-76.
 
بررسي رابطه بين ماهيت شغل و رضايت شغلي
 
بختيارنصرآبادي حسن علي*,رجايي پور سعيد,سليمي قربان علي,طاهرپور فاطمه,پرتوي محمد
 
* دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي،‌ دانشگاه اصفهان
 
 

هدف كلي از اين تحقيق تعيين رابطه ماهيت شغل و رضايت شغلي چهار گروه كاري (سرپرستان، مهندسين، كارگران و مديران مياني) شركت ذوب آهن اصفهان است. روش تحقيق توصيفي و از نوع همبستگي بود. براي ارزيابي ماهيت شغل از پرسشنامه بيكر و از پرسشنامه هنجاريابي شده مينه سوتا براي ارزيابي و اندازه گيري رضايت شغلي استفاده شد. ضريب پايايي پرسشنامه بيكر 0.87 و مينه سوتا 0.92 برآورد شد. نمونه آماري مشتمل بر 312 نفر كاركنان ذوب آهن اصفهان در سال 1384 بود كه از طريق نمونه گيري طبقه اي تصادفي انتخاب شد. تجزيه و تحليل داده ها در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي انجام پذيرفت. نتايج نشان داد كه بين ارزش كار، خود استقلالي، فرصت هاي شغلي، امكانات شغلي و چالش شغلي با رضايت شغلي چهار گروه كاري رابطه معنادار و  مثبت (در سطح 0.05) وجود داشت.

 
كليد واژه: ماهيت شغل، رضايت شغلي، شركت ذوب آهن اصفهان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  12:49 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 4 : پژوهشنامه مديريت اجرايي تابستان 1388; 9(2 (پياپي 33)):77-102.
 
بررسي رابطه بين ويژگي هاي شركت و موفقيت مالي
 
تهراني رضا*,باجلان سعيد
 
* دانشكده مديريت، دانشگاه تهران
 
 

اين مقاله با استفاده از اطلاعات مالي كليه شركت هاي فعال در بورس كه اطلاعات مالي آن ها براي سال هاي 1380 تا 1383 موجود است، به بررسي عواملي مي پردازد كه مي تواند شركت هاي موفق را از لحاظ مالي از شركت هاي ناموفق متمايز كند. موفقيت مالي بر اساس دو معيار ارزيابي عملكرد، نسبت شارپ و ضريب آلفاي جنسن،‌ اندازه گيري شده است. نه ويژگي مالي شركت ها كه با توجه به تحقيقات صورت گرفته در ساير بورس هاي دنيا با موفقيت مالي يك شركت ارتباط معني داري دارند به عنوان معيارهاي بالقوه در تعيين موفقيت يا عدم موفقيت شركت در نظر گرفته شده است. براي آزمايش نتايج تحقيق به پيش بيني عملكرد مالي شركت هاي فعال در بورس براي سال 1384 پرداخته شده است. جهت كمي و قابل مقايسه كردن عملكرد پيش بيني شده و عملكرد واقعي شركت ها در اين سال از يك تابع منطقي صفر و يك استفاده شده است. نتايج حاكي از اين امر است كه شركت هاي بزرگي كه سود آوري خوبي دارند و از لحاظ مديريت كاراي سرمايه در گردش با مشكل خاصي روبه رو نيستند، نسبت به ساير شركت ها از لحاظ مالي موفق تر عمل مي كنند. هم چنين نتايج نشان دهنده قدرت نسبتا بالاي عوامل شناسايي شده در پيش بيني عملكرد مالي شركت ها مي باشند.

 
كليد واژه: شاخص شارپ، ضريب آلفاي جنسن، مديريت سرمايه در گردش، تابع منطقي صفر و يك، عملكرد مالي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  12:50 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 6 : پژوهشنامه مديريت اجرايي تابستان 1388; 9(2 (پياپي 33)):119-144.
 
بررسي رابطه بين هوش عاطفي و سبك رهبري تحول آفرين
 
يعقوبي نورمحمد*,اورعي يزداني بدرالدين,مقدمي مجيد
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه سيستان و بلوچستان
 
 

يكي از نظريه هاي نوين در زمينه رهبري سازماني، رهبري تحول آفرين است. رهبران تحول آفرين اثربخشي را به كارايي ترجيح مي دهند و سعي مي كنند با توجه به روحيات خود و كاركنان، از منابع انساني سازمان بهره مند شوند. هوش عاطفي نيز، يكي از مفاهيم تازه در حيطه روابط كاركنان و مدير است كه توانايي افراد را در شناخت و كنترل هيجانات خود و ديگران مي سنجد. در اين پژوهش به بررسي و تحليل رابطه بين دو متغير هوش عاطفي و رهبري تحول آفرين پرداخته شده است. جامعه آماري اين تحقيق مديران شركت هاي فعال در صنعت ريخته گري شهر قم است. داده هاي مربوط به هوش عاطفي به وسيله پرسشنامه قابليت هاي عاطفي «گولمن» و داده هاي مربوط به سبك رهبري تحول آفرين به وسيله پرسشنامه چند عاملي رهبري «بس و آووليو» جمع آوري گرديد. تحليل اطلاعات با استفاده از ضريب همبستگي اسپيرمن حاكي از اين است كه رابطه بين هوش عاطفي با سبك رهبري تحول آفرين رابطه معناداري دارند. هم چنين تحليل رگرسيون چند عاملي بيان كننده اين است كه از ميان مولفه هاي هوش عاطفي، خودآگاهي و مديريت روابط بيشتري تاثير را در رهبري تحول آفرين دارند.

 
كليد واژه: هوش عاطفي، رهبري تحول آفرين، رهبري مبادله اي، رهبري عدم مداخله گر، سبك رهبري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  12:50 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 5 : پژوهشنامه مديريت اجرايي تابستان 1388; 9(2 (پياپي 33)):103-118.
 
بررسي سطح رفتار شهروندي سازماني كاركنان
 
هويدا رضا*,نادري ناهيد
 
* دانشگاه اصفهان
 
 

اين مقاله به بررسي ميزان رفتار شهروندي سازماني كاركنان دانشگاه اصفهان پرداخته است. جامعه آماري آن را تمام كاركنان رسمي دانشگاه اصفهان در سال 1387 تشكيل داده و نمونه گيري به شيوه طبقه اي تصادفي متناسب با حجم انجام گرفته است. روش تحقيق توصيفي- پيمايشي بوده و با استفاده از پرسشنامه رفتار شهروندي سازماني پودساكف و همكاران (1991) متغيرها اندازه گيري شدند. پرسشنامه مذكور از روايي محتوا برخوردار بوده و پايايي آن از طريق محاسبه ضريب آلفاي كرونباخ 0.89 تعيين گرديد. يافته هاي به دست آمده با استفاده از آمار توصيفي (ميانگين و انحراف معيار) و آمار استنباطي t)،F و ضريب همبستگي پيرسون) مورد بررسي قرار گرفت. نتايج نشان داد همه ابعاد رفتار شهروندي سازماني در ميان كاركنان به جزء‌ نوع دوستي بيش از حد متوسط بود. ميزان جوانمردي در بين كاركنان با توجه به نوع وظايف از تفاوت معنادار برخوردار بود. هم چنين بين مولفه هاي رفتار شهروندي به جزء مولفه جوانمردي رابطه مستقيم وجود داشت.

 
كليد واژه: رفتار شهروندي سازماني، وظيفه شناسي، ادب و مهرباني، جوانمردي، دانشگاه اصفهان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  12:50 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 1 : دانش مديريت تابستان 1387; 21(81):3-18.
 
سنجش كيفيت خدمات داخلي و سطح بازاريابي دروني شركت گاز تهران بزرگ و ارتباط اقدامات بازاريابي دروني آن با كيفيت خدمات خارجي
 
اميري مقصود,يزداني حميدرضا,اكرام نصرتيان نسيم*
 
* دانشگاه آزاد قزوين، ايران
 
 

تحقيقات گذشته نشان مي دهد که سازمان ها براي داشتن کيفيت خدمات خارجي برتر، نيازمند داشتن کارکنان (مشتريان دروني) متعهد به اهداف و چشم اندازهاي شرکت و داراي رفتارهاي مشتري مدارانه و هم چنين کيفيت خدمات داخلي (رضايت واحدهاي سازماني از يکديگر) مناسبي هستند. امروزه با مطرح شدن دو ايده و مفهوم بازاريابي دروني و کيفيت خدمات داخلي، اهميت و نقش تعيين کننده مشتريان دروني سازمان ها (کارکنان) و رضايت واحدهاي سازماني از ساير واحدهاي ديگر در تحقق کيفيت خدمات خارجي بيش از پيش روشن تر شده است. تحقيقات گذشته نشان مي دهد که بايد بين کيفيت خدمات خارجي وکيفيت خدمات داخلي تعامل و ارتباط تنگاتنگي وجود داشته باشد. متاسفانه اکثر تحقيقات گذشته بر روي کيفيت خدمات خارجي صورت گرفته است. لذا با اين هدف، تحقيق حاضر به منظور شناسايي وضع موجود اقدامات بازاريابي دروني و کيفيت خدمات داخلي در راستاي تحقق کيفيت خدمات خارجي و هم چنين بررسي تاثير بازاريابي دروني بر روي کيفيت خدمات خارجي انجام شده است. روش تحقيق مورد استفاده توصيفي?  پيمايشي مي باشد. نتايج تحقيق حاضر نشان داد وضعيت اقدامات بازاريابي دروني در شرکت گاز تهران بزرگ نامناسب و وضعيت کيفيت خدمات داخلي واحدهاي آن مناسب مي باشد و بازاريابي دروني بر کيفيت خدمات خارجي اثر مثبت و معناداري نداشته است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:39 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 2 : دانش مديريت تابستان 1387; 21(81):19-36.
 
روش تحقيق آميخته: رويكردي برتر براي مطالعات مديريت
 
بازرگان هرندي عباس*
 
* دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي، دانشگاه تهران، ايران
 
 

کند و کاو براي شناسايي و حل مسايل مديريت و انجام پژوهش جهت شناخت پديده هاي سيستم هاي توليد کالا و خدمات بر پايه ديدگاه هاي فلسفي معرفت ? شناختي و انتخاب روش تحقيق انجام مي شود. براي اين منظور پژوهشگران، به طور ضمني يا آشکار، يک ديدگاه فلسفي را مفروض داشته و مبتني بر آن، نحوه گردآوري داده ها، تنظيم، تلخيص و چگونگي تحليل شواهد را تعيين مي کنند. از اين رو، انتخاب روش تحقيق براي پي بردن به ناشناخته ها، بر پايه ديدگاه هاي فلسفي به عمل مي آيد. روش هاي تحقيق کمي مبتني بر ديدگاه اصالت تحصلي است و روش هاي تحقيق کيفي بر سه ديدگاه ديگر استوار است. از آنجا که روش هاي تحقيق کمي و کيفي به تنهايي نمي توانند پيچيدگي هاي مسايل و عناصر تشکيل دهنده نظام هاي توليد کالا و خدمات را بدون اريبي مورد مطالعه قرار دهند، ترکيب اين روش ها مورد استفاده قرار گرفته و از آن تحت عنوان روش تحقيق آميخته ياد شده است. در دهه گذشته استفاده از روش هاي تحقيق آميخته گسترش يافته است. بر اين اساس، در اين مقاله، به سوال هاي زير پاسخ داده شده است: (الف) تحقيق آميخته چيست، ويژگي هاي آن کدامند و کاربرد آن چه مي باشد؟ (ب) مراحل انجام يک طرح تحقيق با روش هاي تحقيق آميخته کدامند؟

 
كليد واژه: پاراديم هاي تحقيق، روش تحقيق کمي، روش تحقيق کيفي، روش تحقيق آميخته، مطالعات مديريت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:39 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 5 : دانش مديريت تابستان 1387; 21(81):75-90.
 
رتبه بندي واحدهاي کارا با ترکيب رويکرد تحليل پوششي داده ها و فرآيند تحليل سلسله مراتبي در سازمان هاي بازرگاني استاني
 
صالحي صادقياني جمشيد,اميري مقصود,تقوي فرد محمدتقي,رضوي سيدحسين*
 
* دانشگاه علامه طباطبايي، ايران
 
 

با گسترده تر شدن سازمان ها و افزايش دامنه نظارتي مديران، ارزيابي و کنترل واحدهاي سازماني به ضرورتي براي مديران تبديل مي شود. اصولا مديران با تعريف شاخص هاي گوناگون و اندازه گيري آنها اقدام به سنجش عملکرد بخش هاي زير مجموعه مي کنند. اين ارزيابي اگر چه برخي معاني را به مديران منتقل مي کند، ليکن در نظر گرفتن اين شاخص ها به صورت جداگانه و بي توجهي به ارتباط ميان آنها باعث تصويري ناقص از موضوع تحت بررسي خواهد شد. در اين تحقيق با استفاده از مدل ترکيبي تحليل پوششي داده ها و فرآيند تحليل سلسله مراتبي به ارزيابي کارايي نسبي سازمان هاي بازرگاني استاني پرداخته شده است.
پس از شناسايي متغيرهاي ورودي و خروجي در واحدهاي تصميم گيري با بررسي ماموريت هاي استراتژيك و مسووليت هاي سازمان هاي بازرگاني استاني در گام بعدي با جمع آوري داده هاي تحقيق در بازه زماني سال 1385 با استفاده از مدل
 BCCخروجي محور با مقادير اصلاح شده اقدام به سنجش کارايي نسبي سازمان هاي بازرگاني شده است. پس از آن به منظور رتبه بندي نهايي، واحدهاي گروه ناکارا با توجه به امتياز حاصل از مدل تحليل پوششي داده ها رتبه بندي شده اند و سازمان هاي کارا با استفاده از مدل ترکيبي فرآيند تحليل سلسله مراتبي و تحليل پوششي داده ها مورد بررسي و تحليل قرار گرفته اند. شناسايي واحدهاي كارا و امكان برنامه ريزي و هدفگذاري استراتژيك عملكرد با استفاده از جواب مدل، مهم ترين خروجي اين تحقيق مي باشد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 4 : دانش مديريت تابستان 1387; 21(81):57-74.
 
طراحي مدلي براي سنجش رضايت مندي مشتريان در صنعت بانكداري توسعه اي و اندازه گيري رضايت مندي مشتريان بانك صنعت و معدن بر اساس آن
 
شربت اوغلي احمد,اخلاصي امير*
 
* دانشکده مديريت، دانشگاه تهران، ايران
 
 

امروزه کشورهاي پيشرفته دنيا در کنار ساير شاخص هاي مهم اقتصادي خود، شاخص ديگري را به دليل اهميت فراوان رضايت مشتري در رونق اقتصادي «شاخص رضايت مشتري» تحت عنوان يک کشور براي صنايع مختلف توسعه داد ه اند. مقاله حاضر با هدف طراحي مدل سنجش رضايت مشتريان در صنعت بانکداري توسعه اي انجام گرفته است و به دنبال شناسايي عوامل تاثيرگذار بر رضايت مشتري در صنعت بانکداري توسعه اي و ميزان شدت اثرگذاري هر عامل مي باشد. سعي شده است در طراحي اين مدل خصوصيات منحصر به فرد بانک هاي توسعه اي مد نظر قرار گيرد. بدين منظور سه بعد کيفيت خدمات، ويژگي هاي خدمات و فرآيند دسترسي به خدمات به عنوان ابعاد اصلي مدل سنجش رضايت مشتري در نظر گرفته شده است و بر روي داده هاي مربوط به ابعاد ويژگي هاي خدمات و نيز فرآيند دسترسي به خدمات تجزيه و تحليل عاملي صورت گرفته است. تجزيه و تحليل عاملي در قسمت ويژگي هاي خدمات يک فاکتور با مقدار ويژه بيش از يک استخراج کرد که ?? درصد واريانس داده ها را تبيين مي کند و در نتيجه حمايت آماري قابل دفاعي براي اين بعد فراهم نمود. تجزيه و تحليل عاملي در قسمت فرآيند دسترسي به خدمات سه فاکتور با مقدار ويژه بيش از يک استخراج کرد که 78.5 درصد واريانس داده ها را تبيين مي کنند و در نتيجه حمايت آماري قابل دفاعي براي اين قسمت نيز فراهم نمود.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 7 : دانش مديريت تابستان 1387; 21(81):111-126.
 
اثرات متعارض شاخص هاي فني محصول بر خواسته هاي مشتري (کاربرد MODM در QFD)
 
كريمي دستجردي داوود*,ياكيده كي خسرو
 
* گروه مديريت صنعتي، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران، ايران
 
 

QFD مکانيزمي است براي ترجمه صداي مشتري به ويژگي هاي محصول در مراحل مختلف طرح ريزي، مهندسي و ساخت محصول که به طور گسترده اي توسط شرکت هاي مدرن در سراسر جهان به کار گرفته شده است. به موازات اقبال به اين تکنيک طيف گسترده اي از تلاش هاي آکادميک معطوف به بهبود و تکميل اين تکنيک شده است. اکنون روش هاي سنتي تعيين اهميت نسبي عوامل در QFD جاي خود را به روش هايي با مبناي مستحکم رياضي مثل AHP و ANP داده اند و تلاش هاي گسترده اي صرف ارايه روش هاي نظام مند براي تعيين مقادير شاخص هاي فني شده است. اين مقاله، مدل جديدي براي تعيين مقادير شاخص هاي فني بر مبناي بر نامه ريزي آرماني ارايه مي دهد که در آن اثرات متعارض شاخص هاي فني بر خواسته هاي مشتري که پيشتر به آن توجه نشده، مورد ملاحظه قرار مي گيرد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 3 : دانش مديريت تابستان 1387; 21(81):37-56.
 
تاثير كشور مبدا بر تصميم خريد مشتري مورد مطالعه دانشجويان دانشگاه اصفهان
 
رنجبريان بهرام,قلي زاده شغل آباد رسول*
 
* دانشگاه اصفهان، ايران
 
 

اهميت اطلاعات کشور مبدا به عنوان يکي از مهمترين سرنخ هاي بيروني موثر بر تصميم خريد، موضوع بسياري از تحقيقات قرار گرفته است. به همين دليل، اين تحقيق با در نظر گرفتن ??? نفر از دانشجويان دانشگاه اصفهان به عنوان نمونه آماري تحقيق، نخست، اهميت اطلاعات کشور مبدا محصول را مورد بررسي قرار داده و سپس با استفاده از تحليل عاملي، فاکتورهاي اصلي تبيين کننده اهميت اطلاعات کشور مبدا در جامعه مورد بررسي (ارزش اجتماعي، کيفيت و اصالت محصول) مشخص شدند. هم چنين نتايج آزمون  ANOVAبيانگر اين مطلب است که متغيرهاي جمعيت شناختي، اهميت استنباط شده از اطلاعات کشور مبدا موثر را تحت تاثير قرار مي دهد. در بخش دوم اين تحقيق، ارزيابي دانشجويان از کيفيت محصولات ? کشور مختلف مورد بررسي قرار گرفته است که نتايج حاکي از آن است که محصولات ژاپني از نظر کيفيت، بالاترين و محصولات ايراني، پايين ترين محصولات ارزيابي شده اند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 8 : دانش مديريت تابستان 1387; 21(81):127-144.
 
ارايه يك مدل برنامه ريزي آرماني جهت ارزيابي پالايشگاه هاي نفت كشور
 
مهرگان محمدرضا*,كامياب مقدس امين,كاظمي عاليه
 
* گروه مديريت صنعتي، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران، ايران
 
 

مقاله حاضر به موضوع ارزيابي عملكرد پالايشگاه هاي نفت كشور بر مبناي عملكرد سال هاي 80، 81، 82 و 83 پرداخته است. مبناي ارزيابي در اين تحقيق مدل سازي با استفاده از مدل هاي برنامه ريزي در تحقيق در عمليات بوده و بدين منظور از ميان مدل هاي مختلف برنامه ريزي رياضي يك مدل از تركيب تكنيك هاي تحليل پوششي داده ها و برنامه ريزي آرماني طراحي و ساخته شده كه با دقت به مراتب بيشتري نسبت به مدل هاي كلاسيك تحليل پوششي داده ها كارايي و بهره وري پالايشگاه هاي نفت كشور را اندازه گيري كرده و ضمن رتبه بندي آن ها ميزان ناكارايي نسبي و دلايل اين ضعف را شناسايي مي نمايد. اين بررسي بر بهره برداري بهينه از فرايندهاي پالايشي با توجه به ظرفيت ها و امكانات موجود با هزينه پالايشي كمتر و قابليت توليد فرآورده هاي با ارزش افزوده بيشتر تاكيد مي نمايد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:41 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 1 : دانش مديريت بهار 1387; 21(80):3-22.
 
طراحي الگويي براي تبيين رفتار خريداران سازماني در خريد محصولات رايانه اي- سخت افزار
 
حسن قلي پور طهمورث*,صارمي محمود,اسماعيل پور مجيد
 
* دانشكده مديريت، دانشگاه تهران، ايران
 
 

شناخت رفتار خريد خريداران سازماني براي هر بازارياب سازماني و هم چنين محققين حوزه بازاريابي بسيار ضروري است. هدف اصلي اين تحقيق، تجزيه و تحليل رفتار خريد سازماني است و آن که سازمان ها در خريد محصولات رايانه‏اي چه فرايندي را طي مي کنند و چه عوامل و متغيرهايي بر روي فرايند تصميم گيري خريد آن ها تاثير مي گذارند. روش تحقيق از نوع توصيفي و تحليل ماتريس همبستگي، روش جمع آوري داده ها ترکيبي از روش هاي مصاحبه و پرسش نامه و روش تجزيه و تحليل داده ها نيز روش معادلات ساختاري مي باشد. نتايج تحقيق نشان مي دهد که خريداران سازماني (بانک ها و موسسات مالي و اعتباري کشور) در خريد محصولات رايانه اي- سخت افزار يک فرايند هشت مرحله اي را طي مي کنند. آن ها در فرايند تصميم گيري خريد محصولات رايانه اي تحت تاثير پنج دسته از عوامل اصلي و مهم تحت عنوان عوامل محيطي، عوامل محرک هاي بازاريابي عرضه کنندگان، عوامل سازماني، عوامل گروهي و عوامل فردي قرار مي گيرند. ضرايب مسير استاندارد شده از آزمون تحليل مسير نشان داد که بين تمامي عوامل فوق و فرايند تصميم گيري خريد خريداران سازماني رابطه معناداري وجود دارد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:41 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 6 : دانش مديريت تابستان 1387; 21(81):91-110.
 
اعتياد به كار: چالش جديد مديريت منابع انساني سازمان ها
 
قلي پور آرين*,نرگسيان عباس,طهماسبي رضا
 
* گروه مديريت دولتي، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران، ايران
 
 

بر خلاف اين كه اكثر كاركنان سازمان ها با كار خودشان عجين نمي شوند و تمايل به كاهلي و وقت گذراني دارند، ولي عده اي هم چون دانشوران ساعات متعدد را با كارايي بالا به كار مي گذرانند. اشتغال به كار اين افراد در فضاي كاري نيروي انساني كشور بسيار تعجب برانگيز است. در اين مقاله تلاش مي شود شيفتگي عجيب دانشوران به كار در قالب اعتياد به كار تبيين شود. يافته هاي مقاله حاكي از آن است كه بين ويژگي هاي شخصيت اين افراد و اعتياد به كار رابطه معني دار وجود دارد. كانون كنترل دروني، خودباوري و خود شيفتگي رابطه معني دار و مثبت و كانون كنترل بيروني رابطه منفي با اعتياد به كار نشان مي دهند. جامعه آماري شامل پزشكان و متخصصاني است كه در مطب، دانشكده و بيمارستان به طور همزمان فعالت مي كنند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:42 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 3 : دانش مديريت بهار 1387; 21(80):41-60.
 
طراحي و ساخت مقياس مجموع نمرات ليكرت با رويكرد پژوهشي در مديريت
 
سليمي مجيد,شهبازمرادي سعيد*,بامدادصوفي جهانيار
 
* دانشگاه تهران، ايران
 
 

تهيه پرسشنامه و ساير ابزارهاي سنجش، نقش مهمي در پژوهش هاي علوم اجتماعي، مديريت و علوم رفتاري ايفا مي نمايند. مقياس و پرسشنامه از جمله ابزارهاي سنجش هستند كه گاه مترادف و يكسان در نظر گرفته مي شوند. اگرچه اصطلاحات مقياس و پرسشنامه قابل تبديل به يك ديگر هستند، اما تفاوت هاي قابل ملاحظه اي بين شيوه هاي ساخت و كار آن ها وجود دارد. تهيه پرسشنامه ها يا مقياس ها كار آساني به نظر مي رسد، با يك برنامه واژه پرداز مي توان طي يك روز پرسشنامه اي كاملا درخور توجه تنظيم كرد. به رغم اين كه پاسخ دادن به اين پرسشنامه، كار مفرحي است ولي هيچ كس يا حداقل طراحان آن، نتايج آن ها را جدي نمي گيرند. پس مي توان گفت تهيه پرسشنامه يا مقياسي كه منجر به گردآوري داده هاي ارزشمندي شود، كاري دشوار است و هيچ پژوهش خوبي را نمي توان بر اساس داده هايي كه با كم دقتي گرد آمده اند استوار ساخت. اين مقاله به تحليل مقياسي كه توسط ليكرت در سال 1932 طراحي گرديده و امروزه به عنوان رايج ترين مقياس در پژوهش ها مورد استفاده قرار مي گيرد، پرداخته و تازه ترين يافته هاي پژوهشي مرتبط با اصول و مراحل ساخت آن را به همراه روش هاي آماري مناسب براي تجزيه و تحليل داده هاي حاصل از اجراي اين مقياس ارايه نموده و سپس به بررسي مزايا و محدوديت هاي آن مي پردازد.

 
كليد واژه: پرسشنامه، گويه، ليكرت، مقياس، نگرش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:42 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت

 2 : دانش مديريت بهار 1387; 21(80):23-40.
 
طراحي الگوي زن در تلويزيون بر اساس سند چشم انداز توسعه بلندمدت جمهوري اسلامي ايران
 
سفيري خديجه,ساروخاني باقر,بورقاني فراهاني سهيلا*
 
* وزارت علوم- تحقيقات و فناوري، ايران
 
 

زنان نيمي از بدنه جامعه را تشکيل مي دهند و عقايد قالبي در مورد آنان موجب عدم تحرک مناسب اين قشر عظيم در جامعه شده است. تلويزيون به عنوان فراگيرترين رسانه مي تواند موجبات معرفي توانايي هاي زنان در جهت تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه جمهوري اسلامي ايران را فراهم نمايد. اين مقاله سعي دارد با بررسي توانايي هاي زنان از ابعاد فردي، خانوادگي و اجتماعي، تاثير آن را بر تحقق اهداف توسعه بلندمدت جمهوري اسلامي از طريق رسانه تلويزيون بررسي نمايد. روش تحقيق به کار گرفته شده اسنادي و دلفاي مي باشد. در اين تحقيق سعي شده است با شناسايي نظرات خبرگان مباحث زنان، توسعه و تلويزيون، پاسخ لازم به پرسش تحقيق فراهم گردد و در نهايت الگويي ارايه مي شود که از طريق آن مي توان قابليت هاي زنان و نقش موثر آنان بر دستيابي به اهداف سند چشم انداز توسعه را از طريق رسانه هاي جمعي به ويژه تلويزيون معرفي نمود.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  7:42 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها