پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
3 : پژوهشنامه مديريت اجرايي نيمه اول 1390; 3(5):53-68. |
|
بررسي کيفيت خدمات آن لاين در شرکت رجا |
|
جزني نسرين*,طبرسا غلامعلي,نظرپوري اميرهوشنگ |
|
* گروه مديريت، دانشگاه شهيد بهشتي |
|
خريد آن لاين يک فرايند پيچيده است که مي تواند به زير فرايندهاي متنوعي شامل، گردش در وب سايت، جستجوي اطلاعات، انجام معاملات الکترونيک، و تعاملات اينترنتي مشتري/عرضه کننده، تقسيم شود. مشتريان اينترنتي، ارتباطات و تعاملات دقيق، دايمي و مفيد، و بدون محدوديت هاي جغرافيايي را خواستار هستند. هدف اين تحقيق بررسي کيفيت خدمات آن لاين در شرکت رجا مي باشد که از مدل عدم تطابق انتظارات–ادراکات استفاده شده است. جامعه آماري شامل مشتريان شرکت رجا مي شود که از طريق وب سايت شرکت اقدام به تهيه بليط مي کنند. حجم نمونه انتخابي بر اساس فرمول نسبت موفقيت برابر 170 نفر تعيين شده است. در اين تحقيق براي گردآوري داده ها از پرسشنامه دو وجهي که ادراکات و انتظارات مشتري از کيفيت خدمات آن لاين را مورد سنجش قرار مي دهد، استفاده شده است. به منظور بررسي پايايي پرسش نامه از روش آلفاي کرونباخ استفاده شده که ميزان ضريب آلف برابر 0.87 به دست آمده است. فرضيه هاي تحقيق با استفاده از آزمون مقايسات زوجي مورد آزمون قرار گرفته است. نتايج حاصل از آزمون فرضيه اصلي، وجود عدم تطابق يا نا هم خواني بين کيفيت خدمتي که مشتري يا کاربر انتظار دريافت آن را دارد و آن چه عملا با آن مواجه مي شود را نشان مي دهد. يافته هاي حاصل از آزمون فرضيه هاي فرعي اول و سوم، عدم تطابق بين کارايي و قابليت پاسخ گويي وب سايت شرکت رجا را نشان مي دهد. هم چنين آزمون فرضيه هاي فرعي دوم، چهارم و پنجم نشان مي دهد که در سطح خطاي 5 درصد، ناهم خواني يا عدم تطابق بين قابليت اعتماد، انجام تعهدات و رازداري در فضاي مجازي وجود ندارد. در نهايت با استفاده از نتايج تحقيق و استفاده از نظرهاي خبرگان و متخصصان طراحي وب، راه کارهايي براي از ميان بردن شکاف و ناهم خواني ها، ارايه شده است.
|
|
كليد واژه: رضايت مشتري، تئوري عدم تطابق، خدمات مطلوب، انتظارات، ادراکات |
|
|
نسخه قابل چاپ
|
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 12:39 PM
تشکرات از این پست