0

بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 2 : حرکت تابستان 1379; -(پیاپی 5):25-38.
 
مطالعه توصيفي سوابق تحصيلي و ورزشي دانشجويان مقطع كارشناسي رشته تربيت بدني دانشگاه هاي كشور
 
تندنويس فريدون*
 
* دانشگاه تربیت معلم
 
 

هدف از این پژوهش، توصیف سوابق تحصیلی و ورزشی دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه های کشور بوده است. در این تحقیق، سوابق قهرمانی در رشته های ورزشی، رشته تحصیلی، معدل دیپلم دبیرستان و میزان مهارت آنان در دروس عملی، مورد مطالعه قرار گرفته است.

از مجموع 2516 نفر دانشجویان دختر و پسر، 1135 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، سپس پرسشنامه ای مشتمل بر 28 سوال بسته و 2 سوال باز در اختیارشان قرار گرفت.

68 درصد دختران و 91.5 درصد پسران با تنیس روی میز آشنایی داشتند. معدل 44.4 درصد کل دانشجویان زیر 14 بوده است. 80.2 درصد با علاقمندی به این رشته وارد شده اند. 3.9 درصد دارای مدارک قهرمانی در سطح بین المللی بوده اند. نتیجه ای که می توان گرفت این است که در انتخاب و گزینش دانشجویان، بایستی تجدیدنظر نمود و سوابق تخصصی، ورزشی و میزان آشنایی آنان با رشته های ورزشی را در نظر داشت.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 1 : حرکت تابستان 1379; -(پیاپی 5):5-23.
 
مقايسه تاثير دو برنامه تمريني يك جلسه اي و دو جلسه اي در هفته بر آمادگي عمومي دختران دانشجوي دانشگاه تهران
 
امينيان رضوي توران دخت,جعفري حجين افسر
 
 
 

هدف اين پژوهش، بررسي تاثير و مقايسه تمرين يک جلسه اي و دو جلسه اي در هفته برآمادگي جسماني (آمادگي عمومي) دختران غيرورزشکار بوده است. در اين پژوهش 38 دختر غيرورزشکار در گروه تمرينات يک جلسه اي و 38 دختر غيرورزشکار نيز در گروه دوجلسه اي شرکت نمودند. گروه يک جلسه اي به مدت چهار ماه و گروه دو جلسه اي به مدت دو ماه تمرين کردند. آزمودني ها در يک پيش آزمون که شامل اندازه گيري استقامت عضلاني عضلات کمربند شانه، استقامت عضلاني شکم، چابکي، نيروي عضلاني و استقامت قلبي – عروقي بود، شرکت کردند و پس از پايان دوره تمرينات نيز آزمون نهايي که اندازه گيري همان عوامل بود، تکرار گرديد. نتايج پيش آزمون و آزمون نهايي، با آزمون t وابسته و غيروابسته و همچنين آزمون رتبه اي ويل کوکسان تجزيه و تحليل گرديد. محاسبات آماري نشان داد که بين پيش آزمون و آزمون نهايي گروه يک جلسه اي و دو جلسه اي تفاوت معني دار است و تمرينات سبب پيشرفت همه عوامل آمادگي جسماني گرديده است. تجزيه و تحليل هاي آماري براي مقايسه معني دار بودن تفاوت آزمون نهايي گروه يک جلسه اي و دو جلسه اي، نشان مي دهد دختران غيرورزشکاري که دو جلسه در هفته تمرين کرده بودند از نظر استقامت قلبي و عروقي، چابکي و نيروي عضلاني پيشرفت بيشتري کرده اند، اما استقامت عضلاني گروهي که تنها يک جلسه در هفته تمرين کرده بودند بيشتر توسعه يافته است. بر اساس نتايج پيشنهاد مي گردد براي توسعه آمادگي جسماني تعداد جلسات تمرين به دو جلسه در هفته افزايش يابد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:27 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 3 : حرکت تابستان 1379; -(پیاپی 5):39-47.
 
مقايسه عوامل آمادگي جسماني – حركتي خواهران دو قلوي يكسان با خواهران غيردوقلو
 
ابراهيم خسرو,رمضاني نژاد رحيم,انتشاري فاطمه
 
 
 

یکی از راه های گزینش و هدایت درست کودکان و نوجوانان به سمت رشته های ورزشی مناسب، بررسی میزان توارث پذیری ویژگی های جسمانی و حرکتی آنان است. هدف از این پژوهش، مقایسه ویژگی های جسمانی (قد، وزن و ضربان قلب بیشینه)، عوامل آمادگی جسمانی (ظرفیت هوازی بیشینه، انعطاف پذیری، استقامت عضلات شکم و قدرت دست) و آمادگی حرکتی (سرعت، چابکی و زمان واکنش شنیداری) در بین 16 جفت خواهر دوقلوی یکسان (گروه آزمایش) و 18 جفت خواهر غیردوقلوی (گروه گواه) شهرستان رشت با دامنه سنی 14-17 سال است.

گروه گواه به شکل تصادفی و گروه آزمایش به شکل غیرتصادفی و از طریق بررسی معیارهای ویژه مانند یک تخمی بودن (MZ) با هدایت پزشک متخصص انتخاب شدند. کلیه متغیرهای تحقیق در شرایط یکسان و با آزمون های استاندارد و متداول میدانی و فرض های تحقیق با آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، تی (t) مستقل و همبسته در سطح اطمینان (0.05) از طریق برنامه Spss بررسی شدند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:29 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 5 : حرکت تابستان 1379; -(پیاپی 5):63-85.
 
بررسي و توصيف رابطه موجود بين سبك هاي مختلف رهبري با رضايت شغلي از ديدگاه استادان ورزش دانشگاه هاي كشور
 
اصلان خاني محمدعلي*
 
* دانشکده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

هدف از اين تحقيق، بررسي و توصيف رابطه موجود بين سبک هاي مختلف رهبري با سطح رضايت شغلي از ديدگاه استادان ورزش تمام وقت دانشگاه هاي کشور است. بدين منظور تعداد 140 نفر از استادان زن و مرد مشغول به خدمت در دانشگاه هاي اصلي (دانشگاه مادر هر استان) هر استان که در زمان انجام تحقيق 72.5 درصد از جامعه تحت بررسي را تشکيل مي دادند، به طور داوطلبانه در اين تحقيق شرکت کردند. ابزار اندازه گيري مورد استفاده در اين تحقيق، دو پرسشنامه استاندارد، انطباق پذيري و اثربخشي رهبر از ديدگاه ديگران و شاخص توصيف شغلي به همراه يک پرسشنامه ويژگي هاي فردي براي تعيين سن، جنس، سابقه خدمت، نوع استخدام و ميزان تحصيلات آزمودني هاي تحقيق بود. تجزيه و تحليل آماري داده هاي تحقيق هم با استفاده از فنون همبستگي ساده و آناليز واريانس انجام گرفت. تجزيه و تحليل داده هاي آماري نشان داد که از بين سبک هاي رهبري مورد مطالعه در جامعه تحت بررسي سبک هاي رهبري استدلالي و مشارکتي از جمله رفتارهاي مديريتي مسلط و اثربخش است. نتايج به دست آمده همچنين نشان داد که بين رفتارهاي رهبري استدلالي و مشارکتي با رضايت شغلي رابطه مثبت و معني دار آماري وجود دارد. در حالي که اين رابطه بين سبک هاي رهبري دستوري و تفويضي با رضايت شغلي در جامعه تحت بررسي بسيار کم، منفي و غير اثربخش است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:29 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 4 : حرکت تابستان 1379; -(پیاپی 5):49-84.
 
مقايسه سلامت رواني دانش آموزان پسر ورزشكار و غيرورزشكار دبيرستان هاي شهرستان سنندج
 
اسدي حسن,احمدي محمدرضا
 
 
 

با توجه به گسترش روزافزون اختلالات روانی در جوامع امروز که پیامدهای تاسف باری را نیز به دنبال دارد، این پژوهش به بررسی و مقایسه سلامت روانی دانش آموزان پسر ورزشکار و غیرورزشکار دبیرستان های شهرستان سنندج در سال تحصیلی 78-79 می پردازد. برای پاسخ به سوالات پژوهش، محققان از پرسشنامه سلامت عمومی GHQ-28 برای اندازه گیری سلامت روانی دانش آموزان استفاده کردند و برای مشخصات عمومی آنها، پرسشنامه ای را که خود محقق تهیه کرده بود به کار بردند. این پژوهش بر روی 406 نفر آزمودنی از جامعه آماری دانش آموزان پسر دبیرستان های شهرستان سنندج که در سال تحصیلی 78-79 مشغول به تحصیل بوده اند صورت گرفته است. این پژوهش، روش آماری مورد استفاده برای بررسی و مقایسه میانگین های دو جامعه (ورزشکار و غیرورزشکار یا رشته های انفرادی و گروهی)، آزمون تی برای دو گروه مستقل بود و برای تعیین میزان ارتباط بین سلامت روانی و سابقه ورزشی، از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. نتایج تحقیق موید آن است که بین دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار در عوامل سلامت روانی شامل «علائم جسمانی»، «اضطراب و اختلال خواب»، «کارکرد اجتماعی» و «افسردگی» تفاوت معنی داری وجود دارد (P£0.05) و در همه این موارد، برتری با دانش آموزان ورزشکار بوده است، این دانش آموزان نسبت به دانش آموزان غیرورزشکار، وضعیت بهتری داشته اند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:29 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 7 : حرکت تابستان 1379; -(پیاپی 5):109-119.
 
اثر يك برنامه ورزشي منتخب روي تركيب بدن و توان هوازي دختران دانشجو
 
رحماني نيا فرهاد,حجتي زهرا
 
 
 

برای بررسی تاثیر یک برنامه منتخب هوازی روی توان هوازی و ترکیب بدن، نمونه ای 20 نفره که برای شرکت در تحقیق داوطلب شدند استفاده شد. آزمودنی ها، دختران دانشجوی مرکز تربیت معلم بودند که به دو گروه مساوی تجربی و کنترل تقسیم شدند. آزمودنی های گروه تجربی تحت تمرینات منتخب قرار گرفتند. تمرینات شامل 20 دقیقه فعالیت هوازی (دویدن) با شدت 60 تا 80 درصد حداکثر ضربان قلب بود. 10 دقیقه برای گرم کردن و 10 دقیقه نیز برای سرد کردن در نظر گرفته شده بود. تمرینات به مدت 6 هفته و تعداد جلسات در هر هفته 3 تا 5 بار بود. گروه کنترل تمرین خاصی را انجام نمی دادند و به همان روند قبل از تحقیق خود ادامه می دادند. در آزمون نهایی، درصد چربی بدن گروه تجربی به طور معنی داری کمتر از گروه کنترل (P<(0.05) و توان هوازی آن به طور معنی دار بالاتر از گروه کنترل بود (0.05 تجربی (P< با وجودی که بیشتر آزمودنی های گروه وزن خود را از دست داده بودند (به طور متوسط 1.2 کیلوگرم)، این کاهش معنی دار). وزن چربی نبوده است (0.05 چربی این P< دختران گروه تجربی کاهش میانگین 2.38 کیلوگرم و وزن بدون P< گروه افزایشی حدود 1.5 کیلوگرم را به طور متوسط نشان داد، اما هیچ یک از این تغییرات معنی دار نبوده (0.05).

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:29 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 8 : حرکت تابستان 1379; -(پیاپی 5):121-130.
 
تاثير برنامه حركت درماني بر روي بيماران مبتلا به AS
 
هوانلو فريبرز*
 
* کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران
 
 

بیماری AS، با رشد تدریجی دردهای ریشه های عصبی در قسمت های مختلف ستون مهره ها شروع می شود و سبب افزایش محدودیت حرکتی و تغییر شکل ستون مهره ها می گردد که این امر موجب کاهش قابلیت انبساط پذیری قفسه سینه و نیز توان هوازی در بیماران می شود. در راستای درمان این بیماری، روش های مختلفی پیشنهاد گردیده است. حرکت درمانی از جمله این روش هاست که ممکن است جریان روند پاتولوژیکی بیماران را از طریق تسهیل وضعیت عملکرد دستگاه حرکتی، قلبی، عروقی و نیز تنفسی، کاهش دهد. اما اتخاذ یک روش حرکت درمانی موثر، کاری است بسیار مهم و دقیق که به عواملی چون روند بیماری، وجود علائم درد، نوع تغییر شکل ستون مهره ها و نیز وضعیت سیستم تنفسی و قلبی عروقی بستگی دارد. بررسی حاضر، در پی یافتن یک روش حرکت درمانی به منظور کمک به این گونه بیماران جهت بهبودی و امکان بازگشت آنها به فعالیت های حرفه ای شغلی سابق خود است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:29 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 6 : حرکت تابستان 1379; -(پیاپی 5):87-107.
 
اثر تمرينات ورزشي بر روي قابليت هاي فيزيولوژيكي و كاركردي افراد سالمند و طول عمر
 
خالدان اصغر*
 
* دانشگاه تهران
 
 

کهولت در جوامع پیشرفته صنعتی و غربی که میانگین سن افرادشان به مرز 80 سالگی نزدیک می گردد، یکی از مشکلات عمده این جوامع به شمار می رود. با گذشت حدود سه دهه، از عمر، قابلیت های فیزیولوژیکی و کارکردی رو به افول می گذارد. برخی از این قابلیت ها که بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند، عبارتند از: قدرت عضلانی، کارکرد عصبی، کارکرد ریوی، کارکرد قلبی – عروقی، ترکیب بدن و توده استخوانی. قابل ذکر است که میزان کاهش عملکرد این توانایی ها در دوره سالمندی، به یک میزان نیست. صرف نظر از سن، فعالیت های مناسب جسمانی منظم نیز سبب بهبود فیزیولوژیکی بدن می گردد. مقدار تاثیرات بستگی به عوامل مختلفی چون سطح آمادگی جسمانی اولیه، سن و نوع تمرین دارد. تمرینات ورزشی، قادر به مقابله با تاثیرات منفی حاصل از کشیدن سیگار، چاقی و پرفشارخونی است. به هر حال، چنین به نظر می رسد که فعالیت های جسمانی برنامه ریزی شده و منظم، در طول زندگی، بیمه نامه ای را به صورت سلامتی و عمر طولانی، در اختیار شرکت کنندگان در چنین برنامه هایی می گذارد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:29 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 1 : حرکت بهار 1379; -(پیاپی 4):5-20.
 
اثر تمرينات ورزشي هوازي بر روي عملكرد قلب بيماران سكته قلبي
 
خالدان اصغر,حميدي تهراني جهانگير
 
 
 

با توجه به شیوع روزافزون بیماری های قلبی – عروقی بویژه سکته قلبی و ناکافی بودن اطلاعات لازم جهت درمان این بیماری، بخصوص در زمینه بازتوانی ورزشی بیماران قلبی، این تحقیق با هدف بررسی اثر یک دوره تمرینات ورزشی هوازی بر خصوصیات قلبی بیماران قلبی انجام گردید.

در این تحقیق اثر 8 هفته فعالیت ورزشی، هفته ای 3 جلسه و هر جلسه، 20 الی 60 دقیقه، بر عملکرد فیزیولوژیکی قلب بیمارانی که دچار سکته قلبی شده بودند بررسی گردید. آزمودنی ها از میان بیماران مرد که بتازگی دچار سکته قلبی شده بودند انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه تجربی و شاهده تقسیم شدند. متغیرهای تابع تحقیق بوسیله وسائل پیشرفته پزشکی از آزمودنی ها اندازه گیری شد. میزان تغییرات متغیرهای مربوطه با استفاده از نرم افزار رایانه ای SPSS/win و فرمول های آماری و بر اساس فرضیه های تحقیق تعیین و نتایج حاصل از آنها مشخص گردید.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:37 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 3 : حرکت بهار 1379; -(پیاپی 4):37-53.
 
بررسي وضعيت آموزشي دانشجويان دانشكده هاي تربيت بدني كشور
 
كوزه چيان هاشم*
 
* دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس
 
 

هدف از انجام این پژوهش، بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان رشته تربیت بدنی سراسر کشور است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی – تحلیلی بوده و به شکل میدانی اجرا شده است. جامعه آماری شامل دانشجویان هفته دانشکده تربیت بدنی کشور است که با استفاده از برآورد حجم نمونه تعیین گردیده است. در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات لازم از پرسشنامه مقدماتی (Pilot Study) اصلی و در مواردی از روش مصاحبه استفاده شده است.

ویژگی تحقیق حاضر این است که برای اولین بار در سطح کشور انجام شده است. حتی با بهره گیری از سیستم (On – line) چند مرکز اطلاعاتی در خارج از کشور نیز در سطح دانشکده های تربیت بدنی تحقیق مشابهی یافت نشد. ویژگی دیگر این تحقیق آن است که جهت بررسی ارتباط چندگانه بین متغیرهای تحقیق، علاوه بر آمار توصیفی و استنباطی، از نرم افزار گلیم (GLIM) مبحث لوجیت (Logit) استفاده شده و حاصل آن به صورت جدول های چند بعدی نشان داده شده است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:37 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 2 : حرکت بهار 1379; -(پیاپی 4):21-36.
 
تحليل ميزان و نوع فعاليتهاي فراغتي و ورزشي استادان دانشگاه تهران
 
گودرزي محمود,اسدي حسن
 
 
 

استادان دانشگاه افراد فرهیخته و متخصص جامعه می باشند که وظیفه خطیر تربیت استعدادها و سرمایه های فکری کشور را بعهده دارند. فرهنگ زندگی شهری عصر حاضر نوع و ماهیت حرفه ایشان زمینه انجام کار یکنواخت و کم تحرک و دور شدن از زندگی طبیعی را فراهم آورده و آنها را در معرض نارساییهای جسمی و روحی و افت کیفیت و کمیت کاری قرار داده است. در این پژوهش توصیفی تلاش می شود نحوه فعالیت استادان در اوقات فراغت، میزان پرداختن به فعالیتهای ورزشی، عوامل موثر بر ورزش اساتید، کیفیت بهره برداری از امکانات و... مورد بررسی قرار گیرد. بدین منظور پرسشنامه های ویژه پژوهش به صورت تصادفی بین اعضا هیئت علمی دانشکده های دانشگاه تهران توزیع گردید و اطلاعات حاصله مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفت که خلاصه آن در این مقاله ارائه شده است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:37 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 5 : حرکت بهار 1379; -(پیاپی 4):63-80.
 
بررسي تاثير برخي از عوامل محيطي بر وضعيت توانايي هاي اداركي – حركتي دانش آموزان 2 منطقه شهر تهران
 
كردي محمدرضا*
 
* دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
 
 

ادراک، پاسخ های آموخته فرد را شکل می دهد؛ بدین مفهوم که نوع پاسخ فرد به هر محرک را تعیین می نماید. پاسخ انسان به محرک های گوناگون، با توجه به اینکه همگی یک حس را تحریک می کنند، یکسان نیستند. علت عمده این اختلاف پاسخ را در یادگیری قبلی باید جست و جو کرد زیرا محیط زندگی و عوامل تاثیرگذار در آن غالبا به فرد می آموزد پدیده های گوناگون را چگونه ادراک کند و چه نوع پاسخ هایی را از خود نشان دهد. این تحقیق به بررسی تاثیر برخی از عوامل محیطی مثل میزان برخوردار بودن از اسباب بازی در دوران کودکی، ساعات پرداختن به بازی و داشتن سابقه ورزشی در وضعیت توانایی های ادراکی – حرکتی دانش آموزان 2 منطقه شمال و جنوب شهر تهران پرداخته است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:37 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 6 : حرکت بهار 1379; -(پیاپی 4):81-101.
 
توصيف و مقايسه برنامه هاي آموزشي رشته تربيت بدني چند دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي منتخب جهان و ايران
 
مشرف جوادي بتول*
 
* دانشگاه تربیت معلم
 
 

هدف از انجام این تحقیق، توصیف برنامه های درسی آموزشی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در چند دانشکده تربیت بدنی منتخب در دوره کارشناسی و مقایسه آن با برنامه درسی آموزشی موجود در دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور است.

جامعه و نمونه آماری این تحقیق، شامل پانزده دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاههای آمریکا و کانادا است. بر اساس مکاتبات انجام یافته، این دانشکده ها برنامه های رسمی درسی آموزشی خود را برای محقق ارسال نمودند. متغیرهای این تحقیق شامل شناسایی انواع گرایش ها، میانگین کل واحدهای دوره، میانگین واحدهای دروس تخصصی، حرفه ای و عمومی بوده است. همچنین مشخصات دروس در هر گرایش و نیز تعیین رایج ترین عناوین دروس تخصصی در هر بخش از دیگر بررسی های این تحقیق است. این تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی و روش اجرایی آن میدانی و کتابخانه ای است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:38 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 4 : حرکت بهار 1379; -(پیاپی 4):55-62.
 
مقايسه دو نوع اضطراب صفتي رقابتي و حالتي رقابتي موجود در ورزشكاران مرد داخلي و خارجي شركت كننده در مسابقات بين المللي بسكتبال جام ورزش و ملتها
 
فرخي احمد,حكاك الهام
 
 
 

هدف از تحقیق حاضر بررسی میزان دو نوع اضطراب حالتی رقابتی و صفتی رقابتی بین ورزشکاران تیم ملی و ورزشکاران خارجی شرکت کننده در مسابقات جام ورزش و ملت ها می باشد که در طول یک هفته به رقابت پرداختند. نمونه های آماری این تحقیق با جامعه آماری برابر بوده و 64 نفر می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه CSAI-2 برای اضطراب حالتی رقابتی و سیاهه SCAT برای اندازه گیری اضطراب صفتی رقابتی بوده که پرسشنامه حالتی رقابتی سه عامل اضطراب شناختی، اضطراب بدنی و اعتماد به نفس را به طور جداگانه اندازه گیری می کند.

برای تجزیه و تحلیل اطلاعات خام از روش F تحلیل واریانس یکطرفه، t استیودنت، ضریب همبستگی اسپیرمن و نرم افزار SPSS سود برده شده است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:38 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 7 : حرکت بهار 1379; -(پیاپی 4):103-117.
 
بررسي سطح آمادگي جسماني دانشجويان دانشگاه اروميه و تهيه نورم امتحاني
 
محرم زاده مهرداد,محمدزاده حسن
 
 
 

این پژوهش با عنایت به اهمیت آمادگی جسمانی به عنوان عامل مهم در سلامت جسمانی و بهداشت روانی و کارآیی افراد در محیط شغلی و با هدف بررسی وضعیت آمادگی جسمانی دانشجویان دانشگاه ارومیه و همچنین ارائه نورم امتحانی جهت ارزیابی میزان فعالیت افراد در کلاس های تربیت بدنی عمومی یک طراحی و اجرا گردیده است. در پایان دو نیمسال تحصیلی آزمون های آمادگی جسمانی از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ارومیه که واحد تربیت بدنی عمومی (1) را اخذ نموده بودند به عمل آمد. کلیه اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی و دیگر خصیصه های آماری، نتایج استخراج و پس از تغییر یافته ها با نتایج پژوهش های مشابه در دانشگاه های تهران و تبریز مقایسه گردید.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
جمعه 8 اردیبهشت 1391  4:38 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها