0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 8 : مطالعات ميان رشته اي در علوم انساني پاييز 1388; 1(4):197-220.
 
نوع شناسي مطالعات مديريت اسلامي به عنوان يک دانش ميان رشته اي
 
رحمتي محمدحسين*
 
* پرديس قم، دانشگاه تهران
 
 

در مقاله حاضر، پس از ارايه تعريف از علم و دين و تشريح رابطه آنها، «علم ديني» و رويکردهاي مختلف نسبت به آن تشريح مي شوند. در ادامه، ضمن تبيين حوزه بحث علم ديني، جايگاه ارزش ها در علوم مورد توجه قرار گرفته و روش هاي ارزش محور کردن علوم (تکنيک تهذيب علوم و بومي سازي) مورد اشاره واقع مي شوند و ميان رشته اي بودن مديريت اسلامي مورد بررسي قرار گرفته است.
بخش اصلي مقاله، به تشريح ابعاد و زوايايي مي پردازد که آثار منتخب از ميان کتاب هاي مديريت اسلامي بر مبناي آنها تجزيه و تحليل مي شوند. در يک بررسي اجمالي مشخص شد حدود 70 جلد کتاب در اين زمينه تاليف شده که در اين مقاله 13 کتاب مورد بررسي قرار مي گيرد. در بررسي فراتحليلي مقاله، از چهار بعد به اين منابع پرداخته مي شود که شامل بررسي محتوايي و موضوعي، بررسي روش شناختي، بررسي منابع مورد استفاده و در نهايت بررسي مولفان و نويسندگان مي شود
.

 
كليد واژه: علم، دين، علم ديني، مديريت اسلامي، نوع شناسي، دانش ميان رشته اي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
شنبه 23 اردیبهشت 1391  8:28 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 7 : مطالعات ميان رشته اي در علوم انساني زمستان 1388; 2(1 (پياپي 5)):167-186.
 
درآمدي بر ضرورت، جايگاه و انواع مطالعات ميان رشته اي در آموزش عالي
 
خنجرخاني ذبيح اله*,بختيارنصرآبادي حسن علي,ابراهيمي دينايي آرزو
 
* دانشگاه اصفهان
 
 

در دنياي پيچيده امروز، بشر براي حل مشکلات پيش رو، نيازمند ديدگاه هاي جامع است. در اين ميان، فقط مطالعات بين رشته اي است که موجب مي شود محيط پيرامون افراد، به خصوص محيط دانشگاهي و مطالعات متخصصان انسجامي خاص پيدا کند و باعث پويايي نظام آموزشي و در نتيجه، رشد و اصلاح فرهنگ شود. علاوه برآن، تداخل در محتوا، روش هاي پژوهش، اصول و نظريه ها، مرزبندي رايج علوم را از ميان برده است. واقعيت اين است که پيشرفت در هر رشته، علاوه بر تحقيقات دانشمندان خود، به ميزان بسياري به ديدگاه ديگر دانشمندان، به خصوص رشته هاي نزديک به هم، نيازمند است. انديشمندان ميان رشته اي، واقعيت ها و نيازهاي دنياي جديد را در فراسوي رشته هايي نکوهش مي کنند که ساختاري يک سويه، جزئي نگر، محدود و تخصصي دارند و آشنايي با رويکردهاي ميان رشته اي و آگاهي از چرايي اين مقوله را براي برنامه ريزان درسي ضروري مي دانند و تخصص هاي ميان رشته اي را براي دانشکده ها و موسساتي که در پي دستيابي به مرزهاي جديد و خلق بايسته هاي خاص در عرصه علوم، به ويژه علوم انساني هستند، ضروري مي دانند.
اين مقاله در سه بخش تنظيم شده است: در بخش اول، مقدمه، اهميت و ضرورت و تاريخچه اي از رويکرد ميان رشته اي بيان شده است. در بخش دوم، ميان رشته اي و انواع آن بحث شده است. در بخش سوم، اشاره اي به سياست هاي آموزشي، متخصصان و کاربران اين رويکرد شده است و در ادامه، چالش ها مربوط به آن واکاوي مي شود. در پايان بحث، نتيجه گيري و پيشنهادهايي ارايه شده است که به طور خلاصه عبارت است از: 1. کاربرد همزمان رويکرد رشته اي و ميان رشته اي در حوزه تحقيقات، يا به عبارت ديگر، قرارگرفتن ساختار منطقي در کنار سازماندهي مهارت هاي متنوع بدون غفلت از ديگري؛ 2. توجيه فلسفه وجودي ميان رشته اي در ميان مسوولان و مجريان و دروني کردن ارزش هاي اين مقوله براي افراد؛ 3. سرمايه گذاري در اين حوزه به سبب نياز به آموزش مناسب رشته ها، اجراي تحقيقات جامع و کاربردي، تسهيل روند رشد هر رشته با کمک رشته هاي ديگر
.

 
كليد واژه: آموزش عالي، چالش ها، عناصر، ميان رشته
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
شنبه 23 اردیبهشت 1391  8:29 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 1 : ناتواني هاي يادگيري پاييز و زمستان 1390; 1(1):6-23.
 
مقايسه شايستگي اجتماعي و مولفه هاي آن در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري و دانش آموزان داراي پيشرفت تحصيلي پايين، متوسط و بالا
 
ابوالقاسمي عباس*,رضايي جمالويي حسن,نريماني محمد,زاهدبابلان عادل
 
* دانشگاه محقق اردبيلي
 
 

هدف اين مطالعه مقايسه شايستگي اجتماعي و مول‍فه هاي آن در دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري و دانش آموزان داراي پيشرفت تحصيلي پايين، متوسط و بالا است. آزمودني هاي پژوهش شامل 160 دانش آموز (40 نفر داراي ناتواني يادگيري، 40 نفر داراي پيشرفت تحصيلي پايين، 40 نفر داراي پيشرفت تحصيلي متوسط و 40 نفر داراي پيشرفت تحصيلي بالا) پايه تحصيلي دوم راهنمايي بودند که به روش تصادفي خوشه اي چند مرحله اي از ميان دانش آموزان مدارس ناحيه 1 و 2 شهر اردبيل انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از آزمون هاي محقق ساخته خواندن، نوشتن و رياضيات، پرسشنامه شايستگي اجتماعي فلنر و آزمون هوشي ريون استفاده شد. نتايج تحليل کواريانس چند متغيري نشان داد که دانش آموزان داراي ناتواني هاي يادگيري و دانش آموزان داراي پيشرفت تحصيلي پايين نسبت به دانش آموزان داراي پيشرفت تحصيلي متوسط و بالا در شايستگي اجتماعي نمرات کمتري کسب کردند. اين نتيجه تلويحات مهمي در زمينه آموزش و ارتقاي بهداشت رواني دانش آموزان استثنايي دارد.

 
كليد واژه: شايستگي اجتماعي، ناتواني يادگيري، پيشرفت تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
دوشنبه 25 اردیبهشت 1391  10:56 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 2 : ناتواني هاي يادگيري پاييز و زمستان 1390; 1(1):24-43.
 
بررسي ويژگي هاي روان سنجي پرسشنامه مشکلات يادگيري کلورادو
 
حاجلو نادر*,رضايي شريف علي
 
* دانشگاه محقق اردبيلي
 
 

پرسشنامه مشکلات يادگيري کلورادو (CLDQ) يک ابزار جديد براي تشخيص سريع و آسان مشکلات يادگيري دانش آموزان معرفي شده است. هدف پژوهش حاضر تعيين ويژگي هاي روان سنجي CLDQ مي باشد. جامعه آماري اين مطالعه را کليه دانش آموزان مقطع ابتدايي شهر اردبيل تشکيل مي داد. اطلاعات از والدين 374 دانش آموز که در سال تحصيلي 91-90 مشغول به تحصيل بودند، بدست آمد. نمونه به روش خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شد. نتايج نشان داد که اعتبار CLDQ بر اساس آلفاي کرونباخ 0.90 و با استفاده از روش بازآزمايي، 0.94 مي باشد. بررسي هاي مربوط به روايي محتوا، تفکيکي و سازه CLDQ، مويد روايي پرسشنامه مذکور است. يافته هاي حاصل از تحليل عاملي اکتشافي و تائيدي همانند فرم اصلي، پنج عامل همبسته ولي مجزا را آشکار ساخت که عبارتند: از خواندن، شناخت اجتماعي، اضطراب اجتماعي، مشکلات فضايي و حساب. با توجه به نتايج بدست آمده مي توان گفت که CLDQ ابزاري قابل اعتماد و روا براي سنجش و غربال گري مشکلات يادگيري دانش آموزان مي باشد.

 
كليد واژه: ويژگي هاي روان سنجي، مشکلات يادگيري، پرسشنامه کلورادو، دانش آموزان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
دوشنبه 25 اردیبهشت 1391  10:56 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 3 : ناتواني هاي يادگيري پاييز و زمستان 1390; 1(1):44-59.
 
تاثير آموزش بازي درماني مادران بر مشکلات رفتاري کودکان داراي ناتواني هاي يادگيري
 
تكلوي سميه*
 
* باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد اردبيل
 
 

هدف از مطالعه حاضر بررسي تاثير آموزش بازي درماني مادران بر مشکلات رفتاري کودکان داراي ناتواني هاي يادگيري بود. روش پژوهش در اين تحقيق شبه آزمايشي بود. نمونه تحقيق شامل 15 دانش آموز بود که از طريق روش تصادفي انتخاب شدند. مادران نمونه تحقيق طي 5 جلسه، در برنامه آموزش بازي درماني شرکت کردند. مادران آزمودني ها پرسشنامه مشکلات رفتاري راتر را تکميل کردند. داده ها با استفاده از آزمون آماري t وابسته تحليل شدند. نتايج نشان داد که آموزش بازي درماني مادران موجب کاهش مشکلات رفتاري در کودکان شده است (P<0.001).

 
كليد واژه: آموزش بازي درماني، مشکلات رفتاري، ناتواني هاي يادگيري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
دوشنبه 25 اردیبهشت 1391  10:56 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 4 : ناتواني هاي يادگيري پاييز و زمستان 1390; 1(1):60-77.
 
مقايسه کمال گرايي و تعلل ورزي در مادران دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري
 
خرمايي فرهاد*,عباسي مسلم,رجبي سعيد
 
* دانشگاه شيراز
 
 

هدف اين مطالعه مقايسه کمال گرايي و تعلل ورزي در مادران دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري بود. اين پژوهش از نوع مقطعي- مقايسه اي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل کليه مادران دانش آموزان 9 تا 14 ساله با و بدون ناتواني يادگيري شهر اراک در سال 1389 مي باشد. آزمودني هاي پژوهش شامل 80 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتواني يادگيري بود که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند و 80 نفر از مادران دانش آموزان عادي به شيوه همتاسازي (بر اساس سن مادر، تحصيلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از مقياس هاي کمال گرايي و تعلل ورزي استفاده شد. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان داد که بين دو گروه از مادران در کمال گرايي مثبت، کمال گرايي منفي و تعلل ورزي تفاوت معناداري وجود دارد (Ps<0.001). مادران اين دانش آموزان به دليل انتظارهاي غيرواقع بينانه و سرزنش مداوم خود سطوح بالايي از اضطراب و ترس از شکست را تجربه مي کنند.

 
كليد واژه: کمال گرايي، تعلل ورزي، ناتواني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
دوشنبه 25 اردیبهشت 1391  10:56 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 5 : ناتواني هاي يادگيري پاييز و زمستان 1390; 1(1):78-93.
 
مقايسه نارسايي هيجاني و مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان داراي اختلال يادگيري و بهنجار
 
سليماني اسماعيل*,زاهدبابلان عادل,فرزانه جبرائيل,ستوده محمدباقر
 
* باشگاه پژوهشگران جوان اردبيل
 
 

هدف اين مطالعه مقايسه نارسايي هيجاني و مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان داراي اختلال يادگيري و بهنجار مي باشد. جامعه آماري پژوهش حاضر شامل کليه دانش آموزان مدرسه ويژه اختلالات يادگيري شهرستان اردبيل در سال تحصيلي 91- 90 بود (N=15736 دانش آموز (18 پسر و 18 دختر) داراي اختلال يادگيري بعنوان نمونه پژوهش و دانش آموزان بهنجار با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها مقياس نارسايي هيجاني تورنتو و پرسشنامه مهارت هاي اجتماعي ماتسون بر روي آزمودني ها اجرا شد. روش مطالعه عل‍ي – مقايسه اي بود. داده هاي پژوهشي با تحليل واريانس چند متغيري تجزيه و تحليل شدند. نتايج پژوهش نشان داد که دانش آموزان داراي اختلال يادگيري در شناسايي، توصيف و تفکر عيني در مقايسه با دانش آموزان بهنجار به طور معني داري ضعيف هستند. هم چنين دانش آموزان داراي اختلال در روابط اجتماعي ضعيف بوده و در روابط اجتماعي شان رفتارهايي چون جسارت نابجا، عمل تکانشي، پرخاشگري، خوداعتمادي افراطي و حسادت و گوشه گيري از خود نشان مي دهند. يافته هاي پژوهش حاضر حاکي از مشکلات دانش آموزان ناتوان يادگيري در تعاملات اجتماعي و توانايي هاي هيجاني است. بنابراين توجه به برنامه هاي آموزشي و درماني ترکيبي موثر بر قابليت هاي هيجاني و اجتماعي دانش آموزان داراي اختلال يادگيري از اهميت ويژه اي برخوردار است.

 
كليد واژه: نارسايي هيجاني، مهارت هاي اجتماعي، اختلال يادگيري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
دوشنبه 25 اردیبهشت 1391  10:56 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 6 : ناتواني هاي يادگيري پاييز و زمستان 1390; 1(1):94-108.
 
بررسي اثر بخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر کفايت اجتماعي دانش آموزان مبتلا به اختلال رياضي
 
كاظمي رضا*,مومني سويل,كيامرثي آذر
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد اردبيل
 
 

هدف اين مطالعه تعيين اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر کفايت اجتماعي دانش آموزان مبتلا به اختلال رياضي بود. اين مطالعه نيمه تجربي با طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. نمونه پژوهش شامل 40 دانش آموز مبتلا به اختلال رياضي در مدرسه ناتواني هايي يادگيري شهر اردبيل بود که بصورت در دسترس انتخاب و به دوگروه کنترل (n=20) و آزمايش (n=20) گمارده شدند. براي جمع آوري داده ها از مصاحبه باليني، آزمون رياضي کي مت و پرسشنامه کفايت اجتماعي فلنر استفاده شد. آموزش مهارت هاي زندگي براي گروه آزمايش در 8 جلسه به مدت يک ماه ارائه گرديد. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان داد که آموزش مهارت هاي زندگي کفايت اجتماعي و مولفه هاي آن را در دانش آموزان مبتلا به اختلال رياضي به طور معني داري افزايش مي دهد. اين نتايج حاکي است که آموزش مهارت هاي زندگي کفايت اجتماعي دانش آموزان مبتلا به اختلال رياضي را افزايش مي دهد. اين نتايج تلويحات مهمي در زمينه آموزش و خدمات مشاوره اي براي اين دانش آموزان به عنوان بخش مهمي از درمان دارد.

 
كليد واژه: اختلال رياضي، مهارت هاي زندگي، کفايت اجتماعي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
دوشنبه 25 اردیبهشت 1391  10:56 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 7 : ناتواني هاي يادگيري پاييز و زمستان 1390; 1(1):109-128.
 
بررسي کارآمدي مراکز ناتواني هاي يادگيري استان اردبيل در بهبود علايم اختلال يادگيري دانش آموزان
 
نريماني محمد,رجبي سوران,افروز غلامعلي,صمدي خوشخو حسن
 
 
 

هدف اين مطالعه بررسي کارآمدي مراکز ناتواني هاي يادگيري استان اردبيل در بهبود علايم اختلال يادگيري دانش آموزان و شناسايي نقاط ضعف و قوت اين مراکز مي باشد. جامعه آماري مطالعه حاضر شامل کليه دانش آموزان داراي اختلال يادگيري مراجعه کننده به مراکز مشکلات ويژه يادگيري در استان اردبيل در سال تحصيلي 90- 89 مي باشند. نمونه مطالعه شامل 248 نفر از دانش آموزان داراي اختلال يادگيري بودند که به شيوه نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند. همچنين کليه کارشناسان مربوطه (25 نفر)، معلمان (100 نفر)، و اولياء اين دانش آموزان (124 نفر) نيز جهت نظرسنجي انتخاب شدند. در قالب روش آزمايشي با طرح پيش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل از آزمون هاي خواندن، املاء و رياضي، مصاحبه نيمه ساختمند و پرسشنامه محقق ساخته جهت جمع آوري داده ها استفاده شد. يافته هاي توصيفي نشان داد که از نظر اولياء و مربيان نقاط قوت اين مراکز بيشتر از نقاط ضعف آنها مي باشد. نتايج تحليل کوواريانس دوعاملي (ANCOVA) نشان داد که بين دو گروه دانش آموزان داراي اختلالات يادگيري آموزش ديده در مراکز LD و آموزش نديده از نظر توانايي خواندن، توانايي رياضي و توانايي نوشتن و معدل نمرات نيمسال تحصيلي تفاوت معناداري وجود دارد (P<0.01). اما بين دو جنس و در تعامل با گروه تفاوت معني داري بدست نيامد. اين مطالعه نشان داد که برگزاري کلاس هاي آموزشي مراکز ويژه ناتواني هاي يادگيري موجب بهبود علايم و پيشرفت درسي دانش آموزان داراي اختلالات يادگيري مي گردد.

 
كليد واژه: مرکز آموزش اختلال يادگيري، پيشرفت تحصيلي، دانش آموز
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
دوشنبه 25 اردیبهشت 1391  10:56 PM
تشکرات از این پست
aryanss
aryanss
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 683
محل سکونت : تهران

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

اگه به صورت رشته ایی میذاشتی بهتر بود

 

از گناه متنفر باش نه از گناهکار ...

چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391  12:21 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 : نظم و امنيت انتظامي بهار 1389; 3(1):1-16.
 
چگونگي استفاده از الگوهاي ارتباطي براي برقراري نظم و امنيت شهروندان
 
قوام عبدالعلي,دهقان شاد حوري
 
 
 

امروزه اهميت مساله شهروندي را مي توان با توجه به تاثير ارتباطات و پيامدهاي آن دريافت. در اين پژوهش سعي شده به اين هدف برسيم كه چگونه مي توانيم با استفاده از الگوهاي ارتباطي به بهبود مناسبات شهروندي ياري رسانيم. در واقع با توجه به اينكه گستره همگاني يكي از مهمترين مفاهيم تبيين شده از سوي «يورگن هابرماس» نظريه پرداز مكتب انتقادي فرانكفورت است نگاه ما به حقوق شهروندي از اين طريق به چه شكل مي تواند باشد.
با توجه به واكاوي كه در اين پژوهش انجام شد به اين نتيجه رسيديم كه برقراري نظم و امنيت در گستره همگاني نيازمند انجمن هاي داوطلبانه و مستقل شهروندان است. پس براي آزمون فرضيه هاي ذكر شده، گروه هدف سازمان هاي غيردولتي فعال در سطح شهر تهران انتخاب شدند
.
پس از مروري بر منابع به بررسي مفهوم و معني ارتباط و نقش و تاثير رسانه ها، نظريه هاي ارتباطي و جامعه شناسي مرتبط با موضوع شهروندي و وسايل ارتباطي، مكتب انتقادي فرانكفورت و آشنايي با نظرات يورگن هابرماس، پيدايش مفهوم شهروندي در جهان و ايران (قبل از مشروطه)، تعريف و انواع سازمان هاي غيردولتي مي پردازد، در فصل سوم تكنيك و روش تحقيق، در فصل چهارم تجزيه و تحليل يافته هاي آماري بررسي شده است و در فصل پنجم به نتيجه گيري از پژوهش پرداخته و در تجزيه و تحليل داده ها بر اساس مقياس هاي به كاربرده شده از روشهاي ناپارامتري استفاده شده و در تمام سوال ها تفاوت معني داري مشاهده مي شود. بنابراين هر سه فرضيه اين پژوهش تاييد مي گرديد. پژوهشگران در انتها با توجه به الگوي كنش ارتباطي هابرماس، الگويي ارتباطي را پيشنهاد مي كنند. در اين الگو سطح ارتباط به حوزه خرد، ميانه و كلان تقسيم شده و ويژگي هاي هر كدام به همراه نمونه هايي از اين حوزه ها در زمان ذكر شده است. به نظر مي رسد باتوجه به مسايل مطروحه در اين پژوهش، سطح مياني به دليل ويژگي كثرت گرايي وسايل ارتباطي، ساده و كوچك بودن، محلي بودن رسانه ها، غيردولتي بودن رسانه ها و تعامل بين فرستنده و گيرنده (دوسويه) بالاترين تاثيرگذاري را در ايجاد كنش ارتباطي موثر بين سازمان هاي غيردولتي و شهروندان خواهد داشت
.

 
كليد واژه: شهروندي، كنش ارتباطي، نظم و امنيت، گستره همگاني، جامعه مدني، سازمان هاي غيردولتي، سرمايه اجتماعي، رسانه ها
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  9:29 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 2 : نظم و امنيت انتظامي بهار 1389; 3(1):17-30.
 
بررسي عوامل موثر بر رفتار شغلي کارکنان ناجا به منظور ارايه الگوي ارتقاي رفتار آنان
 
معنوي پور داوود,پيرخائفي عليرضا
 
 
 

اين پژوهش با هدف تعيين عوامل موثر بر رفتار شغلي کارکنان ناجا انجام شد. جامعه پژوهش شامل كليه كاركنان ناجا در سال 87-1386 بود. نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شد. استان هاي منتخب پژوهش مازندران، کرمان، تهران، خراسان جنوبي و کرمانشاه بودند. ابزارهاي پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه سنجش رفتار شغلي كاركنان ناجا، پرسشنامه سنجش عوامل موثر بر رفتار شغلي كاركنان ناجا و پرسشنامه رواني کاليفرنيا. نتايج نشان داد که هر کدام از عوامل شخصيتي، خانوادگي، سازماني و اجتماعي بر رفتار شغلي کارکنان ناجا سهم دارند. عامل خانوادگي و شخصيتي بيشترين اثر را بر رفتار شغلي کارکنان ناجا داشتند. معادله هاي پيش بيني براي رفتار شغلي کارکنان ناجا به تفکيک عوامل مختلف تهيه شده اند که بر اساس آنها الگوي ارتقا رفتار شغلي کارکنان ناجا معين شده است.

 
كليد واژه: رفتار شغلي، عوامل موثر بر رفتار شغلي، کارکنان ناجا، الگوي ارتقا
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  9:29 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 3 : نظم و امنيت انتظامي بهار 1389; 3(1):31-52.
 
ارزيابي فرهنگ سازماني نيروي انتظامي و مقايسه آن با دانشگاه علوم پزشکي، سازمان دارايي و کشتي سازي: مدل ارزش هاي رقيب
 
شاه بندرزاده حميد,محمدي يگانه رضا,حسن پور ندا
 
 
 

در اين مقاله تلاش مي شود فرهنگ سازماني حاکم بر چهار سازمان دولتي در شهرستان بوشهر (نيروي انتظامي، دانشگاه علوم پزشکي، اداره ماليات و دارايي و کشتي سازي شهيد محلاتي) که از نظر کاري ماهيت کاملا متفاوتي را از هم دارند، نوع فرهنگ سازماني حاکم بر آنان تعيين شود، هدف اصلي اين خواهد بود که مشخص شود فرهنگ سازماني نيروي انتظامي با ماهيت کاري خاص و متفاوتي که در مقايسه با اين سازمان ها دارد با کدام يک مشابه و با کدام يک متفاوت است. براي بررسي فرهنگ سازماني سازمان هاي مورد مطالعه از مدل ارزش هاي رقيب استفاده شده است که بر اساس اين مدل فرهنگ هاي سازماني به چهار دسته، فرهنگ سلسله مراتبي، بازار، قبيله اي و ادهوکراسي بخش بندي مي شود. با توجه به مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران هر کدام از انواع فرهنگي مدل مورد نظر ويژگي هاي متفاوتي دارند که باعث تمايز آنها از يکديگر مي شود. با توجه به داده هاي گردآوري شده از اين سازمان ها مشخص شد که فرهنگ غالب بر سازمان دارايي سلسله مراتبي، دانشگاه علوم پزشکي قبيله اي، کشتي سازي شهيد محلاتي قبيله اي و نيروي انتظامي سلسله مراتبي بوده است. که با توجه به هدف اوليه پژوهش مشخص شد که نيروي انتظامي از نظر فرهنگ سازماني مشابه سازمان دارايي و امور مالياتي و متفاوت از دانشگاه علوم پزشکي و کشتي سازي مي باشد.

 
كليد واژه: فرهنگ سازماني، مدل ارزش هاي رقيب، نيروي انتظامي، سازمان دارايي، دانشگاه علوم پزشکي بوشهر
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  9:30 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 4 : نظم و امنيت انتظامي بهار 1389; 3(1):53-78.
 
بررسي تاثير قوميت بر خشونت عليه زنان در شهر تکاب
 
زارع شاه آبادي اكبر,اميني كژال
 
 
 

در اکثر جوامع خشونت عليه زنان به دلايل متعدد فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و ... بروز مي کند. اين پژوهش به منظور بررسي تاثير عامل قوميت در ظهور رفتارهاي خشونت آميز عليه زنان در شهر تکاب صورت گرفته است. جامعه پژوهش شامل کليه زنان حداقل يک بار ازدواج کرده ساکن در نقاط شهري تکاب بوده است. جامعه نمونه پژوهش مشتمل بر 121 نفر بوده و ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه مي باشد که شامل اطلاعات دموگرافيک نمونه ها و همسران آنها و سوالات سنجش رفتارهاي خشونت آميز بود. نتايج پژوهش به کمک نرم افزار SPSS و آزمون هاي آماري توصيف و تحليل گرديد. بر اساس آزمون هاي انجام شده بين ميزان خشونت عليه زنان با وضعيت اشتغال، نسبت خويشاوندي با همسر، ميزان تحصيلات آنها و همسران، ميزان درآمد و نوع ازدواج (ارادي و تحميلي)، قوميت معني دار وجود دارد. هم چنين در مواردي که زوجين از دو قوميت متفاوت بوده اند (ناهمساني قومي)، ميانگين خشونت کمتر از زماني بوده که قوميت آنها همسان بوده است. اما بين ميزان خشونت عليه زنان با سن پاسخ گويان، به هنگام ازدواج رابطه وجود ندارد.

 
كليد واژه: قوميت، خشونت، زنان، آذري، کرد، تکاب
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  9:30 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 5 : نظم و امنيت انتظامي بهار 1389; 3(1):79-107.
 
بررسي عوامل موثر بر ارتکاب نوع جرم زنان در شهر اصفهان
 
شاهيوندي احمد,رييسي واناني رضا,سلطاني مرضيه
 
 
 

زنان نيمي از جمعيت هر جامعه را تشکيل مي دهند پرداختن به مسايل و مشکلات آنها بسيار ضروري مي باشد. يکي از معضل هاي عمده کشورهاي در حال توسعه از جمله ايران عدم توجه به علل وقوع جرم زنان و عوامل موثر بر ارتکاب نوع جرم آنها است. هدف از اين پژوهش، مطالعه جرم و عوامل اثرگذار بر ارتکاب جرم در بين زنان زنداني شهر اصفهان بوده است. جامعه آماري اين پژوهش کليه زنان زنداني بوده اند که در سال 1388 به دليل ارتکاب جرم در زندان مرکزي شهر اصفهان به سر مي برده اند. جامعه نمونه تعداد 120 نفر بوده و اطلاعات از طريق پرسشنامه جمع آوري گرديد.
نتايج نشان مي دهد که بيشترين نوع جرم به ترتيب مربوط به، قاچاق مواد مخدر، سرقت و قتل مي باشد، بيشتر مجرمين در دامنه سني 36-15 ساله واقع شده اند (
47.5 درصد) متاهل مي باشند. از نظر سطح تحصيلات، درصد زيادي از آنها داراي تحصيلات راهنمايي بوده اند. رابطه بين متغيرهاي مستقل (فقر، بيکاري، خصومت شخصي و گرفتن انتقام، کمبود محبت و عدم توجه خانواده ها) با متغير وابسته (نوع جرم) به صورت معني دار مي باشد و همچنين بين متغيرهاي مستقل (دوستان ناباب، و نبود پليس در محل وقوع جرم) با متغير وابسته رابطه معناداري وجود ندارد.

 
كليد واژه: جرم، مجرم، زنان مجرم، شهر اصفهان، زندان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  9:30 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها