پاسخ به:مقالات کنفرانس بين المللي شهر الکترونيک تهران
 54: اصلاح مراحل ارزيابي طراحي سيستم هاي آموزشي (ISD) جهت تطابق با آموزش الكترونيك 
|
جمال نيكوئي لنگرودي ليلا، پورمظفري سعادت |
کنفرانس بين المللي شهر الکترونيک تهران 1386;اسفند 1386(1) |
کلید واژه: |
خلاصه:
در حال حاضر انقلاب تكنولوژي عميقا نحوه تفكر عمل و بسياري از فرآيندهاي كاري را در زندگي ما تغيير داده و تحولات بزرگ جامعه بشري، ما را به سويي مي كشاند كه آموزش از راه دور، امري اجتناب ناپذير خواهد شد و گاها مي توان در اين عرصه فرصت هايي را يافت كه نتيجه فرآيند آموزش را غني تر نموده و چه بسا با در اختيار گرفتن امكانات كمك آموزشي ديداري و شنيداري پيشرفته در اين نوع آموزش، دروس و ارايه مطالب را بسيار جذاب تر كرد. آموزش الكترونيكي عبارت است از ارايه محتواي آموزشي و تجربيات اساتيد مجرب هر رشته از طريق تكنولوژي الكترونيك به دانشجويان علاقه مند، كه اين دانشجويان مي توانند در هر نقطه جهان از اين آموزش ها بهره مند گردند. آموزش از راه دور هم اكنون سالهاست كه در دنيا متداول و رايج است. اما تركيب اين نوع آموزش با اينترنت منجر به ابداع روش جديدي از نحوه تدريس به نام e-learning شده است. فراگيري الكترونيكي يا e-learning به طور خلاصه عبارت است از استفاده از فناوري اطلاعات در امر آموزش. اين كار اغلب از طريق نرم افزارهاي گوناگون، اينترنت و يا تلفيقي از اين دو صورت مي پذيرد. آموزش مي تواند از سطوح ابتدايي تا دروس دانشگاهي و نيز آموزش فنون وابسته به كامپيوتر، زبان خارجي و ... را شامل شود. با اين توضيح بديهي است كه طراحي سيستم هاي آموزش الكترونيكي اهمتي بسزايي داشته و پژوهشگران را بر آن داشته تا از ميان مدل هاي موجود براي طراحي سيستم هاي آموزشي، مدلي را كه با خصوصيات و ويژگي هاي آموزش الكترونيك بيشترين سازگاري را دارد براي اين كار برگزينند.
|
سه شنبه 29 فروردین 1391 6:54 PM
تشکرات از این پست