پاسخ به:مقالات لجستيك و زنجيره تامين
41: مقايسه زمينه هاي لازم جهت ايجاد مديريت روابط مشتري در دو وضعيت موجود و مطلوب در تداركات كالاي شركت نفت و گاز آغاجاري
|
جوان مرد حبيب اله، يوسفيان عزيز |
كنفرانس لجستيك و زنجيره تامين 1385;آبان 1385(2) |
کلید واژه: فن آوري اطلاعات، روابط عمومي الكترونيك، مديريت روابط مشتري، مديريت روابط مشتري الكترونيكي، تداركات كالا |
خلاصه:
تحقيق حاضر پيرامون مقايسه زمينه هاي لازم جهت ايجاد مديريت روابط مشتري دردو وضعيت موجود ومطلوب در تداركات كالاي شركت نفت و گاز آغاجاري در قلمرو مكاني شركت نفت و گاز آغاجاري به مركزيت شهرستان اميديه و قلمرو زماني از ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۴ آغاز ودر دي ماه همان سال به مرحله پاياني رسيده است. تحقيق مذكور از چهار فرضيه تشكيل شده كه از عوامل حياتي جهت تشخيص زمينه هاي لازم جهت اجراي اين فن آوري پيشرفته در يك سازمان به حساب مي آيند كه عبارتند از: نگرش مشتري محوري، حمايت مديريت، فن آوري هاي جديد اطلاعاتي و وجود نيروي انساني با بلوغ سازماني بالا. به منظور جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه بسته و مصاحبه استفاده شده است كه پرسشنامه مورد نظر بصورت دو طرفه طراحي و در آغاز از پاسخ دهندگان خواسته شده كه اول وضعيت مطلوب را ارزش گذاري كنند سپس وضعيت موجود را نسبت به ارزش گذاري وضعيت مطلوب، پاسخ دهند. پرسشنامه مورد استفاده مشتمل بر ۴۴ سوال بسته با طيف ليكرت بوده كه آزمون روايي و پايايي آن قبل از توزيع مورد تاييد قرار گرفته است. نهايتا تعداد ۱۳۰ عدد پرسشنامه توزيع و جمع آوري گرديد. براي تحليل داده ها از نرم افزار SPSS و براي آزمون فرضيات از آزمون مقايسه زوجها استفاده شده است از اين رو چنانچه آماره آزمون (t) بدست آمده، از مقدار بحراني بيشتر باشد فرض مقابل (HO) را پذيرفته و اگر در ناحيه (H1) قرارگيرد فرض ادعا تاييد مي گردد. نتايج بدست آمده به قرار زير بوده اند مقدار آماره آزمون(t) براي فرضيات اول، دوم، سوم و چهارم به ترتيب -2.390-2.470-0.17 و -1.01 مي باشد كه بامقايسه تك تك آنها با مقدار بحراني نتيجه ميگيريم كه تنها فرضيه هاي دوم وسوم تاييد و مابقي فرضيات رد ميگردند. در پايان با توجه به نتايج بدست آمده به منظور رفع مشكلات و بهبود وضعيت موجود پيشنهاداتي ارايه گرديده است.
|
شنبه 26 فروردین 1391 9:55 AM
تشکرات از این پست