0

مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 46: مدل پياده سازي خدمات سيار (مطالعه موردي: ارايه خدمت به بيماران ديابتي)
ثقفي فاطمه، محمدي نفيسه، فسنقري مهدي
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  دولت سيار، خدمات سيار، مدل بلوغ، طبقه بندي خدمات
خلاصه:

نفوذ ابزارهاي سيار در ميان مردم از يک طرف و همگرايي اينترنت و شبکه مخابراتي بيسيم از طرف ديگر باعث فراهم شدن بستر ارايه خدمات سيار شده است. کاربردهاي دولت همراه باعث افزايش کارايي و اثر بخشي ارايه خدمات به شهروندان مي شود. در اين مقاله مدلي پيشنهادي براي پياده سازي خدمات سيار ارايه شده است. اين مدل از مدل هاي بلوغ دولت سيار، طبقه بندي خدمات سيار و کارت امتيازي متوازن و تلفيق آنها ايجاد شده است. به عنوان مطالعه موردي، اين مدل براي ارايه خدمات سيار به بيماران ديابتي، پياده سازي شده است. براي تعيين خدمات قابل ارايه در اين حوزه از خدمات پزشکي سيار ارايه شده در ساير کشورها استفاده و سپس خدمات مورد نظر با نظرات صاحبنظران و آزمون دو جمله اي بر حسب قدم هاي مدل بلوغ سيار سندي و مک ميلان تفکيک شده اند. اين مدل مي تواند به عنوان نقشه راهي براي کسب و کارهايي باشد که علاقمند به ارايه خدمات سيار هستند.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:15 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 49: استفاده از داده کاوي در مديريت ارتباط با شهروند: مورد کاوي سامانه 137 شهرداري تهران
مينايي بيدگلي بهروز، آخوندزاده الهام، موسوي محمدحسين، احمدوند علي محمد
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  مديريت ارتباط با شهروند، داده کاوي، قوانين انجمني، کشف الگوهاي متوالي، مديريت شکايات، سامانه 137 شهرداري
خلاصه:

دولت الکترونيک درجوامع امروزي در حال گسترش است. جامعه ايران نيز از اين امر مستثني نيست، بنابراين لزوم توجه به مفاهيمي که در اين زمينه مطرح مي شود امري ضروري است. مديريت ارتباط با شهروند يکي از اين موارد است که بر شهروند محوري تمرکز دارد. در مديريت ارتباط با شهروند، هدف اصلي شناخت نيازها و خواسته هاي شهروندان و تلاش در جهت بهبود ارايه خدمات و افزايش سطح رضايت مندي ايشان است.
شهرداري به عنوان يکي از کليدي ترين سازمان هاي دخيل در اين امر، نقش عمده اي در ارايه خدمات شهري به شهروندان ايفا مي کند. اين سازمان، سامانه اي با عنوان سيستم تحليل اطلاعات 137 ايجاد نموده که مرکز ساماندهي و رسيدگي به معضلات و مشکلات شهري است و پل ارتباطي بين شهروندان و شهرداري محسوب مي شود. اطلاعات حاصل از اين سامانه، حاوي مطالب مفيدي در مورد خدمات ارايه شده به شهروندان است و مي تواند به عنوان منبعي مهم و مناسب براي مديريت روابط تحليلي با شهروند مورد بررسي و کاوش قرار بگيرد. از اين رو، با استفاده از قوانين انجمني تماس هاي شهروندان را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و ارتباط بين مشکلات، مناطق و نواحي آنها مشخص شده است. همچنين با در نظر گرفتن شرايط مکاني، دنباله بروز مشکلات نيز به دست آمده است. انتظار مي رود نتايج به دست آمده، در مديريت مشکلات شهري و افزايش سطح رضايت مندي شهروندان مثمر ثمر واقع شود.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:15 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 50: دوركاري مناسب ترين شيوه براي اداره مراكز تماس (بررسي موردي مركز تماس شركت پيك بادپا)
مشايخي رامين، صفري مقدم مهدي
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  دوركاري، فناوري اطلاعات و ارتباطات، بار سبك شهري، مركز تماس
خلاصه:

رشد فناوري ها به ويژه فناوري اطلاعات و ارتباطات و نفوذ شگفت آور آن در سطح جامعه، تغييرات گسترده اي را در ابعاد مختلف زندگي انسان ها پديد آورده است. امروزه در كمتر حيطه اي از كسب و كار است كه در آن صحبت از ورود قدرتمند فناوري اطلاعات مطرح نباشد. سازمان ها تلاش مي كنند براي ارتقاي سطح كيفي خدمات خود و بقاي در چرخه فناوري اطلاعات هر روز به معرفي خدمت جديد الكترونيكي مي پردازند و مهمتر اينكه مشتريان نيز با همين آهنگ پر شتاب مطالبه خدمات الكترونيكي مي نمايند. چنانچه انتظار مي رفت حيطه كاربردي فناوري اطلاعات گسترده تر گشت و مفاهيم جديدي نظير كار از راه دور يا دوركاري (Teleworking) مطرح گرديد. با طرح اين موضوع به نظر مي رسد انقلاب ديگري در بهره ور نمودن سازمان ها، بكارگيري فناوري اطلاعات در حوزه اشتغال زايي، ارتقا كيفي خدمات، توسعه عدالت اجتماعي و... در راه است. در اين ميان شركت هاي خدماتي كه با مشتريان متعدد روزانه در حال ارايه خدمات متنوعي به مشتريان خود هستند، مي توانند با برنامه ريزي دقيق و مطالعه، بهره مناسبي از اين فرصت ببرند. شركت حمل و نقل كالاي تهران «پيك بادپا» از جمله اين شركت هايي است كه خدمات متنوعي در زمينه حمل بار وكالاي سبك شهروندان تهراني ارايه مي نمايد.
در اين مقاله سعي بر آن است ضمن بررسي ادبيات دوركاري و شناخت آن به بررسي مقايسه اي راهكارهاي مبتني بر اين شيوه كاري و امکان پذيري اجرايي و مزاياي اقتصادي آن در شركت پيك بادپا پرداخته شود.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:15 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 47: امتيازدهي اعتباري متقاضيان کارت هاي اعتباري بانک ها با استفاده از تکنيک ماشين بردار پشتيبان
طلوعي اشلقي عباس، مقدوري شربياني فرناز، دانشگر فريد
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  کارت هاي اعتباري، امتيازدهي اعتباري، ماشين بردار پشتيبان، انتخاب ويژگي
خلاصه:

در سال هاي اخير به دليل رقابت شديد در صنعت اعتباري، اعتبارسنجي به يکي از موضوعات حياتي و چالشي تبديل شده است. اغلب، مديران اعتبارسنجي براساس تجربيات خود به ارزيابي اعتبار متقاضيان مي پردازند که اين باعث افزايش ريسک اعتباري مي شود. در واقع بحران هاي مشاهده شده در نظام بانکي کشورها عمدتا ناشي از عدم کارايي در مديريت ريسک اعتباري است. حجم قابل ملاحظه اي از تسهيلات اعطايي سوخت شده يا معوقه بانک ها، گوياي فقدان مدل هاي مناسب اندازه گيري ريسک اعتباري در شبکه بانکي است و يکي از مهمترين ابزارهايي که بانک ها براي مديريت و کنترل ريسک اعتباري بدان نيازمندند، سيستم امتيازدهي اعتباري مشتريان بوسيله يک سيستم خبره مي باشد، و مي توان آن را گامي بزرگ در جهت تحقق بانکداري الکترونيکي دانست که يکي از مهمترين سازمان ها در تحقق بخشيدن به اهداف شهر الکترونيک مي باشد. لذا در اين مقاله، مدل ترکيبي ماشين بردار پشتيبان مبتني بر دو استراتژي زير براي امتيازدهي اعتباري متقاضيان کارتهاي اعتباري بکار رفته است: 1) استفاده از تکنيک F-Score براي انتخاب ويژگي ها 2) استفاده از تکنيک  Grid searchبراي بهينه کردن مقادير پارامترها.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:15 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 48: انگيزه هاي به کارگيري داده کاوي در شهر الکترونيکي و بررسي يک طرح پياده سازي شده
نورانيان محمدحسين
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  داده کاوي، امنيت، کشف جرم، نظارت، خدمت رساني، چالشهاي اجرايي، شناسايي سيستم
خلاصه:

در اين مقاله، به بررسي انگيزه هاي استفاده از ابزار داده کاوي در شهر الکترونيکي پرداخته شده است. در ابتدا به معرفي داده کاوي به عنوان يک ابزار جديد براي تحليل اطلاعات بانک هاي داده پرداخته شده است. در بخشهاي بعدي مقاله در سه حوزه امنيت شهروندان، نظارت بر شهروندان و اصلاح قوانين شهر الکترونيکي و همچنين خدمت رساني به شهروندان، کاربردهاي داده کاوي و مزاياي استفاده از اين ابزار آورده شده است و در بخش آخر مقاله نيز يک طرح نمونه پياده سازي شده از کاربرد ابزار داده کاوي به همراه نتايج تحليلي طرح آورده شده است.
با مقايسه نتايج حاصل از داده کاوي با تکنيکهاي آماري رايج در طرح نمونه مزيت داده کاوي نسبت به تکنيکهاي ديگر مورد استفاده در بانک هاي داده نشان داده مي شود. همچنين اطلاعات مهمي را که تنها از داده کاوي قابل استخراج مي باشد، مطرح شده و کارايي هر کدام در افزايش عملکرد سازماني مورد بحث قرار گرفته است.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:16 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 54: نقش «پنجره واحد» در ارايه خدمات شهر الکترونيکي
معمارنژاد عباس، بهداروندان سيمين
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  فناوري اطلاعات، پنجره واحد، گمرک الکترونيکي، خدمات شهر الکترونيکي
خلاصه:

اطلاعات و اطلاع رساني، مهمترين ابزار استراتژيک براي مديريت و اداره صحيح همه واحدهاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي محسوب مي گردد. در اين راستا شهرها با توجه به عمق وظايف و پيچيدگي روابط اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي عصر تعاملي حاضر، از اهميتي دو چندان برخوردارند. تجارت پنجره واحد جهت غلبه بر سيستم هاي پيچيده ارايه اطلاعات و کنترل ناظران، طراحي شده است و بکارگيري آن باعث ايجاد محيطي ساده و بدون کاغذبازي براي گمرک و بازرگانان مي شود، که مزاياي بسياري براي موسسات اجرايي، اداري و بازرسي دارد. اين مقاله، دو مبحث را دربرمي گيرد: اول، ارايه اطلاعاتي بر اساس توسعه فناوري اطلاعات در ارايه الکترونيکي خدمات شهري، از طريق پنجره واحد بمنظور توسعه تجارت، دوم ارايه الگويي براي ارايه خدمات الکترونيکي از طريق پنجره واحد که اين مدل دسته بزرگي از گروه هاي تجاري را وارد معاملات تجاري مي کند که نه تنها نوع دولت و مشاغل (B2G) و دولت و شهروندان (G2C)، بلکه دولت و دولت (G2G)، حتي ارتباطات مشاغل و مشاغل (B2B)، و روابطي را که جزيي از زنجيره تامين در تجارت بين الملل هستند، نيز شامل مي شود.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:16 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 55: پياده سازي سامانه يکپارچه راي گيري الکترونيکي و کنفرانس مطبوعاتي برخط نامزدها در شهر الکترونيکي به کمک flash media server
يوسفان احمد، عليزاده حسين، اعرابي مرجان
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  راي گيري الکترونيکي، کنفرانس برخط، چند رسانه اي، flash، شهر الکترونيکي، انتخابات الکترونيکي
خلاصه:

ساده کردن کار انتخابات و فراهم شدن امکانات بيشتر براي شهروندان براي شرکت راحت تر و هر چه بيشتر در انتخابات يکي از شاخه هاي بسيار فعال به کارگيري فناوري هاي نوين در کشورهاي گوناگون است. يکي ديگر از نيازهاي هر انتخابات سالم فراهم شدن ابزارهايي براي ارتباط مستقيم تر و دو طرفه ميان نامزدها و مردم است. در اين مقاله در آغاز به فشرده اي از تاريخچه راي گيري الکترونيکي و مشکلات آن پرداخته شده است. سپس سامانه اي که بدين منظور به کمک ابزار flash طراحي و پياده سازي شده، توضيح داده شده است. اين سامانه به طور مجتمع هم امکان ارتباط مستقيم و برخط نمايندگان با مردم را فراهم مي نمايد و هم امکان راي گيري الکترونيکي را فراهم مي کند. گرچه بر روي بخش امنيتي اين سامانه کار زيادي انجام نشده است و بنابراين براي يک انتخابات بزرگ چندان سودمند نيست ولي با توجه به توانايي هاي آن، براي برگزاري يک انتخابات کوچک سودمند است و در اين راستا امکانات کامل و يکپارچه اي را داراست. به کارگيري اين سامانه در کاهش هزينه ها، به ويژه هزينه هاي زماني نمايندگان و راي دهندگان، و تشويق براي حضور هر چه ساده تر و بيشتر در انتخابات بسيار موثر است.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:16 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 58: سرويس هاي نسل جديد وب به گردشگران شهر الکترونيکي
کارگرنصرآبادي ابراهيم، عباسي حسن
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  شهر الکترونيک، توريسم الکترونيک، وب 2.0 - دولت الکترونيک، تجارت الکترونيک
خلاصه:

صنعت توريسم از جمله عمده ترين منابع درآمد بسياري از کشورها و مطابق نظر سازمان جهاني گردشگري اين صنعت بزرگ ترين صنعت فعال در جهان است. فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) يکي از عناصر اساسي محيط بيروني در صنعت گردشگري است که توسعه آن باعث نوآوري هاي زيادي در اين صنعت شده است. با ارتقاي سيستم هاي اطلاع رساني وارتباطي دولتي در اينترنت و گسترش شهرالکترونيک (E-City)، مي توان به توسعه توريسم اينترنتي و استفاده از ميليون ها دلار فوايد آن اميدوار بود.
وقتي ما به شهروند الکترونيک
(E-Citizen)، دولت الکترونيک (E-Government)، تجارت الکترونيک (E-Commerce)، آموزش الکترونيک  (E-Learning)معتقديم،بايد زمينه هاي گردشگري مجازي (E-Tourism) را نيز فراهم کنيم. با استفاده از ابزارهاي ارتباطي و خدمات نوين فراهم شده در يک شهر الکترونيک،يک گردشگر مي تواند در کمترين زمان،کمترين هزينه و با کم ترين دانش،ظرفيت هاي گردشگري يک کشور را شناسايي و با يک برنامه هدفمند به مکاني خاص مسافرت کند. با ظهور وب جديد که وب 2.0 ناميده مي شود شاهد اين هستيم که نسل جديدي از خدمت رساني به کاربران در حال شکل گيري است که مي تواند سهم به سزايي در ارتقاي فرهنگ گردشگري ايفا کند. در اين مقاله سعي شده است به تاثيرات و خدمات اين نسل از وب در صنعت توريسم پرداخته شود.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:16 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 59: مديريت خدمات شهري از طريق تك پنجره خدمات الكترونيكي (Message Hub) بررسي نقش فن آوري اطلاعات و ارتباطات در مديريت و خدمات شهري
سيدي ميرعلي، گردش حميد
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه: 
خلاصه:

هدف از ارايه اين مقاله، ارايه راه حلي جهت بهبود مديريت خدمات شهري در بستر فناوري اطلاعات و ارتباطات مي باشد. نقش كليدي ICT در بهبود كارايي و بهروه وري ارايه خدمات دولتي و شهري سبب شده تا پارادايم جديدي تحت عنوان دولت يكپارچه الكترونيكي مطرح شود. در اين پارادايم نوظهور، تمركز از ارايه خدمت به ارايه خدمت با ارزش تغيير يافته است. رويكرد جديد دستيابي به ارزش بيشتر در ارايه خدمت و كاهش هزينه ها را پشتيباني مي كند همچنين يكپارچگي و طراحي مجدد تشكيلات، ساختار دولت را ضرورت مي داند. در چنين فضايي شهروندان از دولت ها انتظار دارند تا خدمات شهري را به صورت يكپارچه و الكترونيكي و از طريق يك تك پنجره ارايه نمايند. بنابراين ايجاد يكپارچگي ميان سيستم هاي دولتي به عنوان يك ضرورت در اين بحث مطرح است. تك پنجره خدمات الكترونيكي شهري (Message Hub) به عنوان يك ابزار كارآمد، وظيفه تبادل اطلاعات ميان ارگان هاي مختلف را بر عهده داشته و خدمات مورد نياز شهروندان را به صورت بلادرنگ ارايه مي نمايد.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:16 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 51: سامانه تلفن گوياي 1818 سرويسي براي خدمت به مردم در راستاي دستيابي به شهر الکترونيک
حميدي سيدمحمدحسين، خادميان مهدي، جزايري سهيل
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  سيستم هاي ارتباط با مشتري، دريافت و پرداخت الکترونيکي قبوض (EBPP)، قابليت دستيابي، شبكه عمومي تلفن شهري
خلاصه:

سامانه ۱۸۱۸ به منظور ايجاد امکان نمايش و پرداخت الکترونيکي قبوض تلفن ثابت ابتدا در شهر تهران طراحي و پياده سازي گرديد، به تدريج رشد نموده و هم اکنون تمامي شهرستان هاي استان تهران را پوشش مي دهد. اين سامانه امکانات مختلفي را از قبيل ارايه ريز مکالمات موبايل، بين شهري و خارجه، همچنين ارايه اطلاعات قبوض تا چهار دوره به صورت شنيداري و يا فکس در اختيار مشترکين قرار مي دهد. يکي از مهمترين خدماتي که اين سامانه ارايه مي نمايد، پرداخت غير حضوري قبوض به ساده ترين شکل ممکن مي باشد. مشترکين با برقراري تماس با اين سامانه و وارد نمودن شماره تلفن مورد نظر، پس از شنيدن مبلغ بدهي مي توانند نسبت به پرداخت قبوض اقدام نمايند. بدين منظور کافيست مشترک شماره کارت و رمز دوم خود را وارد نمايد. نکته قابل توجه در اين پروژه جهت عملکرد سيستم (از نظر کلي) از سمت مخابرات به شبکه بانکي کشور است و اين باعث به وجود آمدن امکانات خاص براي اين سيستم شده است.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:17 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 60: مدل تعيين ارزيابي و بهينه يابي مسيرهاي گردشگري از ديدگاه خدمات الکترونيکي شهري
شاكري سيده مونا، نوعي نيما
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  مدل، برنامه ريزي غير خطي، الگوريتم ژنتيك، مسير بهينه، پردازش، گردشگر، Gis
خلاصه:

فنون برنامه ريزي غير خطي كاربرد گسترده اي در تعيين مسير بهينه دارد. موثرترين اين روشها بر پايه اطلاعات گراديان و دست كم به مشتق مرتبه اول تابع هدف مربوط مي باشد. در مواردي كه فضاي طرح ناپيوسته باشد بطوريكه مشتقهاي تابع هدف و يا محدوديتها داراي ناپيوستگي باشد، بكار بردن اين شيوها نامناسب و غير منطقي مي باشد. يكي از روش هاي توسعه يافته، الگوريتم ژنتيك مي باشد. در روش ژنتيك عمل جستجوي پاسخ بهينه با مجموعه اي از نقاط طراحي، انجام مي شود و بدين ترتيب احتمال متوقف شدن در يك بهينه محلي، كاهش مي يابد. اين روش با وجود سادگي در محاسبات، در جستجو بسيار قدرتمند است و علاوه بر اين با فرضيات محدود كننده، از قبيل پيوستگي و يا مشتق پذيري محدود نشده است که در اين مقاله حل مساله بر اين روش استوار است.
مدل نرم افزاي ارايه شده به تعيين كوتاهترين مسير در بين نقاط مشخص شده بعنوان مثال، نقاط تفريحي، تجاري و توريستي مي پردازد. معيار تعيين مسير بهينه از پارامترهايي چون، مسافت، ترافيك، جهت حركت و عواملي از اين قبيل که مورد نظر کاربر مي باشد، تشكيل شده است. از مزاياي اين نرم افزار مي توان به امكان تبادل اطلاعاتي مناسب مدل مورد بحث، با ساير نرم افزارها، از جمله
Excel و Gis اشاره نمود. بطوريكه اين نرم افزار داده هاي مكاني پردازش شده از طريق بانك اطلاعاتي Gis را، فراخواني نموده و به تعيين بهينه مسير مي پردازد و در نهايت داده هاي خروجي را درفايل Excel و نيز محيط گرافيكي برروي نقشه نمايش مي دهد.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:17 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 62: کاربرد روش يکپارچه سازي داده مبتني بر CDC در شهر الکترونيک
سرگلزايي جوان مرتضي، هاشمي گلپايگاني سيدعليرضا
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  يکپارچه سازي داده، يکپارچه سازي اطلاعات، تکنولوژي ثبت تغيير داده، پايگاه داده تحليلي، پايگاه داده
خلاصه:

در دنياي سريع امروزي، اهميت و فوريت اطلاعات به يک موضوع حياتي براي رقابت در کسب و کار تبديل شده و رشد نمايي حجم اطلاعات خام (که تقريبا هر 18 ماه دوبرابر مي شود) باعث شده است که فرايند قديمي انتقال داده هاي انبوه بين منابع مبدا و مقصد بسيار نامناسب و زمان بر شود. تکنولوژي ثبت تغييرات داده (Change Data Capture) يک جزء اصلي در بسياري از سيستم هاي داراي Data Warehouse ميباشد. تکنولوژي CDC نوعي روش يکپارچه سازي است که بر اساس شناسايي، ثبت و ارايه تغييرات اعمال شده در سيستم، عمل مي کند. در صورتي که تنها تغييرات را پردازش کنيم، واضح است که مرحله استخراج اطلاعات در ETL بسيار بهينه تر انجام خواهد شد. اين کار در سازمان هاي تجاري و يا دولتي در خصوص مدت زمان مورد نياز جهت دستيابي به داده هاي جديد تر و به روز تر بسيار ضروري است.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:17 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 52: نقش WEBGIS در تحقق اهداف شهر الكترونيكي
خيام باشي احسان، ديباجي سيدحسن
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  Web GIS، شهرسازي و معماري، شهرداري شيشه اي، سيستم اطلاع رساني خدمات شهرسازي، شهرالکترونيکي، شهرداري الکترونيکي
خلاصه:

پديده اينترنت و سهولت دسترسي به اطلاعات از اين طريق و هزينه و مشکلات تهيه سخت افزار، نرم افزار و تخصصي بودن کار با داده هاي مکان مرجع جهت کاربران عمومي و لزوم دستيابي به اطلاعات به روز از يک سو و  GIS Baseبودن بيش از 70 در صدي اطلاعات از سوي ديگر موجب گسترش تمايل به ايجاد و استفاده از تکنولوژي  Web GISدر کاربران و موسسات و سازمانهاي خدماتي شده است.
در اين بين شهرداريها به عنوان گسترده ترين نهاد خدماتي در سطح شهرها از جايگاه ويژه اي برخوردار مي باشند که يکي از مهمترين وظايف آنها برنامه ريزي، مديريت و نظارت بر نوسازي، بهسازي و گسترش و توسعه شهر از منظر شهرسازي و معماري است، از اين رو نمايش نقشه هاي رقومي و ارايه اطلاعات توصيفي به روز شهرسازي نظير کاربريها، ارتفاع مجاز، ميزان عقب نشيني ها و ... به مالکين و متخصصان به همراه بهرگيري از قابليتهايي مانند رويت تصاوير ماهواره اي و ايجاد امکان تطبيق اين تصاوير و نقشه هاي ديجتالي شهر، در يک سيستم اطلاع رساني خدمات شهرسازي مبتني بر وب
GIS پويا و داراي تعامل، علاوه بر کاهش چشمگير مراجعه روزمره شهروندان به شهرداريها، موجب ايجاد مکانيسم خود اصلاحي مغايرتهاي احتمالي نقشه ها با وضع موجود و بطور كلي دروازه اي جهت ورود به شهر الکترونيکي و شهرداري شيشه اي در کنار ايجاد و توسعه ساير سيستمهاي مکانيزه خواهد بود، لذا در اين مجال مدل طراحي و پياده سازي يک سيستم مکان مرجع مديريت و انتشار اطلاعات شهرسازي، مبتني بر وب ارايه گرديده است که البته قابليت استفاده و بهره برداري در ساير زمينه هاي خدمات شهري و توريسم و گردشگري نيز در آن پيش بيني شده است.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:17 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 53: کاربرد سيستم اطلاعات جغرافيا (GIS) در راه اندازي سيستم گردشگري الکترونيکي
طاهري محمدرضا
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  گردشگري الکترونيکي، سيستم اطلاعات جغرافيا (GIS)، شهر الکترونيکي، جزيره کيش
خلاصه:

افزايش بهره وري، پيدايش حوزه هاي نوين در تجارت جهاني، کاهش هزينه هاي توليد و فروش محصولات بدون واسطه، پيدايش زمينه هاي جديد اشتغال، همگي از دستاوردهاي ورود به عصر مجازي کسب کار الکترونيکي است. بکارگيري فناوري هاي نوين ارتباطي و سيستم هاي اطلاعاتي به منظور توسعه صنعت گردشگري را گردشگري الکترونيکي مي نامند. گردشگري الکترونيکي يکي از مقولات مهم تجارت الکترونيکي بوده و از پيچيده ترين محصولاتي است که بصورت روي خط (On Line) ارايه مي شود. گردشگران بايد بتوانند نيازهاي اطلاعاتي خويش را درباره مقصد (نظير انواع جاذبه ها، راه هاي دسترسي، امکانات اسکان، غذا، حمل و نقل، انواع نقشه هاي گردشگري و غيره) از طريق شبکه جهاني اينترنت مورد بررسي قرار داده و سفري را برنامه ريزي نمايند. خريد محصول گردشگري و آشنايي با محيط مقصد قبل از سفر، ارايه اطلاعات دقيق و به روز و همچنين ارايه خدمات نوين از مزايايي است که يک سيستم جهانگردي الکترونيکي براي کاربران و گردشگران خود به ارمغان مي آورد. ايجاد يک پايگاه گردشگري الکترونيکي قوي نيازمند يک بانک اطلاعاتي قوي، دقيق و به روز مي باشد، يكي از اين بانكها، سيستم اطلاعات جغرافيا (GIS) است. در حقيقت GIS، توانمندي هاي زيادي را براي جمع آوري، ورود، پردازش، تغيير شکل، به تصوير در آوردن، ترکيب، جستجو، تجزيه و تحليل، مدل سازي و خروجي کليه داده هاي مکاني بر اساس اهداف مورد نظر فراهم مي سازد. در نتيجه ضروري است با بهره گيري از سيستم اطلاعات جغرافيا، شبكه هاي اطلاعاتي يكپارچه و گسترده اي در زمينه گردشگري ايجاد شود كه بتواند اطلاعات مورد نياز گردشگران را در هر زمان و در هر مكان فرآهم آورد. رسيدگي و ارايه امکانات مناسب همراه با تبليغات و اطلاع رساني هاي لازم مي توانند صنعت جهانگردي را مانند صنعت نفت به قطبي ارزنده در اقتصاد کشور تبديل نمايد. در اين مقاله کاربرد (GIS) در راه اندازي سيستم گردشگري الکترونيکي به عنوان راهکاري جهت توسعه صنعت گردشگري در شهر الکترونيکي (با تاکيد بر جزيره کيش) مورد بررسي قرار مي گيرد. در اين تخقيق ابتدا به معرفي گردشگري الکترونيکي و (GIS) خواهيم پرداحت، سپس به کاربرد (GIS) در راه اندازي سيستم گردشگري الکترونيکي در شهر الکترونيکي و معرفي مزايا و توانايي ها چنين سيستمي مي پردازيم و در نهايت نتيجه گيري مي گردد.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:17 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 56: يافتن مسير بهينه حرکت براي اتوبوس هاي درون شهري و بهترين محل براي احداث ايستگاه هاي اتوبوس درون شهري بوسيله الگوريتم ژنتيک
آقاجان زاده حميد، آقاجان زاده ناصر
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  الگوريتم ژنتيک، بهترين محل احداث، بهينه سازي، مسيريابي، الگوريتم براي جهش، الگوريتم براي تقاطع
خلاصه:

در اين مقاله ابتدا به معرفي اجمالي الگوريتم ژنتيک مي پردازيم و قسمت هاي مختلف آنرا تشريح مي کنيم سپس به پياده سازي و حل مساله مسيريابي براي حرکت اتوبوس هاي درون شهري و بهترين محل براي احداث ايستگاه هاي اتوبوس درون شهري بوسيله الگوريتم ژنتيک خواهيم پرداخت و در پايان يک الگوريتم پيشنهادي براي جهش و تقاطع در مساله مسيريابي را ارايه مي کنيم.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  11:18 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها