0

مقالات تجارت الکترونیکی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 61: کاربرد تکنيک داده کاوي در مديريت روابط مشتري
بصيري مهدي
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه: 
خلاصه:

 

 

پيشرفت در زمينه تکنولوژي اطلاعات، بازاريابي ارتباطي را در سال هاي اخير به واقعيتي انکارناپذير تبديل کرده است. تکنولوژي هايي مانند انبارداده اي، داده کاوي و مديريت نرم افزار رقابت، مديريت روابط مشتري را بعنوان حوزه جديدي که شرکت در آن مي تواند مزيت رقابتي کسب نمايد معرفي نموده است. به ويژه از طريق داده کاوي، با استخراج اطلاعات پنهاني از پايگاه داده اي بزرگ، سازمان ها مي توانند مشتريان ارزشمند را تعيين و رفتار آينده آنها را پيش بيني کنند. ابزارهاي داده کاوي به سوالاتي از کسب و کار پاسخ مي دهد که در گذشته پيگيري آنها بسيار وقت گير بوده است. با اين حال توانمندي هاي موجود در داده کاوي، مديريت روابط مشتري را به نحو بهتري ممکن مي سازد. در اين مقاله سعي بر آن است تا ضمن بيان تعريف کلي از انبارداده اي، داده کاوي و مديريت روابط مشتري، چگونگي تعامل اين مفاهيم و مزاياي حاصل از آن با در نظر گرفتن حريم خصوصي مشتري بيان گردد

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:32 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 62: لجستيک الکترونيکي و نقش و اهميت آن در مديريت زنجيره تامين
مژدهي ناهيد، مهربان اميررضا، جلالي علي اكبر
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  لجستيک الکترونيکي(e-Logistics) ، زنجيره تامين الکترونيکي(e-Supply Chain Management) ، زنجيره تامين(Supply Chain Management) ، لجستيک (Logistics)، تجارت الکترونيکي ( (e-Commerceو کسب و کار الکترونيکي (e-Business)
خلاصه:

 

 

در دنياي رقابتي امروز با توجه به ويژگي هاي محيط هاي جديد توليدي و طبيعت مشتريان، ديگر شيوه هاي مديريت توليد گذشته که داراي يکپارچگي کمتري در فرايندها مي باشد، کارايي خود را از دست داده است و امروزه شرکت ها نيازمندند تا يکپارچگي را در تمام فرايندهاي توليد- از مواد خام گرفته تا مصرف کننده نهايي- داشته باشند. مديريت زنجيره تامين به عنوان يک رويکرد يکپارچه براي مديريت مناسب جريان مواد و کالا، اطلاعات و جريان پول، توانايي پاسخگويي به اين شرايط را دارا است. مديريت زنجيره تامين داراي سه فرايند عمده و اصلي شامل: مديريت اطلاعات، مديريت لجستيک و مديريت روابط مي باشد.
لجستيک الکترونيکي، استفاده از فناوري وب براي پشتيباني از فرآيندهاي حمل، نگهداري و انبارداري مي باشد، که موجب مي شود مسيرهاي توزيع بهينه و به همگام شوند. لجستيک الکترونيکي، مجموعه اقداماتي است که بر روي شبکه اينترنت صورت گرفته و کارخانجات پراکنده، کاميون ها، کشتي ها، انبارها و کاربران نهايي را در زمان به هنگام، به يک ديگر مرتبط مي سازد. مجموعه اقدامات زنجيره تامين، تمايل به پراکندگي در قسمت هاي مختلف شرکت دارند و لجستيک الکترونيکي بر روي يکپارچگي عملکردهاي متعدد شرکت، پافشاري مي ورزد.
اکنون، کلمه لجستيک الکترونيکي به عنوان رکن جدايي ناپذير کسب و کار الکترونيکي درآمده است. لجستيک الکترونيکي در جهت پشتيباني از نسل جديد مدلهاي کسب و کار الکترونيکي براي
B2C ،B2B  و ظهور فروشگاه هاي الکترونيکي درحال توسعه مي باشد و اين تحولي است که از سال 2002 بوجود آمده است. در اين مقاله ابتدا به تعريف لجستيک پرداخته خواهد شد و سپس تاريخچه لجستيک الکترونيکي آورده مي شود، پس از آن لجستيک الکترونيکي، عملکرد و خصوصيات آن، روند توسعه آن و در نهايت عمکرد آن در زنجيره تامين مورد بررسي قرار خواهد گرفت
 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:32 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 63: معماري مدل هاي کسب و کار الکترونيکي در تجارت الکترونيک
مژدهي ناهيد، مهربان اميررضا، جلالي علي اكبر
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  کسب و کار الکترونيکي ،مدل هاي کسب و کار، e-Business، تجارت الکترونيکي
خلاصه:

 

 

تجارت و روش هاي کسب و کار، يکي از مهم ترين حوزه هايي است که با به کارگيري فناوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي و اينترنت به سرعت و به شدت تحت تاثير قرار گرفت. بسياري از روش هاي سنتي کسب درآمد متحول گشته و روش ها و ارزش هاي جديد فراواني نيز پا به عرصه وجود نهادند.
مدل کسب و کار يک متد انجام کسب و کار است به نحوي که توسط آن شرکت بتواند خود را حفظ نموده و بقاي خود را تضمين نمايد، به عبارت ديگر توليد درآمد کند.
در يک نگاه کلي مي توان گفت کسب و کار الکترونيک عبارتست از کاربردي کردن کليه سيستم هاي اطلاعاتي براي تقويت و کنترل فرآيندهاي کسب و کار. امروزه اين فرآيندها با استفاده از تکنولوژي هاي مبتني بر وب توسعه مي يابند. در اين مقاله سعي شده است تا به اجزا تشکيل دهنده مدل کسب و کار، نحوه طراحي مدل کسب و کار، مدل هاي کسب و کار الکترونيکي و بررسي مدل هاي کسب و کار از ديدگاه هاي مختلف و در نهايت مدل هاي کسب و کار موفق در ايران پرداخته شود

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:32 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 64: نقش مديريت دانش و فناوري RFID در مديريت دانايي محور زنجيره هاي تامين کالا
سميعي زفرقندي محمدرضا
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  مديريت دانش، مديريت زنجيره تامين، کسب و کار الکترونيکي، شناسايي از طريق امواج راديويي
خلاصه:

 

 

طي چند دهه اخير با توجه به افزايش حجم داده ها و اطلاعات در سازمان ها و نظر به لزوم استفاده صحيح و موثر از اين اطلاعات در جهت صدور تصميمات صحيح و مفيد، نظر مديران به ابزار دانش جلب شده است. با استفاده از مديريت دانش امکان دستيابي و انتقال سريع و گسترش دانش در سيستم فراهم مي شود. مديريت دانش در قسمت هاي مختلف کسب و کارالکترونيکي از جمله مديريت زنجيره تامين موثر خواهد بود. امروزه با پيشرفت فناوري شناسايي از طريق امواج راديويي(RFID) ، راهي نو در جهت بهبود مديريت زنجيره تامين کالا و به تبع آن رونق تجارت و کسب و کار الکترونيکي فراهم شده است. انتقال اطلاعات در برچسب هايRFID ، از طريق امواج راديويي و توسط يک دستگاه قرائتگر حاصل مي شود. اين برچسب ها ممکن است به يک محصول، جعبه و يا کانتينر متصل شوند و اطلاعات آنها در سيستم هاي مديريتي کالا داراي فوايدي نظير بالا بردن بازدهي، کاهش خطا، پيگردي دقيق کالا و مديريت موجودي خواهد بود و نسبت به سيستم هايي نظير بارکد از توانايي بالاتري- برخوردارند
 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:32 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها