0

مقالات تجارت الکترونیکی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

مقالات تجارت الکترونیکی

 1: بررسي کاربردها و آثار تجارت الکترونيک در توسعه صادرات محصولات ايراني به روش موردکاوي يا Case-Study
مقدسي مهدي,كيان مهر ناهيد,نجات فروغ
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  تجارت الکترونيک، صادرات، برون سپاري، پرداخت الکترونيک، واحد پشتيباني
خلاصه:

در دنياي امروز، فناوري اطلاعات و ارتباطاتICT، و کاربردهاي آن منجر به ايجاد تحولات چشمگيري در فرآيندهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي شده است به طوري که برخي از روال هاي مرسوم قبلي، به طور کامل منسوخ و جاي خود را به داده است. امر صادرات نيز مستثني از اين مقوله نيست؛ تجارت الکترونيک و «مجازي» شيوه هاي هزاره سومي يا به اصطلاح راهکارهاي مربوط به کسب و کار الکترونيک سبب تسهيل و تسريع مراحل صادرات شده است. براي درک بهتر اين نتيجه، از روش موردکاوي يا Case-Study بهره مي گيريم و به تحليل موفقيت واحد صادرات شرکت «گز سکه» مي پردازيم.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:05 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 2: مديريت حمل و نقل هوشمند و حلقه موثر در تجارت الکترونيک
نخستين داوري پريدخت,اعرابي مقدم محمديوسف,رجايي شاهرخ,ترابي نژاد محمدحسين
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  تجارت الکترونيک، سيستمهاي حمل و نقل هوشمند، مديريت حلقه هاي تامين و پشتيباني، سيستم جاياب
خلاصه:

 

 

يکي از حلقه هاي موفق در تکميل تجارت الکترونيک، ارسال بهينه فيزيکي کالا و يا خدمات به مشتري است. در دهه اول قرن 21 که موسوم به دهه رشد قارچي شرکتهاي دات کام و افول آنها است يکي از دلايل عدم موفقيت اين دسته از کسب و کار (تجارت) الکترونيکي در عدم تحويل مطلوب کالاهاي سفارش داده شده و يا پيگيريهاي موثر شناسايي شده است. حلقه تجارت الکترونيک از نقطه سفارش کالا شروع و در نقطه تحويل ختم مي شود. با توجه به مهم بودن تک تک اجزاي اين حلقه و به خصوص بخش توزيع و تحويل کالا به مشتري در موفقيت نهايي تجارت الکترونيک، در مورد بحث و (GPS) اين مقاله روشي موثر در پيگيري و کنترل کالا با استفاده از تکنولوژِي موقعيت ياب جهاني بررسي قرار گرفته و بر اين مبنا، سيستمي ارايه و پياده سازي شده است که مي تواند نقش بسيار تاثير گذاري را در کاهش هزينه هاي نهايي يک سازمان داشته باشد. با توجه به نتايج بدست آمده از راه اندازي اين سيستم در چرخه توزيع يک سازمان مشخص شده است که استفاده از چنين سيستمي مي تواند علاوه بر حذف هزينه هاي زايد، رضايتمندي مشتري را نيز فراهم آورد
 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:06 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 3: نقش و ارتباط وب معنايي در مدل B2B تجارت الکترونيک
فراهيني حسين,طاهري نويد,ابراهيمي اسماعيل,شاطرزاده يزدي محمدجعفر,كيهاني محمدرضا,پورمومني عباس علي
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  وب معنايي، تجارت الکترونيک، زبان نشانه گذاري توسعه پذير، هستي شناسي، تجارت الکترونيک تاجر با تاجر
خلاصه:

آمدن اينترنت و پيشرفت تجارت الکترونيک در محيط وب، باعث تغيير نوع تجارت از شکل سنتي به شکل مبتني بر وب شده است حال شرکتها و مشتريان با انبوه اطلاعات و صفحات وب در فضاي سايبرمواجه شده اند که جستجو، جمع آوري و پردازش اطلاعات براي تامين نيازمنديهايشان کاري بسيار طاقت فرسا است که با عرضه تکنولوژي وب معنايي در اين برهه از زمان اين امر را تسهيل نموده است. در اين مقاله به بررسي و نقش وب معنايي روي مدل تاجر به تاجر(B2B)  تجارت الکترونيک پرداخته و به تبيين اثر آن برروي تجارت، مشتريان، اقتصاد و وب سرويس معنايي ومزايا و موانع استقرار آن را تشريح مي نماييم

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:06 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 4: مشکلات و موانع گسترش تجارت الکترونيکي در ايران
هورمزدي مهشيد,بهراميان بيتا
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  تجارت الکترونيکي، فرهنگي اجتماعي، سيستم هاي بانکي، کارت اعتباري
خلاصه:

 

 

متن اين تحقيقات انجام شده درباره مشکلات راه اندازي تجارت الکترونيکي در کشورمان ايران است. بحث تجارت الکترونيکي از سال 1375 شمسي در ايران مطرح بوده است ولي متاسفانه هنوز به دلايل مختلف اقدامات لازم و يا به اندازه کافي براي گسترش آن صورت نگرفته است. دليل آن هم بسيار واضح است. اين مقاله اشاره به چند مورد از عدم گسترش اين، نه چندان، تکنولوژي جديد خواهد داشت. مهمترين آنان عبارتند از: عدم وجود زير ساختار مناسب براي راه اندازي، فرهنگي و سياسي، عدم وجود کارتهاي اعتباري سيستم بانکداري، مقاومت در مقابل تغييرات و عدم ايجاد قوانين و مقررات اجرايي و غيره. حضور همين کمبودها و نارساييها در جامعه امروز ما باعث پيشرفت کند اقتصادي شده است. براي بدست آوردن يک جامعه و اقتصاد سالم نياز به رفع مشکلات موجود و آماده سازي بستر براي قبول تکنولوژيهاي جديد است. هدف اصلي اين مقاله آگاه سازي از مشکلات موجود در راه اندازي شبکه هاي تجارت الکترونيکي است و اميد بر آن است تا با رفع بعضي از اين مشکلات بتوان قدمي بسوي آينده برداشت
 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:06 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 5: پنجره واحد تجارت، گامي نهادي در استقرار تجارت الکترونيکي
الماس گنج فرناز,صانعي فرد فرانك,شكوهي حميد
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  پنجره واحد تجاري، تجارت الکترونيکي، تجارت خارجي
خلاصه:

 

 

در بسياري از کشورها، شرکت ها و افراد فعال در زمينه تجارت بين المللي بمنظور انجام فرآيندهاي صادرات، واردات و لجستيک کالا و خدمات خود ناچارند حجم عظيمي از اطلاعات و اسناد را مرتبا" و براي هر بار فعاليت تجاري،  در اختيار مراجع دولتي و غيردولتي قرار دهند که اينکار مستلزم صرف وقت و هزينه بسيار زيادي است، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (UNCTAD) برآورد کرده است که تاييد و مستندسازي اطلاعات زايد، معادل 4-6 درصد هزينه کالايي است.
 يک راهکار خيلي موثر جهت تسهيل تعاملات تجاري و يک گام مهم در توسعه تجارت الکترونيکي، استقرار پنجره واحد تجارت
"Single Window" مي باشد. پنجره واحد تجارت، تجلي پنجره واحد دولت در زمينه تجارت خارجي م يباشد. پنجره واحد تجارت بعنوان يک پل ارتباطي بين تجار از طرفي و دستگاهها و نهادهاي مرتبط با امر تجارت از طرف ديگر عمل مي کند. اين سيستم مزاياي متعددي در پي دارد. پنجره واحد تجارت موجب کاهش فساد اداري، ايجاد يک پايگاه اطلاعاتي و بانک داده ها بصورت منسجم و استاندارد، کاهش زمان و هزينه هاي فرآيند تجارت و اصلاح منابع دولت مي شود. که در اين مقاله سعي در آشنايي با اين سيستم و مدلها و مراحل پياده سازي آن شده است.
 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:06 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 6: طرحي براي کاهش جرايم و زير ساختي براي مديريت کشور
كوچكي شلماني اسماعيل,دبيري سروش,غفاري مهري
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  کدملي، امنيت اجتماعي، دولت الکترونيک، کاهش جرايم
خلاصه:

مطالعه و بازديد عيني آنچه در کشورهاي پيشرفته هست، بومي سازي تجربيات به دست آمده در تهران، تمرکز در گردآوري و انتشار کتاب اول بانک اطلاعات شهري طي سالهاي گذشته، تجربيات بسياري را موجب شد که از ميان اين تجربيات فقط يک نکته ضروري را يادآوري و مختصري در خصوص ابعاد آن ذهن خواننده محترم را معطوف مي دارم. کد ملي يا کد ده رقمي و تهيه بانک اطلاعات آحاد مردم و به طور همزمان ارتباط با کد پستي، حرکتي است که سال ها شروع شده و به نظر حقير در دوره هاي قبل در پيچ و خم نزاع هاي سياسي مورد بي توجهي مسوولين کشور واقع شده است. چرا که تاکنون مي بايد اين پروژه عظيم ملي به بار مي نشست و ماحصل اجراي آن در تصميم سازي کشور به عينه ديده مي شد. حداقل فايده اجراي کامل اين پروژه ايجاد ظرفيت هاي امنيتي براي کشور است ولي فوايد بسياري در دل اين پروژه در ظاهر ساده مستتر است که مطمئنا بسياري از گره هاي اجرايي و مديريتي کشور را خواهد گشود.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:06 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 7: طراحي سيستم اطلاعات مديريت و پيگيري گردش اطلاعات در کارخانه ساعت سازي زمان آوران
علويان سيدمويد,كبير علي,هاشمي علي
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  سيستم اطلاعات مديريت (Management Information System)، گردش داده (Data Flow)، بانک اطلاعاتي (Data Base) سيستم مکانيزه، (Mechanized System) تحليل و طراحي سيستم، (Analyze and Design System)
خلاصه:

پيشرفت سريع تکنولوژي سيستم ها، اعم از تکنولوژي اطلاعات و تکنولوژيهاي مربوط به کارايي سيستم، نقش حياتي در توسعه و پيشرفت کارآمد شرکتها دارد. از آنجايي که شرکت ساعت سازي زمان آوران فاقد سيستم اطلاعات مديريت مي باشد و گردش داده و استخراج اطلاعات به کندي صورت مي گيرد و کندي اين سيستم مانع بزرگي در راه توسعه شرکت و نيز کارايي و اثر بخشي فعاليتهاي اين سازمان مي باشد، لذا ايجاد سيستم کامپيوتري اطلاعات مديريت، از اولويت بالايي برخوردار است. با توجه به اهميت اين موضوع تصميم گرفته شد که سيستم مکانيزه اي براي تمامي بخشهاي شرکت طراحي شود. متدلوژي که در طراحي اين سيستم استفاده خواهد شد متدلوژي ساخت يافته نوين (روش (RUP مي باشد. براي ايجاد چنين سيستمي انجام مراحلي چون، تجزيه و تحليل سيستم، طراحي، برنامه ريزي و اجراي سيستم بايد طي شود. هدف اصلي از ايجاد اين سيستم استخراج اطلاعات کمي و کيفي بصورت صحيح، دقيق، مرتبط و به موقع است. در سيستم پيشنهادي مزيتهايي از قبيل سرعت عمل، دقت، اطمينان از نتايج، به روز بودن اطلاعات، کاهش عمليات دستي، جلوگيري از مفقود شدن اطلاعات و کاهش اتلاف زمان وجود دارد

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:07 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 8: استراتژيهاي همکاري سازمان ها در زنجيره هاي تامين الکترونيکي
شايان فر نسرين,اميني الهام,ميرزماني ندا
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  همکاريcollaboration ، زنجيره تامين الکترونيکي electronics sypply chain، استراتژي strategy
خلاصه:

 

فناوري هاي نوين ارتباطات و اطلاعات، تغييرات چشمگيري را در نحوه همکاري «collaboration» ميان شرکتها در طراحي، توليد و عرضه محصولات به بازار ايجاد نموده است. ديگر شرکتها با همراهي استراتژيهاي سنتي همکاري، کمتر نتيجه مطلوب بدست مي آورند و چرخه کوتاه عمر محصولات، عدم وفاداري مشتريان، هزينه هاي کمتر جايگزيني محصول و ساير تهديدها ايجاب مي نمايد تا مدلهاي همکاري جديدي در قالب زنجيره هاي تامين با قابليت شکل گيري سريع ايجاد شود.
زنجيره تامين الکترونيکي يکي از راهکارهاي موثر در اين مورد بشمار ميرود. بطورکلي يک زنجيره تامين الکترونيکي ترکيبي از اعضا موقت و بهم وابسته و پراکنده (ازنظر جغرافيايي) بوده و بگونه اي طراحي ميشود که با استفاده از فناوري اطلاعات به نيازهاي بازار جوابگو باشد و مزيت رقابتي مناسبي را براي اعضا خود ايجاد نمايد. ايجاد زنجيره هاي تامين الکترونيکي نياز فزاينده اي به همکاريهاي فزاينده و انعطاف پذير داشته، موجب تلفيق سازمانها و هسته هاي پراکنده گرديده و اتحاد موقت، موثر و کارا را به مدد شبکه هاي ارتباطي ايجاد مي نمايد. فقدان مديريت موثر در کنترل و هدايت همکاري ميان شرکاي زنجيره هاي تامين الکترونيکي ميتواند موجب شکست در کسب و کار شود. از اينرو تدوين و بکارگيري استراتژي هاي مناسب همکاري متناسب با ماهيت زنجيره تامين ضروري است.
در اين مقاله چند مدل از استراتژي هاي همکاري شرکتها در زنجيره تامين الکترونيکي معرفي و مورد بررسي قرار گرفته و در ادامه يک روش پياده سازي پيشنهاد ميگردد

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:07 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 9: نقش RFID در عملكرد بنادر تجاري كشور
داوودآبادي عبدالحسين,شريفي حسين,عرفان نسرين,ديانتي منصور,عبدالرحيم كاشي اسماعيل
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  RFID، خلق ارزش، مديريت ريسك، بهره وري، كانتينر
خلاصه:

بهره گيري از فنون و تكنولوژيهاي نوين در بنادرتجاري بزرگ دنيا در چند دهه اخير ثمرات بسياري را براي آنها به ارمغان آورده است. بنادر به لحاظ نقش خود در زنجيره تامين همواره مورد توجه بوده اند. افزايش سرعت و كاهش زمان انجام عمليات (Lead–Time) از مشخصه هاي مهم بنادر توسعه يافته و طراز اول جهان مي باشد. امروزه سعي تمامي بنادر در جلب هر چه بيشتر رضايت مشتريان مي باشد. بهره گيري از تكنولوژيRFID  در بنادر مي تواند به عنوان راه حل بسياري از معضلات كنوني كه بنادر كشور با آن مواجه هستند باشد.

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:07 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 10: بررسي ريسکهاي کارتهاي اعتباري و راهکارهاي جبراني
هاشمي سيدمرتضي,حق ازلي مهرداد
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  پرداخت الکترونيک، کارت اعتباري، ريسک، موسسات اعتبار سنجي
خلاصه:

مدت مديدي است که دنيا و بخصوص کشورهاي جهان اول استفاده از کارتهاي اعتباري را شروع کرده اند و در کشور ما استفاده از اين ابزار اعتباردهي پس از رشد تکنولوژي و رواج بانکداري الکترونيک و شروع استفاده از ساير کارت هاي بانکي شروع شد ولي نتوانست از رشدي همپاي رشد بانکداري الکترونيک برخوردار شود.
عدم رشد بازار کارت هاي اعتباري به دليل مشکلات اجرايي و وجود ريسکهايي است که صادر کنندگان کارت هاي اعتباري با آن روبرو هستند مشکلاتي از جنس مشکلات خلا قانوني، شرعي، فرهنگي، اقتصادي و ... که هر کدام تا حدي در اين امر دخيل هستند در اين نوشته ضمن ذکر مختصري از تاريخچه کارت هاي اعتباري به تشريح ابعاد ريسک اين کارت ها پرداخته و سپس با نظري به اين مشکلات، راهکارهاي موجود را بررسي خواهد شد

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:07 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 11: مطالعه موردي تجارت الکترونيک در بندر هنگ کنگ
ميرميران پروين,آزادبخت ليلا,محمدي فاطمه,زاهدي اصل صالح,عزيزي فريدون
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  تجارت الکترونيک، سيستم خودکار داده اي گمرکي، سيستم الکترونيکي مشتريان،RFID ، سيستم مديريت دانش
خلاصه:

در هزاره سوم، ماهيت کسب و کار و همچنين تجارت و بازرگاني بين الملل وارد پارادايم جديدي گشته و موجب شده که بسترهاي انجام تجارت بين المللي و حتي داخلي نيز بنا به مقتضيات اين پاراديم تغيير کنند. تجارت الکترونيکي که در فضاي سايبر عصرجديد، به اثربخش ترين راه تبادل و تجارت بدل گشته و حوزه هاي تاثير خود را به صورت بسيار گسترده در تمامي زنجيره و فعاليت هاي پشتيبان نشان مي دهد، از مقوله هايي است که بخش هاي گلوگاهي در لجستيک و حمل و نقل مانند بنادر را متحول نموده است. يکي از راه کارهاي برنامه ريزي براي توسعه تجارت الکترونيک و همچنين تبيين قدم هاي مورد نياز تحول در بخش حمل و نقل دريايي و بندري کشور، مطالعه تطبيقي الگوها و بنادر برتر جهان و بررسي چگونگي پيوند تجارت الکترونيک با بنادر و همچنين وضعيت، برنامه ها و اقدامات انجام شده در اين زمينه ميباشد. اين مقاله به بررسي وضعيت تجارت الکترونيک در بندر هنگ کنگ که يکي از بنادر مطرح دنيا مي باشد مي پردازد

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:07 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 12: زيرساخت هاي لازم براي استقرار و توسعه تجارت الکترونيکي در ايران با تکيه بر فرهنگ
انصاري دماوندي شهلا,نخعي شهربانو
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  تجارت الکترونيکي، فرهنگ، آموزش، توسعه، زيرساخت
خلاصه:

به دنبال بروز پديده انقلاب اطلاعاتي و توسعه تکنولوژي اطلاعات، شيوه انجام امور دچار تغييرات قابل توجهي شده و ”تجارت الکترونيکي“ که سرآمد و زاييده همين فناوري هاي نوين مي باشد تحول چشمگيري را در مبادله اطلاعات بازرگاني، محصولات و خدمات موجب شده است. اسقرار و توسعه تجارت الکترونيکي باعث تغيير در الگوي رقابت، تغيير در شيوه برنامه ريزي کاري، تغيير در نيازهاي بازار، تغيير در موجوديت سازمانها، تغيير در قوانين و مقررات و ... شده است. ولي استقرار و توسعه تجارت الکترونيکي با موانعي روبروست و يکي از موانع مهم اين توسعه، وجود مشکلات فرهنگي است که اگر چه در همه کشورها اين عامل اساسي موضوعيت دارد, ولي در کشورهايي چون کشور ما اين موضوع اهميت بيشتري مي يابد. تحقيق حاضر مي کوشد گزارشي از ابعاد گوناگون اين مشکل را به شيوه اي توصيفي ارايه نمايد. از اينرو فرهنگ از دو بعد مي تواند مورد توجه قرار گيرد. يکي فرهنگ قومي و حاکم بر جوامع و ديگري فرهنگ سازي و آگاه سازي در راستاي توسعه بکارگيري فناوريهاي نوين بويژه تجارت الکترونيکي. به عبارت ديگر، فرهنگ هاي متنوع در يک جامعه مي تواند عوامل بازدارنده و فرهنگ سازي بعنوان عوامل پيشبرنده (عوامل توانمندساز) عمل نمايند

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:07 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 13: تعيين اعتبار قابل اتکاي مشتريان بانک جهت سرمايه گذاري هاي بلندمدت به کمک سيستم تصميم يار متکي بر داده کاوي و عامل هاي هوشمند
مهدي زاده ابوالفضل,روستا فيروزه,كمالي زينب,خوشگو نسرين
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  بانک، داده کاوي، سرمايه گذاري، حساب جاري، سيستم هاي تصميم يار، عامل هاي هوشمند
خلاصه:

تاکنون مطالعات فراواني در راستاي تسهيل فرايند تصميم گيري در مورد انتخاب بهترين روش و موقعيت سرمايه گذاري در شرايط مختلف انجام شده است. مطالعات در حوزه هاي مختلف از سرمايه گذاريهاي استراتژيک سازمانها و مدلهاي متعددي ارايه گرديده اند. بانکها و موسسات، تا سرمايه گذاري در حوزه هاي تخصصي صورت گرفته اند. به دليل سرمايه گذاري مالي در حوزههاي گسترده و مختلف و همچنين به دليل داشتن امکان استفاده از منابع مالي متفاوت براي سرمايه گذاري از شرايط خاصي بهره مند هستند. در مورد تامين منابع مالي و استفاده از مناسبترين آن ها- مخصوصا در حوزه بانک ها و موسسات مالي و اعتباري- براي سرمايه گذاري مورد نظر، فعاليت چنداني صورت نگرفته است. در صورتيکه اتخاذ تصميمات درست در اين حوزه، موجب استفاده بهينه از منابع، بالا رفتن توان مقابله با تغييرات غير قابل پيشبيني، افزايش سودآوري سازمانها مي گردد. در اين مقاله قصد داريم با مروري بر مطالعات صورت گرفته در زمينه سرمايه گذاري، به معرفي چارچوبي براي ارزيابي گزينه هاي سرمايه گذاري در بانکها و تامين مناسبترين منابع براي آنها با استفاده از سيستم هاي تصميم يار بر پايه عاملهاي هوشمند بپردازيم

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:08 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 14: بررسي وب سرويس ها (مفهوم– کاربرد و نحوه پياده سازي در دات نت)
پرورش حميدرضا
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  وب سرويس Web service ، دات نت Net ، تجارت الکترونيک ،پياده سازي
خلاصه:

در مبحث تجارت الکترونيک مهمترين مساله نحوه تبادل داده ها بين اجزاي يک تجارت (مشتري– بنگاه اقتصادي– موسسه مالي و ...) در اينترنت و از جمله وب مي باشد. وب سرويسها به عنوان يکي از جديدترين راهکارهاي نرم افزاري در توسعه سيستم هاي توزيع شده مي باشند که امکان گسترش جامعه الکترونيکي به خصوص مدلBTC  و BTB را فراهم مي کنند.شرکت هاي معتبر توليد کننده محصولات توسعه نرافزار نيز با ارايه بستر، ابزار و امکانات مورد نياز ،کمک شاياني به توسعه دهندگان، برنامه نويسان و مهندسان نرم افزار مينمايند. از جمله قويترين و کامل ترين محصولات ، پلتفرم دات نت از شرکت مايکروسافت است که شامل اجزايي همچون SQL Server و Visual Studio.net و .Net Framework و ... مي باشد. لازم بذکر است که محيط دات نت به طور موازي توسط جامعه منبع باز (Open Source) در حال توسعه و ارايه مي باشد. دراين مقاله با مفهوم وب سرويس و عناصر اصلي سازنده آن آشنا شده ، توانمندي ها و کاربردهاي وب سرويس ها مشخص خواهد شد و پس از معرفي فناوري دات نت، نحوه ايجاد و پياده سازي يک وب سرويس نمونه در دات نت و همچنين طريقه مصرف کردن وب سرويس را درک خواهيد کرد. مطمئنا در آينده نه چندان دور فراهم آوردن سامانه هاي مبتني بر وب سرويس براي ارايه خدمات مالي، محاسباتي و حتي سرگرمي براي گسترش جامعه الکترونيک و بالاخص تجارت الکترونيک در کشور ضروري خواهد بود

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:08 AM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی

 15: طراحي يکپارچه مديريت جريان مواد در محيط توليد کسب و کار الکترونيک
مهرابي بشرآبادي حسين
همايش ملي تجارت الكترونيكي  1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4)
کلید واژه:  تصميم گيري، توليد، مديريت جريان مواد، خط توليد مجازي، سيستم هاي توزيعي، عامل هاي هوشمند
خلاصه:

سيستم مديريت جريان مواد (MFM) که جريان مواد در کارگاه را کنترل و مديريت مي کند مولفه اي کليدي از سيستم هاي اطلاعاتي کسب و کار است. عموما اين سيستم به عنوان برنامه نرم افزاري متمرکز اجرا مي شود که به همين دليل فراهم کردن کارايي، قدرت، انعطاف پذيري و interoperability  سيستم در محيط توليد کسب و کار الکترونيکي کاري مشکل است. هدف اين مقاله ارايه راه حلي براي طراحي و توسعه سيستم MFM مقياس پذير، قابل پيکربندي مجدد و توزيعي است. با استفاده از مفهوم خط توليد مجازي(VPL)  خطوط توليد مي توانند به صورت منطقي در فرايند محصولات متنوع پيکربندي و اجرا شوند. نمونه ها/ ماژول هاي MFM براي کنترل و مديريت جريان مواد در خطوط توليد متناظر ساخته مي شوند. به وسيله کاهش پيچيدگي MFM از طريق استفاده از نمونه هاي MFM تجزيه شده و استفاده از مزاياي پيکربندي فرايندهاي هم خانواده، سيستم توليد مي تواند زمان راه اندازي ماشين را کاهش دهد، زمان چرخه توليد را کاهش دهد و سرعت پاسخگويي سيستم را بهبود دهد. علاوه بر آن عامل هاي چند گانه 4 در نمونه هاي MFM  تجزيه شده مورد استفاده قرار مي گيرند که به صورت مستقيم با سيستم هاي workflow کسب و کار تعامل دارند به طوريکه اطلاعات مصرف و انتقال مواد به موقع به سيستم هاي برنامه ريزي office-level تحويل داده مي شوند

 
 
جمعه 25 فروردین 1391  10:08 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها