0

مقالات بازاریابی خدمات مالی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی

 18: ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﻄﺒﻴﻘﻲ ﺑﺎﻧﻚ ها و ﺗﻌﺎوﻧﻲ هاي اﻋﺘﺒﺎر ﺟﻬﺖ اﺗﺨﺎذ اﺳﺘﺮاﺗﮋي هاي اﻧﺘﺨﺎب ﺑﺎزار ﺑﺎ ﺗﻜﻨﻴﻚ هاي MADM
نصرتي عليرضا، تكلوي ورنياب فاطمه، پورصادق ناصر
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  ﺗﻌﺎوﻧﻲ اﻋﺘﺒﺎر، ﺑﺎﻧﻚ، اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ، TOPSIS، SAW، AHP
خلاصه:

ﺑﻪ ﺗﺪرﻳﺞ ﺑﺎ رﻗﺎﺑﺘﻲ تر ﺷﺪن ﻓﻀﺎي ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر ﻣﻮﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻲ و اﻋﺘﺒﺎري، ﻧﻴﺎز ﺑﺎﻧﻚ ها و ﺗﻌﺎوﻧﻲ هاي اﻋﺘﺒﺎر ﺑﺮاي اﻧﺘﺨﺎب اﺳﺘﺮاﺗﮋي هاي اﻧﺘﺨﺎب ﺑﺎزار ﺑﻪﻣﻨﻈﻮر ورود ﺑﻪ ﺑﺎزار ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺎﻟﻲ و اﻋﺘﺒﺎري اﻓﺰاﻳﺶ مي ﻳﺎﺑﺪ. ﺑﻪ رﻏﻢ ﺗﻔﺎوت هاي ﻋﻤﻴﻖ ﺳﺎﺧﺘﺎري، ﻣﺤﺘﻮاﻳﻲ و ﻓﺮآﻳﻨﺪي ﺑﺎﻧﻚ ها و ﺗﻌﺎوﻧﻲ ها اﻋﺘﺒﺎر، اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻧﺘﺨﺎب اﺳﺘﺮاﺗﮋي ورود ﺑﻪ ﺑﺎزار را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻜﻲ از ﻧﻜﺎت اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﻣﺸﺘﺮك اﻳﻦ دو ﻧﻮع ﻣﻮﺳﺴﻪ، ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﻲ ﻗﺮار داده اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري ﻣﺘﺸﻜﻞ از 18 ﻣﺪﻳﺮ ﺑﺎﻧﻚ و ﺗﻌﺎوﻧﻲ اﻋﺘﺒﺎر ﻓﻌﺎل اﺳﺘﺎن اردﺑﻴﻞ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. از ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ اﻟﮕﻮﻫﺎي اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ، اﻟﮕﻮي اﻧﺘﺨﺎب ﺑﺎزار ﻫﺪف ﻛﺎﺗﻠﺮ، ﻣﺘﺸﻜﻞ از ﭘﻨﺞ اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ اﻧﺒﻮه، ﻗﺴﻤﺘﻲ، ﺗﺨﺼﺼﻲ، ﻣﺤﻠﻲ و اﻧﻔﺮادي، اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻄﺒﻴﻖ ﻧﺘﺎﻳﺞ از ﺳﻪ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﺗﺼﻤﻴﻢ گيري ﭼﻨﺪ ﻣﻌﻴﺎره اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﻛﻲ از ﺗﻌﻴﻴﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اوﻟﻮﻳﺖ اول در ﺗﻜﻨﻴﻚ هاي AHP و TOPSIS و ﺗﻌﻴﻴﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ اﻧﺒﻮه در ﺗﻜﻨﻴﻚSAW  مي ﺑﺎﺷﺪ

 
 
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:41 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی

 20: ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﻧﻜﺪاري اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﻧﺘﺮوﭘﻲ ﺷﺎﻧﻮن
كيماسي مسعود، باباصادقيان مهدي
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  ﺑﺎﻧﻜﺪاري اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ، آﻧﺘﺮوﭘﻲ ﺷﺎﻧﻮن، ﻋﻮاﻣﻞ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ، ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺤﻴﻂ ﻛﻼن، ﻋﻮاﻣﻞ ﺻﻨﻌﺖ
خلاصه:

ﻋﻠﻲ رﻏﻢ اﻫﻤﻴﺖ روز اﻓﺰون روﻳﻜﺮدﻫﺎي ﺑﺎزارﮔﺮا و ﻣﺸﺘﺮي ﻣﺪار در ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ و از آن ﺟﻤﻠﻪ ﺑﺎﻧﻚ ﻫﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎن ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻪ اﻧﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ اي رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺧﻮد را ﺟﻠﺐ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺻﻒ در ﺷﻌﺐ، ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻫﺰﻳﻨﻪ ارايه ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﻧﻜﻲ، ﺳﻬﻞ اﻟﻮﺻﻮل نبودن ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﻧﻜﻲ ﺑﺨﺸﻲ از ﻣﺸﻜﻼﺗﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑﺎﻧﻚ ﻫﺎ ﺑﺎ آن روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺑﺎﻧﻚ ﻫﺎ ﺑﻮاﺳﻄﻪ ﺗﻌﺪاد زﻳﺎد ﺷﻌﺐ و ﻛﺎرﻛﻨﺎن، ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻫﺰﻳﻨﻪ ﭼﺎپ اﺳﻜﻨﺎس ﺟﺪﻳﺪ و اﻣﻬﺎي اﺳﻜﻨﺎس ﻫﺎي ﻓﺮﺳﻮده ﺑﺮﺧﻲ دﻳﮕﺮ از ﻣﺸﻜﻼت ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﺎﻧﻜﻲ ﻛﺸﻮر ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎﻧﻜﺪاري اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ ﺑﺮاي ﻣﺸﻜﻼت و ﻣﺴﺎيل ﻓﻮق اﺳﺖ. اﮔﺮﭼﻪ ﺑﺎﻧﻜﺪاري اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﻧﻮآوري ﻣﻮﻓﻖ ﻣﻮرد ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ ﺑﺎ اﻳﻦﺣﺎل در ﻛﺸﻮر ﻣﺎ آﻧﭽﻨﺎن ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ اﻳﻦ ﺑﺨﺶ رﺷﺪ ﻧﻜﺮده و اﻧﺘﻈﺎرات ﺑﺎﻧﻚ ﻫﺎ و ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن را ﺑﺮآورده ﻧﺴﺎﺧﺘﻪ اﺳﺖ. ﺳﻮاﻟﻲ ﻛﻪ در اﻳﺘﺠﺎ ﻣﻄﺮح ﻣﻲ ﺷﻮد اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻪ ﻋﻮاﻣﻠﻲ در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﻧﻜﺪاري اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬار اﺳﺖ. در اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺗﻼش ﺷﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻧﻈﺮﺧﻮاﻫﻲ از 34 ﻧﻔﺮ از ﻣﺪﻳﺮان و ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﺑﺎﻧﻜﻲ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻧﻈﺮات آﻧﺎن ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﻧﺘﺮوﭘﻲ ﺷﺎﻧﻮن ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﻧﻜﺪاري اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﮔﺮدد. ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺳﻪ دﺳﺘﻪ از ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﻧﻜﺪاري اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬارﻧﺪ. اﻳﻦ ﺳﻪ دﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از ﻋﻮاﻣﻞ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ، ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺤﻴﻂ ﺧﺮد و ﻋﻮاﻣﻞ ﻛﻼن. ﺑﻪ ﻋﻼوه ﻫﺮ ﻳﻚ از اﻳﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﻮد ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺑﺮﭼﻨﺪ زﻳﺮ ﺑﻌﺪ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ در ﻣﺘﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺑﻪ آﻧﻬﺎ اﺷﺎره ﺷﺪه اﺳﺖ

 
 
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:42 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی

 22: اوﻟﻮﻳﺖ ﺑﻨﺪي ﻣﻮاﻧﻊ اﺟﺮاي اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﻫﺎي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺑﺎ ﺑﻪ ﻛﺎرﮔﻴﺮي QFD و FAHP در ﻣﻮﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻲ
رضايي حسين، خليلي مهدي، پورمصطفي مهدي
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  ﻣﻮاﻧﻊ اﺟﺮاي اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﻫﺎي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ، FAHP، QFD، ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻣﺎﻟﻲ
خلاصه:

اﻣﺮوزه اﻛﺜﺮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ داراي اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻬﺎي ﻛﻼن ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﻛﻨﻨﺪه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي رﺷﺪ و ﺗﻮسعه آﻧﻬﺎ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. در اﻳﻦ ﻣﻴﺎن اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻬﺎى ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻳﻚ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻣﺎﻟﻲ در درون ﺧﻮد ﺷﺮاﻳﻂ ﻻزم را ﺟﻬﺖ ﻛﺴﺐ ﻣﺰﻳﺖ رﻗﺎﺑﺘﻲ اﻳﺠﺎد ﻧﻤﺎﻳﺪ. اﺟﺮاي درﺳﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﻫﺎي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ، ﺑﺨﺶ ﻧﻬﺎﻳﻲ و ﺿﺎﻣﻦ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﻮﺳﺴﻪ در ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت در زﻣﻴﻨﻪ اﺟﺮاي اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻬﺎي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻧﺸﺎن ﻣﻲ دﻫﺪ، اﻛﺜﺮ ﻣﻮﺳﺴﺎت ﺑﺮاي ﭘﻴﺎده ﺳﺎزي اﻳﻦ ﻧﻮع اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻬﺎ ﺑﺎ ﻣﻮاﻧﻌﻲ روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺪﻳﻦ ﻣﻨﻈﻮر در اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، اﺑﺘﺪا ﻣﻮاﻧﻊ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ادﺑﻴﺎت ﻣﻮﺿﻮع، اﺳﻨﺎد ﻣﻮﺟﻮد و ﺑﻪ ﻛﻤﻚ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺷﺪه اﻧﺪ، ﺳﭙﺲ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﻜﻨﻴﻚ ﻫﺎي QFD و FAHP رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪي ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ اوﻟﻮﻳﺘﺸﺎن ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻗﺮار ﮔﻴﺮﻧﺪ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﺸﺎن ﻣﻲ دﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﻮاﻧﻊ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ داراي ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ رﺗﺒﻪ اﺳﺖ و ﺑﻘﻴﻪ ﻣﻮاﻧﻊ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﻴﺐ اوﻟﻮﻳﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﻴﺮﻧﺪ

 
 
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:42 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی

 23: ارزﻳﺎﺑﻲ ﭘﺮﺗﻔﻮي ﺷﺮﻛﺖ «ﺑﻴﻤﻪ اﻳﺮان» ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺎﺗﺮﻳﺲ ﺟﻨﺮال اﻟﻜﺘﺮﻳﻚ
منطقي پور مسعود، شايسته شيرين
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه: 
خلاصه:

در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺳﻌﻲ ﻣﻴﺸﻮد ﺗﺎ ﺻﺮﻓﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻴﻤﻪ ﻣﺮﻛﺰي ج.ا.ا و ﻫﻤﻴﻨﻄﻮر روش ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﺑﻪ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ و ﻗﻮت واﺣﺪ ﻫﺎي ﻣﺘﻔﺎوت ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر (رﺷﺘﻪ ﻫﺎي ﻣﺘﻔﺎوت ﺑﻴﻤﻪ اي) ﻣﻮﺟﻮد در ﺷﺮﻛﺖ «ﺑﻴﻤﻪ اﻳﺮان» ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖ ﻓﻌﺎل در ﺻﻨﻌﺖ ﺑﻴﻤﻪ ﻛﺸﻮر ﺑﭙﺮدازﻳﻢ. ﻛﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس آن ﻫﻢ راﻫﻜﺎري ﺑﺮاي ﺗﺤﻠﻴﻞ واﺣﺪ ﻫﺎي ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر در اﺧﺘﻴﺎر ﻣﺪﻳﺮان و ﺳﻬﺎم داران ﺳﺎﻳﺮ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎي ﺑﻴﻤﻪ ﻛﻪ ﺑﺪون ﺷﻚ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﺳﺎزي ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﻣﺪل ﻫﺎي ﺑﺴﻴﺎر ﻛﺎﻣﻠﻲ ﺑﺮاي ارزﻳﺎﺑﻲ واﺣﺪﻫﺎي ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر ﺧﻮد و ﺳﻨﺠﺶ ﻋﻤﻠﻜﺮد آﻧﻬﺎ ﻫﻢ از دﻳﺪﮔﺎه ﺳﻮد آوري و ﻫﻢ از دﻳﺪﮔﺎه ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﺟﺬب ﺑﺎزار ﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ ﻗﺮار داده ﺷﻮد و ﻫﻢ ﺑﻪﻋﻨﻮان رﻫﺒﺮ ﺑﺎزار ﺑﻴﻤﻪ، ﺑﺎ ﺳﻬﻢ 49.8 درﺻﺪي ﺑﺘﻮان ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺑﻪ ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﻠﻴﺖ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﻴﻤﻪ ﻛﺸﻮر ﭘﺮداﺧﺖ

 
 
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:42 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی

 16: ﺑﺮرﺳﻲ تاﺛﻴﺮ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻣﻨﺘﺨﺐ آﻣﻴﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺮ ارزش وﻳﮋه ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن ﺗﺠﺎري ﺑﺎﻧﻚ ملت
اسماعيلي زينب
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  ﻋﻨﺎﺻﺮ آﻣﻴﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت، ﻣﺰﻳﺖ رﻗﺎﺑﺘﻲ، ارزش وﻳﮋه ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن ﺗﺠﺎري
خلاصه:

ارزش وﻳﮋه ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن ﺗﺠﺎري ﺷﺎﻳﻊ ﺗﺮﻳﻦ ﻋﺒﺎرﺗﻲ اﺳﺖﻛﻪ ﺑﺮاي ﺑﻴﺎن ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن ﺗﺠﺎري ﺑﻪ ﻛﺎر ﺑﺮده ﻣﻲ ﺷﻮد و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ در ارزش ﻣﺎﻟﻲ ﺗﺮازﻧﺎﻣﻪ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎﻣﻮرد ﺳﻨﺠﺶ ﻗﺮار ﻣﻲ ﮔﻴﺮد. اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺑﺮاي اوﻟﻴﻦ ﺑﺎر در ﺟﻬﺎن در ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺎﻧﻜﺪاري اﻧﺠﺎم ﮔﺮدﻳﺪه اﺳﺖ. ﻫﺪف اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖﺑﺮرﺳﻲ تاﺛﻴﺮ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻣﻨﺘﺨﺐ آﻣﻴﺰه ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺮ روي ارزش وﻳﮋه ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن ﺗﺠﺎري اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري، ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑﺎﻧﻚ ﻣﻠﺖ در ﺳﻄﺢ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺗﻌﺪاد 400 ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﻴﺮي ﺧﻮﺷﻪ اي اﺳﺘﺨﺮاج ﮔﺮدﻳﺪ و ﺳﭙﺲ ﺗﻮﺳﻂ روش آﻣﺎري ﻣﺪل ﻳﺎﺑﻲ ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎري ﻣﻮرد ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. اﺑﺰار ﭘﮋوﻫﺶ در اﻳﻦ ﺑﺮرﺳﻲ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻮد ﻛﻪﭘﺎﻳﺎﻳﻲ آن ﺑﺮ اﺳﺎس ﺿﺮﻳﺐ آﻟﻔﺎي ﻛﺮوﻧﺒﺎخ و رواﻳﻲ آن ﺑﻪ ﺷﻴﻮه رواﻳﻲ ﻣﺤﺘﻮا ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻈﺮ اﺳﺎﺗﻴﺪ ﻣﺠﺮب و ﺻﺎﺣﺒﻨﻈﺮ در ﺣﻮزه ﺑﺎﻧﻜﺪاري ﻣﻮرد تاﻳﻴﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. ﺿﺮﻳﺐ آﻟﻔﺎي ﻛﺮوﻧﺒﺎخ اﻳﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﺮاﺑﺮ 0.92 ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻧﺸﺎن ﻣﻲ دﻫﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﻧﻜﻲ، ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﺗﺠﺎري و رﻓﺘﺎر ﻛﺎرﻛﻨﺎن تاﺛﻴﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﻲ دار ﺑﺮ ارزش وﻳﮋه ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن ﺗﺠﺎري دارﻧﺪ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﺗﺠﺎري ﺑﻪ ﻋﻨﻮان تاﺛﻴﺮﮔﺬارﺗﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﻛﻪ ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﻳﺶ ارزش وﻳﮋه ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن ﺗﺠﺎري ﻣﻲ ﺷﻮد، ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﮔﺮدﻳﺪ

 
 
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:42 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی

 24: بررسي تاثير بازاريابي رابطه اي بر اعتماد و وفاداري مشتريان (مطالعه موردي: بانك صادرات استان فارس)
كاظمي مهدي، خجسته غلام رضا
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  بازاريابي رابطه اي، اعتماد مشتري، وفاداري مشتري، بانكداري
خلاصه:

در فضاي رقابتي موجود در صنعت بانكداري، داشتن مشتريان وفادار عامل مهمي در توفيق سازمان هاي خدمات مالي محسوب مي شود كه مي توان از طريق تمركز بر مشتري و بازاريابي رابطه اي به اين مهم دست يافت .هدف از مقاله حاضر 3، بررسي تاثير مباني بازاريابي رابطه اي( شايستگي، ارتباطات، تعهد و اداره تعارض) بر اعتماد و وفاداري مشتري است. در اين تحقيق، 2 فرضيه اصلي مورد بررسي قرار مي گيرند. جامعه آماري تحقيق از مشتريان وفادار و با سابقه شعب بانك صادرات استان فارس، شهرستان شيراز تشكيل شده و ابزار جمع آوري داده ها، پرسشنامه مي باشد. همچنين از روش نمونه گيري خوشه اي تصادفي طبقه اي براي انتخاب نمونه آماري استفاده شده است كه در مجموع 369 مشتري داده هاي اين پژوهش را تامين نمودند. براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون همبستگي پيرسون استفاده شده است. نتايج تحقيق حاكي از آن است كه مباني بازاريابي رابطه اي به طور مستقيم بر اعتماد مشتري و به طور غير مستقيم (از طريق اعتماد مشتري) بر وفاداري مشتري تاثير مي گذارند

 
 
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:42 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی

 19: ﻧﻘﺶ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ در ﺗﺤﻘﻖ راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت اﻋﺘﺒﺎري ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردي ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺸﺎوره رتبه بندي اﻋﺘﺒﺎري اﻳﺮان)
جليلي محمد
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ، ﮔﺰارش هاي اﻋﺘﺒﺎري، ﻣﻨﺤﻨﻲ ﻋﻤﺮ ﻣﺸﺘﺮي
خلاصه:

ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ ﻛﻪ در دﻧﻴﺎ ﺑﺎ ﻋﻨﻮان Credit Bureau ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮد، ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺗﺴﻬﻴﻢ اﻃﻼﻋﺎت و در ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ اﻧﺪازه اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ از وﺿﻌﻴﺖ اﻋﺘﺒﺎري اﺷﺨﺎص (ﺣﻘﻴﻘﻲ ﻳﺎﺣﻘﻮﻗﻲ) دارﻧﺪ، ﺷﻜﻞ ﻣﻲ ﮔﻴﺮد. اﻋﻀﺎي ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮ اﺳﺎس اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻣﺸﺨﺼﻲ اﻃﻼﻋﺎت اﻋﺘﺒﺎري اﻓﺮاد و ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن را در ﻗﺎﻟﺐ ﭘﺎﻳﮕﺎه داده اي ﻣﻨﺴﺠﻢ ذﺧﻴﺮه ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﺗﺎ دﻳﮕﺮ اﻋﻀﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﻌﺮﻳﻒ دﺳﺘﺮﺳﻲ ﺧﺎﺻﻲ از اﻳﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪ ﺷﻮﻧﺪ. ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ اﻃﻼﻋﺎت ﺟﻤﻊ آوري ﺷﺪه را در ﻗﺎﻟﺐ ﮔﺰارش اﻋﺘﺒﺎري ﺗﺮﻛﻴﺐ و ارايه مي ﻛﻨﺪ. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﮔﺰارﺷﻬﺎي اﻋﺘﺒﺎري، اﻣﺘﻴﺎزﻫﺎ و رﺗﺒﻪ هاي اﻋﺘﺒﺎري اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، ﻣﻮﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻲ ﻗﺎدر ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺧﻮد را ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻨﺤﻨﻲ ﻋﻤﺮ ﻣﺸﺘﺮي دﺳﺘﻪ بندي ﻧﻤﻮده و اﻗﺪاﻣﺎت و ﺗﺼﻤﻴﻢ هاي ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ در زﻣﺎن ﻣﻨﺎﺳﺐ در ﻣﻘﺎﺑﻞ آﻧﻬﺎ اﺧﺬ ﻛﻨﻨﺪ. ﺑﻪ ﻛﻤﻚ اﻳﻦ دﺳﺘﺎورد، ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻲ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺧﻮد را ارزﻳﺎﺑﻲ و ﻧﻈﺎرت ﻧﻤﻮده و در ﺧﺼﻮص ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﺧﻮد ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ريزي و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ تري داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺸﺎوره رﺗﺒﻪ بندي اﻋﺘﺒﺎري اﻳﺮان ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻬﺎد ﻣﺎﻟﻲ رتبه بندي و اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن در راﺳﺘﺎي اﺻﻞ 44 ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﻲ و ﻗﺎﻧﻮن ﻃﺮح ﺗﺴﻬﻴﻞ اﻋﻄﺎي ﺗﺴﻬﻴﻼت ﻣﺼﻮب ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮراي اﺳﻼﻣﻲ و ﺑﺎ ﻣﺎﻣﻮرﻳﺖ اﻳﺠﺎد ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ ﺑﺮاي ﻧﻈﺎم ﺑﺎﻧﻜﻲ و اﻋﺘﺒﺎري ﻛﺸﻮر اﻳﺠﺎد ﺷﺪه و ﺗﺎﻛﻨﻮن ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪ ﺑﺎﺣﻤﺎﻳﺖ وزارت اﻣﻮر اﻗﺘﺼﺎدي و داراﻳﻲ و ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰي و ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺑﺎﻧﻚ هاي ﻛﺸﻮر ﺗﻤﺎﻣﻲ زﻳﺮﺳﺎﺧﺖ هاي ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز را ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﻤﺎﻳﺪ. در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ها و دﺳﺘﺎوردﻫﺎي ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻮﻓﻖ اﻳﺠﺎد ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ ﺑﺎﻧﻜﻲ ارايه و ﺟﺎﻳﮕﺎه اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ و در ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﻣﻮﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻲ و ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ ﺗﺸﺮﻳﺢ ﺷﺪه اﺳﺖ

 
 
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:42 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی

 21: باﻧﻜﺒﻴﻤﻪ؛ روﻳﻜﺮدي ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺮاي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺎﻟﻲ در اﻳﺮان
ارسطو ايمان، هاديان سميه
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه: 
خلاصه:

از دﻫﻪ ﻫﻔﺘﺎد، ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺑﺎﻧﻜﺪاري ﺧﺼﻮﺻﻲ در اﻳﺮان اﻏﺎز ﮔﺮدﻳﺪ و از ﺳﺎﻟﻬﺎي ﻧﺨﺴﺖ دﻫﻪ ﻫﺸﺘﺎد، ﺷﺮﻛﺘﻬﺎي ﺑﻴﻤﻪ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻧﻴﺰ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺧﻮد را اﻏﺎز ﻛﺮدﻧﺪ. در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺑﺮﺧﻲ ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ، ﺻﺮﻓﺎ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮي و ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺑﺮﺧﻲ ﺷﺮﻛﺘﻬﺎي دﻳﮕﺮ ﺻﺮﻓﺎ ﺑﺎﻧﻜﺪاري اﺳﺖ. اﻣﺎﺑﺮﺧﻲ ﺷﺮﻛﺘﻬﺎي در ﻗﺎﻟﺐ ﻳﻚ ﮔﺮوه ﻣﺎﻟﻲ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﻧﻜﻲ، ﺑﻴﻤﻪ اي، ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺰاري، ﺻﺮاﻓﻲ و ﺳﺎﻳﺮ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺎﻟﻲ در ﻛﻨﺎر ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ اﻧﺠﺎم ﻣﻲ دﻫﻨﺪ. اﻏﻠﺐ ﮔﺮوﻫﻬﺎي ﻣﺎﻟﻲ داراي ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﻣﺸﺘﺮك و ﻳﺎ ﻫﻴﺎت ﻣﺪﻳﺮه ﻣﺸﺘﺮك ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﻳﻦ اﻣﺮ ﺑﺎﻋﺚ ﻫﻤﻜﺎري ﻧﺰدﻳﻚ ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎي ﺑﻴﻤﻪ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﻳﻚ ﮔﺮوه ﻣﺎﻟﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺎ اﻳﻨﺤﺎل ﻳﻜﭙﺎرﭼﮕﻲ اراﻳﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺎﻟﻲ در اﻳﺮان ﻫﻨﻮز در ﻣﺮاﺣﻞ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ اﺳﺖ. ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎي ﻣﺤﺪودي در ﻋﺮﺿﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻴﻤﻪ اي در ﺷﻌﺐ ﺑﺎﻧﻜﻲ در ﺣﺎل اﻧﺠﺎم اﺳﺖ. در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺳﻌﻲ ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﻛﺮد ﻛﻪ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﻲ ﺑﻪ وﺿﻌﻴﺖ ﺳﺎﺧﺘﺎري ﺑﺎﻧﻜﺒﻴﻤﻪ، راﻫﻜﺎرﻫﺎي اﺳﺘﻘﺮار آن در ﻧﻈﺎم ﺑﺎﻧﻜﻲ اﻳﺮان را اراﻳﻪ دﻫﻴﻢ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ، روﺷﻬﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻮزﻳﻊ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻴﻤﻪ در ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ را ﺑﺮرﺳﻲ ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﻛﺮد

 
 
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:43 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها