پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی
4: راهكارهاي بهبود فرايند بازاريابي بيمه در ايران
|
قاضي زاده مصطفي، سليماني بشلي علي، باروتيان رضا، دهقان جلال |
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي 1389;6-7 آذر، 1389(2) |
کلید واژه: بيمه، بازاريابي، خدمات |
خلاصه:
توسعه بيمه به معناي اصلاح، تكميل، شيوع و بالندگي بيمه است. توسعه بيمه با افزايش مداوم و تنوع و پوشش انواع بيمه ها براي افراد، شركتها و جامعه، جز با توسل به روش شناسي علمي ميسر نيست. بيمه مانند ساير خدمات بازرگاني در شمول مقررات، روشها و تصميمات مديريتي است و منطقي ترين روش برخورد با آن برخورد استراتژيك است. به طور كلي نظام بيمه در ايران با ضعف هايي مواجه است كه از آن جمله ميتوان به مواردي نظير فقدان فرهنگ بيمه و ناآشنايي و بي اعتمادي مردم به شركتهاي بيمه، فقدان اطلاعات محيطي نزد بيمه گران و بي اطلاعي از تحولات آتي سياسي، اقتصادي و اجتماعي، دولتي بودن اكثر شركتهاي بيمه در ايران اشاره نمود. با وجود ضعف هاي مطرح شده، نظام بيمه در ايران داراي فرصتهاي قابل اعتنايي براي بالندگي است كه اهم آن عبارتند از: افزايش مبادلات تجاري، افزايش شهرنشيني، افزايش مسافرت ها و جا به جايي كالاها، آگاهي بيشتر جامعه از خدمات بيمه اي، افزايش سقف پرداخت خسارت و گذار صنعت از شيوه توليد سنتي به صنعتي. فرصتهاي فوق در صورتي كه با يك استراتژي درست و حساب شده همراه گردند، قادرند شركتهاي بيمه گر در ايران را به رشد قابل توجهي برسانند.
|
5: سوگيري نسبت به بازار و عملكرد با تاكيد بر اهميت راهبرد سازماني
|
مرتضي نژاد حبيبه، زارع پور جواد |
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي 1389;6-7 آذر، 1389(2) |
کلید واژه: صنعت بيمه، راهبرد كنترل هزينه، راهبرد تمايزي، سوگيري نسبت به بازار، مولفه هاي سوگيري، نسبت به بازار |
خلاصه:
اطلاعات از 46 شركت بيمه دولتي و خصوصي موجود در شهرستان تبريز به منظور آزمون رابطه بين سوگيري سازمان نسبت به بازار و عملكرد آن با بررسي راهبرد كاهش هزينه و راهبرد تمايزي جمع آوري گرديد. شركتهايي كه از راهبرد تمايزي بهره مي بردند سوگيري نسبت به بازار قويتري در مقايسه با شركتهايي داشتند كه از راهبرد كاهش هزينه ها به عنوان راهبرد اصلي خود استفاده مي كردند. سوگيري نسبت به بازار نقشي بسيار مثبت تر بر روي عملكرد سازمانهاي پيرو راهبرد تمايزي در مقايسه با راهبرد كنترل هزينه داشت. در گروه كاهش هزينه، مولفه هماهنگي كاركرد دروني در سوگيري نسبت به بازار بطور معناداري عملكرد سازمان را تحت الشعاع قرار ميدهد، در حالي كه در گروه تمايزي، سوگيري نسبت به مشتري و رقبا، مولفه هاي اصلي سوگيري را شكل داده و عملكرد را بطور معنادار تحت تاثير قرار ميدهند. كاربردهاي تلويحي اين يافته ها براي مديران نيز در اين مقاله مورد بررسي قرار گرفته است
|
پنج شنبه 24 فروردین 1391 4:39 PM
تشکرات از این پست