0

دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 52: ارايه الگويي به منظور تحليل سيستماتيك فعاليتهاي نگهداري و تعميرات
رجبي فرشيد
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  سيستمهاي نگهداري و تعميرات، تحليل سيستماتيك، ريشه يابي عيوب، ابزارهاي حل مساله
خلاصه:

هدف از ارايه تحقيق حاضر، يافتن راه حلي جهت ريشه يابي سيستماتيك مسايل نگهداري و تعميرات به منظور تعريف بهتر و اثربخشتر برنامه تعميرات و يا بهبود روشهاي موجود است. به ديگر عبارت، مساله مورد مطالعه عبارتست از بررسي كليه دستورالعملها، روشهاي كاري، استانداردها و ساير منابع اطلاعاتي و تجهيزات و ماشين آلات سازمان موردنظر و سپس انجام عارضه يابي در آنها در جهت تعريف عيب و خرابي و آناليز سيستماتيك علل خرابي و سرانجام ارايه راهكارهاي رفع آن در قالب چارچوب منطقي و درست. دامنه مساله شامل نوع استراتژي سيستمهاي تعميرات و نگهداري برنامه ريزي شده مي باشد. متدولوژي مورد استفاده در اين روش بر اساس رويكرد حل مساله مي باشد كه داراي هشت گام بوده و خواننده را در فرآيندهاي تكراري به مقصود و هدف نزديك مي نمايد.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:37 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 54: ارايه نوعي مدل (سود/ هزينه) جهت سيستم توليد با اقلام ناقص به هدف بهبود هزينه هاي سيستم نگهداري، تعميرات و موجودي
فيلي زاده محمدرضا، صادقي حسن
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  سطح مطلوبيت خدمات، ميزان شكست، خروج از انبار، هزينه تاخير
خلاصه:

در اين تحقيق، يك نوع مدل سود / هزينه براي تاييد استراتژي هاي سرمايه گزاري مورد نياز در رابطه با سيستم موجودي و تعميرات پيشگيرانه در يك سيستم با اقلام توليدي ناقص بررسي شده است. محدوده سرمايه گذاري مدل مورد بحث شامل موجودي، تعميرات پيشگيرانه هزينه ساخت، هزينه موجودي، هزينه انبار داري و هزينه تاخير مي باشد. اين مدل جهت مشخص ساختن تاثيرات سرمايه گذاري بر روي مدل سود / هزينه مالي كارخانه و ساير مدل هاي كاري وابسته به آن قابل استفاده مي باشد. در حل اين مدل از يك نوع فرايند تكرارپذير با استفاده از روش برنامه ريزي درجه دوم متوالي (SQP) بهره گرفته شده است. سرمايه گذاري بهينه در سيستم موجودي با در نظر گرفتن ملاحظات لازم در رابطه با سطح مطلوبيت خدمات ارايه شده و سرمايه گذاري بهينه در سيستم نت با در نظر گرفتن ملاحظات لازم در رابطه با نسبت اقلام توليدي ناقص، در درجه اول مي تواند بازگوكننده سطح خدمات ارايه شده و ميزان شكست باشد و در درجات بعدي نيز مي تواند مشخص كننده ساير هزينه هاي وابسته باشد.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:38 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 55: ارزيابي وضعيت و تخمين عمر باقيمانده روتورهاي توربين گازي
پورسعيدي اسماعيل، رضوي عليرضا، احمدي علي
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  عمر باقيمانده، مكانيزمهاي تخريب و روتور توربين گازي
خلاصه:

هدف از تحقيق تخمين عمر باقيمانده يك روتور توربينگازي از جنس فولاد كم آلياژي1% Cr-Mo-V  مي باشد. بدين منظور از آزمايشات غيرمخربي همچون بررسيهاي متالوگرافي بروش رپليكا، جريان گردابي (E.C.T)، ذرات مغناطيسي (M.P.T) آلتراسونيك و سختي سنجي در محلهاي از قبل تعيين شده استفاده شد. آزمونهاي مزبور بر مبناي آگاهي از رخداد احتمالي تغييرات ريز ساختاري در طول مدت زمان سرويس دهي روتور مزبور استوار شده است. يافته هاي آزمايشگاهي حاكي از زوال تدريجي ريز ساختار فولاد روتور بود بدين ترتيب كه در بررسيهاي نمونه هاي رپليكا به كمك ميكروسكوپ نوري، حضور آخالها همراه با تركهايي به طول0.1mm  جدايش مرزدانه اي و توزيع تجمعي كاربيدها درمرزدانه ها بوضوح مشخص شد. درحاليكه نتايج آزمايش U.T بيانگر حضور تركهاي با عمق0.3mm تا 0.6 درسطوح داخلي محلهاي جوشكاري شده و نتايج آزمايش E.C.T بيانگر حضور تركهايي با عمق0.3mm در محل استقرار ريشه پره ها در ديسك مي باشد. نتايج سختي سنجي غير مخرب نيز مويد افت نه چندان قابل توجه سختي از دامنه استاندارد 250-280HV مي باشد. با توجه به يافته هاي آزمايشگاهي و محاسبات شكست ميزان عمر باقيمانده مجاز روتور با بررسي مجدد با رعايت موارد محافظه كارانه به 50000hr تخمين زده شد.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:38 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 56: استفاده از الگوريتم TOPSIS جهت انتخاب مراكز تعميرات دپويي برتر
لولاچي مسعود
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  مراکز تعميرات دپويي: تعمِرگاههاي مي باشند که عمليات سنگين و پرهزينه تعمير و بازسازي تجهيزات و مجموعه هاي متشکله و مستقل تجهيزات انجام مي دهند، فعاليتهاي R&D: فعاليتهاي تحقيق و توسعه در زمينه هاي فني (در اين بحث موضوع نگهداري و تعمير تجهيزات) توسط يک گروه از کارشناسان و خبرگان فن را مي گويند
خلاصه:

در دنياي امروز جهت تهيه، تدوين و كنترل برنامه ها و همچنين تصميم سازي براي مديران و اتخاذ تصميم هاي مهم سازماني به معيارها و پارامترهايي جهت استفاده در مدلهاي و روشهاي علمي نياز است. در اين مقاله سعي شده است تا با استفاده از دو عامل داده هاي اطلاعاتي و روشها و مدلهاي علمي، نتايج قابل قبولي براي تصميم سازي مديران فراهم آيد.
روش و متد علمي مورد استفاده در اين مبحث، روش  TOPSISمي باشد. در اين روش با مشخص كردن اهداف، شاخصها و معيارهاي سنجش، مي توان در مورد مراكز تعميرات دپويي برتر انتخاب نموده و در مورد آنها تصميمهاي مهم استراتژيك گرفت. همچنين در اين مقاله سعي شده با ارزيابي و تجزيه و تحليل معيارهاي كمي و كيفي تعيين شده جهت انتخاب برترين مراكز بازسازي و تعميرات اساسي به ادامه روند كارآيي اين مراكز كمك كرده و مراكز ضعيف تر را با توجه به نوع ضعف، تقويت و در نهايت مراكزي كه از نظر امتياز و رتبه كسب شده فاقد شرايط لازم بوده را از نظر مديريتي و ساختاري را مورد تجديدنظر كلي قرار داد.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:38 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 53: ارايه راهكاري جهت بهبود نگهداري و تعمير ابنيه فني راه
ذوقي حسن، ملكي جابر
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  ابنيه فني راه، نگهداري و تعمير، بازرسي صحيح، خرابي ها و آسيب ها
خلاصه:

ابنيه فني سازه هايي هستند كه جهت بهره برداري از راه و تكميل و يا حفاظت آن براي سرويس دهي مطمئن احداث مي شود. (مثل پل، تونل، ديوارحائل، كانال، ضربه گير و ...) اين سازه ها از پرهزينه ترين و مهم ترين عناصر راه ها هستند و اختلال و خرابي آنها در اكثر موارد موجب قطع سرويس دهي محور مي شود و يا حداقل بر عبور و مرور سريع و روان تاثير مي گذارد، كه به همين دليل نگهداري و تعمير آن ها حائز اهميت است. از طرفي در عمليات نگهداري و تعمير ابنيه فني راه تصميم گيري ها (در خصوص زمان تعمير ابنيه فني راه و انتخاب گزينه هاي ترميم) اصولا بر مبناي بازرسي هاي مرتبي كه از آنها صورت مي گيرد استوار است. يعني كيفيت نگهداري و تعمير ابنيه فني رابطه مستقيمي با نحوه بازرسي و اعلام گزارشات دارد كه در اين راستا اين مقاله راهكاري جهت بهبود كيفيت نگهداري، تعمير، بازرسي و نحوه اعلام گزارشات بازرسي ابنيه فني معرفي مي كند.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:38 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 57: استقرار و پياده سازي نظام نگهداري و تعميرات پيشگيرانه تاسيسات آب شرب كشور، چالشها و دستاوردهاي حاصله
تشيعي حميدرضا
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  پيشگيرانه، نگهداري و تعميرات، خرابي، نت، هزينه، تاسيسات
خلاصه:

امروزه با اوج گيري پيشرفت سريع فن آوري و بالتبع آن ورود روزافزون ماشين آلات و تجهيزات جديد به صنعت، بحث نگهداري و تعميرات از اهميت ويژه اي برخوردار شده است. با توجه به حجم و تنوع تاسيسات و تجهيزات مورد بهره برداري در صنعت آب و فاضلاب كشور عدم توجه به نگهداري صحيح و برنامه ريزي شده از اين تاسيسات، ضمن افزايش روزافزون تعميرات اضطراري و اختلال در سيستم آبرساني و دفع فاضلاب منجربه بروز نارضايتي مشتركين و فزايش هزينه هاي نگهداري و تعميرات خواهد شد كه چنانچه هزينه هاي غيرمستقيم ناشي از سيستمهاي توليد را به آن اضافه كنيم اين هزينه ها سرسام آور مي شود. سيستم نگهداري و تعميرات پيشگيرانه يكي از انواع سيستمهاي نگهداري و تعميرات مي باشد كه سياست خود را به برنامه ريزي مدون تعمير و سرويس تجهيزات و قطعات قبل از خرابي معطوف داشته و با تدوين دستورالعمل هاي مناسب به انجام سرويسها، بازديدهاي دوره و تدوين قطعات مي پردازد. هدف اصلي از استقرار نظام نگهداري و تعميرات پيشگيرانه تاسيسات آب، بهينه كردن تواناييهاي تجهيزات و دستگاهها جهت ايجاد حداكثر كارايي، كاهش خرابي و از كارافتادگي آنها و اهداف جزئي آن شامل افزايش آماده بكاري، افزايش قابليت اطمينان، كاهش هزينه هاي اضافي و توقفات اضطراري سيستم آبرساني مي باشد، دفتر بهبود روشهاي بهره برداري آب شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در راستاي دستيابي به اين هدف طرح استقرار نظام نت پيشگيرانه تاسيسات آب شهري را از سال ٧٩ در دستور كار خود قرار داد و با مهيا نمودن بسترهاي لازم و تدوين دستورالعمل هاي مورد نياز ١٠٨ شهر كشور موفق به اجراي، كليه شركتهاي آب و فاضلاب را مكلف به اجراي اين طرح نمود بنحوي كه تا پايان ٨٣ سيستم مكانيزه نت پيشگيرانه شدند. از مهمترين نتايج اين امر مي توان برنامه اي شدن عمليات نگهداري و تعميرات تاسيسات و روند نزولي كاهش هزينه جاري نگهداري و تعميرات بويژه تعميرات اضطراري از سال ٨٢ و كاهش سهم هزينه تعميرات بدون برنامه در قيمت تمام شده آب اشاره نمود.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:38 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 58: استراتژي تغيير و تحول در مديريت نگهداري و تعميرات سازمانها
خلج مهران
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  فن آوري توليد، فن آوري نگهداري و تعميرات، مديريت فني، نت
خلاصه:

وجود فن آوري هاي مختلف و پيچيده توليدي در سازمانها باعث به وجود آمدن تقاضاهاي گوناگون از افراد در سازمانها مي شود و بايد از طريق يك ساختار مناسب اين تقاضا ها را تامين كرد. تقاضا از مديريت نگهداري و تعميرات در سازمانها شامل فعاليت هايي مي شود كه روند توليد و خ دمات را تضمين ميكند و اطميناني از انجام صحيح وظايف دستگاه ها و ماشين آلات مي دهد. مديريت نت را ميتوان عرضه كننده خدمات نگهداري و تعميرات و سازمان را متقاضي فعاليتها و خدمات دانست. هر قدر پيچيدگي فن آوري Technical Complexity افزايش يابد عرضه دانش فني پشتيبان فن آوري نيز داراي شرايط خاص و ويژه اي مي شود. گاهي عرضه كنندگان دانش فني با توجه به فن آوري به كار رفته در سازمان شديدا انحصار طلب مي شود و اين باعث ايجاد نوعي قدرت تخصص و مخالفت و تعارض آن با قدرت سازماني خواهد شد و اين موضوع يكي از چالش هاي مديران صنعت خصوصا مديران نگهداري و تعميرات سازمان هاست اين مقاله ضمن بررسي شرايط مختلف ايجاد انحصار در فعاليت هاي نت به روشهاي مقابله با استفاده از تكنيك حل مساله و بررسي اجزاي اصلي فن آوري براي ايجاد مديريت نت پشتيبان مي پردازد.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:39 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 59: بهينه سازي تعمير و نگهداري تراورسهاي بتني پيش تنيده
رضايي فريدون، كوثري حسين
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  تراورس بتني، تعمير و نگهداري، مواد كامپوزيتي، ماشين آلات مكانيزه سبك، پيش تنيدگي، ست MDZ
خلاصه:

تراورس يكي از مهمترين اجزاي روسازي خطوط راه آهن مي باشد و انواع گوناگوني دارند. در شبكه را ه آهن ايران تراورسهاي چوبي، فلزي، بتني منوبلوك و بتني دي بلوك بكار رفته است كه از اين ميان تراورس بتني پيش تنيده منوبلوك بعلت طول عمر بيشتر، هزينه توليد كمتر و ساير مزاياي آن بيشتر مورد توجه قرار گرفته است. امروزه راه آهنهاي دنيا بعلت هزينه هاي بالاي تعويض تراورس بتني معيوب و شكسته شده به روش سنتي، بدنبال استفاده از سيستمهاي نويني مي باشند كه بتواند با هزينه هاي كمتر نسبت به ترميم و يا تعويض تراورسها اقدام نمايند. در اين مقاله ابتدا به بررسي ساختار فعلي تعمير و نگهداري و تعويض تراورس هاي بتني معيوب پرداخته و در ادامه به ارايه راهكارهاي نوين كه مي تواند باعث كاهش هزينه، تعويض سريعتر و ارزانتر تراورسها و نيز ترميم در جاي آنها گردد، پرداخته مي شود.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:39 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 60: بهبود تعمير و نگهداري با كاهش خطاهاي انساني
بيگي حبيب آبادي مسعود، سعيدي مقدم آرش
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  نت، عوامل انساني، كاهش خطاهاي انساني
خلاصه:

خطاهاي انساني مي توانند از جنبه هاي مختلفي كارايي و ايمني نت را تحت تاثير قرار دهند. به عنوان مثال ضعف در نگهداري مي تواند منجربه افزايش ميزان از كار افتادگي ها شود كه به نوبه خود باعث افزايش مخاطرات مرتبط با خطاهاي دستگاه و حوادث انساني مي شود. تاثير عوامل انساني (Human Factors) مرتبط با فعاليتهاي ن ت روي ايمني بوسيله اعضا گروه عوامل انساني قابليت اعتماد (Human Factors in Reliability Group) شناخته شده. اما، تنها رهنمودهاي اندكي براي مديران و مهندسين جهت شناخت موارد گوناگوني كه مي توانند باعث كاهش ايمني و قابليت اطمينان نت در سازمانشان شود و به آنها در ان جام فعاليتهاي عملي براي كاهش اين مشكلات ياري رساند، در دسترس مي باشد HFRG يك زيرگروه از متخصصين كه در اين حيطه داراي تجربه هستند را ايجاد كرده و يك راهنماي مديران براي كاهش خطاهاي انساني در فعاليتهاي نت را تهيه نموده است. اين راهنما ۱۸ عامل مهم را كه مي بايست در نظر گرفت معرفي كرده و روش ي براي مشخص كردن محيطهاي كليدي و توجه در ميان اين عوامل ارايه مي دهد. همچنين چند پيشنهاد عملي براي مديران تهيه نموده كه بكار بستن آنها باعث بهبود عوامل انساني در فعاليتهاي نت مي شود. اين روش نيز اخيرا بوسيله مجري ايمني و سلامت (Health and Safety Executive) در صنعت هواپيمايي اجرا شده است. اين مقاله به شرح اين فعاليت پرداخته و روشهاي ديگري را كه مي توانند باعث كاهش خطاهاي نت در صنعت هواپيمايي و در نتيجه افزايش ايمني گردد را معرفي مي نمايد. تمامي آنها به همراه راه حلهايشان به صورتي مدون گشته اند كه قابل استفاده براي متخصصان نا آشنا با علم عوامل انساني باشند. از طرفي تمركز بيشتر مطالب، روي نت بوده ولي بعضي ابزارهاي چند منظوره قابل استفاده در حيطه هاي نگهداري و عملياتي مختصرا در اين مقاله آمده اند.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 62: بازدارنده هاي خوردگي فاز بخار، تركيباتي مناسب براي كنترل خوردگي تجهيزات نظامي
اله كرم سعيدرضا، طاهري رمضانعلي، رضايي مهناز
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  خوردگي، بازدارنده خوردگي فاز بخار، تجهيزات نظامي، ذخيره سازي
خلاصه:

خوردگي يكي از معضلات اصلي صنايع محسوب مي شود. بنا بر اظهارات متخصصين علم خوردگي مي توان با بكارگيري روشهاي كنترل خوردگي، حدود يك سوم از آسيب هاي خوردگي را جلوگيري كرد. كنترل خوردگي جهت حصول اطمينان از بالا بودن زمان ميانگين بين دو خرابي (MTBF) و آمادگي عملياتي سخت افزارهاي نظامي در هر زماني ضروري مي باشد. رطوبت نقش عمده اي در فرآيند خوردگي بازي مي كند. هر اتمسفري، حاوي ميزاني از رطوبت مي باشد و به علت نوسان دماي بالا بين شب و روز، رطوبت به صورت شبنم بر روي تجهيزات جمع شده و موجب تسريع خوردگي فلزات و اتصالات الكتريكي، كاهش مقاومت الكتريكي عايق ها و سيمها، از بين رفتن تميزي و صافي سطح فلز و ... مي شود. گسترش كوچك سازي مدارها در تجهيزات الكترونيكي باعث افزايش مشكل شده است. به همين لحاظ استفاده از سيستم ممانعت كننده هاي خوردگي فاز بخار به دليل دارا بودن ويژگي هاي خاص جهت كنترل خوردگي تجهيزات نظامي هنگام نقل و انتقال، انبارداري قطعات و ذخيره سازي تجهيزات در حال گسترش مي باشند.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 63: برنامه ريزي و سازماندهي نت ناب
معبوديان ياسمن، خيزي مونا
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  ناب، اتلاف، كانبان نت، برنامه ريزي و زمانبندي
خلاصه:

نگهداري و تعميرات ناب كاربرد اصول ناب در محيط تعميرات و نگهداري مي باشد. موفقيت ناب در يافتن روش هاي كارا در حذف اتلاف نهفته است. به كار گيري اين اصول در فعاليت هاي نت، كاهش هزينه، كيفيت بالاتر و در نهايت بهره وري و سود بيشتر را به دنبال دارد. در اين مقاله به بررسي مفهوم نت ناب، روش هاي بكارگيري آن، منافع حاصله و نيز ضرورت برنامه ريزي و زمانبندي در نت ناب مي پردازيم.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 61: بهره گيري از SMMS براي پشتيباني RCM
باقري نسرين، محمدي زاده زينب
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  CM، نگهداري و تعميرات بر اساس قابليت اطمينان (RCM)، سيستم مديريت نت كامپيوتري (CMMS)، رويه هاي عملياتي استاندارد (SOP)
خلاصه:

نگهداري و تعميرات بر اساس قابليت اطمينان (RCM) روشي است كه قابليت اطمينان را با حداقل هزينه افزايش ميدهد. CMMS يا «سيستم مديريت نت كامپيوتري» يك مكان قابل اعتماد براي ذخيره اطلاعات است. از CMMS ميتوان اطلاعات لازم را براي كانديد كردن تجهيزاتي كه نياز به تجزيه و تحليل RCM دارند بدست آورد. در اين مقاله، در ابتدا به بررسي دقت و كمال اطلاعات ذخيره شده در يك سيستم نت كامپيوتري پرداخته مي شود و سپس با استفاده بهينه از منبع داده هاي در دسترس و استخراج اطلاعات مورد نياز به عنوان ورودي هايي براي تحليل RCM، زمينه براي بهبود در  RCMفراهم مي گردد.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 64: بررسي نقش نگهداري و تعميرات خطوط بر راندمان صنعت حمل و نقل ريلي
نصرآزاداني سيدمسعود
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  نگهداري و تعميرات، حمل و نقل ريلي، ظرفيت شبكه، هزينه بهره برداري
خلاصه:

توسعه زيرساختهاي حمل و نقل يكي از نيازهاي اساسي كشور مي باشد. معيارهايي از قبيل سرعت، راحتي، ايمني و قابليت اعتماد و آماده به كاري سيستم حمل و نقل از شاخصهاي مهم ارزيابي سيستم ها توسط مسافرين و صاحبان كالا جهت انتخاب حمل و نقل منا سب مي باشد. دستيابي به شاخصهاي فوق و جلب نظر مشتريان مستلزم داشتن برنامه جامع نگهداري و تعميرات در شبكه ريلي ونظارت و كنترل مستمر بر عملكرد و وضعيت موجود شبكه مي باشد. نگهداري و تعميرات به موقع و موثر نقش به سزايي در حفظ ظرفيت مسير با جذابيت سيستم حمل و نقل ريلي و كاهش هزينه هاي بهره برداري و همچنين افزايش ايمني سير و حركت ناوگان دارد.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 65: بررسي نتايج حاصل از راه اندازي سامانه جامع مديريت نگهداري و تعميرات خطوط ريلي ايران پژوهشكده حمل و نقل وزارت راه و ترابري
شهني دزفوليان رضا، جعفرپور امير، ميرمحمدصادقي سيدجواد
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  خط آهن، سامانه، نگهداري و تعميرات (نت)، مديريت، راه آهن
خلاصه:

امروزه ساخت و راه اندازي خطوط راه آهن هزينه بسيار زيادي داشته و همين امر باعث شده كه راه آهن جزء سرمايه هاي ملي به شمار آيد. براي حفظ اين سرمايه ملي نياز به تدوين برنامه اي منسجم و هدفمند براي ساخت، بهره برداري و نگهداري خطوط مي باشد. با توجه به نقش بالاي هزينه هاي نگهداري و تعمير ساختار خط كه 70% كل هزينه هاي چرخه عمر ساختار خط را تشكيل مي دهد در اين مقاله تلاش گرديده است با توجه به بررسيهاي ملي و جهاني الگو و روش مناسبي جهت مديريت بر روند نگهداري و تعمير خطوط ارايه گردد و به نتايج حاصل از بكارگيري الگوريتم پيشنهادي اشاره شود. با توجه به بررسي تجربيات كشورهاي توسعه يافته در كاربرد سامانه جامع مديريت نگهداري و تعمير، بديهي است طرح الگوريتم پيشنهادي موجب كاهش هزينه هاي موجود و مديريت جامع نگهداري و تعمير خطوط راه آهن خواهد گرديد.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 66: بررسي نرم افزار HDM-4 و كاربرد آن در اولويت بندي پروژه هاي نگهداري راه
وقي حسن، جانفشان نيما
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  اولويت بندي پروژه، استاندارد نگهداري راه، آناليز چرخه عمر، گزينه هاي سرمايه گذاري
خلاصه:

همانطور كه مي دانيم بسياري از پروژه هاي تعمير و نگهداري روسازي راه با هزينه هاي بسيار سنگين اجرا مي شوند و پس از مدتي به سبب عدم رسيدگي به وضعيت روسازي در زمان مناسب، خرابي روسازي گسترش يافته و با گذشت زمان هزينه هاي سنگين تري را به كارفرما تحميل مي كند. اولويتبندي پروژه هاي نگهداري راه و انجام آنها در زمان مناسب نه تنها به بهبود وضعيت روسازي راه بلكه مي تواند به اقتصادي كردن سرمايه گذاريهاي صورت گرفته در پروژه هاي نگهداري راه و بهينه كردن بودجه هاي اختصاص يافته كمك كند. در اين مقاله سعي داريم با معرفي و بكارگيري نرم افزار HDM-4 در مديريت روسازي راه و با توجه به آن كه استفاده از اين نوع نرم افزارها مي تواند به جمع آوري اطلاعات و پردازش آن كمك كند، روش نوين و جهاني را براي مديريت و نگهداري راه هاي كشور ارايه دهيم. براي اين منظور يكي از كاربردهاي اين نرم افزار كه عبارتست از اولويت بندي پروژه هاي راه با ارايه مثال كاربردي معرفي شده است تا بتوان از آن به عنوان الگويي در اجراي پروژه هاي نگهداري بهره برد. در اين راستا جمع آوري اطلاعات از زيرساخت هاي راه و حمل و نقل كشور با استفاده از تكنولوژي هاي جديد ضروري است.

 
 
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:40 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها