پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
46: اثرات اجرايي PM بر كاهش نرخ شكست با تحليل نمودار چرخه حيات همراه با حالت واقعي (Case Study)
|
نمكين علي، مسعودي علي |
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات 1384;شهريور 1384(3) |
کلید واژه: قابليت اطمينان، قابليت دسترسي، نرخ شكست، تغييرات نرخ شكست، نگهداري و تعميرات پيشگيرانه، Condition Monitoring |
خلاصه:
امروزه بدليل فناوري پيچيده و هزينه بالاي خريد دستگاهها و تجهيزات جديد، بخش نگهداري و تعميرات به عنوان بخش تفكيك ناپذيري از بخش توليد تلقي مي شود. در اين ميان يكي از مهمترين معيارهاي عمده در تصميم گيري ها و سياست هاي برنامه ريزي نگهداري و تعميرات، بدون شك قابليت اطمينان مي باشد. در اين مقاله سعي كرده ايم ضمن تعريف و تشريح مباحث قابليت اطمينان و دسترسي، به نرخ شكست يا ميزان شكست دستگاهها و تجهيزات اشاره كرده و ضمن معرفي مدلي كلي تحت عنوان منحني واني شكل كه در مباحث مربوط به قابليت اطمينان و تغييرات نرخ شكست دستگاهها، متداول مي باشد، به ارزيابي و تحليل اين منحني بپردازيم. در ادامه همراه با توضيح اثرات PM بر روي قابليت اطمينان و دسترسي، در مورد روابط بين نرخ شكست و نگهداري و تعميرات پيشگيرانه تحت Condition Monotoring بحث خواهيم كرد. سپس توسط روابط رياضي و انجام محاسبات لازم آماري، روابط متقابل بين نرخ شكست و نگهداري و تعميرات پيشگيرانه برنامه ريزي شده (PM) را بدست آورده و همزمان با Condition Monotoring روي سيستم موجود، دوره هاي مناسب و برنامه ريزي شده براي PM را با قابليت اطمينان و دسترسي بالاتر ارايه خواهيم كرد. در اين ميان تاثير PM را نيز بر روي منحني واني شكل بررسي خواهيم كرد. در انتها يك مثال واقعي مربوط به يك موتور سينكرون را براي تحليل روابط بين PM نرخ شكست، قابليت اطمينان و دسترسي، بيان خواهيم نمود.
|
سه شنبه 29 فروردین 1391 7:36 PM
تشکرات از این پست